Jump to content

Topp 50


Ravenghost

Recommended Posts

Patrick Vieira fikk en velfortjent femteplass.

Så unitedfan...NOT, skal det bli uavgjort mellom oss må Bergamp og Adams plassere seg på min måte.

 

Jepp, men akkurat det er jo nesten som å spille bingo. :)

 

Må vel bli Wright i morgen, ja. Begge har han på 4.

Da ser det ut som det falt min vei. Adams nr. 3. Og Berkamp skal være sjanseløs mot Henry i toppen. Alle er sjanseløse mot den største i Arsenals historie etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Da blir det uavgjort.

 

Men har et ørlite håp om at Bergkamp vinner... :)

Skjønner håpet, men det er vel utrolig om Henry skulle tape. Tidenes toppskårer og flere ganger skulle han vunnet prisen for Europas beste spiller, ble forbigått.

 

Lojalitet burde vel også telle? Jeg er en av dem som mener at Henry sviktet oss da han dro etter mange fagre løfter og fine ord. Bergkamp ble i Arsenal ut karrieren. For meg er han den udiskutabelt største.

Link to comment
Share on other sites

Lojalitet burde vel også telle? Jeg er en av dem som mener at Henry sviktet oss da han dro etter mange fagre løfter og fine ord. Bergkamp ble i Arsenal ut karrieren. For meg er han den udiskutabelt største.

 

Men hvis man ser på dette kriteriet er jo Adams den udiskutabelt største, selv om det er like udiskutabelt at Bergkamp og Henry var mer teknisk begavede spillere, og ikke minst, de hadde jo offensive roller, og det pleier jo alltid å veie tyngst i slike kåringer...

Link to comment
Share on other sites

For meg vil Bergkamp være den største. Regner med snittalderen på de som avgir stemme på slike undersøkelser er forholdsvis lav, dermed har de stort sett bare sett Henry av de største. Selv husker jeg bare vagt Brady, men vet at mange av den "eldre(?)" garde vil sette han øverst. Men en Bergkamp i storform eller en Henry i storform? Jeg tar Bergkamp. Anyday!

Link to comment
Share on other sites

For meg vil Bergkamp være den største. Regner med snittalderen på de som avgir stemme på slike undersøkelser er forholdsvis lav, dermed har de stort sett bare sett Henry av de største. Selv husker jeg bare vagt Brady, men vet at mange av den "eldre(?)" garde vil sette han øverst. Men en Bergkamp i storform eller en Henry i storform? Jeg tar Bergkamp. Anyday!

 

Ser du nevner Liam Brady min første store helt i Arsenal. Og Liam Brady er den spilleren jeg

savnet mest da han forlot oss for Italia. Er vel en av de beste teknikerne jeg har sett i Arsenal.

Brady var et unikum i Arsenal og i Engelsk fotball generelt.

Dennis Bergkamp er uten tvil den største spilleren klubben kjøpte inn.

Å velge mellom de 2 er ikke lett ,men Dennis er vel den jeg ville valgt til nummer 1.

Han hadde en fantastisk 'fotballhjerne',et overblikk og en teknikk som det ikke er ofte en får se.

Link to comment
Share on other sites

Det er lett forstå at Henry vinner dette, men for meg er det to andre spillere som står frem i egen klasse. Dennis Bergkamp som er selve personifiseringen av wengerball på banen og Tony Adams som er noe av det mest erkearsenalske gjennom tidene.

 

Alex James, Cliff Bastin og Ted Drake var profilene i 30-årene (kan ta med Bob John også i form av lang og tro tjeneste). Alle disse burde strengt tatt vært langt høyere på denne listen. Spesielt Alex James. Hvor er Eddie Hapgood? Eller Joe Baker fra 60-årene? Hvordan det er mulig å unngå Paul Davis er for meg en gåte, og hva gjør Frank McLintock nede som nr. 30? Like vanskelig er det å forstå hva i all verden Kanu gjør helt oppe som nr. 13. Hva med Graham Rix eller for den saks skyld Peter Simpson? Har Nicolas Anelka f.eks. vært en større spiller for Arsenal enn disse? Aldri i verden!!

 

Vel slik ble nå tallenes tale. Det er kun de levende og de innloggede som kan avgi stemme. Rent personlig synes jeg lista er litt overflatisk og historieløs.

Link to comment
Share on other sites

Det ble som jeg trodde. Adams på tredje, mens Henry stakk av med seieren foran Bergkamp. Hadde det vært opp til meg, så hadde Bergkamp og Henry byttet plass. Begge to er fantastiske spillere, men i likhet med Sir John ser jeg koblingen Bergkamp og Wenger-fotball. Det hele startet når Bergkamp ble kjøpt inn. Laget ble bygd rundt denne magikeren og alt fungerte.

 

Er også enig med Sir John når man oppsummerer lista. For meg blir det galt at f.eks. Anelka og Kanu kommer så høyt oppe, når andre storheter kommer lengre bak, eller blir fullstendig glemt.

 

Vel, uansett hva man måtte mene om lista, den har i alle fall gitt meg mange gode tilbakeblikk!!

Link to comment
Share on other sites

Fant en morsom artikkel om elleve arsenalspillere som ikke helt greide topp 50: http://sport.setanta.com/en/TV-and-Enterta...rsenal-players/

 

 

Jeg synes det er litt dårlig gjort å ta med Shabaan på denne listen. Mannen kom inn og gjorde akkurat det han fikk betalt for og han presterte langt over forventet. Jeg var meget fornøyd med Shabaans opptreden i Arsenal.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er litt dårlig gjort å ta med Shabaan på denne listen.

 

Helt enig. Han gjorde en god jobb, og han fikk jo ødelagt sin Arsenal-karriere av den stygge skaden. Hvem vet, kanskje han hadde fått en lang og god karriere der dersom han hadde unngått beinbruddet?

Link to comment
Share on other sites

En skam at Shabaan er på den lista. Han gjorde seg ikke bort i de kampene han spilte.

 

Ellers så må jeg innrømme at jeg hadde troen på et par av disse navnene. Flatts, Black og Vernazza er tre av de. Og Mendez da, dette må da være et av de merkligste kjøpene som Wenger har gjort. Hadde han virkelig troen på denne gutten? :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...