Jump to content

Vår defensive midtbanespiller, sesongen 2008/09


helgeaarsvoll

Vår defensive midtbanespiller, 2008/09  

88 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Om ikke Wenger handler, håper jeg på et mirakel. Omskolering av Diaby!

 

Fordi: Gilberto har ikke nok tempo i kroppen. Hverken til å holde spillet gående i laget eller å vinne nok baller. Denilson er et outsider siden han har et ekstremt talent. Har avslutteregenskaper. Song er allerede omskolert til midtstopper.

 

Da står vi igjen med Diaby om ikke Wenger handler:

 

Diaby spilte 20 (9 i serien) kamper fra start og kom i tillegg inn i 8 (6 i serien) som innbytter i løpet av sesongen. Han skoret 4 mål, blant annet det fantastiske målet mot Derby.

 

Siden han kom til oss i 2006 har han strevd med å etablere seg i første-elleveren. Han har slitt med skader, også denne sesongen.

 

Etter Flaminis avgang har det vært mye spekulasjoner rundt nettopp denne posisjonen eller rollen i laget. Kjøper Wenger inn en ny defensiv spiller (Barry, Veloso mfl.)? Skal han bruke Gilberto eller en av de andre få spillerne vi kjenner med defensive kvaliteter i laget (Denilson, Song)? Eller skal han omskolere en av de vi har?

 

Nettopp dette er det vår tidligere unge stjerne, Stewart Robson foreslår på Arsenal.com. Abou Diaby er spilleren han foreslår.

 

Mange av oss har fundert på hvordan det er mulig å spille Diaby i en venstre midtbaneposisjon. Han har ikke akkurat blomstret i den posisjonen. Han er fysisk sterk, takler så det lukter svidd og har en teknikk som passer Arsenallaget. Jeg tviler derimot litt på hans bidrag til å holde tempoet oppe og til å være en stabil, defensiv faktor i laget vårt.

 

Men for alt i verden. Selv Vieira hadde en gang sin forse som offensiv midtbanespiller. Mye kan gå! Hva tror dere? Er Diaby spilleren som kan komplementere Fabregas? Eller hva blir det til????

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært fantastisk morsomt hvis Wenger hadde klart å omskolere Abou til et defensivt anker. Vi vet at han har skuddet og dribleferdighetene inne, pluss helt greie taklingsferdigheter. I tillegg har han en bra fysikk, så om Wenger (og Gilberto?) klarer å lære han litt om posisjonering, så kan dette bli virkelig bra. Fikk mye mer troa på denne løsningen nå! :-|

Link to comment
Share on other sites

Skal vi bruke en vi har i stallen, er det ikke lett å se hvem det skulle være, ettersom vi ser etter en spiller som ikke er best med ball, men best på jakt etter ball. I mine øyne er både Diaby, Denilson og Song bedre med ball enn uten. Gilberto er kanskje like god til begge delene uten at det sier så mye. Song blir det ikke, for Wenger har jo sagt at han er midtstopper. Gilberto trorjeg blir backup. Diaby er litt for glad i ballen. Dermed står vi igjen med Denilson. Har han den samme utvikling som i første året i Arsenal, har vi mye bra i vente, hvis ikke må vi ut på markedet..

Link to comment
Share on other sites

Føler diaby har mye av det som trengs for å spille dm,men han mangler kanskje noe av det viktigste.

Han har ofte irritert meg fordi han virker litt slapp,og jeg ser ikke helt for meg at han løper og jager ball slik denne type spillere bør gjøre,,men men,alt kan vel fikses på?

Link to comment
Share on other sites

Hei å Hå !

 

-Diaby eller Denilson som DM ? Jeg henger vist ikke helt med. Vill absolutt ikke si at Diaby eller Denilson er noen spesielle DM spillere. Tviler stort på Denilson og som sagt er Diaby litt for glad i ballen. Ikke at jeg har sett så mye av desse to spillerne men det er slik jeg har opplevd de. Og skal vi ha en for ofensiv midtbane vil det ende med at forsvare for motspillere i bøtter å spann.

 

- Song har nå spilt veldig bra som MS i de siste PL kampen jeg har sett.Ville ikke satt opp Song på midtbanen med det første.

 

-Gilberto er en god backup,han er litt for treg og jager lite ball. Personleg ville jeg ha trodd at Gilberto ville spilt bedre i italiensk fotball, men nok om det.

 

-Har sett de siste ryktene og det ser ut som Wenger har vert bort i 3 DM spillere! Vi alle vet hvor god Kolo Toure er. Hadde jeg vert Wenger vill jeg hentet in Yaya Toure. Har ikke sett så mye av Yaya men jeg tror han er den rette. Vet ikke når kontrakten has utløper.

 

 

- Hent Yaya!

Link to comment
Share on other sites

Mener Eboue kan bli ein god deffansiv midbane har løps kapisitet ballkontrol og er bra deffansiv bare slutte og vere så ego!! gilberto kan lere han noe og men Yaya Toure hadde og vert ein god erstater mens Kolo kunne og ha vert bra og sett DJOUROU i midforsvaret

 

Mener Eboue kan bli ein god deffansiv midbane har løps kapisitet ballkontrol og er bra deffansiv bare slutte og vere så ego!! gilberto kan lere han noe. Yaya Toure hadde og vert ein god erstater, mens Kolo kunne og ha vert bra. og sette DJOUROU i midforsvaret

Link to comment
Share on other sites

Mener Eboue kan bli ein god deffansiv midbane har løps kapisitet ballkontrol og er bra deffansiv bare slutte og vere så ego!! gilberto kan lere han noe og men Yaya Toure hadde og vert ein god erstater mens Kolo kunne og ha vert bra og sett DJOUROU i midforsvaret

 

Mener Eboue kan bli ein god deffansiv midbane har løps kapisitet ballkontrol og er bra deffansiv bare slutte og vere så ego!! gilberto kan lere han noe. Yaya Toure hadde og vert ein god erstater, mens Kolo kunne og ha vert bra. og sette DJOUROU i midforsvaret

 

Dette fikk meg i virkelig godt humør!!! :blink:

Takk skal du ha!

 

Ellers er det tydelig at vi inne på forumet er fullstendig i villrede når det gjelder akkurat denne posisjonen

foran neste sesong. Her har vi virkelig med en nøtt å gjøre!

 

... og derfor frykter jeg at Wenger kjører på med Gilberto. Noe jeg ikke håper! :D

Link to comment
Share on other sites

Eg har veldig lyst å se mer til Diaby neste sesong fordi han har et ganske likt potensial som Vieira hadde for drøye ti år siden...Og jo mer han får spille, jo mer selvtillit får han (Det beviste Gilberto til de grader på slutten av denne sesongen!)

 

Om ikke Wenger satser på Abou, så ber eg han handle inn en ny spiller!

Link to comment
Share on other sites

Hei å Hå !

 

-Diaby eller Denilson som DM ? Jeg henger vist ikke helt med. Vill absolutt ikke si at Diaby eller Denilson er noen spesielle DM spillere. Tviler stort på Denilson og som sagt er Diaby litt for glad i ballen. Ikke at jeg har sett så mye av desse to spillerne men det er slik jeg har opplevd de. Og skal vi ha en for ofensiv midtbane vil det ende med at forsvare for motspillere i bøtter å spann.

 

- Song har nå spilt veldig bra som MS i de siste PL kampen jeg har sett.Ville ikke satt opp Song på midtbanen med det første.

 

-Gilberto er en god backup,han er litt for treg og jager lite ball. Personleg ville jeg ha trodd at Gilberto ville spilt bedre i italiensk fotball, men nok om det.

 

-Har sett de siste ryktene og det ser ut som Wenger har vert bort i 3 DM spillere! Vi alle vet hvor god Kolo Toure er. Hadde jeg vert Wenger vill jeg hentet in Yaya Toure. Har ikke sett så mye av Yaya men jeg tror han er den rette. Vet ikke når kontrakten has utløper.

 

 

- Hent Yaya!

Yaya har dårlige holdninger på banen og er ofte litt teatralsk. Hvis Wenger så noe i denne spilleren hadde han antakligvis blitt hentet for 5-6 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Å satse på Diaby verkar på meg som eit høgrisikoprosjekt. Særleg med tanke på at ni av ti dribleforsøk endar med at han mister ballen, er det mildt sagt lite betryggande å ha han som bakerste midtbanemann.

Det kan fort ende med ein del baklengs dersom laget er i ubalanse.

 

Betre då å gamble på at Denilson tek eit par steg fram og utløyser sitt utvilsame potensiale, trass i ein noko skuffande sesong. Gjev han litt speletid, og han kan fort bli ein heilt grei erstattar for Flamini.

Link to comment
Share on other sites

4. Alexandre Song (har stor tro på han som midtstopper, men på midtbanen er han ikke god nok)

 

Det er ganske godt gjort og sitte her å skrive at Song ikke er god nok på midtbanen. Vi snakker om en spiller som kom på Allstar laget i African Nations Cup, som midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Å satse på Diaby verkar på meg som eit høgrisikoprosjekt. Særleg med tanke på at ni av ti dribleforsøk endar med at han mister ballen, er det mildt sagt lite betryggande å ha han som bakerste midtbanemann.

Det kan fort ende med ein del baklengs dersom laget er i ubalanse.

 

Betre då å gamble på at Denilson tek eit par steg fram og utløyser sitt utvilsame potensiale, trass i ein noko skuffande sesong. Gjev han litt speletid, og han kan fort bli ein heilt grei erstattar for Flamini.

 

Kanskje det går å fortelle Diaby at en er bedre enn ti? :)

Det kan faktisk være at Diaby ser at det må til for å få spille sentralt.

 

Ellers er jeg enig i at Denilson er et hyperaktuelt tema. Kanskje Wenger tenker det samme?

Link to comment
Share on other sites

4. Alexandre Song (har stor tro på han som midtstopper, men på midtbanen er han ikke god nok)

 

Det er ganske godt gjort og sitte her å skrive at Song ikke er god nok på midtbanen. Vi snakker om en spiller som kom på Allstar laget i African Nations Cup, som midtbanespiller.

Det gjør han ikke til en bedre midtbane i PL. Jeg tror alle her på forumet ville ha han bort fra laget før, da Wenger brukte han som midtbane. Han ble til og med regnet som Wengers dårligste kjøp gjennom tidene, men nå som han spiller midtstopper er han plutselig et supertalent. Det er stor forskjell på ACN of Premier League...

Link to comment
Share on other sites

Det gjør han ikke til en bedre midtbane i PL. Jeg tror alle her på forumet ville ha han bort fra laget før, da Wenger brukte han som midtbane. Han ble til og med regnet som Wengers dårligste kjøp gjennom tidene, men nå som han spiller midtstopper er han plutselig et supertalent. Det er stor forskjell på ACN of Premier League...

 

Tull, tull og atter tull. Man skal være forsiktig med å snakke for "alle" på et forum. Jeg "falt" veldig tidlig for Song. Han er utrolig flink til ̈å være tidlig oppe å presse sin mann. Han er ekstremt flink til å slippe ballen raskt i lengderetning, akkurat slik jeg ønsker at våre midtbanespillere skal gjøre og han er meget god i lufta. Han har imidlertid et for svakt skudd.

 

Visst hadde han en "stinker" av en kamp borte mot Bolton for noen år siden. Som Wenger senere har bemerket så var han ikke akkkurat den eneste som spilte dårlig den dagen.

 

I bortekampen mot Pool som vi vant 6-3 og beistet scoret fire mål var Song etter mitt syn banens store gigant. Han gjorde knapt en feil i den kampen, hvis man skal være veldig kritisk så kan man si at hans scoring i den kampen var litt kløneste utført.....

 

Rart ikke flere av Song skeptikerne ble litt mer positive etter den kjempeoppvisningen?

Link to comment
Share on other sites

4. Alexandre Song (har stor tro på han som midtstopper, men på midtbanen er han ikke god nok)

 

Det er ganske godt gjort og sitte her å skrive at Song ikke er god nok på midtbanen. Vi snakker om en spiller som kom på Allstar laget i African Nations Cup, som midtbanespiller.

Det gjør han ikke til en bedre midtbane i PL. Jeg tror alle her på forumet ville ha han bort fra laget før, da Wenger brukte han som midtbane. Han ble til og med regnet som Wengers dårligste kjøp gjennom tidene, men nå som han spiller midtstopper er han plutselig et supertalent. Det er stor forskjell på ACN of Premier League...

 

Jo, selvfølgelig er det forskjell på ACN og PL, men du skal også huske på at mange av de beste Afrikanske spillerne spiller i PL og de beste ligaene i Europa, så nivået på ACN er nok høyere enn du tror, og å komme på allstarlaget i denne turneringen, bærer prov på at du er en meget dyktig midtbanespiller. Og Afrikanske lag er kjente for å ha gode midtbanespillere. Vi kan jo f. eks. nevne Essien i Chelsea og Diarra i Real Madrid.

 

Jeg tror faktisk han hadde kunnet utført den deffensive midtbanejobben med glans, hvis han hadde fått tid til å spille seg inn i laget. Han har mange av de samme kvalitetene som Flamini hadde.

Link to comment
Share on other sites

Det gjør han ikke til en bedre midtbane i PL. Jeg tror alle her på forumet ville ha han bort fra laget før, da Wenger brukte han som midtbane. Han ble til og med regnet som Wengers dårligste kjøp gjennom tidene, men nå som han spiller midtstopper er han plutselig et supertalent. Det er stor forskjell på ACN of Premier League...

 

Tull, tull og atter tull. Man skal være forsiktig med å snakke for "alle" på et forum. Jeg "falt" veldig tidlig for Song. Han er utrolig flink til ̈å være tidlig oppe å presse sin mann. Han er ekstremt flink til å slippe ballen raskt i lengderetning, akkurat slik jeg ønsker at våre midtbanespillere skal gjøre og han er meget god i lufta. Han har imidlertid et for svakt skudd.

 

Visst hadde han en "stinker" av en kamp borte mot Bolton for noen år siden. Som Wenger senere har bemerket så var han ikke akkkurat den eneste som spilte dårlig den dagen.

 

I bortekampen mot Pool som vi vant 6-3 og beistet scoret fire mål var Song etter mitt syn banens store gigant. Han gjorde knapt en feil i den kampen, hvis man skal være veldig kritisk så kan man si at hans scoring i den kampen var litt kløneste utført.....

 

Rart ikke flere av Song skeptikerne ble litt mer positive etter den kjempeoppvisningen?

Ok, kanskje ikke ALLE på forumet, men det var ikke få som brukte han som syndebukk år vi ikke spilte bra nok. Jeg tviler ikke på at Song kan være en god midtbane om noen år, men til dags dato er han ikke god nok i mine øyne. Men uansett hvilken posisjon han spiller i til neste år, så håper jeg at han slår til, for jeg liker virkelig spillertypen hans.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke Wenger henter inn en ny defensiv spiller tror jeg nok det er Gilberto som starter ved siden av Cesc i årets første seriekamp. Av de som allerede er der har jeg mest troen på Diaby, men om han klarer å erstatte Flamini som midtbane anker allerede denne sesongen kan bli vanskelig. Håper Wenger har en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

jeg mener det ikke er sikkert at vi trenger å få inn en ny, med tanke på alle spillerne vi allerede har. jeg tor Wenger rangerer dem slik.

 

1. Gilberto mistet masse kamptrening fordi Flamini overtok posisjonen hans i fjor høst og hadde en veldig skuffende sesong. jeg ser allikvel ikke bort i fra at han kan komme tilbake neste sesong. som gamle biler må han holdes fin og stelles med for at han skal holde på glansen. synes han er litt treig og ikke er så hissig på grøten som man skulle ønske, men han har stor ro med ball og godt overblikk. han blir ofte undervurdert fordi han ikke synes så mye i spillet, men alle lag trenger en vaktmester som han

 

2 Diaby er min personlig favoritt. tror ikke det skal så mye til for å omskolere han til DM. det er for meg en mer naturlig posisjon for han enn vingen hvor han har blitt benyttet mye i år. han har rekkevidde og er bevegelig, kan komme på lange løp fra en dyp posisjon som Vieira pleide. i tillegg mener jeg han er bedre med ballen en Vieira.

 

3. Denilson er for meg en defensiv, og ikke offensiv midtbanespiller som flere her inne ser ut til å mene. han er veldig talentfull og kan bli veldig god om noen år. han er kanskje litt mer "terrier-type", enn de to over, men han mangler fysikkene deres. dette er noe som kommer med alderen tror jeg. han kan være litt lik Cesc, men det er ikke nødt til å være noe problem. har til tider vist at han har strålende overblikk, samt pasnings- og skuddfot.

 

jeg mener altså at disse tre er mer enn gode til sammen for å fylle rommet til Flamini. jeg tror et evt. kjøp av en ny defensiv midtbanespiller bare vil hemme utviklingen til Diaby og Denilson. Gilberto trenger som nevnt kamptrening for å holde seg god

 

Song har blitt omskolert som midtstopper og Djourous bønn om å få bli det defensive ankeret på midtbanen tror jeg ikke blir hørt. Tourè spilte glimrende i sin faste posisjon gjennom mange sesonger før ACN. har overhode ingen tro på at han blir omskolert igjen, selv om det hadde vært spennende.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke Wenger henter inn en ny defensiv spiller tror jeg nok det er Gilberto som starter ved siden av Cesc i årets første seriekamp. Av de som allerede er der har jeg mest troen på Diaby, men om han klarer å erstatte Flamini som midtbane anker allerede denne sesongen kan bli vanskelig. Håper Wenger har en god løsning.

 

Av alle innlegg hittil tror jeg vel dette er det mest nærliggende. Gilberto og Fabregas. Men jeg håper Wenger finner en bedre løsning. En løsning jeg ikke aner konturene av akkurat nå. Det blir litt bingo! Og det er en utrolig situasjon å være i. Frykter den varer helt frem til første seriekamp.

 

Veldig spennende!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Snakker vi om defensiv midtbanespiller er det 2 spillere som kan fylle rollen etter min mening.

Gilberto kan få en ny vår og er det mest nærliggende.

Song hadde jeg ikke mye troen på før, men han har overbevist som midtbanespiller i Afrikamesterskapet og som midtstopper, og kan være den som fyller Flaminirollen best.

Men råtipset mitt er allikevel en ny spiller inn.

Link to comment
Share on other sites

Snakker vi om defensiv midtbanespiller er det 2 spillere som kan fylle rollen etter min mening.

Gilberto kan få en ny vår og er det mest nærliggende.

Song hadde jeg ikke mye troen på før, men han har overbevist som midtbanespiller i Afrikamesterskapet og som midtstopper, og kan være den som fyller Flaminirollen best.

Men råtipset mitt er allikevel en ny spiller inn.

 

Den våren kommer aldri! Jeg begriper ikke hvordan noen fremdeles kan ha et håp om at Gilberto noen gang skal kunne komplementere Fabregas.

Men jeg innser at konstellasjonen Fabregas - Gilberto fort kan bli en realitet!

 

Song og Denilson er spillere med defensive kvaliteter, og Diaby en joker.

 

Men jeg er vel kanskje enig i at et kjøp er det som vil jeg meg mest håp foran neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange misforstår konseptet med sentrale midtbanespillere her - altså, bare fordi man er sentral midtbanespiller ebtyr ikke det at Wenger nødvendigvis bruker dem sammen med Fabregas uten videre. Siden Wenger har vært i klubben har han alltid operert med en dyp midtbanespiller som har hatt mye defensivt ansvar (les: Petit, Vieira, Gilberto og Flamini). Derfor bør altenrativene Diaby og Denilson utelukkes som mulige erstattere....

 

I realiteten tror e derfor Wenger kun ser Djorou, Gilberto, Song og kanskje til og med Kolo Toure som mulige erstattere. Han har allerede uttalt seg at han ser for seg Diaby som en mer offensiv spiller enn Vieira, og tviler derfor på at han er villig til å omskolere han. Denilson er en mer enn kopi av Fabregas, til tross for at han er litt hissigere i taklingene (hehe, så Bburn-kampen borte live; håpløs takling). Håper uansett han bringer inn noe engelsk, f.eks Barry på midtbanen som stråler guts og glory. Ein fin type å ha på laget i tillegg, selv om han kanskje hadde foretrukket å være på et lag med flere engelskmenn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...