Jump to content

2008.08.03 Real Madrid H


Andain

Recommended Posts

Slutt.

 

Så ikke første omgang, men andre kontrollerte vi greit. Har ikke tro på at Diaby er god nok(ikke pga denne kampen), men synes han holder på ballen altfor lenge. Denilson synes jeg var god og jobber veldig hardt.

 

Wilshere spiller godt igjen og håper vi får se han i PL når noen er skadet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Enig at Eboue gjør en god del helt ræva ting, særlig når det gjelder avslutninger, filminger, styge taklinger osv... men tror det er mange som overser det han gjør defensivt. Hvis man ser nøye så gjør han mange ballvinninger og jobber bra. Bare det at det ikke er så lett å se det.

Men, men...føler likevel at han ikke er god nok for Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Syns vi gjør en godt gjennomført kamp til å være pre-season. De første 38 min i første omgang bød på knallhard jobbing og full fart, noe som var veldig positivt. Etterhvert ble spillerne litt slitne og dabbet litt av.

 

Diaby skuffet mest i dag, og Clichy var litt på tur i første omgang. I andre omgang tok han seg opp. Ellers spiller de andre bak der (Almunia, Sagna, Senderos og Gallas) en helt grei kamp. Almunia hadde ikke så veldig mye å gjøre, og forsvaret ordnet stort sett opp i det som kom.

 

På midtbanen var det Diaby som skuffet, som tidligere nevnt. Ellers syns jeg Denilson viste positive takter. Det samme gjorde Walcott og Nasri. Walcott en av de beste i dag, men ble litt borte utover i kampen. Nasri viser hvilken hurtighet han har og hvilken ballfølelse. Nasri var også veldig flink til jobbe hardt bakover når det var behov for det, noe som var positivt, og han har såpass stor hurtighet at det blir en god styrke å ha denne sesongen både offensivt og defensivt.

 

Adebayor og van Persie imponerte i første omgang. Mange gode kombinasjoner og begynner å nærme seg formen. Veldig positivt at Adebayor også fikk et mål, selv om det var på straffe.

 

Eboue gjorde ikke så mye etter han kom inn, heller ikke Bendtner egentlig. Djourou fikk ikke nok tid til å få gjort noe, hverken riktig eller galt. :D Nok en gang en imponerende opptreden av Wilshere! Wilshere holder Fabregas nivå fra de første kampene vi så Fabregas i aksjon. Fortsetter Wilshere utviklingen så er det ikke noe som kan hindre han i å få sin PL debut i år. Ettersom det er to ekstra plasser på benken i serien i år så tror jeg fort Wilshere kan være med på benken i sesongens første kamp. Ramsey fikk ikke gjort så mye ut av seg den tiden han fikk, men virker positiv, så skal bli spennende å se hvordan han klarer seg videre fremover. ;) Vela hadde også et helt greit innhopp. Noen positive øyeblikk, ellers var det et helt ok innhopp.

 

Spesielt i førsteomgang la jeg merke til at vi var veldig dyktige til å bruke hverandre offensivt og hadde mange gode kombinasjoner. Med Nasri og Walcott som to hurtigtog på hver sin kant og etterhvert en Fabregas til å slå glitrende pasninger så kan dette bli veldig bra. :)

 

Eneste spørsmålet sånn jeg ser det nå er plassen ved siden av Fabregas. Der må Wenger finne på noe lurt, ellers virker laget veldig solid og etterhvert som dagene går nå så vil de siste brikkene falle på plass frem til vi skal møte Twente. :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som la merke til hva Ade gjorde i ansiktet til Wenger etter han ble byttet ut?

nei, hva da????

 

hehe..for meg virket det som om Wenger ikke fulgte helt med når Ade prøvde en "high five" :D

Link to comment
Share on other sites

grei kamp dette, ikke noe imponerende spill eller noe sånt, men det er trossalt pre-season. Ingen som utmerker seg spesielt for min del idag, men Nasri syns jeg virkelig virker lovende, og Wilshere gjorde også et bra innhopp. Hadde vært morsomt å se han i PL, selvom jeg tror det er litt for tidlig, carling cup blir det ihvertfall garantert på han!

Link to comment
Share on other sites

grei kamp dette, ikke noe imponerende spill eller noe sånt, men det er trossalt pre-season. Ingen som utmerker seg spesielt for min del idag, men Nasri syns jeg virkelig virker lovende, og Wilshere gjorde også et bra innhopp. Hadde vært morsomt å se han i PL, selvom jeg tror det er litt for tidlig, carling cup blir det ihvertfall garantert på han!

 

Syntes Walcott virkelig stod fram i denne kampen, Van Persie var også fantastisk i første omgang, men ble litt bort i andre omgang..

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har absolutt potensiale. Men for guds skyld, han er bare 16. Ikke forvent all verden enda. Han er IKKE klar for PL på lenge enda!

 

Riktig at han ikkje er klar får PL enda, men han er syyk ;)

ER HAN:o? han så helt frisk ut for meg:S???

 

Hehe :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som la merke til hva Ade gjorde i ansiktet til Wenger etter han ble byttet ut?

nei, hva da????

 

hehe..for meg virket det som om Wenger ikke fulgte helt med når Ade prøvde en "high five" :)

 

 

Det Ade gjorde der var å ta i mot en leskedrikk av vår fysio assistent Colin Lewin..men ser humoren i det ja..;)

 

last ned klippet her..

Link to comment
Share on other sites

Noen som la merke til hva Ade gjorde i ansiktet til Wenger etter han ble byttet ut?

nei, hva da????

 

hehe..for meg virket det som om Wenger ikke fulgte helt med når Ade prøvde en "high five" ;)

 

 

Det Ade gjorde der var å ta i mot en leskedrikk av vår fysio assistent Colin Lewin..men ser humoren i det ja..:P

 

last ned klippet her..

 

 

Hvilket program åpner jeg avi-files med, nå igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha vært til stede å sett begge kampene så må fasiten være det att vi er i veldig god rute til seriestart.Mot Juventus stillte vi et tilnærmet u-lag og spilte til tider rævva av Juventus.Spillere som Wilshere,Gibbs,Vela og Ramsey imponerte meg stort :)

 

Skal jeg trekke frem et par spillere som fortjener omtale etter denne turneringen så er det Sagna,Nasri og Wilshere.

 

Førstnevnte spillte to knallkamper og viser att vi mest trolig har den mest komplette høyrebacken i Premier Leauge og kansje i hele verden.Vinner alt av dueller,blir sjeldne eller aldri driblet og er med på alt av overlapper fremover.Vinner dueller som ingen andre gidder å prøve på en gang! Robinho måtte enkelt og greit skifte side for å trives på Emirates :P

 

Mitt første møte med Nasri var en lettelse som gikk over til en nytelse.Han hoppet bare i det,førte ballen med høyt tempo,leverete masse fine passninger og var giftig på gjennombrudd og ikke minst samarbeide bra med backene våre.

 

Når det gjelder Wilshere så er han et kapittel for seg selv.Virker som vi har kapret en juvel av dimmensjoner her.Spiller med stor selvtillit,går knallhardt inn i duellene og bryr seg lite om motspillerne heter Robinho,Salgado,Diarra osv....

 

Skal jeg klage på noe så må det være Eboue som aldri blir voksen og alle klovnefaktene til Diaby.Kan ikke se for meg att Diaby skal fylle hullrommet etter Flamini.Da kommer vi til å spille så mange kamper med 10 mann att vi havner på 6-7 plass :( Wenger bør virkelig stramme opp disse to til seriestart og helst selge Eboue om han ikke skjerper seg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...