Jump to content

Norwegian


Runcie McAdams

Recommended Posts

I dag skulle jeg bestille en reise for familien til Oslo. Som vanlig sjekket jeg begge flyselskap og klikket meg videre på det billigste alternativet, som var Norwegian.. Trodde jeg.. Helt til jeg klikket meg videre mot betaling.. Skal du ha med bagasje? Ja, selvfølgelig... For et teit spørsmål! 30 kroner per koffert hver vei takk. Dette ble litt dyrere.. Men ok. Fortsatt billigere enn SASBraathens... Ennn så lenge.. Til slutt spørres det om jeg vil reservere sete.. Selvfølgelig vil jeg det.. Flyskrekk som jeg har et snev av, og mange som vi er, så vil vi sitte sammen. 30 nye kroner per sete per strekning. Da sprakk det for meg, og SASBraathens har nå mottatt min bestilling.

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle jeg bestille en reise for familien til Oslo. Som vanlig sjekket jeg begge flyselskap og klikket meg videre på det billigste alternativet, som var Norwegian.. Trodde jeg.. Helt til jeg klikket meg videre mot betaling.. Skal du ha med bagasje? Ja, selvfølgelig... For et teit spørsmål! 30 kroner per koffert hver vei takk. Dette ble litt dyrere.. Men ok. Fortsatt billigere enn SASBraathens... Ennn så lenge.. Til slutt spørres det om jeg vil reservere sete.. Selvfølgelig vil jeg det.. Flyskrekk som jeg har et snev av, og mange som vi er, så vil vi sitte sammen. 30 nye kroner per sete per strekning. Da sprakk det for meg, og SASBraathens har nå mottatt min bestilling.

Om jeg ikke tar helt feil skal det handle om akkurat det, eller i alle fall noe lignende i neste utgave av FBI på NRK, onsdag 7. mai. Kunne jo vært greit å tatt en titt.

 

Link: NRK/FBI 7.5.2008

Link to comment
Share on other sites

Hadde hatt en knall uke i London. Arsenal hadde slått Bolton 2-0 og alle var i den 7. himmel, helt til vi skulle fly hjem fra Stansted med Norwegian. Det tok oss 1,5 time og komme oss gjennom sikkerhetskontrollen grunnet kø.

 

Dette var ikke Norwegians feil men Stansteds'. Vi trodde flyet hadde gått, grunnet forsinkelsen, men så finner vi ut at flyet var blitt forsinket fra 18.00 til 21.00...

 

Kl. 21.00 kom det en ny melding: flyet vat forsinket til 02.00...

Norwegians beklaget dette, og kan dere gjette hva kompensasjonen var?

Alle fikk 2 £ hver til å bruke i en liten kiosk... Veldig gavmildt av Norwegian.

 

Siden har ikke fløyet med Norwegian, og kommer heller ikke til å gjøre det igjen

Link to comment
Share on other sites

Vi tok Norwegian fra Sola til Gatwick, vi bestilt omtrent 2 uker før avgangen og jeg tror vi fikke turen for 2000,- per person (uten å være helt sikker), mens en annen som bestilte et par dager i forveien betalte rundt 8000,-. Det som var det ironiske var at det var så lite folk at alle ble plassert helt bakerst i flyet. Dette tjener søren ikke Norwegian på, det var så lite folk i et Boeing 737 fly at alle kunne blitt plassert i et lite Fokker eller Dash 8 fly!

Link to comment
Share on other sites

Det aller beste e nok ryanair om man er heldig og ikkje reiser med bagasje.

Då eg var over og såg CL-kampen mot lfc, betalte eg ca 60 krone tur/retur til London.

Hadde en av oss hatt Ryanair-kredittkort, kunne turen kommt på £1 tur/retur.

Men med ein gong man skal ha ekstra bagasje og lignande service byrjar takstameteret å gå...

Link to comment
Share on other sites

Eneste gangen (og forhåpentlig siste) jeg har fått smakt på oksygenmasken og blitt med flyet i en kontrollert nedstigning til trygg høyde uten kunstig kabintrykk var med norwegian.. Men jeg tenker meg at det kunne skjedd selv den beste. Det ekleste var at vi ikke fikk noe informasjon om hva som skjedde før vi hadde pustet oksygen en stund og kjent at flyet suste ned mot bakken... Spennende å se flyvertinner som er ville i blikket..

 

For dere som måtte lure, så er det normalt at det lukter svidd av oksygenet man puster inn gjennom "gassmaskene" i flyet. Ikke noe å bekymre seg over.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes denne typen avgifter er helt greit. Det gjør det billigere for de som flyr uten bagasje og i tillegg får det folk til å begrense seg når de skal på tur. Selv om det bare er 30 kr.

 

Ryanair har samme system mtp. bagasje og det tror jeg de fleste selskaper kommer til å ha i fremtiden. Jeg flyr alltid med enten Norwegian eller Ryanair når jeg skal over.. og selv om Norwegian er dyrere, så har de mye høyere komfort.

 

Det er nok også et skritt i riktig retning med iht. miljøpolitikk, iallefall det første gebyret. Etterhvert vil man nok oppleve å måtte betale pr. kilo bagasje eller pr. kilo kroppsvekt. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Etterhvert vil man nok oppleve å måtte betale pr. kilo bagasje eller pr. kilo kroppsvekt. :blink:

 

Oh shit!! Må vel ha meg en jobb nr. 2 for å finansiere londonturene da!!! :blink:

 

 

Huff ja, jeg som er en "vellproposjonert" gutt, må nok finne fram badevekta og pine meg foran turene .argh! no more burger!

Link to comment
Share on other sites

Eg har berre gode erfaringar med Norwegian.. Alle flyselskap har uheldige episoder av og til, det er berre noko ein må innfinne seg med...

Enig :blink: Jeg har også gode og ikke minst billige erfaringer med Norwegian!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt noe problemer med Norwegian så langt og diverse ekstra avgifter må man vel bare regne med, men særlig komfortabelt er det vel ikke akkurat på flyene deres.

Varierer litt etter type fly hvor god plass det er, men stort sett sitter ihvertfall jeg med knærne godt trykket inn i setet foran. :rolleyes:

Skjønner godt at "alle" i utgangspunktet vil sitte ved nødutgangene...bare pga. bedre plass til bena.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt noe problemer med Norwegian så langt og diverse ekstra avgifter må man vel bare regne med, men særlig komfortabelt er det vel ikke akkurat på flyene deres.

Varierer litt etter type fly hvor god plass det er, men stort sett sitter ihvertfall jeg med knærne godt trykket inn i setet foran. :blink:

Skjønner godt at "alle" i utgangspunktet vil sitte ved nødutgangene...bare pga. bedre plass til bena.

Eg betalar gledeleg 30 kroner ekstra for å sikre meg nødutgong på flyturar over ein time. Ellers er det eit levande helvete rett og slett. Alternativt kan eg ta til takke med rekke 1.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...