Jump to content

Årets spiller 2007/2008


Gullik

Recommended Posts

Til tross for at det fremdeles er to kamper igjen av sesongen velger jeg å kline til med denne tråden allerede nå. Sesongen som nå går mot slutten har alt i alt gått over all forventning for oss goonere, til tross for at det heller ikke i år bli noen trofeer på oss (ja, jeg vet at vi i teorien fortsatt har muligheten til å ta PL, men det er usannsynlig). Folk som kaller seg eksperter tippet oss under Tottenham på tabellen, et lag som for øyeblikket ligger på nedre halvdel med 34 poeng mindre enn oss og med 35 mål mindre enn oss i målforskjell. Vi har ledet serien stortsett fra start og til mars, dessverre holdt det ikke lenger. Jeg synes spillerne fortjener mye ros for det arbeidet de har lagt ned i år. Vi ser klar fremgang allerede fra året før og det er gledelig. Spillere som Senderos, Almunia, Song, Flamini, Adebayor og tildels Gallas var av mange utskjelte og ønsket solgt, i dag er opptil flere av dem nøkkelspillere, andre har spilt seg kraftig opp gjennom sesongen.

 

5.

Gael Clichy - Nok en gang har Gael levert en kjempesesong i Arsenaldrakta og er et soleklart valg på venstrebacken. Til tross for tisvis mangel på venstrevinger har Clichy alene gjort venstresida farlig med sine offensive bidrag, og er langt bedre enn gribben med nummer 3 på Chelsea. Han sliter fortsatt litt med innleggskvaliteten, men jeg tror det kommer seg etterhvert. Innleggsfoten har utvikla seg gjennom sesongen, og om et par tre år skulle det ikke forundre meg om han slår det ene praktinnlegget etter det andre. Defensivt er han trygg og god, vanskelig å passere, og har fart nok til å hamle opp med de kjappeste angrepsspillerne i serien. Får minus får et par kostbare feil, tenker da spesielt på de to tabbene mot City og Birmingham som begge kostet oss baklengsmål, men bortsett fra det gjør han få tabber. Et av våre utvilsomt sterkeste kort.

 

4.

Cesc Fabregas - Startet sesongen helt forykende og var frem til slutten av november totalt domminerende. Veldig synd med skaden, og han kom aldri opp på det samme nivået siden, selv om han gjevnt og trutt har fått med seg assist, og et par gåller. Han har for øyeblikket 7 mål og 19 assists denne sesongen, og det bare i PL. Han er fortsatt bare 20 år og vant nylig prisen som årets unge spiller i PL. Nok en sterk sesong av Cesc, til tross for at han aldri kom opp på toppnivå over tid slik han gjorde i starten.

 

 

3.

Mathieu Flamini - Flamester'n har vært enorm på midten for oss i år, etter min mening alt i alt den beste midtbanespilleren vår denne sesongen. Han løper og takler, trekker seg aldri fra en situasjon og har et brennende engasjement på banen. Han har også fått en passningsfot som er godt over snittet for en PL spiller, og er etterhvert ganske god tekninsk. Skal jeg være ærlig så var jeg en av de som ønsket Flamini vekk for et år siden, i dag tror jeg en ny kontrakt på Flamini er den viktigste investeringen vi kan få før neste sesong. Flamini er en fantastisk spiller som har hatt en fantastisk sesong, og jeg håper for alt i verden at han velger å bli i Arsenal.

 

 

2.

Bacary Sagna - Jeg var veldig skaptisk til Sagna da han kom. Jeg syntes prisen var stiv og at vi i Eboue og Hoyte var godt dekket på høyrebacken. Nå, under ett åt senere, er jeg sikker på at Sagna er at av sesongens beste kjøp i Premier League, etter ti minutters spill i Arsenaltrøya så det ut som om han hadde vært her i ti år, og han er utvilsomt seriens beste høyreback. Sagna er godt med offensivt med sin fart og innleggsfot. Han har også teknikk til å passere spillere. Defensivt er han en bauta. Jeg setter pris på hardheten hans, han er alltid kontant i dueller og gir alltid alt. God på hodet til å være så liten er han og. Han har den rette innstillingen og kommer forhåpentligvis til å herje på backen i ti sesonger til.

 

 

1.

Emmanuel Adebayor - Mannen som alltid bommet er mannen som har fylt tomrommet etter Thierry Henry i angrepsrekka til Arsenal. Og du verden for en oppgave Adebayor har løst denne sesongen. Det ble ikke akkurat lettere da Robin van Persie skadet seg og ble borte i 5 måneder. Han har vært mannen vi har måttet stole på denne sesongen, og det gjør ikke akkurat bragden noe mindre. Jeg har latt meg imponere av det Adebayor har gjort for oss i år, han har nå 30 mål på like mange startede kamper, 24 av disse er seriemål. Det er sikkert mange som er uenige emd meg her, men jeg mener at Emmanuel Adebayor er årets spiller i Arsenal, 2007/2008 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...