Jump to content

Barcelona


refser

Recommended Posts

Skal innrømme at jeg ikke har sett veldig mye av ham, men av det jeg har sett så er det mer hype enn innhold. Så blir det spennende å se hva han egentlig står for i en langt tøffere liga og ikke minst i CL.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hvis det stemmer så er Messi en rimelig grådig liten jævel han også mtp. at han i fjor (eller var det i år?) signerte ny kontrakt som førte til at han ble verdens best betalte fotballspiller. At han allerede etter et år eller under et år senere ønsker nok en lønnsforøkning er rimelig drøyt selv om han er verdens beste spiller.

 

Uansett: Han blir nok rimelig dyr hvis han skal forlate Barcelona til sommeren. Har vel en klausul på rundt 200 millioner euro?

 

Forøvrig er Gallardo veldig lite troverdig. :P

Link to comment
Share on other sites

FFP fungerer ikke. Det er jo allerede kommet frem at spillernes sponsorer (adidas vel i dette tilfellet) er med på å betale overgangssum. Dette FFP greiene er fint i teori men latterlig håndtert av de mektige herrer som virker livredde for å sette ned foten. At det ryktes at QPR blir tatt vitner om at de styrer unna de store fiskene lang vei.

Link to comment
Share on other sites

FFP fungerer ikke. Det er jo allerede kommet frem at spillernes sponsorer (adidas vel i dette tilfellet) er med på å betale overgangssum. Dette FFP greiene er fint i teori men latterlig håndtert av de mektige herrer som virker livredde for å sette ned foten. At det ryktes at QPR blir tatt vitner om at de styrer unna de store fiskene lang vei.

 

Du vurderer riktig her Marius-, men ett sted må man jo begynne. Dette er ikke noe som kan slås ned på over natten. Her må man nok finne seg i å ta tiden til hjelp. Er det riktig å slå ned på QPR? Ja! Er det feigt å ikke ta tak i City, Chealse m.fl? Ja, det er nok det.

Link to comment
Share on other sites

Skal de begynne i England er det vel i prioritert rekkefølge: city, Chelsea, QPR og Liverpool som har rødeste tallene i drifta. Tar forbehold at jeg glemmer eller at det har endret seg. I utlandet er jo Real, Barca, PSG og Monaco storbeist. Hvorfor ikke disse røres? For mye makt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Real ikke felles pga inntekt, potensial etc. Driften deres er ikke så ille som mange tror.

 

Eneste grunnen til at Real Madrid fortsatt eksisterer er fordi kommunen eller hva f*** man skal kalle det har "slettet gjelden" opptil flere ganger. Hadde det ikke vært for dette, hadde de ikke hatt mulighet til å hente alle spillerne de henter. Klubben hadde dermed endt opp som en middelmådig klubb, interressen hadde svinnet hen, og klubben hadde til slutt endt opp med konkurs.

Link to comment
Share on other sites

 

Eneste grunnen til at Real Madrid fortsatt eksisterer er fordi kommunen eller hva f*** man skal kalle det har "slettet gjelden" opptil flere ganger. Hadde det ikke vært for dette, hadde de ikke hatt mulighet til å hente alle spillerne de henter. Klubben hadde dermed endt opp som en middelmådig klubb, interressen hadde svinnet hen, og klubben hadde til slutt endt opp med konkurs.

Sikkert en viktig faktor, men du må huske på at TV-rettighetene i Spania er langt mer skjevfordelt enn i England, og gir Real og Barca brorparten av disse (meget betydelige) inntektene. I sommer sikret de seg også en saftig økning fra draktsponsorene sine. Ingen klubb i verden har større inntekter enn Real Madrid.

 

Legg til at Real også selger unna en god del spillere med høye lønninger, samt at de ofte betaler overganger i delsummer, så seer det plutselig ikke så galt ut i forhold til FFP:

 

http://www.theguardian.com/football/2013/aug/03/real-madrid-uefa-financial-fair-play

Link to comment
Share on other sites

Sikkert en viktig faktor, men du må huske på at TV-rettighetene i Spania er langt mer skjevfordelt enn i England, og gir Real og Barca brorparten av disse (meget betydelige) inntektene. I sommer sikret de seg også en saftig økning fra draktsponsorene sine. Ingen klubb i verden har større inntekter enn Real Madrid.

 

Legg til at Real også selger unna en god del spillere med høye lønninger, samt at de ofte betaler overganger i delsummer, så seer det plutselig ikke så galt ut i forhold til FFP:

 

http://www.theguardian.com/football/2013/aug/03/real-madrid-uefa-financial-fair-play

 

"En viktig faktor"? Fakta er at på tross av et helt rævkjørt system i forhold til penger for TV-rettigheter og sinnsyke inntekter fra supportereffekter verden over så klarer Real Madrid å sette seg såpass mye i gjeld at de må bli reddet av staten for å kunne overleve som klubb. At disse pengene blant annet kommer fra land som Norge i form av økonomisk støtte gjør det bare enda kvalmere for meg mtp. at store deler av landet er tilnærmet konkurs.

 

zie1.jpg

 

En oversikt over hvordan pengene blir delt mellom lagene i Premier League og La Liga. Og allikevel så klarer klubber som Barcelona og Real Madrid å sette seg i en slik posisjon. Det er rett og slett ufattelig.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke at det ikke er fucka, men at de, av grunnene nevnt ovenfor, ikke stilles like dårlig ift FFP som f.eks. City, Monaco og PSG, og at de dermed ikke felles iht dette regelverket.

 

Hjelper jo ikke at de har så mye inntekter som du nevner over, så lenge de bruker mer penger enn de tjener. Ihht FFP reglene kan ikke lenger bare staten komme inn og slette gjelden på samme måte som de har gjort før. Så da er det bare et spørsmålstegn før de er ute og kjører.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 8 months later...

Barcelona har ikke fått medhold i sin anke i saken der klubben ble ilagt kjøpsnekt i en periode. Barcelona får nå ikke kjøpe nye spillere får januar 2016. Dommen er nå endelig.

 

Straffen er ikke for brudd på FFP, men ford i Barca hadde brutt regler vedrørende signeringer av utenlandske "mindreårige" spillere. Men selv om saken ikke gjelder Financial Fair Play så er det likevel et håp om at denne dommen gir UEFA mer "baller" slik at de blir tøffere mot brudd også på FFP.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser på City mot Barca...

 

De kalte\kaller oss Englands Barcelona over på balløya... Man kan vel TRYGT si vi ikke er i nærheten av dette. Snakk om å være City overlegene på deres Etihad. Sjeldent sett ett lag være så mye bedre. Atpåtil har de dobbelt ant passninger i laget :)

 

Mye kan skje i fotball og ting kan endre seg. Men det har vært imponerende først 30 av Barcelona må jeg si..

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hvor mange ganger de får motstander utvist. Nei,liker fortsatt ikke dette usympatiske laget.

 

Kan ha noe med hvor frustrerte motstanderene blir, samt at i CL er det dommere som ikke legger seg på PL nivå når det kommer til taklinger.

Nå syntes jeg den igår var i strengeste laget, men samtidig er det idioti å gå slik inn når man allerede har gult. Det vitner om fryktelig dårlig bedømmningskraft.

 

Jeg er uansett mest imponert over hvor rolige de er med ballen og skaffer seg heller ett frispark enn å sentre ballen til motstander.

 

Så hører det med til historien at City løftet seg betraktlig i 2omg, og noen vil nok mene vi var dem mer overlegene da vi vant 0-2 der all den tid de knapt hadde målsjanse på oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Noen flere som fryder seg litt over hele Neymar-saken? Endelig blir Barca selv utsatt for litt skittent overgangsspill. Men det jeg stusser litt over, vet dog at det foreløpig kun er spekulasjoner og at ingenting er helt bekreftet, men:

Jeg leser at LaLiga forsøker å sabotere overgangen ved å ikke "akseptere" ukk'en til Neymar, til tross for at han selv ønsker seg bort. Da tenker jeg, "er den ligaen virkelig SÅ korrupt?". Jeg forstår at de mister en stjerne, kanskje markedsverdien faller litt og at det er i ligaens interesse å beholde to så gode lag at de alltid er med og kjemper i Europa, men virkelig?

Link to comment
Share on other sites

Tror det hadde vært mer ramaskrik om han gikk til PL... det hadde nok ikke de høye herrer i FIFA, UEFA eller la liga tålt. Ser nå man spekulerer i at salgssummen skal være en kreditt eller lignende mellom klubbene så de unngår FFA.. noe som i seg selv er en jævla vits. Mindre klubber straffes mens storfiskene snor seg unna hele tiden

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Jeg skjønner heller ingenting, så om noen har sett nærmere på dette tar jeg også gjerne en forklaring... Det er merkelig at en klubb kan fortsette å kjøpe spillere, at de spillerne faktisk VIL til denne klubben - og det til tross for at de ikke kan registrere nye spillere OG skylder sine eksisterende spillere penger...

Jeg skjønner ingenting....

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...