Jump to content

Oguzhan Özyakup


Frank

Recommended Posts

Iflg Young Guns skal Arsenal ha sikret seg den 15-årige midtbanespilleren Oguzhan Özyakup. Han kommer til å skrive under en to-års "scholarship" kontrakt, med mulighet for 3 videre år som profesjonell. Han melder seg for tjeneste for oss i September når han blir 16.

 

Arsenal have signed 15 year old Oguzhan Özyakup from Dutch outfit AZ Alkmaar, on a five year contract according to Dutch newspaper De Telegraaf.

 

The Holland Under 17s International who is of Turkish descent, is rated as one of the biggest prospects in world football, and last night AZ accepted a substantial offer from the Gunners after interest from Ajax, Barcelona and Inter Milan for his services.

 

The terms are two year scholarship with the option of a further three years as a professional, however he will not link up with the squad until he turns 16 in September 2008. In a similar way to Spanish defender Ignasi Miquel.

 

 

Özyakup is a highly technical central or right sided midfielder, excellent on set pieces and blessed with an eye for a pass, and shows another excellent find by Steve Rowley's much coveted Scouting system.

 

AZ were keen to hang on to Oguzhan, but Arsenal's offer was too lucrative to turn down. It is expected he will travel to London before the week is out, to visit his new housing as well as meet the coaching staff and arrange schooling.

 

http://youngguns.wordpress.com/2008/04/22/...rom-az-alkmaar/

 

Nok et spennende funn, så får vi se hva han her kan bringe i fremtiden. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Iflg Young Guns skal Arsenal ha sikret seg den 15-årige midtbanespilleren Oguzhan Özyakup. Han kommer til å skrive under en to-års "scholarship" kontrakt, med mulighet for 3 videre år som profesjonell. Han melder seg for tjeneste for oss i September når han blir 16.

 

Arsenal have signed 15 year old Oguzhan Özyakup from Dutch outfit AZ Alkmaar, on a five year contract according to Dutch newspaper De Telegraaf.

 

The Holland Under 17s International who is of Turkish descent, is rated as one of the biggest prospects in world football, and last night AZ accepted a substantial offer from the Gunners after interest from Ajax, Barcelona and Inter Milan for his services.

 

The terms are two year scholarship with the option of a further three years as a professional, however he will not link up with the squad until he turns 16 in September 2008. In a similar way to Spanish defender Ignasi Miquel.

 

 

Özyakup is a highly technical central or right sided midfielder, excellent on set pieces and blessed with an eye for a pass, and shows another excellent find by Steve Rowley’s much coveted Scouting system.

 

AZ were keen to hang on to Oguzhan, but Arsenal’s offer was too lucrative to turn down. It is expected he will travel to London before the week is out, to visit his new housing as well as meet the coaching staff and arrange schooling.

 

http://youngguns.wordpress.com/2008/04/22/...rom-az-alkmaar/

 

Nok et spennende funn, så får vi se hva han her kan bringe i fremtiden. :)

Alltid morsomt med slike nyheter! :P Gleder meg til fortsettelsen!! Kanskje en potensiel cc spiller om ikke neste, men to/tre år.

Veldig enkelt og greit navn og ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpet er tydeligvis ikke fullstendig i boks enda, men vil trolig bli det i løpet av noen uker; http://youngguns.wordpress.com/2008/05/09/...senal-transfer/

 

“Liam Brady, the head of youth development, watched me and communicated with my agent,” Oğuzhan said. “But the transfer is still uncertain. I hope it will be certain in a few weeks.”

Link to comment
Share on other sites

kunne vi ikke signert en John Smith eller noe for en gang skyld, så hadde vi sleppi alt det navnegreiene som er så vanskelig :D

 

neida, har ikke så mye å si med navn så lenge gutten kan spille, og har tro på gutten :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Men en spenndene spiller dette!

 

Antar at du har sett en del av denne spilleren?

 

Aldri sett denne spilleren spille, men det er jo alltid spennende å se om unge og potensielle spillere i Arsenal kan bli noe og neste sesong har eg stor tro på Randall, Wilshere og Ramsey spesielt!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere og Ramsey tror jeg nok er i to ulike klasser når det gjelder stadier på utviklingsstigen. Wilshere hadde en kamp der han skoret et flott mål, samt at videokameraet catchet Wenger smilende. Wilshere blir ikke stjerne kommende sesong på grunn av dette. Ramsey har vist i flere kamper på nivå to, at han kan hevde seg mot voksne folk. Det er et greit utgangspunkt for å kunne delta i carling cup. :)

 

Og Randall... vil overraske meg om han ikke er på nok et utlån kommende sesong. For årets sesong på utlån var ingen suksess!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere og Ramsey tror jeg nok er i to ulike klasser når det gjelder stadier på utviklingsstigen. Wilshere hadde en kamp der han skoret et flott mål, samt at videokameraet catchet Wenger smilende. Wilshere blir ikke stjerne kommende sesong på grunn av dette. Ramsey har vist i flere kamper på nivå to, at han kan hevde seg mot voksne folk. Det er et greit utgangspunkt for å kunne delta i carling cup. :)

 

Og Randall... vil overraske meg om han ikke er på nok et utlån kommende sesong. For årets sesong på utlån var ingen suksess!

 

Hvorfor var ikke det en suksess? Iflg han selv var han godt fornøyd med utlånsperioden sin og at han lærte veldig masse på denne tiden.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere og Ramsey tror jeg nok er i to ulike klasser når det gjelder stadier på utviklingsstigen. Wilshere hadde en kamp der han skoret et flott mål, samt at videokameraet catchet Wenger smilende. Wilshere blir ikke stjerne kommende sesong på grunn av dette. Ramsey har vist i flere kamper på nivå to, at han kan hevde seg mot voksne folk. Det er et greit utgangspunkt for å kunne delta i carling cup. :)

 

Og Randall... vil overraske meg om han ikke er på nok et utlån kommende sesong. For årets sesong på utlån var ingen suksess!

 

Hvorfor var ikke det en suksess? Iflg han selv var han godt fornøyd med utlånsperioden sin og at han lærte veldig masse på denne tiden.

 

Det var det jeg også hørte i et intervju med han.. Han sa at utlånsperioden gjorde ha mer moden som fotballspiller, og at han var klar for nye utfordringer..

Link to comment
Share on other sites

Wilshere og Ramsey tror jeg nok er i to ulike klasser når det gjelder stadier på utviklingsstigen. Wilshere hadde en kamp der han skoret et flott mål, samt at videokameraet catchet Wenger smilende. Wilshere blir ikke stjerne kommende sesong på grunn av dette.

Wilshere har storspilt i flere kamper, og er allerede aktuell for Carling Cup-spill. Ganske imponerende det når du er 16 år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ser ut til at Özyakup kommer til å gå på lån fra og med januar og ut sesongen. Han har ihvertfall fått grønt lys fra Arsenal ifølge nederlanske medier. Ingen har vist interesse ennå, men han vil selv til Feijenoord, som viste interesse i sommeren som var. Hadde vel vært bra for gutten? Har fortsatt sett lite av han, men mer enn før, og han virker absolutt god. Tror han ville lært mye av å spille i æresdivisjonen et halvt år:)

 

Kilde:http://http://www.vi.nl/Nieuws-item/211406/Arsenalmiddenvelder-Ozyakup-hoopt-op-Feyenoord.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har Oguzhan Ozyakup valgt å spille landskamper for Tyrkia, og vraker dermed Nederland. "As a Turkish football player, I am very happy too announce that I have made my national team choice to play for the Turkish National Teams!"

 

Tror han hadde hatt godt av et lån jeg. Som hollender selv er jeg litt skuffet over valget, men nå er det jo langt ifra sikkert han blir go nok til å spille for Nederland

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...