Jump to content

Filmdiskusjon


Haraldac

Recommended Posts

  • Replies 394
  • Created
  • Last Reply
Skal ha kompisene på fredag! (bursdag)

Hvilken film annbefaler dere og se for en gjeng 13åringer??

8364[/snapback]

The Grudge :D

8432[/snapback]

 

Vil ikke anbefale den filmen til noen. Makkverk!

Link to comment
Share on other sites

Skal ha kompisene på fredag! (bursdag)

Hvilken film annbefaler dere og se for en gjeng 13åringer??

8364[/snapback]

 

annbefaler Dum og Dummere. den får fram smilehullene i hver og en.

8458[/snapback]

 

Vi har sett den, alle sammen mange ganger!

Dritkul film da men ikke vits i å se den når vi har sett den før da :P

Link to comment
Share on other sites

Beste film

 

1. Akira Kurosawa's Syv Samuraier, i mine øyne verdens beste film. En film om en landsby som er plaget med skurker, landsbybeboerene leier inn 7 samuraier til å forsvare seg.

 

2. Kenneth Brannagh's Henry V, en meget bra film som kombinerer film med litt teater effekter. Kvalitet i alle ledd i denne filmen. Slagscenene er utrolige. Oscar for kostymer.

 

3. Ridley Scott's Blade Runner, Sci Fi på sitt beste. Harrison ford gjør en meget bra karakter i denne filmen.

 

4. Darren Aronofsky's Requiem for a dream. musikk, bilde og skuespiller prestasjoner av høy klasse. En film med en viktig historie som sitter igjen hos deg en god stund etter at man har sett filmen.

 

5. Fritz Lang's Metropolis, film fra 1927 en sci fi klassiker som må sees.

 

Dette var noen tips fra en Arsenal supporter som er noe over middels intressert i film

 

Truls

Link to comment
Share on other sites

Skal ha kompisene på fredag! (bursdag)

Hvilken film annbefaler dere og se for en gjeng 13åringer??

8364[/snapback]

 

annbefaler Dum og Dummere. den får fram smilehullene i hver og en.

8458[/snapback]

 

Vi har sett den, alle sammen mange ganger!

Dritkul film da men ikke vits i å se den når vi har sett den før da :)

8633[/snapback]

 

ok. da kan jeg annbefale filmer som Kill Bill og Monty Python. Kill Bill med noen slagkraftige scener og Monty Python med noe av det dummeste du har sett.

Link to comment
Share on other sites

Film er oppskrytt, bøkene er alltid bedre.

Men, en virkelig bra film med uovertruffen humor er LEIF som kom på slutten av 80-tallet og harselerte med Boforsskandalen i Sverige. Ble laget av Galenskaparna/Aftershave. Persongalleriet og komikken er i egen klasse! Fantastisk! Eneste film jeg har gått på kino to ganger for å se.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_(film)

Link to comment
Share on other sites

Troja??? hvor gammel er du egentlig? er dette en liste over de dårligste filmene ever eller?

5634[/snapback]

 

han satte sikkert opp dei filmane fordi han lika dei! :blush:

 

fin ting å ha ulik smak....

5639[/snapback]

 

Jepp!

 

Smaken er som baken, den er delt! :blush:

Link to comment
Share on other sites

Film er oppskrytt, bøkene er alltid bedre.

Men, en virkelig bra film med uovertruffen humor er LEIF som kom på slutten av 80-tallet og harselerte med Boforsskandalen i Sverige. Ble laget av Galenskaparna/Aftershave. Persongalleriet og komikken er i egen klasse! Fantastisk! Eneste film jeg har gått på kino to ganger for å se.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_(film)

8747[/snapback]

Er ikke helt enig. Er ofte mye daukjøtt i bøker. Dessuten er enkelte filmer mer elegante enn Bøker. De kjedeligste og dårligste bøkene ever er laget av Bjørnson,Ibsen osv. Usmakelig

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Sitter nå og ser The Perfect Storm med George Clooney i hovedrollen. Sinnsykt bra film!

Denne filmen er basert på en sann historie, noe som tydelig kommer fram. Clooney får vaska seg skikkelig ;) .

Dette er en grunn til at jeg ikke liker å være ute på havet. Kommer fra en familie hvor nesten alle er vant med å være ute i hardt vær. Før koste de seg på havet, mens jeg stod sjøsyk på dekk og spydde. Er ikke så mye på havet nå, og har ikke vært sjøsyk på flere år :lol:

Link to comment
Share on other sites

Får vel slenge ut en her: Etter anbefalingen lastet jeg ned Lilja 4-ever. Utrolig bra film, spesielt hvis du er lei de meningsløse filmene som det begynner å bli mange av nå. Var faktisk utrolig tilfredstillende å se en film som faktisk har en mening, og som kan kobles i høyeste grad til verden vi lever i idag. Veldig sterk, brutal på en måte, og trist film. Anbefales sterkt. At de bruker en Rammstein sang gjør den heller ikke dårligere.

Veldig bra film av Lukas Modysson, hans beste uten tvil.

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå og ser The Perfect Storm med George Clooney i hovedrollen. Sinnsykt bra film!

Denne filmen er basert på en sann historie, noe som tydelig kommer fram. Clooney får vaska seg skikkelig :D .

Dette er en grunn til at jeg ikke liker å være ute på havet. Kommer fra en familie hvor nesten alle er vant med å være ute i hardt vær. Før koste de seg på havet, mens jeg stod sjøsyk på dekk og spydde. Er ikke så mye på havet nå, og har ikke vært sjøsyk på flere år :blush:

8823[/snapback]

 

Så den jeg også...

Bra film men vanskelig for å tro at den var basert på en sann historie, selvom det stod på begynelsen at den var det...

Link to comment
Share on other sites

Istid! Kuleste filmen noensinne. Ellers er jeg veldig svak for Disney-filmer. Som f.eks. Snehvit, Robin Hood, 101 dalmatinere, Alice i eventyrland osv

9267[/snapback]

 

ja, i Istid og Robin Hood har du noen klassikere.

9708[/snapback]

 

Jahuu! ISTID er konge!

eg hetter sid...

Hei klip ijænn neste gång...

Kvisten er grønn, de dro mot nord for 2 timer siden...

eg e genial....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De filmene jeg skriver opp her synes jeg at er like bra...men de er bra på forskjellige måter:

 

Ringenes Herre 1/2/3:

Dette er filmen som ble yndlings-filmen min med en gang jeg så den!

Det er en film jeg liker...jeg liker alt ved den; ikke for mye/lite slossing, sånn passe med snakking, historien er jo det beste ved de... Jeg liker Tolkien så sykt godt!

(anbefaler å lese boka, den er bedre enn filmene!)

 

StarWars 2/3

Dette er de filmene som faktisk kan komme opp å måle seg med Ringenes Herre!

Etter å ha sett 3'en på kino så ble jeg helt koko...! (Koko = "Forelska :) )

Dette er og sånn som LOTR, at det er bittelitt for lite slossing...hehe...det er jo sykt mye, men jeg vil ha mer jeg...heh..men det er bra med slossing, men historien går litt i surr av og til...!

Men alt i alt en av de beste jeg har sett!

(StarWars 1/4/5/6 kommer litt lengre nede i rekka...)

 

Shanghai Knights (husker ikke helt hvordan det skrives...)

Dette er en film som jeg også liker, da!

Men jeg liker den ekstra godt fordi Jackie Chan er med...DET er en mann jeg har sansen for!

Han gjør jo alle stunta selv...! :) :D

Her gjør han jo helt ville ting!

Han er jo "eldgammel" og...sikkert oppi 40-50 åra...å gjør de tingene uten filmtriks...! :huh:

 

Rush Hour 2

Dette er og en film med Jackie Chan i spissen...

Som sagt, jeg liker han kjempe godt...

Filmen som handler om 2 "gærninger" som skal liksom ha seg en ferie som blir til en stor "slosskamp" ;)

 

 

 

Alle disse filmene liker jeg sinnsykt godt...

De har alle mye bra innmat!

 

Men StarWars 2/3 & Ringenes Herre 1/2/3 er de beste!

Det er også mange andre bra filmer som jeg liker...

f.eks...:

 

Pirates Of The Carribean...med Johnny Depp i spissen som gjør en KJEMPE jobb her!

 

IsTid...Med Sid i spissen... ;)

 

S.W.A.T...Med kjempe bra skyte scener osv.

 

+++

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å gjenta meg sjølv, Jerry Bruckheimer er en farlig god produsent...  :huh:

11301[/snapback]

 

Ikke hvis du har sett King Arthur..... Men Con Air, og The Rock er fantastisk, det skal han ha.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...