Jump to content

Arsene Wenger ut, Jose Mourihno inn.


RockyRocastle

Recommended Posts

Ifølge Sky News gir bookmakerne i England for første gang odds på dette idag. Det spekuleres også i engelsk presse om Arsene Wenger har gjort sitt og at enda en trofeløs sesong kan få større konsekvenser enn vi er klar over.

 

Spillerene er også ute og ønsker endringer:

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_3406061,00.html

 

Arsene Wenger får "aldri" sparken i Arsenal, men hvor lenge kan en klubb som Arsenal kreve ekstremt høye billettpriser og samtidig ikke levere på banen? Hvor lenge vil folk betale for å se spillere som Senderos, Toure, Adebayor, Clichy, Almunia, Gilberto, Eboue og Bendtner gjøre grove feilvurderinger og "schoolboy errors" uke inn og uke ut? Hvor lenge er det spennende med en haug med ungdommer som ikke leverer på banen og svinger til de grader i prestasjonene? Hvor lenge kan fansen sitte å se på at konkurrentene "hoppe" i det og sikre seg store navn som til de grader leverer på banen? Torres, Tevez, Drogba, Berbatov, Hargreaves, Babel osv. Listen er lang over spillere som har vært tilgjengelig, men for dyre, spare seg til fant er det noe som heter, er det der vi er idag?

 

For en klubb som pynter sin nye stadion med sine trofeer og snakker varmt om at det er god plass ennå på raden over "boxene" er dette rett og slett ikke godt nok. Latterliggjort i Carling og FA cup, slått ut av et dårligere lag i CL og håpet vårt om å fremdeles ta PL gull er i beste fall patetisk. Det er ganske utrolig at en klubb som går ubeseiret gjennom en hel PL sesong presterer NULL trofeer de 4 neste sesongene, det er jo en oppsigelsesgrunn i seg selv.

 

Arsene Wenger må ta selvkritikk og spørre seg selv om han har gjort nok med dette laget, er det på tide å la andre få prøve seg? Planen om å bygge sitt tredje storlag har feilet og kritikken kommer nå. Sann mine ord, rundt kl 1900 på søndag starter en snøball for alvor å rulle og kritikken mot Wenger blir massiv.

 

Er det slik at Wengers ungdomspolitikk bare er en hype og at vi egentlig har et lag full av nest beste?

 

Chelsea- Arsenal 23.03.2008:

 

Almunia, Clichy, Gallas, Toure, Sagna, Cesc, Eboue, Flamini, RVP, Hleb, Adebayor.

 

Chelsea- Arsenal 21.02.2004:

 

Lehman, Clichy, Toure, Campbell, Lauren, Gilberto, Vieira, Pires, Edu, Bergkamp, Henry.

 

Jeg mener bestemt at vi har et mye svakere lag idag, det var en helt annen klasse på laget fra 2004.

 

Det som kanskje skremmer mest er at Lehman, Toure, Gilberto og Clichy som er igjen fra dette laget bare har blitt svakere med tiden og ikke motsatt.

 

Til informasjon er altså det satt odds på Wenger ut, Mourinho inn, noen som spiller en slant?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Dette var et veldig vanskelig innlegg å svare på. For det første så har jeg vanskeligheter med å skjønne om du er seriøs eller ikke. Hadde det vært 1. april så hadde jeg glatt tatt dette innlegget for å være en aprilsnarr. For det andre så er dine meninger så til de grader satt på spissen at de ikke lengre kan bli tatt seriøst, som f.eks. at Clichy gjør grove feilvurderinger uke inn og uke ut. Samme gjelder forøvrig de andre spillerne du ramset opp.

 

Synes denne sesongen har vært godkjent. Vi har gjort framskritt fra i fjor, og vi har vist at vi på vårt beste er nr 1 i England. Start 11-eren vår i dag er minst like bra som i 2004, men vi mangler bredde i stallen. Med en frisk Rosicky og Van Persie hele sesongen igjennom , er jeg 100% sikker på at det hadde blitt gull. Det er også alt for tidlig å si at Wenger sin plan om å bygeg opp et storlag nr 3 har slått feil, jeg synes han er på god vei til å klare akkurat dette.

 

Forøvrig så er Wengers ungdomspolitikk helt klart ikke en hype, det trodde jeg enhver forstod, ettersom man ser hva ungdommene har utrettet de siste årene. Clichy har bare blitt bedre og bedre, han er langt bedre nå enn han var i 2004. Fabregas er fenomenal, Senderos har begynt å ligne på seg selv igjen. Walcott har gjort store framskritt det siste halvåret. Selv om det ble en sur exit i CC i år så viste reservene sitt potensiale mot f.eks. Blackburn.

Link to comment
Share on other sites

Dette var et veldig vanskelig innlegg å svare på. For det første så har jeg vanskeligheter med å skjønne om du er seriøs eller ikke. Hadde det vært 1. april så hadde jeg glatt tatt dette innlegget for å være en aprilsnarr. For det andre så er dine meninger så til de grader satt på spissen at de ikke lengre kan bli tatt seriøst, som f.eks. at Clichy gjør grove feilvurderinger uke inn og uke ut. Samme gjelder forøvrig de andre spillerne du ramset opp.

 

Det er ikke noe Aprilsnarr og ja, jeg er seriøs. Satt på spissen kanskje, men du er kanskje vel defensiv når du trekker frem Blackburn som et eksempel på suksess i Carlingcup. Prestasjonene mot Spurs i semifinalen overskygger vel kampen mot Blackburn ganske krafig. Kanskje er jeg streng mot enkelte spillere, men feilene til f.eks Senderos på tirsdag er så grove og så naive at de fortjener litt spalteplass spør du meg.

Synes denne sesongen har vært godkjent. Vi har gjort framskritt fra i fjor, og vi har vist at vi på vårt beste er nr 1 i England. Start 11-eren vår i dag er minst like bra som i 2004, men vi mangler bredde i stallen. Med en frisk Rosicky og Van Persie hele sesongen igjennom , er jeg 100% sikker på at det hadde blitt gull. Det er også alt for tidlig å si at Wenger sin plan om å bygeg opp et storlag nr 3 har slått feil, jeg synes han er på god vei til å klare akkurat dette.

 

Godkjent? Jada, men når du har suksess og går gjennom en hel sesong ubeseiret er ikke godkjent godt nok. Exit fra CL mot PSV og Liverpool, PL avgjort i februar og pinlige cupexit mot Blackburn, Spurs og ManU er ikke godkjent, det er dårlig. Det svinger for mye og det er trofeer man spiller for. Ikke en god 3 runde i Carling Cup mot Blackburn.

Forøvrig så er Wengers ungdomspolitikk helt klart ikke en hype, det trodde jeg enhver forstod, ettersom man ser hva ungdommene har utrettet de siste årene. Clichy har bare blitt bedre og bedre, han er langt bedre nå enn han var i 2004. Fabregas er fenomenal, Senderos har begynt å ligne på seg selv igjen. Walcott har gjort store framskritt det siste halvåret. Selv om det ble en sur exit i CC i år så viste reservene sitt potensiale mot f.eks. Blackburn.

Dette avsnittet er jeg totalt uenig med deg, ungdommene er for mange og for mange av dem er ikke god nok. Walcott har ikke vært med i det hele tatt, samme med RVP, Denilson, Hoyte og Traore. Cesc er ikke fenomenal. Han er god på sitt beste, men i 60% av sesongen har han vært middelmådig. Senderos? Gi deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må klype meg i armen. Er det mulig? :D

... og ingen aprilspøk?

 

For det første har vi et lag som overgår Liverpool så til de grader! At vi tapte kvarten hadde ingenting med kvalitet på spillere å gjøre. Vi rundspilte dem til tider (noe Gerrard også erkjente etter kampslutt), og avslutningen var tilfeldig. Benitez ønsker forresten å følge Wengers spor i forhold til måten å bygge et lag på.

 

Når det gjelder Man U og Chelsea, stiller vi i en annen økonomisk klasse. Wenger kan selvsagt hele tiden kritiseres for at han burde kjøpt inn en spiller nå og da. Og Wenger er ikke perfekt.

 

Men den snøballen du snakker om etter søndagens kamp. Den skal jeg legge meg foran. Wenger er som Gud for meg når det kommer til passionen fotball. Jeg simpelthen elsker måten han vil fotball skal spilles på, og jeg håper han blir i mange.

 

Årets sesong har vært den beste på flere sesonger. Vi har vært ufattelig nære, og det er et helt annet utgangspunkt enn f.eks i fjor. Og da hadde vi blant annet Henry og av dine spillere Baptista(? dyr og fra rette klubb) i stallen.

 

Nei, - jeg har troen på dagens Arsenal mannskap. Jeg har troen på Wenger. Jeg har troen på at vi er nær å vinne trofeer. Så nære at vi kanskje ikke trenger et eneste innkjøp i sommer! Venstrekanten får en ny utfordrer i Carlos Vela. Med Rosicky og Van Persie tilbake har vi mange alternativer! Dette er også eneste posisjon jeg mener vi trenger å forsterke...

Link to comment
Share on other sites

RockyRocastle...hva vil du egentlig fram til?

Virker jo som du har absolutt null tro på at vi har et bra lag på gang og vil bytte manager?? :D

 

For å ta managerspørsmålet først...

Jeg er ganske sikker på Mourinho ikke hadde gjort en bedre jobb en Wenger. Og jeg ville aldri hatt han i Arsenal heller. En god manager, men også en arrogant og "høy på pæra"-fyr som var særdeles heldig når han kom til Chelsea og fløt på en milliardformue og kunne plukke fra øverste hylle til enhver tid.

Chelsea er den mest kunstige klubben som finnes. De eier ikke sjel og det er blottet for talentutvikling. Selv med den store stallen og ubegrenset med penger ligger de jevnt med Arsenal i år.

Det sier vel det meste om hvilket nivå vår unge tropp ligger på nå.

 

Wenger har en enorm stor status i Arsenal og jeg skjønner godt at han får "hvilerom" til å gjøre generasjonsskifter gang på gang.

Om han gjør alt riktig kan vel diskuteres, men jeg hadde ikke foretrukket en annen manager ihvertfall.

At vi ikke vinner trofèer er selvfølgelig bittert og vanskelig å godta innimellom, men sånn er det noen ganger. Dette går i bølger.

Vi er vel kanskje ikke helt på det nivået 2004-laget var enda, men det er jammen meg ikke langt unna.

Det er ikke mye forbedringer som skal til før at vi igjen troner øverst på tabellen.

Litt bredere stall og bedre defensiv organisering, samt noe mer rutine så er vi der.

 

Med litt bedre balanse og erfaring i laget så er vi der. Sånne ting tar tid.

 

Vil skal også huske at vi har hatt fryktelig mye skadeproblemer siste 2 sesongene.

Det er klart når nøkkelspillere er ute lenge, blir vi svekket.

 

Jeg kan også være utålmodig innimellom fordi vi ikke vinner trofèer, men det er pga. at jeg ser potensialet vi har og er så nærme flere ganger. Men, jeg aksepterer at vi ikke er helt der enda og venter i spenning.

Potensialet er enda større enn vi hadde i 2004 og vi har også forbedret oss mye i forhold til forrige sesong.

For å ikke glemme at alt håp ikke er ute enda. Kampen om ligagullet er ikke avgjort enda...

 

Du setter det nok på spissen det du skriver om spillerne, men det irriterer meg likevel. Speielt de som har vært gode for oss i år. Den kritikken skjønner jeg ingenting av.

 

Å si at Clichy ikke har blitt bedre siden 2004 er jo helt på jordet. Han er etter min mening blitt den beste venstrebacken i Premier League og Cashley Cole er ikke savnet. btw. så var det Cole som var fast på laget i 2004. Ikke Clichy.

Clichy har kanskje gjort et par tabber i år, men sånn er fotballen og han lærer av det. Utover det har han vært en av våre beste spillere i år sammen med Flamini og Sagna.

 

Fabregas ER fenomenal og kanskje vår viktigste spiller og selvfølgelig svinger han også i prestasjonene som alle andre. Cesc er jo også avhengig av sine lagkamerater for at ting skal fungere bra.

Her snakker vi om en av verdens beste midtbanespillere og i som i en alder av 20 år allerede har vært fast på Arsenal-laget i 3-4 år. Middelmådig?? tull og tøys.

 

Walcott har da vitterlig hatt en bra framgang i år. LItt plaget av skader i høst, men han er 19 år og har nylig hatt flere strålende innhopp på laget.

Han får vi mye glede av i årene som kommer. Garantert!

 

Denilson, Gilberto, Hoyte og Traore er nok de som har underprestert mest i år, men det er jo også mye pga. av lite tillit. Kanskje et par av dem forsvinner, men da får vi bare kjøpe inn nye for å opprettholde bredden.

 

Og det at vi har høye billettpriser på Emirates kommer ikke til å endre tilskuertallet. Vi har ett tap på Emirates siden vi flyttet og spiller sjelden dårlig på hjemmebane. Fansen elsker klubben, liker å gå på kamp og støtter laget uansett om laget vinner trofèer eller ikke. Vi kommer til alltid til å ha 60000 på kampene og bare for å nevne det... Det står 40000-50000 på ventelista for sesongbilletter.

Ikke akkurat noe en fallende trend det..

 

Dette laget kommer til å vinne trofèer! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen ønsker om å bytte manager, jeg bare sier at det for første gang hviskes litt om Arsene Wenger vil vinne noe med dette laget. Jeg reiser til Emirates 4-5 ganger hver sesong og er like dedikert som jeg alltid har vært, men det kommer til et punkt der man blir lei av å se veldig svingende prestasjoner, håpløse baklengs og svært store tapssiffer.

 

Alle kan håpe at dette laget skal vinne ting, men jeg føler meg langt fra sikker. Stallen er syltynn og bredden derfor veldig liten. Presset på spillere som Cesc blir veldig stort, det kan virke negativt over tid.

 

Jeg mener at det er på tide å vise litt kynsime og kjøpe de to etablerte forsvarspillerne og den store målscoreren. Tålmodigheten min er litt tynnslitt.

 

Ingen skal sette spørsmålstegn med mitt engasjement for Arsenal, men etter den 4 trofeløse sesongen på rad SKAL man stille spørsmålstegn i en klubb som dette, hvis ikke er man på ville veier.

Link to comment
Share on other sites

Viss tålmodigheita di er tynnslitt, vil eg faktisk stille spørsmål ved engasjementet ditt.

Når det er slutt på tålmodigheita di, vil du då kutte alle band til Arsenal og velge deg ein ny klubb som f.eks Chelsea, som auser ut kjempebeløp på etablerte stjerner?

Link to comment
Share on other sites

Enig med RockyR, og enig med Caribo. Men å bytte Wenger mot Mourinho? Not a chance in hell!

Det som har vært vår store svakhet i stallen , er bredden. Vi har rett og slett ikke god nok dekning, når nøkkell spillere blir skadet. og vi må finne en løsning på det. VanPersie blir jo mer og mer omtalt som "kjeks", og jeg mener faktisk det bør vurderes om han har framtid i Arsenal Han er utvilsom et steikanes god spiller når han er skadefri over tid. Men jeg sliter med å huske når det sist skjedde? kunne sikkert ramset opp spiller for spiller, men det får andre ta seg av. Min "løsning" på Arsenals problem, er en bredere stall. At vi ikke har kun up and coming på benken, men faktisk noen som kan utfordre de som er på banen til enhver tid..... Jeg forguder Wnger, men irriterer meg over at det til stadighet mangler en plan B , som mange andre har påpekt. Jeg irriterer meg grenseløst over at det skal dribles/spilles igjennom forsvar til motstander. Hva pokker er galt med å fyre av utenfor 16metern???

 

Uansett, gutta har spilt over mine forventinger denne sesongen, og med en liten forsterkning eller to, så blir det storeslem neste sesong... just u wait and see :D

Link to comment
Share on other sites

Syns også dette var vanskelig å svare på men...

Jeg kan være enig i at stallen trenger å forsterkes,det går

på at vi har 2 spillere som er skadet enormt mye.

 

Men fotballen vi spiller ville jeg ikke byttet ut for noe.

Helt seriøst så er det bedre å tape med en fotball som alle husker enn

å komme seg videre på en nitrist fotball.

 

Jeg fikk mye dritt på jobb igår men det som går igjen er. Hadde Arsenal

spilt den fotballen de spilte de første 30 min. mot Liverpool hadde de knust dem.

Det er den fantastiske fotballen de husker.

Problemet vårt er at vi har ikke den kvaliteten i 2 leddet vårt når vi rullerer.

Der er det Wenger bør forsterke for å avlaste spillere som Clichy,Fabregas,Gallas,Ade og Flamini.

 

Det er lett for oss supportere og være fornøyd med dette men spillerene

våre spiller for trofeer og titler. De er ikke fornøyd med å gå sesong etter sesong uten et trofe i beltet.

Så jeg er mer redd for tålmodigheten til spillerne her.

Jeg er redd en del spillere kan finne seg andre klubber når de ser at vi er blitt en nesten klubb.

Kanskje derfor en kontrakt med Flamini også drøyer?

Link to comment
Share on other sites

Viss tålmodigheita di er tynnslitt, vil eg faktisk stille spørsmål ved engasjementet ditt.

Når det er slutt på tålmodigheita di, vil du då kutte alle band til Arsenal og velge deg ein ny klubb som f.eks Chelsea, som auser ut kjempebeløp på etablerte stjerner?

 

Ikke dette litt av poenget med forum, diskusjon, engasjement??

 

For et idiotisk spørsmål. :D

Link to comment
Share on other sites

Viss tålmodigheita di er tynnslitt, vil eg faktisk stille spørsmål ved engasjementet ditt.

Når det er slutt på tålmodigheita di, vil du då kutte alle band til Arsenal og velge deg ein ny klubb som f.eks Chelsea, som auser ut kjempebeløp på etablerte stjerner?

 

Ikke dette litt av poenget med forum, diskusjon, engasjement??

 

For et idiotisk spørsmål. :D

 

Det kan vere eg sette det litt på spissen.

Men noko må du vel gjere når tålmodigheita er brukt opp?

 

Eg forstår kvar du vil med denne tråden, og er enig i det meste av det du skriv, men at Wenger blir bytta ut til fordel for Mourinho tviler eg på.

Link to comment
Share on other sites

Du overdriver RockyRocastle, men jeg er delvis enig med deg.

 

Arsene Wenger har vært veldig bra for Arsenal, men:

 

1. Han har vunnet ligaen kun 3 ganger på 12 år. Han har aldri klart å vinne den 2 ganger på rad, slik Murinho klarte, og Ferguson har klart gjentatte ganger.

 

2. Han har aldri klart å vinne CL.

 

3. Han har fått for mye makt i klubben. Det burde ikke være en managers primære oppgave å sørge for at klubben profitterer mest mulig økonomisk. Han har transferpenger tilgjengelig, men vil ikke bruke dem. Det er helt merkelig.

 

Hvis det er slik at Wenger sine ambisjoner begrenser seg til å vinne ligaen 1-2 ganger i tiåret, og ellers sørge for at Arsenal Football Club fungerer som business, er det ikke bra nok.

Link to comment
Share on other sites

Her driver dere å snakker om forandringer. Forandringen er jo allerde gjort. Vi har fått et nytt lag. SOm vi kan spille med i 3 år til. Bare vent!. Greit vi trenger stallfyll og kanskje en stjernespiller. Men det ser nok Wenger nå. Men Wenger sa jo selv før sesongen at vi skulle gå for gull osv. Men at det var vansklig visste jo alle. Vi møter Man Utd i Fa cupen og blir slått, samme med Liverpool og Tottenham. Men hvilken fellesnevner er det ved disse tapene. Liverpool. RVP skadet, CLicky skadet. Sagna skadet. Flamini skadet. Grunnen til vi ikker vinner er skadene. Med fullt lag og på vårt beste kan vi slå alle. Men vi trenger en bredere stall og noen unggutter som vokser den siste biten. VI er ikke langt unna.

 

Til neste sesong så må jeg si at vi trenger en ny keeper. Almunia er god og en bra kar. Men han er 30 år. Ikke alt for gammelt for keeper. Men blir han noen gang en toppkeeper. Svaret der er nok nei. Sier Sebastian Frey. I tillegg trenger vi en Som kan spille Venstreving og sentralt. Da sier jeg Silva. Henter vi disse to spillerne har vi en bred stall allerde. VI tåler skader i enhver posisjon. Fordi Cesc kan spille defensivt hvis flamini er ute. Vi er nesten på topp. VI mangler bare den siste prikken over i'en. Og at Wenger skal ut er tullprat. Han har jo nettopp bygd opp et lag på ny.

 

At man er skeptisk er jo selvfølgelig på sin plass. Men hvis en før sesongen hadde sagt at Arsenal var med i tittelkampen og ble slått ut mot liverpool i kvart finalen i Cl. Hadde vi da sagt dette var en mislykket sesong. Kanskje, men ikke i en like stor grad.

 

VI mangler litt men det er ikke mye. 2 Spillere så ville allerede denne stallen vært enorm. Wenger vet nok det selv. Bare for å poengtere så kan jeg sette opp en lagoppstilling som viser bredden.

---------------------------------Frey(Almunia)-------------------

 

Sagna(Eboue/Hoyte)--Toure(Djourou)--Gallas(Senderos/Nordtveit)-Clichy(Traore)

 

Hleb(Walcott/Eboue/Silva)--Flamini(Fabregas/Denilson)-- Fabregas(Silva/Rosicky)-- Rosicky(Silva/Diaby/Van Persie/vela)

 

-----------------Van Persie(Eduardo/Bendtner)--Adebayor(Walcott/Silva/Hleb/Vela)

 

Her er det bredde kvalitet. to spillerkjøp trengs kanskje. Men det vet nok Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner en del av frustrasjonen. La oss ta Senderos f.eks. Jeg har rett og slett ikke så mye godvilje at jeg tror en spiller som han kan bli en del av et lag som vinner Champions League. Han er en god spiller, men ikke god nok.

 

Jeg må også si at jeg savner innkjøp av noen store profiler med beviste kvaliteter og meritter. Vi skal passe oss for å kreve det ene og det andre (slik Chelsea gjør), men nå Arsenal skryter av hvor mye de har på bok, og samtidig priser den vanlige mannen i gata ut fra stadion, da bør i det minste pengene brukes på laget. Her tror jeg Wenger har forbedringspotensial.

 

Han har nå hatt noen år på å bygge opp et lag, og det skal bli spennende å se hvilken grep han gjør i sommer. Jeg har troen på at han kommer til å "spend some" denne sommeren. Dersom han til neste sesongstart har kjøpt to fjortenåringer og en ny aldrende keeper, da er jeg litt i tvil om hvilken retning dette bærer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt fornøyd med tingene og synes wenger gjør en fantastisk jobb.

Hadde marginene vært ørlite mer på vår side den siste mnd så hadde wenger vært hyllet i alle retninger her inne nå.

Jeg har absoultt ikke noe problemer med å vente noen år på at dette laget skal bli modent,og engasjemanget mitt kommer til å være like sterk uansett hvor store svingniger det er i form og resultater.

Har opplevd mye verre før,og tror rett å slett at folk har en tendens til å bli litt bortskjemte.

 

Hadde vi hatt en uansett annen manager de årene vi bygde emirates og penge kassa var tom,så

hadde denne klubben vært i en helt annen og mye dårligere situasjon i dag,det føler jeg meg rimelig sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt reiser ikke Wenger. Jobben hans er ikke fullført. Han reiser ikke før laget han nærmest ene og alene har bygget opp fra bunnen, har fått så mye rutine og er så dyktige at de tar seriegull eller CL-gull. Det er jeg overbevist om.

 

Wenger vil fortsette å bygge på dette laget helt til det vinner noe igjen.

Link to comment
Share on other sites

Du overdriver RockyRocastle, men jeg er delvis enig med deg.

 

Arsene Wenger har vært veldig bra for Arsenal, men:

 

1. Han har vunnet ligaen kun 3 ganger på 12 år. Han har aldri klart å vinne den 2 ganger på rad, slik Murinho klarte, og Ferguson har klart gjentatte ganger.

 

2. Han har aldri klart å vinne CL.

 

3. Han har fått for mye makt i klubben. Det burde ikke være en managers primære oppgave å sørge for at klubben profitterer mest mulig økonomisk. Han har transferpenger tilgjengelig, men vil ikke bruke dem. Det er helt merkelig.

 

Hvis det er slik at Wenger sine ambisjoner begrenser seg til å vinne ligaen 1-2 ganger i tiåret, og ellers sørge for at Arsenal Football Club fungerer som business, er det ikke bra nok.

 

Hva er dette for noe???

Du snakker jo som om Wenger ikke ønsker å vinne pokaler, eller at han er er for opptatt av overskudd at han ikke evner å følge med i det sportslige jaget.

 

Ja, han har vunnet ligaen 3 ganger på 12 år i verdens hardeste liga, og her klarer du å prestere å skrive KUN. Hvilke forventninger og krav har du til klubben?

Er det kun Arsenal sine kvaliteter og forventninger du klarer å se, eller er det andre klubber som også jobber på sin måte for å bli best?

 

Nei, han har aldri vunnet CL, men det begynner sannelig å bli noen år siden Ferguson klarte det også; eller hva? For å ikke snakke om Chelsea som foreløbig KUN har kommet til en semifinale, med verdens dyreste spillerstall i flere sesonger.

Kanskje ikke det å vinne CL er så veldig enkelt, siden her sloss de beste lagene fra hele Europa om nettopp denne pokalen. Og merkelig nok: kun et lag vinner hvert år.

 

Tottenham har brukt mer penger enn Arsenal de siste 10årene, men har de vært bedre enn oss?

Liverpool har også brukt mer penger enn Arsenal de siste 10årene på spillerkjøp, har de vært bedre enn oss? Nå har ikke Liverpool vunnet den hjemlige serien siden 1989-90 om jeg ikke husker helt feil, men de har faktisk klart å vinne CL. Hva sier det deg?

Liverpool har vel på de siste 10årene aldri hvert med i siste slutt om å vinne PL pokalen, de har faktisk stort sett hvert et godt stykke bak ligamesteren.

Slik kunne jeg holdt på i lang tid....

 

Det er kun Utd i England, som har bedre resultater enn Arsenal siden Wenger ankom klubben. Vi er det nest beste laget, selv om vi har en manager som tydeligvis ikke klarer å se hvor ille det står til med klubben, for det er slik det virker når sterke ord faller ned etter noen minutter med tastaturet.

 

Jeg synes alt for mange blir for opptatt av pokaler, og at det er et must i en stor klubb. Hadde det vært et must, ja da hadde klubben stilt i en klasse for seg selv med tanke på ferdigheter/kvaliteter i spillerstallen. Med flere gode lag som har sterke kvaliteter, så vil jeg ikke si at Arsenal er det laget som burde ha mest press på seg. Nei, da mener jeg at Utd, Chelsea, og Liverpool har press på seg med tanke på hva de har satset på med penger på spillerkjøp for nettopp å vinne. Hva skjer om Chelsea to sesonger på rad ikke vinner hverken PL eller CL, for de har jo sikkert brukt £350 mill på å bli best og så har det stoppet opp?

 

Eller Utd som vant PL ifjor, og som har satset stort (da mener jeg stort) på å bli enda bedre. Tenk for en nedtur om de ikke vant noe denne sesongen da?

 

Fotball er et spill som ikke alltid er så lett å spå, og det er derfor så mange elsker dette spillet. Vi har litt problemer med å kun se i Arsenal-øyne, men kanskje vi glemmer andre rundt oss i dette jaget om at vi skal være best.

Det finnes mange store klubber i Europa, som sloss om den samme pokalen. Det er ikke alltid det laget som har brukt mest penger som vinner til slutt, men selvfølgelig kan det bidra til at sjansen er større for suksess.

Real Madrid, Milan, Barcelona, Inter, Chelsea, Utd, Liverpool, Bayern Munchen (ikke engang med denne sesongen....), Roma, osv osv......dette er alle klubber som har stor kvalitet, og flere av disse klubbene er rikere enn Arsenal.

Og flere har brukt uendelig mer penger enn Arsenal, uten at suksessen har vært den samme. Så, enorme kostnader med spillere, betyr ikke automatisk at ting må bli bedre.

 

Vi kan ikke kreve at CL pokalen skal være i skapet til Arsenal i et slikt selskap, men vi kan kreve at det jobbes målrettet og ærlig for at vi en dag skal oppleve å løfte denne pokalen. Vi har vært svært denne begivenheten, og det forundrer meg ikke at vi kan få en ny sjanse om ikke så alt for lenge.

 

Jeg tror personlig at vi har store muligheter for de neste sesongene til å fortsatt være med helt i toppen i både PL og CL, for vi har slik jeg ser det enorme kvaliteter i grunnmuren.

Vela ankommer klubben til sommeren, og med 2-3 spennende spillerkjøp så er vi på høyde med hvem som helst.

 

Personlig tror jeg at vi har hatt for stor opptur, slik at vi kanskje ikke alltid godtar at fotballen ofte går opp og ned. Spørsmålet er jo hvor langt ned man skal gå, og da må jeg si at vi har vært meget heldig om disse sesongene uten pokaler er en nedtur. Tenk på alle de lagene som historisk får nedturer på mange herrens år, kan jo ta storheten Liverpool, eller f.eks Leeds og Blackburn som også hadde mye tilrettelagt før alt forsvant.

Nei, jeg synes det er litt av det fasinerende med fotballen.

 

Kan ikke komme på et eneste argument for at Wenger nå burde forlate skuta, nei.......ikke et eneste argument på at noen evt vil gjøre klubben bedre ut ifra hvordan laget nå ser ut.

Jeg tror ikke på det enkle at: dyre kjøp (i flertall) må gi bedre resultater, for så lett er ikke alltid fotballen. Det kan gå, men det er langt ifra en sikker formel for pokaler i ny og ne. Om det mislykkes, ja da kan nedfallet etter hoppet vise seg å bli hard og vond.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller se laget mitt spille europas beste fotball og komme til kvarten og 3. plass i serien. Enn å vinne serien med kynisk fotball, hvor langpasninger er 1. prioritet.

Jeg kan jo spørre her inne, hvem synes kampen mot Newcastle, Middlesborough kampene og hjemme mot Villa vart arrti? Dette er kamper hvor vi ikke klarte å vinne, men poenget mitt er att vi spilte dårlig og kjedelig fotball. Med Mourinho ville vi KANSKJE vunnet disse kampene, men de ville likevell ikke vært særlige morsome å se på. Slik ville hver kamp ha blitt, kjedlig med ufortjent 1-0 seier. Er det dere vil? Kampene våre mot Milan og Liverpool hjemme synes jeg var fantastiske. Vi rundspilte dem, som om de aldri før hadde sett en fotball i sitt liv. Det likte jeg mere enn om vi hadde vunnet kjedelig, 1-0.

Vet ikke hvordan det er med andre her inne, men for meg, når alt kommer til alt. Så er ikke trofeer alt likevell :D

Gi livskontrakt til Wenger!!

 

Edit: Og det er absolutt ingen selvfølge at Mourinho ville klart bedre resultater enn Wenger. Tviler faktisk på at han hadde klart det.

Link to comment
Share on other sites

Om vi ikke henter inn noen etablerte spillere som kan virkelig styrke stallen i sommer og går gjennom neste sesong også uten titler, så må det da være lov å stille spørsmål om Wenger er rette mannen til å styre Arsenal.... Men tror og håper Wenger får ut fingern i sommer og handler litt etablert... Og bare så det er sagt, Mourinho? NEI TAKK!

Håper Wenger blir i mange herrens år til!

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke sugen på noe manager bytte i det hele tatt, men jeg er derimot hypp på at wenger åpner øynene sine og sjekkheftet..

 

senderos kommer aldri til og bli god nok for et lag som skal kjempe om CL og PL trofeet, det er bare til og innse, selg han til aston villa.

 

RVP er nesten fotballinvalid, det bør wenger ha fått med seg no, samme med rosicky.

 

eboue er langt ifra god nok til og spille fast på arsenal, er for meg en gåte at han spiller hver uke.

 

bendtner er et talent og ikke noe mer, gilberto er heller ikke god nok til og spille andre fiolin for flamini..

 

diaby tror jeg hadde hatt godt av og gått ut på lån.

 

fixes de tingene, tror jeg det kan bli meget bra

 

edit. adebayor må lære seg offside regler, har gått flest ganger i offside i CL og PL

Link to comment
Share on other sites

Wenger blir. Bare tull å skulle snakke om å bytte han nå, dessuten er det ikke første gang folk har sutret om at han kanskje ikke er den rette for klubben, men hva har han gjort? Jo han har svart med å slå tilbake med å løfte laget enda flere hakk gang etter gang.

 

Det tror jeg han gjør nå også. Wenger med det laget han har i dag er i en oppbyggingsfase. Jeg tror Wenger har sagt til styret at det er ikke nødvendigvis i år eller neste år at klubben skal vinne masse trofeer, men at klubben skal gjøre det i fremtiden over tid. Når dette laget laget blir enda mer utviklet og får finpusset troppen så vil vi kjempe helt til the bitter end i både FA cup, serie og CL. Serien er jo uansett ikke oppe og avgjort i år, så vi kan ikke avskrive den nå!

 

Forskjellen fra de lagene tidligere som Wenger har bygget er at de har hatt masse erfaring og vært eldre spillere. Nå har han et helt ungt lag, som ikke har spilt VM, EM, spilt for andre storklubber i Europa etc. Nå er det et lag uten all mulig erfaring som de har blitt nødt til å skaffe seg selv. Da må man forvente at ting kan ta litt ekstra tid og at det blir en del skuffelser på veien, men jeg tror at varene tilslutt og om ikke så altfor lang tid vil bli levert. Dette er mest sannsynlig det siste laget til Wenger før han legger opp manager-yrket og planen hans er ikke at alt skal skje akkurat i dag. Det er starten på noe som skal strekke seg over tid, slik at den manageren som kommer etter Wenger skal få et velutviklet lag på alle måter og som kanskje vil få det lettere med å etterfølge Wenger.

 

At vi ikke bruker penger på stjernespillere nå er et fornuftig valg ettersom vi lykkes med å hente billige spillere. Pengene vil være et sikkerhetsnett for klubben også ettersom lånet vårt er såpass stort. Det vil også være penger vi kan bruke hvis de rette "dyre" spillerne skulle dukke opp som Wenger trenger til å finpusse på troppen.

 

Vi må huske på at Arsenal har bestått i lang lang tid, og vil bestå som lag i mange mange hundre år fremover. Så at det går noen år mellom trofeene får vi takle, når vi kanskje tjener på det i lengden og over lang tid.

 

Hvis Wenger går uten trofeer denne sesongen og neste sesong, men så kanskje vinner 2-3-4 år på rad så vil jeg si det er verdt det at vi gikk noen sesonger uten noenting.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...