Jump to content

2008.04.08 Manchester United B


hermz

  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ManU-Arsenal.jpg

Manchester United FC - Arsenal FC

 

Serieleder, Manchester United tar i mot The Gunners til storkamp på Old Trafford. I realiteten er Arsenal ute av gullkampen, men med seier her kan det fort bli litt spenning igjen. Manchester United har et brukbart forsprang på Chelsea foran dette møte, 3 poeng skiller, men de kan være gull verdt når Chelsea kommer til "Drømmenes Teater". Kunstneren Cristiano Ronaldo står med hele 27 mål foran dette oppgjøret, og disse 27 målene har kun kommet i ligasammenheng. Dermed tror jeg Gallas og co. skal få litt å passe på.

 

Manchester United er siget, 4 av de siste 5 har endt med seier til Sir Alex Ferguson og co. I forrige runde fikk de smake på brasiliansk dynamitt da storscorer, Afonso Alves scoret 2 og dermed laget mer spenning i toppen av tabellen. Ronaldo og superspiss, Rooney stod for målene. United er veldig sultne etter flere titler, så de er nok innstilt på vinne denne kampen, men de skal nok ikke vinne uten kamp fra bortelagets side, tvert imot. Arsenal blir mer og mer hektet av etter sin svake form, kun en seier (mot Bolton 3-2) på de siste fem kampene er fasitten for Arsenè Wengers mannskap. 1-1 sist mot Liverpool var langt i fra godt nok hvis man skal ambisjoner om å henge med helt der oppe. Danske Nickalas Bendtner scoret for Arsenal, mens den høye engelskmannen, Peter Crouch nettet for gjestene fra Liverpool.

 

Kan skader og suspensjoner ødelege for Arsenal nok en sesong? Kan dessverre se slik ut, men United har også hatt sine problemer denne sesongen. Begynner med hjemmelaget. United har fått veldig dårlige nyheter etter Boro kampen. Det ble mange smeller i kampen, dette står på United norske fanside: Manchester United venter i spenning på undersøkelsen senere i dag, som vil fortelle hvor lenge Rio Ferdinand er ute. Dessuten så er stopperkollega, Nemjana Vidic allerede ute med skade, det er usikkert hvor lenge han er ute, men han spiller ikke mot Arsenal. I tillegg så er spissen, Louis Saha ute med en skade, Darren Fletcher ute med et vondt kne og Nani er usikker til møte mot Arsenal. Rio Ferdinand er usikker, men han rekker sansynligvis kampen.

 

Hos bortelaget, Arsenal er også skader et stort tema før kampen. Langtidskadde, Eduardo da Silva er selvfølgelig ute. I tillegg til det så er Tomas Rosicky ute for resten av sesongen. Dette er veldig trist for Arsenal's del. Den solide backen, Bacary Sagna ble også skadet, det skjedde mot Chelsea på Stamford Bridge. Han er ca. ute 2 uker med en muskel skade. Dessverre så er også Robin van Persie usikker til dette møtet. Han ble skadet mot Liverpool i CL og måtte byttes ut i pausen, men han regnes å være klar til kampen. Emmanuel Adebayor sliter også med en vond ankel, men han spilte forrige kamp mot Liverpool, så jeg regner med at han er klar til United.

 

Robin van Persie er klar til dette oppgjøret, med Flamini kan det se værre ut.

 

Vi går rett over på kampens store profiler og nøkkelspillere. Begge lag har 2-3 spillere som kan utgjøre en stor forskjell når denne spennende storkampen sparkes i gang. Jeg begynner med 2 viktige brikker hos United.

 

Som alltid er Ronaldo veldig viktig å passe på, han er meget målfarlig. Han står med hele 27 mål i årets sesongen, noe som er veldig imponerende av en midtbanespiller. Ronaldo begynner å bli veldig komplett, og med sine syke frispark burde ikke Arsenal gi bort alt for mange av dem i farlig posisjon. Ronaldo scoret også i 2-2 kampen på Emirates Stadium. Rondalo blir farlig!

 

Vi går over på arbeidsjernet til Man Utd. Jeg snakker om kvalitetspissen, Wayne Rooney. Rooney scorer kanskje ikke i bøtter og spann, men når Ronaldo gjør det, står Rooney for mange flotte assists og mange gode og viktige løp hjemover på banen. Dessuten står han med over 14 mål denne sesongen. Rooney blir veldig viktig for hjemmelaget. Wayne Rooney scoret det første målet mot Arsenal i 4-0 seieren i FA-Cupen. Tipper på at Rooney (dessverre) scorer.

 

Som jeg ser det har United også flere viktige spille, på midtbanen har de blant annet, Nani, Giggs, Scholes, Carrick, Hargrevas og Fltecher for å nevne noen. Merk at Darren Flether er skadet til dette oppgjøret. United har også en veldig god keeper i Edwin van der Sar som har gjort sine ting meget godt den siste tiden. Bak har United flere solide spillere, Evra, Brown, Vidic, Ferdinand, O'Shea og Neville er også noen gutter som har gjort sine saker bra. Dessverre for United så er Vidic og Ferdinand mest sansynlig ute til denne spennende kampen.

 

Hos Arsenal er det også flere viktige brikker. Her kommer mine 3 nøkkelspillere for Arsenal:

Jeg begynner med drivjernet fra Frankrike, Mathieu Flamini. Flamini har spilt en nydelig sesong med godt spill fra start til mål. Han har vært Arsenals store positive overraskelse. Herlig sesong av Flamini. Denne mannen stabiliserer midtbanen på en utmerket måte. Flamini er kanskje ikke så stor, men han trokker likvel til i alle dueller. Kan bli veldig stor, han blør virkelig for drakta. Veldig viktig å ha han i form i en sånn kamp som dette.

 

Så til den andre store midtbane spilleren hos Arsenal. Ja, jeg snakker om vidunderbarnet, Cesc Fabregas. 20 åringen har spilt seg inn Gunners hjerte med flere fantastiske kamper. Hans pasninger er helt fantastiske, han har drøssevis av assist. I tillegg til det har han scoret noen vakre og viktige scoringer denne sesongen. Spesielt i starten av sesongen. i dag krever vi veldig mye av spanjolen. Utsøkt spiller, blir veldig viktig hvis Arsenal skal vinne denne tøffe kampen på Old Trafford.

 

Dertter til vår goalgetter, Sheyi Emmanuel Adebayor. Han har virkelig stått frem i Henrys bortgang, om vi kan kalle det det. Adebayor har scoret over 25 mål i år, noe som er imponerende av en ikke alt for kjent spiss. Adebayor er meget sterk samt han har god hurtighet. Dessuten er han vledig på hodet. En truende spiss hos Arsenal.

 

Som United har også Arsenal flere viktige spillere. Forsvarsrekka i Sagna, Toure, Gallas, Clichy har vært bunnsolide denne sesongen. Dessverre er Sagna ute med skade. Gallas og Toure er to gode duellspillere, samt de har fart og tek onikk. Clichy har farten og den offensive delen som trengs. I tillegg til det så har Arsenla Hleb"dinho" og Walcott som kan finne på mye rart fremover på banen. Gleder meg veldig til kampen!

 

Fakta:

 

Tid/dato: 13.04.08 kl.17.00 Søndag

Bane: Old Trafford, Manchester, England

Dommer: Howard Webb

TV Kanal: SkySports 1 - Canal + sport 1 [Direkte. Kommentator Kenneth Fredheim. Ekspert Lars Tjærnås. ]

Streams: Myp2p.eu

 

Hva tror jeg? Jo, jeg tror som det pleier å være, at det blir ganske gjevnt. Har ingen super god følelse foran denne kampen. Men jeg må jo nesten være optimist. Arsenal vil nok gi alt selv om gullkampen nesten er tapt. Tipper dessverre at United vinner 2-1. Rooney og Ronaldo scorer for United. Fabregas for Arsenal. Men kampen blir nok veldig jevn.

 

FAC, 16-02-08 Man Utd 4-0 Arsenal

PL, 03-11-07 Arsenal 2-2 Man Utd

PL, 21-01-07 Arsenal 2-1 Man Utd

PL, 17-09-06 Man Utd 0-1 Arsenal

PL, 09-04-06 Man Utd 2-0 Arsenal

 

Head to head: Kamper: 202 || Seiere: 76 || Uavgjort: 46 || Tap: 80

 

_____________________

 

Dette er en liten annen variant, men håper det går greit. Har skrevet den på et fotballforum, så den er skrevet veldig nøytral. Skal prøve å oppdatere litt etter hvert. Den er laget før den siste Liverpool kampen.

 

Lykke til! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Da var det på tide å begynne å se fremover, etter en negativ utladning av de store, i går kveld!

Har følt meg ganske sikker på at vi skulle fikse biffen i de fleste fåregående kamper, men fått meg flere slag i trynet :ph34r: Rart nok vil noen mene, men jeg er fortsatt selvsikker ang kommende kamper. Dette blir kampen mellom de to markante lagene i årets liga. Dette blir kampen som avgjør om vår sesong kan bli en skikkelig suksess. Dette er kampen hvor stolte AFC reiser seg og får ut all sin agresjon fra gårsdagens hel****. Tror virkelig og indelig, og unner alle i og med Arsenal, at vi tar Manure på OT. Uansett om vi ikke skulle ta ligaen vill en slik seier være veldig viktig for supportere, spillere og klubb.

Tror vi får en lignende oppstilling som på Anfield bare med Walcott for Eboue og Van Persie kommer inn(aner ikke hvordan). Flamini blir vel satt ut og da blir det vell Gilberto på midten.

 

COME ON YOU GUNNERS!! Vi tar dette 2-0 ;)

Link to comment
Share on other sites

får håpe guttæne biter seg i underleppa og kjemper alt for laget og fansen til søndag selv om de er langt nede akkurat nå.

nå må wenger innse at walcott er klar for start og ut med eboue. han gjør så utrolig mye feil. skjønner egentli ikke hvorfor wenger lar han starte hver kamp. slurvete i pasningene og drar på seg tullete og unødvndige gule og røde kort.

 

inn med walcott!!! 2-2 målet til arsenal mot liverpool fantastisk av Walcott!!

 

2-1 til arsenal mål av gallas og adebayor :ph34r:

 

 

Proud to be gooner!<3

Link to comment
Share on other sites

får håpe guttæne biter seg i underleppa og kjemper alt for laget og fansen til søndag selv om de er langt nede akkurat nå.

nå må wenger innse at walcott er klar for start og ut med eboue. han gjør så utrolig mye feil. skjønner egentli ikke hvorfor wenger lar han starte hver kamp. slurvete i pasningene og drar på seg tullete og unødvndige gule og røde kort.

 

inn med walcott!!! 2-2 målet til arsenal mot liverpool fantastisk av Walcott!!

 

2-1 til arsenal mål av gallas og adebayor :ph34r:

 

 

Proud to be gooner!<3

Endelig litt mer optimisme ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette vil være en vanskelig kamp med tanke på tapet i går, og at vi nå har hatt 3.5 vanskelige og tøffe kamper på rad.

Vi har en dags ekstra hvile å gå på i forhold til manu, men det er ikke sikkert det får noe å si.

Skal bli spennende å se om vi kan gjøre det samme på Old Trafford som vi gjorde i fjor.

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

Eboue-Kolo-Gallas-Clichy

Walcott-Flam/Gilberto-Cesc-Hleb

Ade-van Persie/Bendtner

 

Men tror det blir mer dette:

 

Almunia

Kolo-Gallas-Senderos-Clichy

Eboue-Gilberto/Flam-Cesc-Diaby

Hleb

Ade

Link to comment
Share on other sites

Saha er ikke ute med hamstring... Det er omtrent det samme som å så si at en spiller er ute med triceps... Hamstring er betegnelse på musklene på undersiden av lårene... Saha er ute med hamstring strain eller strekk på undersiden av låret. Noen vil vel si at dette er flisespikkeri, men det er mange andre som har misforstått akkurat dette. Meg selv inkludert.

 

Uansett, må ha trua på seier. Vinner vi her er vi plutselig med å kjempe om gullet igjen. Chelsea tar Man U og da det blir en særdeles spennede avslutning på sesongen! Håper på dette laget:

 

 

Lehmann

 

Toure Sendersos Gallas Clichy

 

 

Walcott Gilberto Fabregas Diaby

 

Hleb

 

Adebayor

 

Ikke veldig sannsynlig at Jens starter, men har alltid sagt at han er en bedre keeper enn Almunia. Eboue Bør ikke spille etter nok en dårlig kamp mot LFC og Flamini er vel sannsynligvis ute... Det kan gå veien!!! leve i trua

Link to comment
Share on other sites

100% sikker på tap. Hangover fra CL og vi møter et lag som er knallsterkt. Her ender vårt aller siste håp om trofè. Beklager

 

Du må leve et kjedelig liv hvis du ser alt like negativt som dette. Kampen skal spilles! Kan City klare det, kan vi klare det. Vi er selvfølgelig ikke favoritter, men Man Utd er "bare" Man Utd. De er ikke noe annet enn et lag det er mulig å slå.

 

Så phøy! Vi vinner.

Link to comment
Share on other sites

100% sikker på tap. Hangover fra CL og vi møter et lag som er knallsterkt. Her ender vårt aller siste håp om trofè. Beklager

 

Med Vidic og Rio ute er United betydelig svekka.. Blir tøft, ikke noe å si på det, men vi tar de! DET er jeg 100 % sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Få han Senderos ut av lege skal vi ha noe mulighet han er ikke go nok mot de beste...

 

2 store tabber mot Liverpool kosta oss seiern ikke bare dommeren sin skyld.

 

De fikk 1-1 rett etter 1-0 for de Senderos ble lurt bort i pølsebua.....

 

og 2-1 ble han også lurt bort i samme bua.....

 

Nei toure inn i mitten Ebuoe som Back og Theo på kanten....

Diaby på den andre kanten :ph34r:

 

100% sikker på tap. Hangover fra CL og vi møter et lag som er knallsterkt. Her ender vårt aller siste håp om trofè. Beklager

 

Med Vidic og Rio ute er United betydelig svekka.. Blir tøft, ikke noe å si på det, men vi tar de! DET er jeg 100 % sikker på.

 

Uten de 2 bak der kan de ikke klare å holde 0 det er jeg sikker på ;)

Link to comment
Share on other sites

Ferdinand er jo selvsagt med!

Hvordan vet du det? Link?

 

Vidic er ute, og det er et stort tap for Man U. Uansett hvem som stepper inn, vil det være et enorm tap for Man U. Dersom heller ikke Rio blir klar, bør vi i alle fall klare å score mange mål.

 

At vi slipper inn mål i denne kampen ser jeg på som en selvfølge. Vi har sluppet inn fryktelig mange unødvendige mål i det siste, og har klart to ganger å tape etter å ha ledet. Før Chelsea-kampen hadde vi ikke gjort det på 70 (?) kamper eller noe sånt! Clichy klarer nok å nøytralisere Ronaldo til en viss grad, men portugiseren vil alltid komme til en målsjanse på en eller annen måte. Rapporter sier at Sagna kanskje er tilbake til denne kampen. Vi får vel ikke vite det før fredag, men jeg er optimistisk og tror han rekker det. Kan han fortsette der han slapp mot Chelsea :) ?

 

Jeg håper virkelig at van Persie og Ade starter på topp. Vi trenger å presse dem høyt, og før eller siden vil plutselig van Persie vise hvorfor han var en av favorittene til å bli toppscorer i år. Jeg venter fortsatt i spenning på at han får et frispark i yndlingsposisjonen sin :). I tilegg vil jeg så klart se Walcott på kanten. Eboue er kanskje bedre defensivt, men man kan jo spørre seg hvor mye det hjelper, når det er han som ofte starter angrepene til motstanderen ved sine mange ballmiss. Ivorianeren har fremdeles kun 1 assist og 0 mål i år. Jeg trodde han skulle klare seg greit på vingen i år, men han har skuffet meg dypt! Noen gang sett Ronaldo gjøre noe bra bak på banen? Nei, for han har null defensivt ansvar. Rooney og Tevez er langt mer defensive enn han, noe som også forklarer hans høye antall mål (skal så klart ikke ta fra han at han er en utrolig god offensiv spiller). Poenget mitt er, at dersom man er god veldig offensiv, veier det ofte opp for defensive mangler. Pires var også en veldig begrenset spiller bakover på banen! Dessuten synes jeg Walcott har forbedret krigerinnstinktet sitt stort de siste kampene og er blitt mye flinkere til å bruke kroppen. Unggutten fortjener å start mot gullrivalen.

 

Om vi taper 1 - 0 eller 3 - 0 er helt likegyldig for meg. Det jeg vil se er at vi kriger og prøver å preise på meg kontringer med en gang vi får sjansen til det. Med Walcott på banen gjør det seg også lettere å gjøre. Jeg synes vi presset bra de første 25 mot Liverpool. Vi har også en dag ekstra å hvile på. Vi får håpe på at Roma gir uventet god motstand, slik at de må slite litt i dag.

 

Hvorfor er så mange pesimistiske? City vant begge kampene mot Man U, og vi vant begge kampene mot City. Hvorfor skal ikke vi klare det da? Man U har tapt flere ganger i år, og er langt fra uovervinnelige.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra united.no..

 

Rio Ferdinand haltet og måtte bytte på slutten av kampen mot Boro. Landslagskapteinen forlot Riverside med en beskyttelsesstøvel på venstre foten, men undersøkelser viste heldigvis at det ikke var snakk om noe brudd. Dette kom som en stor lettelse i United-leiren, og mange mener faktisk at den undersøkelsen kunne definere Uniteds sesong. Faktisk fortalte Fergie på gårsdagens pressekonferanse at Rio kan bli klar allerede til kveldens kamp.

 

Med andre ord.. Kan han bli klar til ikveld spiller han garantert Søndag!

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen håper jeg Wenger stiller med det mest b-prega laget hittil i år. Spillerene har nå hatt et ganske så hardt kampprogram mtp. liverpoolkampene, og nå er det uansett så liten sjangs for å få gull at unggutta kan få prøve seg.

 

Håper på dette laget:

 

Fabianski

Gilbert, Traore, Nordtveit, Song

Walcott, Barazite, Gibbs, Lansbury

Vela, van den Berg

 

Tipper det blir uavgjort 1-1. Scoring etter van den Berg.

 

EDIT: Ser at Manu hviler ronaldo i bortekampen mot Roma nå. Skal bli spennende med en uthvilt ronaldo på søndag...

Link to comment
Share on other sites

Blir nok enda et tap. Wenger velger feil lag gang på gang, og det går dessverre utover prestasjonene på banen.

 

Kva i himmelens navn får deg til å tru at du kunne gjort det bedre? Kva veit du om det som skjer i klubben til daglig..? Wenger hadde ikkje fått oss dit vi er idag ved å "velge feil lag gong på gong"..

 

Denne kampen tek vi! United undervurderer oss, og vi vinner 2-0 etter at C.Ronaldo har fått to gule kort for filming..

Link to comment
Share on other sites

Blir nok enda et tap. Wenger velger feil lag gang på gang, og det går dessverre utover prestasjonene på banen.

 

Kva i himmelens navn får deg til å tru at du kunne gjort det bedre? Kva veit du om det som skjer i klubben til daglig..? Wenger hadde ikkje fått oss dit vi er idag ved å "velge feil lag gong på gong"..

 

Denne kampen tek vi! United undervurderer oss, og vi vinner 2-0 etter at C.Ronaldo har fått to gule kort for filming..

 

Det han mener er at f.eks Eboue blir tatt ut i startelveren og presterer like dårlig hver eneste gang(får godkjent mot Liverpool). Trenger ikke å vite hva som skjer daglig i klubben for å skjønne at Eboue spiller dårlig hver kamp. Diaby har heller ikke prestert noe særlig men var veldig god mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Når United kan kvile desse (Neville, Ronaldo, Rooney, Scholes) i ein kvartfinale i CL. Så skremmer det meg like mykje som det skremte meg at Arsenal datt i saman når Flamini måtte ut mot Liverpool. Fabregas bør ha ein meir offensiv rolle i Manchester skal det vere håp om poeng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...