Jump to content

2008.04.08 Liverpool B


Mr Chapman

Hvem tar seg videre til semifinalen?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Robin van Persie er med i troppen.

Tviler på at han starter, kommer til å bli spennende og se startoppstillinga :D

 

Laget:

1 Jens LEHMANN

2 Abou DIABY

4 Cesc FABREGAS

5 Kolo TOURE

6 Philippe SENDEROS

10 William GALLAS

11 Robin VAN PERSIE

13 Alexander HLEB

16 Mathieu FLAMINI

17 Alex SONG

19 GILBERTO

22 Gael CLICHY

24 Manuel ALMUNIA

25 Emmanuel ADEBAYOR

26 Nicklas BENDTNER

27 Emmanuel EBOUE

31 Justin HOYTE

32 Theo WALCOTT

Link to comment
Share on other sites

bra at RvP er med igjen;) tviler også på at han starter, men kan være fin å kaste innpå etterhvert. Denne kampen SKAL vinnes, (eller 2-2, 3-3 osv). Spiller vi som på onsdag så kommer vi til å vinne, bare vi får litt bedre uttelling på sjansene våre :D gleeeeder meg til å se de stygge taperpooltrynene hvis/når flakse'pool er ute ;) vi fortjener så sinnsykt mye å gå videre!

Link to comment
Share on other sites

Godt å se at Van Persie er med igjen, det er mulig de var overforsiktige (er det et ord?) om onsdagen for å forhindre et mulig lenger avbrekk. Men håper

han er hel tent, ikke noe mer rusten enn det han var.

 

Jeg husker da vi røk ut i fjor, Wenger kastet innpå en halvskadet Henry og gjorde vel bare vondt verre?

 

Jeg har troen på seier, men overlater lagoppstillingen til andre..

Link to comment
Share on other sites

 

Dermed bør Arsenal spille 4-5-1:

 

Almunia

Toure Gallas Senderos Clichy

Walcott Fabregas Flamini Diaby

Hleb

Adebayor

 

Den lagoppstillingen støtter jeg 100%! Håper inderlig det blir full trøkk fremover og 0 respekt for Anfield og The Kop! Toure er en flott back-up for Walcott. Tror den kombinasjonen vil være fin-fin på høyresiden.

Ellers forventer jeg mål i kveld. Kan ikke forstå hvorfor vi skal gå målløse her, når vi så sjelden gjør det. Nei, dette går veien! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tippet 1-1 i oktober, 1-1 2.april, 1-1 på lørdag, og i kveld har jeg også tippet resultat. I kveld tror jeg dessverre det blir 1-0 til Pool. Men håper jeg tar feil!!!!!

 

Du tar feil, ender 1-2 i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Andy Gray påpeker det jeg, og sikkert mange med meg, tenkte etter første kamp:

"This match reminds me of the title decider at Anfield in 1989 - often when you know that you have to go for it, you can go into a game in a better frame of mind."

 

Jeg er forøvrig også enig i at Benitez har en taktisk vanskeligere jobb enn Wenger i kveld. For uansett hvor mye spanjolen eventuelt maser om å spille en "vanlig" kamp og å score mål, så vil det ligge i bakhodet til spillerne at de er videre med 0-0. Og jo mer kampen skrider frem med et målløst resultatet, dess mer vil Liverpool synke med press- og forsvarslinje. Det er min klare spådom. Wenger bør, i likhet med Graham i 89, være meget godt fornøyd med 0-0 til pause!

 

Laget håper og tror jeg blir som følger:

 

Almunia

 

Toure - Gallas - Senderos - Clichy

 

Eboue - Fabregas - Flamini - Hleb

 

Van Persie

 

Adebayor

 

Skulle Van Persie ikke bli klar, håper jeg Diaby kommer inn. Vi trenger sannsynligvis en joker i andreomgang. Den jokeren heter Theo Walcott. Fra start har han ennå ikke fysikken som skal til - som innbytter har Walcott den senere tid vært strålende. Mitt tips som matchvinner.

Link to comment
Share on other sites

Andy Gray påpeker det jeg, og sikkert mange med meg, tenkte etter første kamp:

"This match reminds me of the title decider at Anfield in 1989 - often when you know that you have to go for it, you can go into a game in a better frame of mind."

 

Jeg er forøvrig også enig i at Benitez har en taktisk vanskeligere jobb enn Wenger i kveld. For uansett hvor mye spanjolen eventuelt maser om å spille en "vanlig" kamp og å score mål, så vil det ligge i bakhodet til spillerne at de er videre med 0-0. Og jo mer kampen skrider frem med et målløst resultatet, dess mer vil Liverpool synke med press- og forsvarslinje. Det er min klare spådom. Wenger bør, i likhet med Graham i 89, være meget godt fornøyd med 0-0 til pause!

 

 

Enig i dette. Og, Gud forby, skulle Liverpool få et tidlig mål så blir det en beintøff utfordring. Men så lenge det står 0-0 vil vi ha en meget fair sjanse. Skårer vi først tror jeg Liverpool blir rimelig stressa på Anfield. I kveld skjer rettferdigheten fyldest, og Bendtner får sin oppreisning ved å bli matchvinner!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forøvrig også enig i at Benitez har en taktisk vanskeligere jobb enn Wenger i kveld. For uansett hvor mye spanjolen eventuelt maser om å spille en "vanlig" kamp og å score mål, så vil det ligge i bakhodet til spillerne at de er videre med 0-0. Og jo mer kampen skrider frem med et målløst resultatet, dess mer vil Liverpool synke med press- og forsvarslinje. Det er min klare spådom. Wenger bør, i likhet med Graham i 89, være meget godt fornøyd med 0-0 til pause!

 

0-0 til pause hadde ikke gjort noe som helst. Den kampen her tror jeg ikke blir avgjort før etter det 75. minutt, og jeg ser ikke nødvendigvis på det som en fordel å lede 1-0 på det tidspunktet. Vi har vært fryktelig dårlig til å forsvare ledelser, ta f.eks. den seneste Chelsea-kampen. Dersom vi ligger an til å marginalt gå videre når det er femten minutter igjen tror jeg vi har en dårligere sjanse enn om Liverpool skulle ha taket på oss da. Dersom vi skal gå videre tror jeg vi må være på offensiven mot slutten!

 

Dersom vi MÅ ha et mål på slutten klarer vi det. Dersom Liverpool MÅ ha et mål på slutten tror jeg de også klarer det.

 

I dag har jeg nerver. Dette er den virkelige "make or break"-kampen så langt denne sesongen. Valium, anyone?

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tar oss videre i kveld, er det et snev av mulighet for at vi møter Fenerbache i neste runde. Kanskje ikke drømmemotstander for et lag med Arsenals vaner, men det hadde jo ikke akkurat vært særlig mye bedre med Chelsea. Det er fort mulig at Fenerbache flakser seg til avansement med på brua med 2-1 hjemme som utgangspunkt. Bare leit med det bortemålet til Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

begge keeperene våre er meget gode på straffer :P

 

1-1, Walcott matchvinner i ekstraomg etter å ha parkert Carra ;)

 

Lykke til alle sammen

 

Det hadde nesten vert den beste måten å avsenere på utenom å vinne 0-3 :P

 

det nærmer seg start og nervene kommer sigende in nå. Men har trua på seier. tipper 1-1 eller 1-2. uansitt, arsenal vider i semien.

 

lykke till.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste i kveld, er at vi scorer. Det må vi jo faktisk. Om Liverpool scorer eller ikke, samtidig som Arsenal har fått et mål, er det jo "bare" snakk om ekstraomganger eller Arsenal-avansement. Jeg ser for meg 1-1 nok en gang, men jeg håper vi slipper ekstraomganger. Både med tanke på Arsenal og meg selv. Vil gjerne komme meg tidlig i seng før tentamen i morgen. :P

Link to comment
Share on other sites

Diaby og Eboue på kantene og Toure som høyreback. Hleb som hengende spiss. Spennende spennende. Ikke helt uventet at Wenger velger det sikre fremfor det usikre i denne kampen. Skulle gjerne ha sett Van Persie sammen med Adebayor på topp, men da har vi ihvertfall ett par jokere på benken i han og Walcott.

 

Ingen god følelse i kroppen, men det har man sjelden før denne type kamper. Lykke til alle sammen

Link to comment
Share on other sites

Ja..:

 

GK: Almunia

 

RB: Toure

CB: Gallas

CB: Senderos

LB: Clichy

 

RM: Eboue

CM: Fabregas

CM: Flamini

LM: Diaby

 

AM: Hleb

 

CF: Adebayor

 

Reserves: Lehmann, van Persie, Walcott, Hoyte, Bendtner, Gilberto, Song.

 

Herregud da... Hva er et som gjør at Eboue alltid blir prioritert foran Walcott?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...