Jump to content

Offside-avgjørelsen og tanker


Bergkamp88

Recommended Posts

LES SITATET NEDENFOR!

 

Wenger (arsenal.com) ;

 

On Adebayor's goal being given offside...

"Yes, the referee explained to me that the intention of our player was to play the ball to one of our players, who was offside, so the deflection of the ball doesn't count anymore. I didn't know that but, at least I learned something today."

 

What?! At han(Halsey) sier dette gjør avblåsningen hundre ganger værre for meg å akseptere. Ok, mulig Halsey så på RVP at han kanskje hadde tenkt til å sende til adebayor, men når det er en middlesbrough-spiller som hopper inn i ballen så den går til adebayor, kan du bare ikke dømme offside!! Han kan ikke være sikker på at van persie faktisk HADDE sentret til adebayor! Det var så jeg måtte klype meg i armen når jeg leste dette...

 

Hvis Halsey har korrekt rundt denne situasjonen og det var etter "dommer-boka", blir jeg ekstremt overrasket, men egentlig bare mest skuffa. Mine tanker går på at Halsey tar så feil som det er overhodet mulig å ta i denne situasjonen, men at ***** tydeligvis ikke vet bedre :rolleyes:

 

Det er mange forskjellige teknikker ute å går, både på pasninger og på skudd. Hvor vil jeg med dette? Jo! Det kan UMULIG være forsvarlig at Halsey med rette kan dømme offside på adebayor fordi han er 100% sikker på at van persie hadde tenkt til å sentre ballen til Ade! Kanskje hadde RVP andre planer? Ballen kommer klart og tydelig fra en Boro-spiller og dermed er det ingen tvil!

 

Om jeg ikke har vært skuffa nok fram til nå, var det rett og slett lidelse å lese at dette var forklaringen til dommeren om hvorfor han annulerte målet. Hadde vi fått det målet måttet Boro ha angrepet. Vi hadde rett og slett tatt tre poeng. Og som ikke annuleringen var nok får Boro et mål som SKULLE vært annulert!

Kontrastene er store! -Hadde vi fått målet vårt, måtte Boro ha angrepet og vi kunne ha kontret dem i senk. Isteden får de altså et offside-mål og vi må jage 0-1 mot 11 mann i forsvar. Toppen av frustrasjon kommer for meg når dommer Halsey blåser av FØR tilleggstida er ute og vi har corner (!) Jeg mener 4 minutter var for lite med tanke på alle byttene, det røde kortet til Mido og skaden som følge av det. Og så blåser han altså av kampen før tilleggstida er ute, vi presser på med alle mann og har fått en corner.. Da kom for min del all, og det var masse, innebygd frustrajon til utløp, og diverse stuegjenstander gikk i veggen. Et eller annet er galt når dommeren blåser av kampen FØR tilleggstida er ute i denne situasjonen; Hjemmelaget har fått corner på overtid, publikum lager et helvetes leven for å heie fram gutta i de siste sekundene. Det står om et seriemesterskap. Også blåser han altså av. Jeg fikk en rar følelse med en gang. Blir naivt å tenke i disse baner, men skulle nesten tro Ferguson hadde dratt i visse tråder med tanke på dagens dommerprestasjon, hvor han dømmer laget på toppen av Premier League... Vanvittig at ikke vi fikk flere frispark, i tillegg til mål-avgjørelsene!

 

Vi kan i høyeste grad fortsatt vinne ligaen, men jeg tror neppe det skjer nå. Mest fordi talentet til Adebayor ligger i en søppelpose hos en av Londons frisører. Talentet lå i flettene :P Neida. Men som mange påpeker har han i denne sesongen kanskje ikke storspilt og har i hver kamp gjort mange av de feilene vi ser nå, men scoringene hans overskygget feilene ! Nå scorer han ikke lenger! Han er en selvfølge i startoppstillingen, han er sliten, han er ute av form. Alt dette summert opp tilsier at kanskje noen andre spisser kunne startet en kamp eller to og Adebayor kunne fått fortjent hvile og heller bevist at han er førstevalget når han fikk spille igjen. Men dette har vi ikke kunnet! RVP har ikke vært tilgjengelig(vil også ta litt tid før han er skikkelig tilbake), Eduardo ble lemlestet og Bendtner er ikke god nok. Med alle spissene tilgjengelig omtrent hele sesongen ville situasjonen vært en annen. Vi har vært uheldige! Og vi har litt for tynn tropp! For i tillegg til at Ade ikke er helt i form, og at vi ikke har/har hatt noe cover, gjelder akkurat det samme for Cesc og Hleb. Disse skulle også fått lada batteriene og sett noen andre gjøre jobben dems. De skulle sittet på benken og vært litt sure fordi de ble benka. Heller ikke dette kan Wenger tillate seg å gjøre. Dette kan derimot Ferguson, med suksess, gjøre. Dette mye av grunnen, tror jeg, til at united har spist opp ledelsen vår og nå er på topp ;) Men jeg har ikke gitt opp! Realist-pessimist ;)

 

Ingen tvil om at United tjener noen poeng iløpet av en sesong fordi treneren dems har blitt adlet, han har vært manager der i over 21 år og vunnet utallige titler, han syter som en forbanna skrikerunge hver gang de får en avgjørende avgjørelse mot seg, og sverter dommeren. -Dommerne vil for all del ikke få negativ medieoppmerksomhet av selveste Sir Alex og har FOR LENGST sluttet å gi tvilsomme avgjørelser mot united. Litt satt på spissen. At han er respektert og profiterer på sin status har jeg " made my piece with ". Det er sånn det er. Men at forskjellen skal være så stor mellom Ferguson-Wenger, ManU-Arsenal (for det ser det for meg faktisk ut som den er nå) er rett og slett deprimerende. Jeg pleier ikke klage på dommeren, men i det siste har dommerne vært horrible mot oss og spesielt kampene mot Brum og Boro kan bli utslagsgivende med såpass grove feil som begås av dommeren, mot vår fordel. Man sier alltid "det jevner seg ut til slutt" hva angår dommeravgjørelser, men gjør det det...?

 

Klokka er ti over syv på morgenen og det er på tide å køye. Med ordene til Halsey i bakhodet har jeg idmidlertid vanskelig for å se det skje...

 

Love you Arsenal, always and forever!

Link to comment
Share on other sites

LES SITATET NEDENFOR!

 

Wenger (arsenal.com) ;

 

On Adebayor's goal being given offside...

"Yes, the referee explained to me that the intention of our player was to play the ball to one of our players, who was offside, so the deflection of the ball doesn't count anymore. I didn't know that but, at least I learned something today."

 

What?! At han(Halsey) sier dette gjør avblåsningen hundre ganger værre for meg å akseptere. Ok, mulig Halsey så på RVP at han kanskje hadde tenkt til å sende til adebayor, men når det er en middlesbrough-spiller som hopper inn i ballen så den går til adebayor, kan du bare ikke dømme offside!! Han kan ikke være sikker på at van persie faktisk HADDE sentret til adebayor! Det var så jeg måtte klype meg i armen når jeg leste dette...

 

Hvis Halsey har korrekt rundt denne situasjonen og det var etter "dommer-boka", blir jeg ekstremt overrasket, men egentlig bare mest skuffa. Mine tanker går på at Halsey tar så feil som det er overhodet mulig å ta i denne situasjonen, men at ***** tydeligvis ikke vet bedre :rolleyes:

 

Det er mange forskjellige teknikker ute å går, både på pasninger og på skudd. Hvor vil jeg med dette? Jo! Det kan UMULIG være forsvarlig at Halsey med rette kan dømme offside på adebayor fordi han er 100% sikker på at van persie hadde tenkt til å sentre ballen til Ade! Kanskje hadde RVP andre planer? Ballen kommer klart og tydelig fra en Boro-spiller og dermed er det ingen tvil!

 

Om jeg ikke har vært skuffa nok fram til nå, var det rett og slett lidelse å lese at dette var forklaringen til dommeren om hvorfor han annulerte målet. Hadde vi fått det målet måttet Boro ha angrepet. Vi hadde rett og slett tatt tre poeng. Og som ikke annuleringen var nok får Boro et mål som SKULLE vært annulert!

Kontrastene er store! -Hadde vi fått målet vårt, måtte Boro ha angrepet og vi kunne ha kontret dem i senk. Isteden får de altså et offside-mål og vi må jage 0-1 mot 11 mann i forsvar. Toppen av frustrasjon kommer for meg når dommer Halsey blåser av FØR tilleggstida er ute og vi har corner (!) Jeg mener 4 minutter var for lite med tanke på alle byttene, det røde kortet til Mido og skaden som følge av det. Og så blåser han altså av kampen før tilleggstida er ute, vi presser på med alle mann og har fått en corner.. Da kom for min del all, og det var masse, innebygd frustrajon til utløp, og diverse stuegjenstander gikk i veggen. Et eller annet er galt når dommeren blåser av kampen FØR tilleggstida er ute i denne situasjonen; Hjemmelaget har fått corner på overtid, publikum lager et helvetes leven for å heie fram gutta i de siste sekundene. Det står om et seriemesterskap. Også blåser han altså av. Jeg fikk en rar følelse med en gang. Blir naivt å tenke i disse baner, men skulle nesten tro Ferguson hadde dratt i visse tråder med tanke på dagens dommerprestasjon, hvor han dømmer laget på toppen av Premier League... Vanvittig at ikke vi fikk flere frispark, i tillegg til mål-avgjørelsene!

 

Vi kan i høyeste grad fortsatt vinne ligaen, men jeg tror neppe det skjer nå. Mest fordi talentet til Adebayor ligger i en søppelpose hos en av Londons frisører. Talentet lå i flettene :P Neida. Men som mange påpeker har han i denne sesongen kanskje ikke storspilt og har i hver kamp gjort mange av de feilene vi ser nå, men scoringene hans overskygget feilene ! Nå scorer han ikke lenger! Han er en selvfølge i startoppstillingen, han er sliten, han er ute av form. Alt dette summert opp tilsier at kanskje noen andre spisser kunne startet en kamp eller to og Adebayor kunne fått fortjent hvile og heller bevist at han er førstevalget når han fikk spille igjen. Men dette har vi ikke kunnet! RVP har ikke vært tilgjengelig(vil også ta litt tid før han er skikkelig tilbake), Eduardo ble lemlestet og Bendtner er ikke god nok. Med alle spissene tilgjengelig omtrent hele sesongen ville situasjonen vært en annen. Vi har vært uheldige! Og vi har litt for tynn tropp! For i tillegg til at Ade ikke er helt i form, og at vi ikke har/har hatt noe cover, gjelder akkurat det samme for Cesc og Hleb. Disse skulle også fått lada batteriene og sett noen andre gjøre jobben dems. De skulle sittet på benken og vært litt sure fordi de ble benka. Heller ikke dette kan Wenger tillate seg å gjøre. Dette kan derimot Ferguson, med suksess, gjøre. Dette mye av grunnen, tror jeg, til at united har spist opp ledelsen vår og nå er på topp :( Men jeg har ikke gitt opp! Realist-pessimist ;)

 

Ingen tvil om at United tjener noen poeng iløpet av en sesong fordi treneren dems har blitt adlet, han har vært manager der i over 21 år og vunnet utallige titler, han syter som en forbanna skrikerunge hver gang de får en avgjørende avgjørelse mot seg, og sverter dommeren. -Dommerne vil for all del ikke få negativ medieoppmerksomhet av selveste Sir Alex og har FOR LENGST sluttet å gi tvilsomme avgjørelser mot united. Litt satt på spissen. At han er respektert og profiterer på sin status har jeg " made my piece with ". Det er sånn det er. Men at forskjellen skal være så stor mellom Ferguson-Wenger, ManU-Arsenal (for det ser det for meg faktisk ut som den er nå) er rett og slett deprimerende. Jeg pleier ikke klage på dommeren, men i det siste har dommerne vært horrible mot oss og spesielt kampene mot Brum og Boro kan bli utslagsgivende med såpass grove feil som begås av dommeren, mot vår fordel. Man sier alltid "det jevner seg ut til slutt" hva angår dommeravgjørelser, men gjør det det...?

 

Klokka er ti over syv på morgenen og det er på tide å køye. Med ordene til Halsey i bakhodet har jeg idmidlertid vanskelig for å se det skje...

 

Love you Arsenal, always and forever!

 

 

Jeg støtter ikke noe av det du skriver her.

De siste kampene har vi ikke vunnet fordi vi ikke har vært gode nok.

Å antyde konspirasjonsteorier er vel drøyt spør du meg.

Man må hate Ferguson så mye man vil, men mannen er en fantastisk trener.

 

Når alt kommer til alt har vi ingen andre å skylde på enn oss selv.

Vi vinner the double!

BE

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke tape en kamp fordi dommeren gjør feil ! Vi skal heller ikke vinne en kamp fordi dommeren gjør feil !

 

Så det er opp til spillerene å vinne kampen, ikke en dommer.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke tape en kamp fordi dommeren gjør feil ! Vi skal heller ikke vinne en kamp fordi dommeren gjør feil !

 

Så det er opp til spillerene å vinne kampen, ikke en dommer.

 

 

Helt enig. I går slet vi med det vi har alltid slitt med! nemlig å avgjøre kamper, dvs kunne skyte fra langt hold. Fabregas og Flamster har faktsik klart det noen ganger denne sesongen, men det som skjer i nesten hver kamp vi spiller mot lag som ligger med alle mann i forsvar, er at det skal dribles, en touch osv. det skal være så forbanna fancy! smell til utenfor 16 metern, skyt fra alle vinkler og muligheter som kan oppstå! rett og slett få den runde lærkula i motstanderns nett! Det kan da ikke være så forp... vanskelig det da?

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke tape en kamp fordi dommeren gjør feil ! Vi skal heller ikke vinne en kamp fordi dommeren gjør feil !

 

Men du skal ikke se bort ifra fakta. Det var jo det som skjedde!!

Og hvis dette som Wenger sier er sant, så kan ikke dommeren fotball reglene, og det er rett og slett en skandale. Mens ManU igår skorte målet sitt på offside.

Du kan skylde på hva du vil, men du kan ikke se bort ifra att vi ble ranet for tre poeng igår!

Selvsagt skal vi vinne mot lag som middlesbrough selv om dommeren er imot oss. Men nå gjorde vi ikke det, og det er dommeren som skal ha skylden.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal ikke tape en kamp fordi dommeren gjør feil ! Vi skal heller ikke vinne en kamp fordi dommeren gjør feil !

 

Men du skal ikke se bort ifra fakta. Det var jo det som skjedde!!

Og hvis dette som Wenger sier er sant, så kan ikke dommeren fotball reglene, og det er rett og slett en skandale. Mens ManU igår skorte målet sitt på offside.

Du kan skylde på hva du vil, men du kan ikke se bort ifra att vi ble ranet for tre poeng igår!

Selvsagt skal vi vinne mot lag som middlesbrough selv om dommeren er imot oss. Men nå gjorde vi ikke det, og det er dommeren som skal ha skylden.

AMEN

Link to comment
Share on other sites

LES SITATET NEDENFOR!

 

Wenger (arsenal.com) ;

 

On Adebayor's goal being given offside...

"Yes, the referee explained to me that the intention of our player was to play the ball to one of our players, who was offside, so the deflection of the ball doesn't count anymore. I didn't know that but, at least I learned something today."

 

What?! At han(Halsey) sier dette gjør avblåsningen hundre ganger værre for meg å akseptere. Ok, mulig Halsey så på RVP at han kanskje hadde tenkt til å sende til adebayor, men når det er en middlesbrough-spiller som hopper inn i ballen så den går til adebayor, kan du bare ikke dømme offside!! Han kan ikke være sikker på at van persie faktisk HADDE sentret til adebayor! Det var så jeg måtte klype meg i armen når jeg leste dette...

 

Hvis Halsey har korrekt rundt denne situasjonen og det var etter "dommer-boka", blir jeg ekstremt overrasket, men egentlig bare mest skuffa. Mine tanker går på at Halsey tar så feil som det er overhodet mulig å ta i denne situasjonen, men at ***** tydeligvis ikke vet bedre :rolleyes:

 

Det er mange forskjellige teknikker ute å går, både på pasninger og på skudd. Hvor vil jeg med dette? Jo! Det kan UMULIG være forsvarlig at Halsey med rette kan dømme offside på adebayor fordi han er 100% sikker på at van persie hadde tenkt til å sentre ballen til Ade! Kanskje hadde RVP andre planer? Ballen kommer klart og tydelig fra en Boro-spiller og dermed er det ingen tvil!

 

Om jeg ikke har vært skuffa nok fram til nå, var det rett og slett lidelse å lese at dette var forklaringen til dommeren om hvorfor han annulerte målet. Hadde vi fått det målet måttet Boro ha angrepet. Vi hadde rett og slett tatt tre poeng. Og som ikke annuleringen var nok får Boro et mål som SKULLE vært annulert!

Kontrastene er store! -Hadde vi fått målet vårt, måtte Boro ha angrepet og vi kunne ha kontret dem i senk. Isteden får de altså et offside-mål og vi må jage 0-1 mot 11 mann i forsvar. Toppen av frustrasjon kommer for meg når dommer Halsey blåser av FØR tilleggstida er ute og vi har corner (!) Jeg mener 4 minutter var for lite med tanke på alle byttene, det røde kortet til Mido og skaden som følge av det. Og så blåser han altså av kampen før tilleggstida er ute, vi presser på med alle mann og har fått en corner.. Da kom for min del all, og det var masse, innebygd frustrajon til utløp, og diverse stuegjenstander gikk i veggen. Et eller annet er galt når dommeren blåser av kampen FØR tilleggstida er ute i denne situasjonen; Hjemmelaget har fått corner på overtid, publikum lager et helvetes leven for å heie fram gutta i de siste sekundene. Det står om et seriemesterskap. Også blåser han altså av. Jeg fikk en rar følelse med en gang. Blir naivt å tenke i disse baner, men skulle nesten tro Ferguson hadde dratt i visse tråder med tanke på dagens dommerprestasjon, hvor han dømmer laget på toppen av Premier League... Vanvittig at ikke vi fikk flere frispark, i tillegg til mål-avgjørelsene!

 

Vi kan i høyeste grad fortsatt vinne ligaen, men jeg tror neppe det skjer nå. Mest fordi talentet til Adebayor ligger i en søppelpose hos en av Londons frisører. Talentet lå i flettene :P Neida. Men som mange påpeker har han i denne sesongen kanskje ikke storspilt og har i hver kamp gjort mange av de feilene vi ser nå, men scoringene hans overskygget feilene ! Nå scorer han ikke lenger! Han er en selvfølge i startoppstillingen, han er sliten, han er ute av form. Alt dette summert opp tilsier at kanskje noen andre spisser kunne startet en kamp eller to og Adebayor kunne fått fortjent hvile og heller bevist at han er førstevalget når han fikk spille igjen. Men dette har vi ikke kunnet! RVP har ikke vært tilgjengelig(vil også ta litt tid før han er skikkelig tilbake), Eduardo ble lemlestet og Bendtner er ikke god nok. Med alle spissene tilgjengelig omtrent hele sesongen ville situasjonen vært en annen. Vi har vært uheldige! Og vi har litt for tynn tropp! For i tillegg til at Ade ikke er helt i form, og at vi ikke har/har hatt noe cover, gjelder akkurat det samme for Cesc og Hleb. Disse skulle også fått lada batteriene og sett noen andre gjøre jobben dems. De skulle sittet på benken og vært litt sure fordi de ble benka. Heller ikke dette kan Wenger tillate seg å gjøre. Dette kan derimot Ferguson, med suksess, gjøre. Dette mye av grunnen, tror jeg, til at united har spist opp ledelsen vår og nå er på topp :( Men jeg har ikke gitt opp! Realist-pessimist ;)

 

Ingen tvil om at United tjener noen poeng iløpet av en sesong fordi treneren dems har blitt adlet, han har vært manager der i over 21 år og vunnet utallige titler, han syter som en forbanna skrikerunge hver gang de får en avgjørende avgjørelse mot seg, og sverter dommeren. -Dommerne vil for all del ikke få negativ medieoppmerksomhet av selveste Sir Alex og har FOR LENGST sluttet å gi tvilsomme avgjørelser mot united. Litt satt på spissen. At han er respektert og profiterer på sin status har jeg " made my piece with ". Det er sånn det er. Men at forskjellen skal være så stor mellom Ferguson-Wenger, ManU-Arsenal (for det ser det for meg faktisk ut som den er nå) er rett og slett deprimerende. Jeg pleier ikke klage på dommeren, men i det siste har dommerne vært horrible mot oss og spesielt kampene mot Brum og Boro kan bli utslagsgivende med såpass grove feil som begås av dommeren, mot vår fordel. Man sier alltid "det jevner seg ut til slutt" hva angår dommeravgjørelser, men gjør det det...?

 

Klokka er ti over syv på morgenen og det er på tide å køye. Med ordene til Halsey i bakhodet har jeg idmidlertid vanskelig for å se det skje...

 

Love you Arsenal, always and forever!

 

 

Jeg støtter ikke noe av det du skriver her.

De siste kampene har vi ikke vunnet fordi vi ikke har vært gode nok.

Å antyde konspirasjonsteorier er vel drøyt spør du meg.

Man må hate Ferguson så mye man vil, men mannen er en fantastisk trener.

 

Når alt kommer til alt har vi ingen andre å skylde på enn oss selv.

Vi vinner the double!

BE

 

Veldig overraskende for meg at ingen andre reagerer sterkt på sitatet fra Wenger om Halsey`s uttalelser.

Igår bli vi ikke bare snytt for en ledelse. Vi bli snytt fordi, tror og håper jeg, Halsey totalt har misforstådt det som skulle være en enkel avgjørelse. Kan ikke skjønne annet.

 

Det er alltid noen som skal skrive at vi har ingen andre å skylde på enn oss selv, og dommeren skal vi ikke bry oss om, fordi det høres så gentleman ut og man høster på dette forumet av en eller annet grunn mange "stemmer" ved å si dette... Som deg nå ben elfen.

 

Selvfølgelig kan vi skylde på dommeren etter gårsdagens kamp! At du som arsenal fan ikke reagerer på Halsey`s forklaring er for meg uforståelig..?

 

"Når alt kommer til alt har vi ingen andre å skylde på enn oss selv" - Dette er JEG uenig i

Link to comment
Share on other sites

LES SITATET NEDENFOR!

 

Wenger (arsenal.com) ;

 

On Adebayor's goal being given offside...

"Yes, the referee explained to me that the intention of our player was to play the ball to one of our players, who was offside, so the deflection of the ball doesn't count anymore. I didn't know that but, at least I learned something today."

 

What?! At han(Halsey) sier dette gjør avblåsningen hundre ganger værre for meg å akseptere. Ok, mulig Halsey så på RVP at han kanskje hadde tenkt til å sende til adebayor, men når det er en middlesbrough-spiller som hopper inn i ballen så den går til adebayor, kan du bare ikke dømme offside!! Han kan ikke være sikker på at van persie faktisk HADDE sentret til adebayor! Det var så jeg måtte klype meg i armen når jeg leste dette...

 

Hvis Halsey har korrekt rundt denne situasjonen og det var etter "dommer-boka", blir jeg ekstremt overrasket, men egentlig bare mest skuffa. Mine tanker går på at Halsey tar så feil som det er overhodet mulig å ta i denne situasjonen, men at ***** tydeligvis ikke vet bedre :rolleyes:

 

Det er mange forskjellige teknikker ute å går, både på pasninger og på skudd. Hvor vil jeg med dette? Jo! Det kan UMULIG være forsvarlig at Halsey med rette kan dømme offside på adebayor fordi han er 100% sikker på at van persie hadde tenkt til å sentre ballen til Ade! Kanskje hadde RVP andre planer? Ballen kommer klart og tydelig fra en Boro-spiller og dermed er det ingen tvil!

 

Om jeg ikke har vært skuffa nok fram til nå, var det rett og slett lidelse å lese at dette var forklaringen til dommeren om hvorfor han annulerte målet. Hadde vi fått det målet måttet Boro ha angrepet. Vi hadde rett og slett tatt tre poeng. Og som ikke annuleringen var nok får Boro et mål som SKULLE vært annulert!

Kontrastene er store! -Hadde vi fått målet vårt, måtte Boro ha angrepet og vi kunne ha kontret dem i senk. Isteden får de altså et offside-mål og vi må jage 0-1 mot 11 mann i forsvar. Toppen av frustrasjon kommer for meg når dommer Halsey blåser av FØR tilleggstida er ute og vi har corner (!) Jeg mener 4 minutter var for lite med tanke på alle byttene, det røde kortet til Mido og skaden som følge av det. Og så blåser han altså av kampen før tilleggstida er ute, vi presser på med alle mann og har fått en corner.. Da kom for min del all, og det var masse, innebygd frustrajon til utløp, og diverse stuegjenstander gikk i veggen. Et eller annet er galt når dommeren blåser av kampen FØR tilleggstida er ute i denne situasjonen; Hjemmelaget har fått corner på overtid, publikum lager et helvetes leven for å heie fram gutta i de siste sekundene. Det står om et seriemesterskap. Også blåser han altså av. Jeg fikk en rar følelse med en gang. Blir naivt å tenke i disse baner, men skulle nesten tro Ferguson hadde dratt i visse tråder med tanke på dagens dommerprestasjon, hvor han dømmer laget på toppen av Premier League... Vanvittig at ikke vi fikk flere frispark, i tillegg til mål-avgjørelsene!

 

Vi kan i høyeste grad fortsatt vinne ligaen, men jeg tror neppe det skjer nå. Mest fordi talentet til Adebayor ligger i en søppelpose hos en av Londons frisører. Talentet lå i flettene :P Neida. Men som mange påpeker har han i denne sesongen kanskje ikke storspilt og har i hver kamp gjort mange av de feilene vi ser nå, men scoringene hans overskygget feilene ! Nå scorer han ikke lenger! Han er en selvfølge i startoppstillingen, han er sliten, han er ute av form. Alt dette summert opp tilsier at kanskje noen andre spisser kunne startet en kamp eller to og Adebayor kunne fått fortjent hvile og heller bevist at han er førstevalget når han fikk spille igjen. Men dette har vi ikke kunnet! RVP har ikke vært tilgjengelig(vil også ta litt tid før han er skikkelig tilbake), Eduardo ble lemlestet og Bendtner er ikke god nok. Med alle spissene tilgjengelig omtrent hele sesongen ville situasjonen vært en annen. Vi har vært uheldige! Og vi har litt for tynn tropp! For i tillegg til at Ade ikke er helt i form, og at vi ikke har/har hatt noe cover, gjelder akkurat det samme for Cesc og Hleb. Disse skulle også fått lada batteriene og sett noen andre gjøre jobben dems. De skulle sittet på benken og vært litt sure fordi de ble benka. Heller ikke dette kan Wenger tillate seg å gjøre. Dette kan derimot Ferguson, med suksess, gjøre. Dette mye av grunnen, tror jeg, til at united har spist opp ledelsen vår og nå er på topp :( Men jeg har ikke gitt opp! Realist-pessimist ;)

 

Ingen tvil om at United tjener noen poeng iløpet av en sesong fordi treneren dems har blitt adlet, han har vært manager der i over 21 år og vunnet utallige titler, han syter som en forbanna skrikerunge hver gang de får en avgjørende avgjørelse mot seg, og sverter dommeren. -Dommerne vil for all del ikke få negativ medieoppmerksomhet av selveste Sir Alex og har FOR LENGST sluttet å gi tvilsomme avgjørelser mot united. Litt satt på spissen. At han er respektert og profiterer på sin status har jeg " made my piece with ". Det er sånn det er. Men at forskjellen skal være så stor mellom Ferguson-Wenger, ManU-Arsenal (for det ser det for meg faktisk ut som den er nå) er rett og slett deprimerende. Jeg pleier ikke klage på dommeren, men i det siste har dommerne vært horrible mot oss og spesielt kampene mot Brum og Boro kan bli utslagsgivende med såpass grove feil som begås av dommeren, mot vår fordel. Man sier alltid "det jevner seg ut til slutt" hva angår dommeravgjørelser, men gjør det det...?

 

Klokka er ti over syv på morgenen og det er på tide å køye. Med ordene til Halsey i bakhodet har jeg idmidlertid vanskelig for å se det skje...

 

Love you Arsenal, always and forever!

 

 

Jeg støtter ikke noe av det du skriver her.

De siste kampene har vi ikke vunnet fordi vi ikke har vært gode nok.

Å antyde konspirasjonsteorier er vel drøyt spør du meg.

Man må hate Ferguson så mye man vil, men mannen er en fantastisk trener.

 

Når alt kommer til alt har vi ingen andre å skylde på enn oss selv.

Vi vinner the double!

BE

 

Veldig overraskende for meg at ingen andre reagerer sterkt på sitatet fra Wenger om Halsey`s uttalelser.

Igår bli vi ikke bare snytt for en ledelse. Vi bli snytt fordi, tror og håper jeg, Halsey totalt har misforstådt det som skulle være en enkel avgjørelse. Kan ikke skjønne annet.

 

Det er alltid noen som skal skrive at vi har ingen andre å skylde på enn oss selv, og dommeren skal vi ikke bry oss om, fordi det høres så gentleman ut og man høster på dette forumet av en eller annet grunn mange "stemmer" ved å si dette... Som deg nå ben elfen.

 

Selvfølgelig kan vi skylde på dommeren etter gårsdagens kamp! At du som arsenal fan ikke reagerer på Halsey`s forklaring er for meg uforståelig..?

 

"Når alt kommer til alt har vi ingen andre å skylde på enn oss selv" - Dette er JEG uenig i

 

 

Uansett om dommeren va ubrukelig i går, så var det våre spillere som ikke eide vilje,(forutenom de site 15 min) til å prøve å drepe kampen.

Som jeg har skrevet tidligere så sliter vi med å omsette dominanse til mål. Er ikke ensbetydende med at jo flere driblinger, jo mere mål.... dvs finn plan B skyt skyt og skyt!

 

Ja jeg er enig i at Halsey hadde noen hårreisende beslutninger. Men husk at alt skal avgjøres i løpet av noen få sekunder. Boro er en klubb vi skal danse rundt og slå med to - tre mål. men når vi ikke har nok avslutninger på mål, så er det vanskelig å vinne.....

Link to comment
Share on other sites

Dersom vi hadde fått scoringen, måtte boro ut og angrepet. Jeg vet ikke hvor mange kamper det er nå, men vi har i øyeblikket vistnok rekorden i å ikke tape når vi har tatt ledelse, og boro er et lag vi definitivt hadde kjørt over når de hadde prøvd å angripe oss. De vil ikke spille fotball. Når vi endelig fikk scorte, tuppet de ballen opp til innkast med en gang. De drøyde tid alleredre fra starten av andre omgang, gjorde også. Jeg kan til en viss grad godta at man blir snytt for et straffemål. Man har som oftest seg selv å takke for at man ikke vinner kamper der man skulle hatt straffe, men likevel burde scoret på andre muligheter. MEN det er noe helt annet når dommeren FØRST feilaktig annulerer mål, gir motstanderlaget offsidemål, gir ingen frispark utenfor 16-meteren - til tross for stygge taklinger og legger til kun 4 min etter rødt kort, stygg skade, mål og bytter, for så å blåse av kampen når vi faktisk skal ha en corner. Mot Birmingham har vi oss selv å takke, selv om vi gav dem et feilaktig straffespark. I denne kampen er det dommertrioen som totalt ødelegger kampen, for med slik dømming imot er det ingen lag som klarer å vinne!

Link to comment
Share on other sites

Det blir for enkelt å skylde på dommerne fordi vi ikke klarer å vinne kamper. Greit nok at det kan være hendelser som kunne påvirket det ene eller det andre, men allikevel så er det først og fremst opp til oss selv at vi unngår baklengsmål, og at vi klarer å skape sjanser og mål.

 

Målet til Boro i går var en kombinasjon av at Toure og Gallas ikke hang helt med når utspillet kom, samt at de tror det er offside og begynner å gå litt på halv maskin uten at det blir vinket. Da blir vi jo hengende på etterskudd og det er vår egen skyld. Må spilles til dommeren blåser så får man heller ta en prat med dommeren etter situasjonen hvis man er enig eller uenig om ting.

 

Jeg syns allikevel at det er fryktelig mange rare dommer-avgjørelser om dagen og det skal man ikke legge skjul på. Før så hadde jeg full kontroll på hva som var hands og ikke hands, men nå lenger aner jeg omtrent ikke. Noen dommere blåser for en type hands, mens andre ikke gjør det.

 

At dommeren mener at Adebayor sitt "mål" i går var offside kan jeg virkelig ikke fatte. Jeg har aldri hørt tale om at det er en regel som sier at dommeren kan blåse av fordi en annen spiller har til intensjon å spille igjen en spiller som ligger i offside. Det blir helt bak for min del, og jeg kan virkelig ikke fatte hvordan dommerne skal klare å følge med på slike ting.

 

Hvis noen så kampen mellom Man City og Tottenham i dag, så syns jeg det første målet til Man City er et bevis på at det er helt umulig å vite rett og galt på ting. Ireland står først i offside, så spretter han kjapt innenfor i det ballen blir slått inn og så er han onside når han scorer. På en måte greit, men dette er jo en spiller som faktisk kommer fra offside-posisjon og skaper et uromoment bak i forsvaret til Tottenham. Og der er jo også intensjonen til spilleren som slår ballen å slå inn til Ireland, så derfor syns jeg dette blir litt merkelig.

 

Syns egentlig at dommerne til tider holdt et mye bedre nivå før, men det er vel fordi alle situasjoner blir dratt frem mye mer nå også pga bedre kameravinkler etc etc. :rolleyes:

 

Syns også at utvisningen til Mido i går var på kanten. Greit nok at han sparker høyt oppi luften og treffer Clichy i hodet, men jeg kunne ikke se at det var noe han mente å gjøre fordi han har kun øynene på ballen hele veien, og at spillere er høyt oppe med beina til tider er ikke noe unormalt syns nå jeg, og har ikke akkurat sett det ofte at spillere får direkte rødt kort for det.

 

En annen ting er dommere som blåser av når lag er i angrep og har cornere. Hvis et lag er i angrep så skal de få lov til å avslutte angrepet før dommeren blåser. Uansett vil jo dette være litt for og imot og da. Hvis det hadde vært Boro som hadde hatt den corneren i går så hadde jeg vært glad for at dommeren blåser, men når det er vi som har den så blir man jo så klart irritert. Allikevel så bør det egentlig fra et nøytralt synspunkt være at lagene får avslutte angrepene før dommeren blåser av og hvertfall hvis de er langt innpå motstanderen sin halvdel.

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting er dommere som blåser av når lag er i angrep og har cornere. Hvis et lag er i angrep så skal de få lov til å avslutte angrepet før dommeren blåser. Uansett vil jo dette være litt for og imot og da. Hvis det hadde vært Boro som hadde hatt den corneren i går så hadde jeg vært glad for at dommeren blåser, men når det er vi som har den så blir man jo så klart irritert. Allikevel så bør det egentlig fra et nøytralt synspunkt være at lagene får avslutte angrepene før dommeren blåser av og hvertfall hvis de er langt innpå motstanderen sin halvdel.

 

Akkurat det der er en interessant diskusjon. Jeg mener det riktige må være å blåse av så nære riktig tillagt tid som mulig. Å vente til angrepet er avsluttet kan være så mangt, og må vurderes fra situasjon til situasjon, og skaper således mer debatt. 4 minutter tillegg ER 4 minutter tillegg, ikke 5 eller 6.

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting er dommere som blåser av når lag er i angrep og har cornere. Hvis et lag er i angrep så skal de få lov til å avslutte angrepet før dommeren blåser. Uansett vil jo dette være litt for og imot og da. Hvis det hadde vært Boro som hadde hatt den corneren i går så hadde jeg vært glad for at dommeren blåser, men når det er vi som har den så blir man jo så klart irritert. Allikevel så bør det egentlig fra et nøytralt synspunkt være at lagene får avslutte angrepene før dommeren blåser av og hvertfall hvis de er langt innpå motstanderen sin halvdel.

 

Akkurat det der er en interessant diskusjon. Jeg mener det riktige må være å blåse av så nære riktig tillagt tid som mulig. Å vente til angrepet er avsluttet kan være så mangt, og må vurderes fra situasjon til situasjon, og skaper således mer debatt. 4 minutter tillegg ER 4 minutter tillegg, ikke 5 eller 6.

 

Er vel strengt tatt MINIMUM X-minutter spilletid, og i dette tilfellet skal det spilles minst 4 minutter. OM det er situasjoner i tilleggstiden som tar tid, skal dommeren legge til dette utenom.

 

Veit ikke om det er noen regel på det å blåse av i et angrep/eller i en offensiv god sjanse (dødball som f.eks corner), men normalt skal man la dette få komme det angripende lag til gode.

Har ikke noe statistikk på dette, men ut ifra mitt inntrykk: Dommeren lar ofte både store sjanser, corner, eller frispark i god posisjon bli tatt, når tiden begynner å gå ut. Noe jeg synes burde være opplagt, slik at ikke lag bare kan måke ballen ut, uten at dette gir konsekvenser. La lagene som jobber for en scoring og som spiller fotball (et lag som bare måker ballen ut eller drøyer, kommer ikke inn i den sjangeren i tilleggstiden) få mulighet til å bruke sin siste sjanse selv om det betyr 20 sekunder over ekstratiden som forøvrig er et minimums-tilleggstid.

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting er dommere som blåser av når lag er i angrep og har cornere. Hvis et lag er i angrep så skal de få lov til å avslutte angrepet før dommeren blåser. Uansett vil jo dette være litt for og imot og da. Hvis det hadde vært Boro som hadde hatt den corneren i går så hadde jeg vært glad for at dommeren blåser, men når det er vi som har den så blir man jo så klart irritert. Allikevel så bør det egentlig fra et nøytralt synspunkt være at lagene får avslutte angrepene før dommeren blåser av og hvertfall hvis de er langt innpå motstanderen sin halvdel.

 

Akkurat det der er en interessant diskusjon. Jeg mener det riktige må være å blåse av så nære riktig tillagt tid som mulig. Å vente til angrepet er avsluttet kan være så mangt, og må vurderes fra situasjon til situasjon, og skaper således mer debatt. 4 minutter tillegg ER 4 minutter tillegg, ikke 5 eller 6.

4 minutter tilegg betyr MINIMUM 4 minutter tilegg, dvs. alt mellom 4:00 og 4:59 minutter. Det heter det 4 minutter fordi man dommeren kan kun legge til hele minutter. Scoringer, skader, kort, bytter er eksempler på situasjoner der det som oftest blir lagt til tilleggstid. Dommeren summerer dette opp, og svaret blir f.eks. 3 min 30 sek tileggstid, noe som vises som 3 min av fjerdedommeren. Dommeren skal aldri blåse av kampen midt i et angrep. I ligacupfinalen, fikk dommeren stork kritikk da han blåste av kampen, da Chelsea var i angrep og Kalou faktisk kom alene med keeperen! På den andre siden er det viktig at dommeren også ser ann situasjonen slik at han slipper klager fra spillere som mente hanburde blåse av kampen tidligere. Hvis det er 15 sekunder igjen av kampen og de ene laget har avsluttet et angrep, er det helt greit å blåse av kampen.

 

Uansett synes jeg man skal ha såkalt effektiv spilletid i fotball, dvs. at klokken stoppet når ballen ikke er i spill. Dermed vil alt bli helt nøyaktig, og man spiller å irritere seg over keepere som bruker lang tid på å spille ut o.s.v. Til slutt kan det også føre til noen interessante avslutninger av kamper, der lag scorer akkurat i siste sekund før tiden er ute ala basket-/håndballkamper.

Link to comment
Share on other sites

 

En annen ting er dommere som blåser av når lag er i angrep og har cornere. Hvis et lag er i angrep så skal de få lov til å avslutte angrepet før dommeren blåser. Uansett vil jo dette være litt for og imot og da. Hvis det hadde vært Boro som hadde hatt den corneren i går så hadde jeg vært glad for at dommeren blåser, men når det er vi som har den så blir man jo så klart irritert. Allikevel så bør det egentlig fra et nøytralt synspunkt være at lagene får avslutte angrepene før dommeren blåser av og hvertfall hvis de er langt innpå motstanderen sin halvdel.

 

Akkurat det der er en interessant diskusjon. Jeg mener det riktige må være å blåse av så nære riktig tillagt tid som mulig. Å vente til angrepet er avsluttet kan være så mangt, og må vurderes fra situasjon til situasjon, og skaper således mer debatt. 4 minutter tillegg ER 4 minutter tillegg, ikke 5 eller 6.

 

Er vel strengt tatt MINIMUM X-minutter spilletid, og i dette tilfellet skal det spilles minst 4 minutter. OM det er situasjoner i tilleggstiden som tar tid, skal dommeren legge til dette utenom.

 

Veit ikke om det er noen regel på det å blåse av i et angrep/eller i en offensiv god sjanse (dødball som f.eks corner), men normalt skal man la dette få komme det angripende lag til gode.

Har ikke noe statistikk på dette, men ut ifra mitt inntrykk: Dommeren lar ofte både store sjanser, corner, eller frispark i god posisjon bli tatt, når tiden begynner å gå ut. Noe jeg synes burde være opplagt, slik at ikke lag bare kan måke ballen ut, uten at dette gir konsekvenser. La lagene som jobber for en scoring og som spiller fotball (et lag som bare måker ballen ut eller drøyer, kommer ikke inn i den sjangeren i tilleggstiden) få mulighet til å bruke sin siste sjanse selv om det betyr 20 sekunder over ekstratiden som forøvrig er et minimums-tilleggstid.

 

Dersom det skjer ting som gjør at man bør legge til ekstra, så skal dette selvsagt gjennomføres, det er ikke det jeg mener. Man kan tenke seg at det er to svært så angrepsvillige lag, hvor ingen er fornøyd med for eksempel et uavgjort resultat. Er det da riktig å la det ene laget få en ekstra fordel av at de er i angrep akkurat når tilleggstiden er ute? Si at vi taper mot ManU 4:45 på overtid, hvor det er lagt til 4 minutter og ingenting ekstra å legge til for, men ManU er i et angrep, corner o.l.?

Og; lag som måker ballen vekk, og ikke spiller, blir ikke "straffet" for denne taktikken i ordinær tid, er det da riktig å gjøre det i tillagt tid? Jeg snakker da ikke her om usportsligheter og drøying av tid, men det er faktisk lov til å slå ballen fra egen halvdel og langt opp på motstanderens uten at det er noen medspillere der. Uansett hvor urettferdig det føles, er dette en del av fotballen.

 

 

 

En annen ting er dommere som blåser av når lag er i angrep og har cornere. Hvis et lag er i angrep så skal de få lov til å avslutte angrepet før dommeren blåser. Uansett vil jo dette være litt for og imot og da. Hvis det hadde vært Boro som hadde hatt den corneren i går så hadde jeg vært glad for at dommeren blåser, men når det er vi som har den så blir man jo så klart irritert. Allikevel så bør det egentlig fra et nøytralt synspunkt være at lagene får avslutte angrepene før dommeren blåser av og hvertfall hvis de er langt innpå motstanderen sin halvdel.

 

Akkurat det der er en interessant diskusjon. Jeg mener det riktige må være å blåse av så nære riktig tillagt tid som mulig. Å vente til angrepet er avsluttet kan være så mangt, og må vurderes fra situasjon til situasjon, og skaper således mer debatt. 4 minutter tillegg ER 4 minutter tillegg, ikke 5 eller 6.

4 minutter tilegg betyr MINIMUM 4 minutter tilegg, dvs. alt mellom 4:00 og 4:59 minutter. Det heter det 4 minutter fordi man dommeren kan kun legge til hele minutter. Scoringer, skader, kort, bytter er eksempler på situasjoner der det som oftest blir lagt til tilleggstid. Dommeren summerer dette opp, og svaret blir f.eks. 3 min 30 sek tileggstid, noe som vises som 3 min av fjerdedommeren. Dommeren skal aldri blåse av kampen midt i et angrep. I ligacupfinalen, fikk dommeren stork kritikk da han blåste av kampen, da Chelsea var i angrep og Kalou faktisk kom alene med keeperen! På den andre siden er det viktig at dommeren også ser ann situasjonen slik at han slipper klager fra spillere som mente hanburde blåse av kampen tidligere. Hvis det er 15 sekunder igjen av kampen og de ene laget har avsluttet et angrep, er det helt greit å blåse av kampen.

 

Uansett synes jeg man skal ha såkalt effektiv spilletid i fotball, dvs. at klokken stoppet når ballen ikke er i spill. Dermed vil alt bli helt nøyaktig, og man spiller å irritere seg over keepere som bruker lang tid på å spille ut o.s.v. Til slutt kan det også føre til noen interessante avslutninger av kamper, der lag scorer akkurat i siste sekund før tiden er ute ala basket-/håndballkamper.

 

Dette med 3:30 som vises som 3:00 har jeg faktisk overhode ikke tenkt på, og vet ikke om det er slik det praktiseres. Mulig du har rett i det..

 

Enig i at effektiv spilletid er eneste måten å få det nøyaktig på, men det spørs om fotballen er klar for det.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Nilsen:

Når et lag får opparbeidet seg et frispark eller en corner før tilleggstiden har gått ut eller at tilleggstiden er på vei ut, hvorfor skal de ikke få lov til å den når det er en grei/opplagt målsjanse?

Det skjer jo f.eks til de første 45 minuttene, rett før pause.

Men, laget skal selvfølgelig ikke få lov til å organisere corneren i mange herrens sekunder, for å bevisst bruke tiden selv til å skape et best mulig resultat. Dødballen må selvfølgelig tas så kjapt som mulig, det er iallefall min mening. (å vente på keeperen, backene, stoppere, og organisere å diskutere blir feil)

 

Mitt eksempel på måk av ballen, handlet ikke om noe annet enn å få ballen UT av spill. Om et lag ønsker å slå ballen til den andre banehalvdelen skal de selvsagt ikke straffes for, men når det er snakk om å sparke den opp på tribunen med første mulighet, ja da mener jeg at det skal tillegges ekstra tid utenom den tiden som allerede er lagt til etter 90 minutter spill. (og det sier vel også regelene om jeg ikke tar feil?)

Drøying går under sjangeren: lang tid på hver eneste dødball, filming av skader, bevisst lage frispark i en usportslig handling, bevisst gå inn å lage krangling under tilleggstiden (noe som tar tid å roe ned), osv.

 

Er ballen i spill, ja da har man all rett om å gjøre det på sin måte.

"Man kan tenke seg at det er to svært så angrepsvillige lag, hvor ingen er fornøyd med for eksempel et uavgjort resultat. Er det da riktig å la det ene laget få en ekstra fordel av at de er i angrep akkurat når tilleggstiden er ute?"

Hvorfor skal de ikke få lov til å bruke sjansen de har skapt seg, så lenge det ikke er snakk om stor forskjell på hva tilleggstiden lød på, og hvordan denne tilleggstiden utartet seg?

Har man fått frispark på 18meter 4 sekunder før tilleggstiden, selv om det ikke har vært noe å legge til under tilleggstiden....så har jo likevel laget fått ødelagt et angrep 4 sekunder før slutt pga en forseelse som ikke var etter regelboka? (frispark)

Skal det lønne seg å ødelegge et angrep i farlig posisjon, siden man veit at de ikke skal rekke å ta frisparket?

Skal det lønne seg å heade til corner, så lenge man ser at det er f.eks 7sekunder igjen? (for header man ut i feltet igjen, KAN det skape en stor sjanse?)

Link to comment
Share on other sites

Ja til video-dømming. Alt av offsider og spørsmål om en ball har krysset en linje vil effektivt kunne dømmes med video-dømming, med dagens linjemenn som markører. Så kunne heller dommeren kosentrere seg om stygt spill, holding, filming osv. Håper det kommer i løpet av de ti nærmeste årene. Effektiv spilletid ønskes også velkommen. Det funker i håndball og hockey.

 

Men slik som situasjonen er nå må iallefall spillerene våre klare å fokusere på det de får gjort noe med. Når de lar seg påvirke negativt av dommer, baneforhold og andre omstendigheter slår det bare tilbake på oss selv.

Link to comment
Share on other sites

Hadde dommeren gjort alt rett i Boro kampen, så hadde Arsenal vunnet 1-0.

 

For det første og som vi alle vet er at ballen kom fra en mot spiller og ikke van Persie, slik som dommern trodde, på bilde ser vi at dommeren står 3 meter unna Boro spilleren, så han burde se det VELDIGT GODT! se bilde

 

For det andre så skulle aldri Boro hatt det frisparket før målet kom da Adebayor gikk inn i en duell med Boateng, det er en ren 50\50 duell som Adebayor vinner! last ned hendelsen her

 

Da frisparket blir tatt står Aliadiere i en offside posisjon, slik som bildet viser her.

 

Aliadiere er "del aktig" i spillet som reglene sier kanskje..(se bilde).

 

For rett før målet blir han del aktig i spillet, se bildet her.

 

Så var det litt senere, da var dommeren på ferde igjen: Denne gangen er det Eboue som presser og feller Boateng og som egentlig skulle hatt frispark i denne situasjonen, slik som dette bildet viser her. Det skulle heller ikke vært mål for Toure scoret som kjent på corneren etterpå.

 

Men om vi hadde hatt en skikkelig uflaks dag, så kunne dette ha resultert i et 1-0 tap og i bestefall en 2-0 seier, men om dommeren hadde dømt alt riktig i på lørdag, så hadde Arsenal vunnet 1-0!

Nei få heller tilbake Graham Poll som dommer!! :) :)

Link to comment
Share on other sites

Nilsen:

Når et lag får opparbeidet seg et frispark eller en corner før tilleggstiden har gått ut eller at tilleggstiden er på vei ut, hvorfor skal de ikke få lov til å den når det er en grei/opplagt målsjanse?

Det skjer jo f.eks til de første 45 minuttene, rett før pause.

Men, laget skal selvfølgelig ikke få lov til å organisere corneren i mange herrens sekunder, for å bevisst bruke tiden selv til å skape et best mulig resultat. Dødballen må selvfølgelig tas så kjapt som mulig, det er iallefall min mening. (å vente på keeperen, backene, stoppere, og organisere å diskutere blir feil)

 

Mitt eksempel på måk av ballen, handlet ikke om noe annet enn å få ballen UT av spill. Om et lag ønsker å slå ballen til den andre banehalvdelen skal de selvsagt ikke straffes for, men når det er snakk om å sparke den opp på tribunen med første mulighet, ja da mener jeg at det skal tillegges ekstra tid utenom den tiden som allerede er lagt til etter 90 minutter spill. (og det sier vel også regelene om jeg ikke tar feil?)

Drøying går under sjangeren: lang tid på hver eneste dødball, filming av skader, bevisst lage frispark i en usportslig handling, bevisst gå inn å lage krangling under tilleggstiden (noe som tar tid å roe ned), osv.

 

Er ballen i spill, ja da har man all rett om å gjøre det på sin måte.

"Man kan tenke seg at det er to svært så angrepsvillige lag, hvor ingen er fornøyd med for eksempel et uavgjort resultat. Er det da riktig å la det ene laget få en ekstra fordel av at de er i angrep akkurat når tilleggstiden er ute?"

Hvorfor skal de ikke få lov til å bruke sjansen de har skapt seg, så lenge det ikke er snakk om stor forskjell på hva tilleggstiden lød på, og hvordan denne tilleggstiden utartet seg?

Har man fått frispark på 18meter 4 sekunder før tilleggstiden, selv om det ikke har vært noe å legge til under tilleggstiden....så har jo likevel laget fått ødelagt et angrep 4 sekunder før slutt pga en forseelse som ikke var etter regelboka? (frispark)

Skal det lønne seg å ødelegge et angrep i farlig posisjon, siden man veit at de ikke skal rekke å ta frisparket?

Skal det lønne seg å heade til corner, så lenge man ser at det er f.eks 7sekunder igjen? (for header man ut i feltet igjen, KAN det skape en stor sjanse?)

 

Ulovligheter og usportsligheter bør selvsagt straffes med ekstra tillagt tid, og at frispark skal taes osv.

 

Men en corner er ikke nødvendigvis et resultat av det? Jeg er enig i at man ikke skal kunne dra fordel av å bevisst spille ballen ut til corner eller innkast, men cornere kan jo oppstå på flere måter enn at det ene laget bevist måker den ut over dødlinjen.

 

Det store spørsmålet er kanskje; hvor langt er et angrep? Når er det naturlig å blåse av. Man kan få en rekke med situasjoner som fører til 2-3 cornere på rad etter at tilleggstiden egentlig er ute. Skal alle tas?

 

Det blir sikkert mye flisespikking, og som nevnt i første innlegg synes jeg først og fremst det er en interessant diskusjon, dette er ikke noen stor,viktig sak for meg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg Nilsen, dette er en interessant diskusjon og selvfølgelig ikke noe personlig sak.

 

Som jeg skrev tidligere, så burde en dødballsituasjon bli tatt så lenge den skjedde før tiden er ute. Og, den burde bli tatt uten at laget brukte all verdens tid på å organisere denne dødballen ut over normal tid.

 

" Man kan få en rekke med situasjoner som fører til 2-3 cornere på rad etter at tilleggstiden egentlig er ute. Skal alle tas?"

Når det ikke er særlig å legge til, burde det holde med en corner. Har det vært mye ekstra tidsbruk i tilleggstiden, må jo dommeren selv se ann hvor mye man rekker før han mener det er greit? Finnes jo ikke noe fasitt-svar på dette, men man må gå ut ifra hva som har skjedd i tilleggstiden. (mange bytter, mye skader, mye drøying, osv osv)

 

Det er viktig at dommeren må være konsekvente og holde en lik linje på dette, slik som de burde (skjer ikke alltid) gjøre med andre avgjørelser som gjelder i en fotballkamp. Gule kort, røde kort, frispark, straffer, offside/onside, osv.

Link to comment
Share on other sites

Tja, Vieira04, vi er nok ikke så ille lang fra hverandre når det kommer til et stykke.

Jeg har hele tiden, selv om jeg kanskje ikke har poengtert det godt nok, gått ut i fra tillagt tid hvor det IKKE har skjedd noe som medfører mere tillegg.

Uansett blir det snakk om spikking av småsekunder, og det er som du sier viktig at dommerne er konsekvente på dette, da disse småsekundene kan avgjøre ganske så mye.

 

Her har vi jo et lite eksempel..

 

Forøvrig har jeg nå endelig sett høydepunktene fra helgens kamp, og hva Halsey driver med på de to aktuelle offsideavgjørelsene er for meg en stor gåte. At han kan vite hva Van Persie har tenkt til å gjøre i den første situasjonen er merkelig. Kan ikke se for meg noe annet en at han misforstår og mener pasningen først går fra VanP og så innom boro-spilleren.

 

Ved den andre situasjonen løper jo Aliadiere klart mot ballen først, og så skjærer innover. Men dette er slik en viss Van Nistlerooy har operert i hele sin karriere. Ligge i offside hele tiden i midten, og når pasningen til en annen spiller på vingen går, har han 5 meter forsprang på forsvarerne. Hvordan dommerne kan mene han da ikke er en del av spillet, skjønner jeg ikke, men han har i hvertfall scoret utallige mål på den måten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

.. Og IGJEN får vi en dommer avgjørelse mot oss! Tenker da på Drogba sitt første mål som var offside.

Hvis ikke Drogba hadde scort det, så tviler jeg faktisk på at de hadde fått mål i det hele tatt. Det svir, med tanke på serieinnspurten.

Jeg begynner seriøst og lure på om Chelsea eller Man Utd virkelig er korrupte. Hørte også at Brown sitt mål var hands, uten at jeg kan få bekreftet dette, siden jeg ikke så kampen.

 

Noen kommer sikkert til og si at det går som oftest opp i opp mot slutten av sesongen, men jeg har faktisk tilgode og huske en dommeravgjørelse som har vært feilaktig til fordel oss.

Link to comment
Share on other sites

.. Og IGJEN får vi en dommer avgjørelse mot oss! Tenker da på Drogba sitt første mål som var offside.

Hvis ikke Drogba hadde scort det, så tviler jeg faktisk på at de hadde fått mål i det hele tatt. Det svir, med tanke på serieinnspurten.

Jeg begynner seriøst og lure på om Chelsea eller Man Utd virkelig er korrupte. Hørte også at Brown sitt mål var hands, uten at jeg kan få bekreftet dette, siden jeg ikke så kampen.

 

Noen kommer sikkert til og si at det går som oftest opp i opp mot slutten av sesongen, men jeg har faktisk tilgode og huske en dommeravgjørelse som har vært feilaktig til fordel oss.

 

Enig! Siste avgjørelse som gikk for oss, var Eduardos mål mot City, men det var i samme kamp der Adebayor skulle hatt straffe (Blekt minne), og det ble heller ikke utslagsgivende poengmessig. Det at dommeravgjørelser jevner seg ut over en sesong er bare en dårlig bortforklaring/unnskyldning. De jevner seg neppe ut over 38 kamper.

 

Poeng vi etter min mening har mista av dommeren:

ManU hjemme - 2 poeng (pluss det faktumet av ManU fikk ett)

Birmingham borte - 2 poeng

Aston Villa hjemme - 2 poeng

Middlesbrough hjemme - 2 poeng

Chelsea borte - 1 poeng (pluss det faktumet at Chelsea fikk to ekstra)

 

Poeng vi etter min mening har fått av dommeren:

?

 

Dette er ganske ille, og jeg er overbevist over at dette kan koste oss seriegullet. Kan alt dette ha skjedd ved en tilfeldighet? Særlig Birmingham-avgjørelsen og alt surret mot Boro? Nei, jeg tror faktisk ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...