Jump to content

Forslag til forbedringer


Skorpey

Recommended Posts

Synes vi kunne ha hatt en slik tråd her inne, da mange kan ha et par forslag til Gunners.no, og da er det greit å ha en tråd å drøfte de i :)

 

Forresten så ønsker jeg at supportere fra andre klubber kunne ha sluppet til gratis her inne, uten medlemsnummer osv.. Det tror jeg ville ha hjulpet med å få mer forskjellige meninger i diskusjoner, og det kunne vi faktisk ha trengt litt til av :)

 

Beklager på det sterkeste om det finnes noen slik tråd fra før, og om det gjør det, så bare gi meg ris :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Alle og enhver kunne være registrert her tidligere og man så jo hvordan kaos det var da. Syns det er mye bedre med et eget forum for oss Arsenal supportere siden dette er forumet til supporterklubben til Arsenal her i Norge.

 

Vil man diskutere med andre lags supportere er det jo bare å besøke et annet forum i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det har seg slik at det ble misbrukt før, så er det vel ingen tvil om at det burde være slik som det er. Men jeg synes fortsatt at det kunne ha vært et par fra andre lag her inne, om man feks hadde kunnet vervet de hit inn, og ikke at det er fri tilgang for alle og enhver, men bare brukere som man vet kunne ha oppført seg :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det har seg slik at det ble misbrukt før, så er det vel ingen tvil om at det burde være slik som det er. Men jeg synes fortsatt at det kunne ha vært et par fra andre lag her inne, om man feks hadde kunnet vervet de hit inn, og ikke at det er fri tilgang for alle og enhver, men bare brukere som man vet kunne ha oppført seg :)

 

Det går an. Man kan invitere brukere inn hit som ikke er medlemmer i AN, men da er man personlig ansvarlig for det de gjør her inne.

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal Norway - gunners.no, offisiell norsk supporterklubb for Arsenal"

 

Forsiden sier vell sitt.. Ikke bland inn masse avskum inn hit..

Har det da flott her uten de, og forrige gang det var lovlig skjedde litt av hvert.. Uten at det trengs å gå inn på..

 

NEI TIL ANDRE ENN OSS HER!

Link to comment
Share on other sites

At det finnes useriøse og lette tilbakestående folk som bruker forum på nettet er det liten tvil om. Tenker bare på kommentarene som kommer under artikkeler i nettaviser. Frykten for at noe slike skal komme inn og herje til forumet er vel grunn god nok for å ikke sleppe hvem som helt inn her.

 

En ting som jeg har etterlyst før er at det kan være ei rute på framsiden som viserde trådene som har blitt mest diskutert de siste døgnet eller. Lignende, dette gjør det lettere å følge med på hva som engasjerer folk, og mindre stress enn å stikk inn gjennom forum--arsenal--spillere osv.

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg det blir mye tull, da kan en United supporter komme inn hit og skrive masse tull!

Nå er det faktisk ikke slik at absolutt alle er slike heller da. Jeg vet at det er et par Liverpool fans selv inne på United sitt norkse forum, og en kompis av meg sier at det bare er bra for forumet at de kan drøfte meninger med supportere fra andre lag..

 

Og til dere som er redde for at det skal bli tull fra de; Det er også lov å utestenge folk, husk det! :) Og jeg har nevnt at de som kan komme faktisk må bli vervet av en annen bruker her inne, helst da fra en av de seriøse, som også kan love at det ikke skal bli noe tull fra den personen som han/hun verver.

 

Er det bare jeg som er for dette?

Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg det blir mye tull, da kan en United supporter komme inn hit og skrive masse tull!

Nå er det faktisk ikke slik at absolutt alle er slike heller da. Jeg vet at det er et par Liverpool fans selv inne på United sitt norkse forum, og en kompis av meg sier at det bare er bra for forumet at de kan drøfte meninger med supportere fra andre lag..

 

Og til dere som er redde for at det skal bli tull fra de; Det er også lov å utestenge folk, husk det! :) Og jeg har nevnt at de som kan komme faktisk må bli vervet av en annen bruker her inne, helst da fra en av de seriøse, som også kan love at det ikke skal bli noe tull fra den personen som han/hun verver.

 

Er det bare jeg som er for dette?

 

Hvis man på død og liv vil diskutere med andre lags supportere er det vel bare å bruke et annet forum hvor det går på generelt basis?

 

Det var bare et forferdelig kaos her når dette forumet var åpent for alle og enhver.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da tror jeg det blir mye tull, da kan en United supporter komme inn hit og skrive masse tull!

Nå er det faktisk ikke slik at absolutt alle er slike heller da. Jeg vet at det er et par Liverpool fans selv inne på United sitt norkse forum, og en kompis av meg sier at det bare er bra for forumet at de kan drøfte meninger med supportere fra andre lag..

 

Og til dere som er redde for at det skal bli tull fra de; Det er også lov å utestenge folk, husk det! :rolleyes: Og jeg har nevnt at de som kan komme faktisk må bli vervet av en annen bruker her inne, helst da fra en av de seriøse, som også kan love at det ikke skal bli noe tull fra den personen som han/hun verver.

 

Er det bare jeg som er for dette?

 

Hvis man på død og liv vil diskutere med andre lags supportere er det vel bare å bruke et annet forum hvor det går på generelt basis?

 

Det var bare et forferdelig kaos her når dette forumet var åpent for alle og enhver.

 

 

Slikt har man f.eks VGN sitt forum som sikkert må vere det største i sitt slag i norge, sjølvom kvaliteten seff er veldig varierende.

 

En kraverende er f.eks den personen som forvekslet navnene til La Tallec og Le Tissier.

Han fekk pes ei stond.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har etterlyst det før, men nevner det igjen:

- Etter hver kamp: Mulighet for å stemme på våre 3 beste spillere / gi karakterer, slik at vi ved sesongslutt lett kan kåre årets spillere :)

- Gule kort for innlegg som bryter med reglene. Rødt kort gir karantene. et rødt kort til og man blir utesteng for lang tid / for alltid.

- Muligheter for forumistene å legge inn nyheter. Eks: Sender artikkelen til admin som eventuelt godkjenner den og så legger den ut på forsiden. INGEN RYKTER! Alle nyheter skal være siterte. Til hver nyheter blir det også laget en egen tråd i forumet.

- Som nevnt lenger opp i tråden: Visning av de mest kommenterte/sette trådene siste timene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette forumet inneholder så mange bortkasta innlegg (min mening), og så mange dritt-innlegg i kampens hete at jeg får en flau smak i hjertet av å være en Gooner.

Hva er problemet?

 

Vi var langt ifra opptimistiske før sesongen, og frem til nå har vi overgått alle spådommene. Ikke bare kan vi fortsatt (teoretisk) vinne ligaen, men vi har gode muligheter for å få en 2.plass i PL , og grei sjanse (50/50) mot en semifinale i CL.

Resultatene har ikke vært i det siste, slik de var før jul.............men herregud. Hva man forventer og krever uke etter uke på dette forumet er for meg en gåte, for de ordene som blir brukt her inne mot spillere, og Wenger viser at alt annet enn å vinne er dårlig.

Er det virkelig slik?

 

Er det slik at Arsenal MÅ vinne titler, eller er det andre lag som kan (og som er) være bedre enn oss?

Hva er fotball?

Hvilke faktorer kan påvirke fotballen?

Er det kun vårt lag som styrer ligaen, eller finnes det andre lag som faktisk også jobber for å bli best mulig? (og som faktisk har større grunnlag for å vinne akkurat nå?)

 

 

Jeg håper dette forumet kan øke i kvalitet, men jeg tviler. Det har tidligere blitt skrevet innlegg om at man skal tenke seg litt om før man skriver, og at det man skriver burde være litt seriøst. (ikke bare et banneord, eller andre håpløse innlegg ut ifra min mening. Dette kan man ta på msn med en kamerat/venninne)

 

Hvordan vil dere ha et forum?

Jeg vil ha et forum hvor de aller fleste (helst alle) innleggene har kvalitet over seg, og at man kan lære, forstå meninger, og få lyst til å diskutere alt i fra kamper, til nostalgi med likesinnede.

Dette må jeg ærlig innrømme at jeg ikke gjør slik forumet i perioder fremstår.

 

Jeg synes og mener at dette forumet har lang vei å gå, før vi kan ha et forum slik det egentlig burde være. Burde MOD bli enda strengere med tanke på hva man skal akseptere? (utestengelser etter x-antall innlegg uten mål og mening)

Jeg mener noe burde skje, og håper også dette snart vil skje. Selv er jeg sjeldnere og sjeldnere inne å leser, og veit også at dette gjelder flere.

Det finnes så mange mennesker der ute med kunnskaper, fotballforståelse, og hjerte for klubben, som ikke vil bruke tiden sin her inne slik det er nå.

 

Jeg veit at det også finnes flere her inne som jeg lærer mye av, og som har gode innlegg for allmennheten......men så lenge de blir overskygget av alt annet oppgulp, så blir det ikke til at man tar seg tid til å lete etter disse innleggene man har lyst til å lese, og også evt diskutere med.

Noe må gjøre, og jeg håper dere alle blir med på dette.

 

Er det for mye forlangt at vi krever mer seriøsitet og kvalitet, ting som egentlig burde være opplagt i 2008?

Er det for mye forlangt at vi som faktisk elsker den samme klubben, klarer å ta et tak sammen for vårt beste både nå, og for fremtiden?

 

Jeg sier ikke at jeg selv er en enestående debattant, dette er et innlegg med tanke på kvaliteten på et forum som omhandler en klubb som alle elsker.

 

Mvh

Kevin

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra responsen, så legger jeg meg flat.

 

Er nok bare meg som mener at forumet ikke holder en slik standard, som jeg burde ønske og forlange.

At det er bare meg som mener at for mange innlegg ikke gir noe som helst tilbake, hverken av fakta, beskrivelse av sine meninger, eller tanker. (kamptrådene kan og er for det meste et eneste stort oppgulp ut ifra mitt syn)

 

Så lenge flertallet mener at det er greit, så respekterer jeg det. Ikke noe mer klaging fra min side, så lenge ikke andre har det samme synet og tankene om dette temaet.

Link to comment
Share on other sites

Eg vil også sei meg heilt enige med deg Viera04.

Eg har blitt mindre og mindre aktiv her på forumet, rett og slett fordi det har kome for mange irritasjonsmoment. Ikkje at eg vil kalle meg ein superdebatant, men eg lar i dei fleste tilfeller vere å poste viss eg ikkje har noko nyttigt å tilføye.

Forumet har ramla ned fleire bratte trapper med tanke på overgongen frå det gamle til det nye.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det du skriver, vieira04. Allikevel føler jeg at det er litt feil tråd å bruke som eksempel. Kamptrådene er alltid slik de var i går, og har alltid vært slik (ihvertfall over de siste årene jeg har vært her inne), og å plutselig ta det opp nå blir litt rart. Da hadde det vært bedre å tatt det opp i starten, når det hadde vært bra før, men plutselig fløt over og begynte å bli et problem.

 

Jeg ble selv quotet i kamptråden i går, fordi jeg visstnok skal ha "spammet". Spamming er ikke lov på forumet, det står det i reglene. Men hva er spam? Hva er regelen for hva som er et "dårlig" og "unødvendig" innlegg. Det er jo klart at hvis alle kun skulle ha skrevet "nødvendige" innlegg, så hadde det ikke blitt noen aktivitet her inne, for folk hadde vært redde for å skrive et "unødvendig" innlegg, og dermed valgt å ikke skrevet i det hele tatt.

 

Ingen moderatorer grep såvidt jeg vet ikke inn i går, og en annen ting som også står i reglene, det er at folk ikke skal "leke moderatorer". Det var det en del folk som gjorde i går. Dette har jeg selv vært skyldig i tidligere, men føler at jeg har forbedret meg her, og våger derfor å si litt her. Men her tenker jeg ikke på poster med konstruktiv kritikk og forslag, slik vieira04 legger frem her, for det er jo en grunn til at denne tråden er her, men slikt som blir skrevet i kamptråden og andre tråder. For det første så har ikke det noe med kampen å gjøre, og dermed ikke bør tas opp der av den grunn, og at på lik linje med spamming så er også å leke moderator en overtredelse av reglene på forumet.

 

Som dere ser så forholder jeg meg nøytral her, selv om jeg selvsagt skulle sett at forumet var nærmest perfekt og at man kunne bruke dagen på å lese gode, fyldige og "nødvendige" innlegg, istedenfor å ble meg gjennom ørten hundre onelinere. Men skal dette skje, må så godt som alle ta seg sammen. Jeg er på langt nær uskyldig i denne saken, og de fleste skriver til tider såkalte "unødvendige" innlegg. I tillegg til dette så må det bli flere, og mer aktive moderatorer som viser seg i forumet og får den respekten de trenger for å ha et godt grep om medlemmene i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er jævlig irriterende å lese om andre som bruker mye plass i kamptrådene til å kommentere at andres innlegg har for lav kvalitet. At det er de samme personene som klager på dårlige innlegg, som skriver innlegg som er så far off topic sier jo på en måte ganske mye.

 

Er det sånn det fungerer dersom supporterklubben ser en kamp sammen også. Sitter det folk der å rakker ned på andres uttalelser dersom de ikke er enige, synes de var usakelige, dårlig begrunnet osv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i det du skriver, vieira04. Allikevel føler jeg at det er litt feil tråd å bruke som eksempel. Kamptrådene er alltid slik de var i går, og har alltid vært slik (ihvertfall over de siste årene jeg har vært her inne), og å plutselig ta det opp nå blir litt rart. Da hadde det vært bedre å tatt det opp i starten, når det hadde vært bra før, men plutselig fløt over og begynte å bli et problem.

 

Dette er noe som har blitt tatt opp ved flere anledninger før Helmik`n, og det er flere som har reagert på hvordan (spesielt) kamptrådene har vært og er blitt. Skal vi bare akseptere at disse trådene som kamptrådene er, skal forbli en post hvor det skal være rom for søppel?

Ja, for meg har mange av disse kamptrådene blitt ren søppel, hvor folk kaster ifra seg banneord/personhets og håpløs kritikk (uten noe som helst tyngde og argumentasjon) bare fordi det ikke går på skinner noen sekunder. De som ønsker å kjøre berg og dalbane på tivoli med kun nedoverbakke, vil snart innse at det faktisk ikke er mulig :P

Livet går opp og ned, det samme med fotballen. Jeg aksepterer at folk er skuffet, men ta det med fatning og argumenter hvorfor. Kan det være slik at den ene dagen er alt helt himmelsk, mens neste dag er alt ille.......og da står alt elendig til i klubben? (spillere, manager, støtteapperat, osv)

 

Hva er regelen for hva som er et "dårlig" og "unødvendig" innlegg. Det er jo klart at hvis alle kun skulle ha skrevet "nødvendige" innlegg, så hadde det ikke blitt noen aktivitet her inne, for folk hadde vært redde for å skrive et "unødvendig" innlegg, og dermed valgt å ikke skrevet i det hele tatt.

 

Tror mange har (innerst inne) en tanke på hva som er et unødvendig innlegg. Det jeg prøver å lufte ut, er: hvordan kan vi bli kvitt dette, om vi har lyst til å bedre kvaliteten på forumet?

Som Balsnes skrev tidligere:

Kvalitet framfor kvantitet burde vere gode stikkord i ein slik samanheng..

 

Jeg tror ikke at forumet, ikke vil holde liv om det blir strengere her inne, tvert imot vil jeg tro at antall poster vil holde seg overraskende høyt oppe i antall. Forskjellen er slik jeg tror, at flere vil ønske å gå inn i en debatt så lenge temaet blir holdt innenfor en ramme hvor seriøsitet, humor, og argumentasjon blir stikkord.

Kanskje flere vil ønske å legge inn et innlegg på et tema, som gir læring, forståelse fra andre forumister sitt syn, og ikke minst muligheten til å diskutere sin side av den aktuelle saken.

 

For meg er 45 slike innlegg mere livlig, enn 189 innlegg som kun er forsøpling.

 

Jeg synes det er bra at flere ønsker å se litt på problemet, for jeg personlig mener at det burde bli strengere på gunners.no.

Jeg tror at det å sette klarere grenser på bl.a onelinere/personhets/språkbruk, vil føre til at folk vil ta dette på alvor. Ellers må det karantene til, eller føre til utestengelse på en lengere tidsperiode.

Om vi kunne få en tøffere linje, tror jeg også det vil bli lettere for MOD å opprettholde standarden videre.

 

Jeg forstår at aldersforskjellene, og kunskapsnivået er forskjellig. Alle skal få skrive det de mener, og det skal aksepteres at utrykksformene er forskjellig ut ifra disse faktorene. F.eks: et stort banneord med masse utropstegn, eller andre unødvendige onelinere/personhets hører ikke hjemme hos en på 12 år, eller 79 år for den saks skyld.

Å tolere meninger er viktig i et forum, for vi mennesker er forskjellige. Argumenter for deg på en saklig måte, så tror jeg helt klart nivået vil heve seg betraktelig. Dette gjelder for meg, og alle andre.

 

Vi har alle en klubb til felles.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fremdeles enig med deg, vieira04. Grunnen til at jeg holdt meg nøytral i forrige post, var det at jeg var en av dem som ble quotet i går, og tydeligvis skal ha vært en av dem som tråkket over streken i kamptråden (selv om jeg ikke mener det). Men i det du snakker om i posten din nå så føler jeg meg ikke truffet lengre, og er ikke så skyldig i disse tingene enn det som det var fokus på med tanke på kamptråden i går. Så nå kan jeg si meg totalt enig med deg.

 

Jeg tror ikke det skal så mye mer til enn flere og strengere moderatorer, for at noe skal skje. Moderatorene må ikke være redde for å gi ut advarsler, og de må vise mer igjen i forumet generelt. Da vil de får mer respekt ("moderatormessig") og folk vil begynne å høre etter, og vi vil kunne merke at ting skjer i forumet.

 

Håper dette er noe styret for nettsiden vil tenke over og vurdere (altså flere og/eller strengere moderatorer), for et slikt forum som du legger frem, vieira04, ville vært helt fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Har lest Vieira04 sitt innlegg og er helt enig. Men i motsetning til som oftest ellers, så er jeg enig med BE her, og synes at en for for sensur enkelte spør etter, definitivt ikke ville vært bra for forumet uansett.

 

"Gamlegutta" sier stadig at alt var mye bedre før. Det er godt mulig, og det er ikke noe jeg kan uttale meg om, siden jeg ikke har vært her mer enn i ett par år selv. Men som alle andre plasser så er det nye generasjoner med medlemmer som kommer inn - og gamle generasjoner som går ut. Det er litt "the way of life".

 

Samtidig sier jeg selvsagt ikke at man skal godta spam og innlegg uten noen form for rot i fakta, eller noen forklaring / utdyping på meninger. Det har blitt mye tåpelige innlegg hvor man bare hakker på enkeltpersoner - og det er selvsagt ikke bra.

 

I tillegg er folk forskjellige. Noen liker å roe seg ned, tenke gjennom ting for så å sette seg ned å skrive ett enkelt innlegg med alle synspunkter.

Andre er mere "spontane" og vil få sagt enkelte ting med en gang ( Noe forøvrig kamptrådene er laget for etter min mening). Dette må vi vel bare respektere, så lenge det ikke går utenom kamptrådene.

 

 

Forumet har både "gamle ringrever" som Chaz og Helge, og den yngre garde som Helmik ( Som ofte fremstår som en av ringrevene i sine innlegg ), og det er godt at vi har ett slikt sprik i debatantene, det er vi hvertfall tjent med.

 

Poenget er vel enkelt og greit at ett forum er levende. Med forskjellige personer, forskjellige meninger og ikke minst forskjellige måter å utrykke seg på. Slik har det alltid vært, og jeg håper virkelig det forblir slik!

Link to comment
Share on other sites

Ingen moderatorer grep såvidt jeg vet ikke inn i går,

 

Jeg slettet nå i hvert fall noen innlegg. Mer gidder jeg rett og slett ikke gjøre. Skal man stramme inn på retningslinjene kreves det også flere moderatorer.

Link to comment
Share on other sites

Mange fine inlegg her ja. Jeg støtter forsalget om et strengere forum, men det store problemet er hvor grensen skal gå. Alle er så klart enige i at banning og personangrep er fy. One-liners likeså. Jeg må si meg skyldig i posting av innlegg angående streams i kamptråder, men føler jeg har skjerpet meg på dette. Skrivefeil er noe som jeg synes er undvendig å hakke ned på. Ikke alle er like gode i norsk, så det er urimelig å hakke ned på dette ettersom mange her ikke engang har fullført skolen. Mobspråk er derimot bannlyst.

 

Hva med å lage en egen "spamme-tråd" der folk kan skrike ut det de vil UNDER kampen? Alt av små kommentarer, frustrasjon og lignende kan skrikes ut der. Refleksjoner, tanker, spillerbørs og lignende diskuteres i kamptråden FØR, I PAUSEN og ETTER (gjerne minst et par timer etter kampslutt) kampen, eventuelt lage en egen tråd om helt spesielle hendelser.

 

For å hindre one-liners (hvis det er mulig å utføre endringen): Endre antall post med gjennomsnittlig antall tegn pr. post. Da er det faktisk litt stas å være blant de med høyest gjennomsnitt B). Vi får bare håpe at lengre innlegg ikke fører til lange innlegg med enda mere oppgulp :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...