Jump to content

09.03.2008 Wigan Athletic B


pekkiry

Hvem vinner?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal har mistet Walcott og Diaby, altså 2 nye kantspillere på skadelisten. RvP spilte treningskamp på torsdag og var veldig sliten etter 60 min og det kan være for tidlig for han å starte, men alt er mulig. Det er nok også for tidlig for Toure og det er en veldig liten sjangse for at Song kommer tilbake. Eboue soner den siste av 3 kamper.

Rocisky er ute i minst 10-12 dager til, "aka" 10-12 uker...

 

Ønsket oppstilling:

 

---------------Almunia-----------------

Sagna-Gallas-Senderos-Clichy

Hleb-Fabregas-Flamini-v.Persie

--------Bendtner-Adebayor--------

 

Sannynlig lagoppstilling:

 

---------------Almunia-----------------

Sanga-Gallas-Senderos-Clichy

Denilson-Fabregas-Flamini-Hleb

--------Bendtner-Adebayor-------

 

Kamptips: 0-2

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Og Walcott spiller helt ubetydlige kamper midt foran en ekstremt viktig periode for klubben fordi!?!?

Dette må jeg bare si jeg ikke kan skjønne. Så god som han har vært i det siste hadde det vært sinnsykt mye bedre å få hen helt uthvilt til helgen, en Walcott i toppform kunne fort blitt avgjørende for oss i denne kampen.

 

Mange plasser er likevel spikret foran helgens match:

Almunia

Sagna-Gallas-Senderos-Clichy

??? Flamini-Fabregas ???

Adebayor-???(Evt en femte midtbanespiller)

 

Uansett hvem Wenger velger på de usikre plassene så har vi gode sjanser for å vinne denne matchen. Spiller vi

på det normale og samtidig ikke har en håpløs effektivitet så slår vi Wigan. Innstillingen: "Vi har ikke vunnet noe enda" ønsker jeg å se her. Selv om vi har god grunn til å være stolt over sesongen til nå hjelper det heller lite om vi skulle slippe forbi ManU/Chelsea på slutten samt ikke klare å lykkes i CL.

 

Deilig at vi kan få en lengre luke ned til ManU nå som de skal spille cup, dette gjelder vel og kanskje meget Chelsea? Vinner vi setter vi press på de. Det var vel noen hos de som utalte at det er en fordel å spille først og det holder jeg faktisk med dem i.

 

Tre poeng og ingen benbrudd, hamstring-skader, tåbrudd, overtråkk eller alle andre skader og jeg er fornøyd. Må selvfølgelig ta med at ingen skader seg i bilen på vei til trening/kamp, ubetydelige kamper samt treninger og alle andre sammenhenger det er teoretisk mulig å skade seg. Måtte spillet fra Milan-kampen gjøres igjen. Klarer vi å få motivasjonen på topp skal det være mulig. Men vi må huske på at også den første kampen mot Milan var veldig bra spillemessig. Spillet i ligaen etter det var boss.

 

Lykke til!!!

Kom igjen Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Svarte er det så skjer da?

 

Ossen kan vi spille en kamp for morro skyld å få 2 spillere skada? :)

 

Begyner å lure om Wenger har lyst på serie gulle eller ikke.

 

Aldri vært borti en sesonge vi for skader vær eneste kamp vi spiller så og si.

 

Tor nok Wigan kampen kan bli tøff nå ja :P

Link to comment
Share on other sites

Svarte er det så skjer da?

 

Ossen kan vi spille en kamp for morro skyld å få 2 spillere skada? :)

 

Begyner å lure om Wenger har lyst på serie gulle eller ikke.

 

Aldri vært borti en sesonge vi for skader vær eneste kamp vi spiller så og si.

 

Tor nok Wigan kampen kan bli tøff nå ja :P

 

Diaby ble jo skada i Milan kampen da.. Han spilte ikke treningskampen

Link to comment
Share on other sites

Etter de nyeste skade nyheteene har jeg gjort meg opp en mening om de tøffeste elleve vi kan sende utpå matta og hvordan!: (legger til at den er høyst usansynelig, men hadde

vært totalt konge :lol: )

 

----------------Almunia----------------

Sagna - Senderos - Gallas - Clichy

---Fabregas - Flamini - Denilson---

------------Hleb - v. Persie-----------

---------------Adebayor--------------

 

Med denne oppstillingen hadde vi nesten vært garantert en målorgie :o

Har ikke tatt meg jobben å undersøke, men har noen oppdatert info ang Denilson? :P

Link to comment
Share on other sites

Denilson er klar til kamp han hvis det er det du lurer på. Som du sier så er denne oppstillingen VELDIG usannsynlig. Wenger spiller bare 4-5-1 ller 4-4-2. Dette er den mest sannsynlige oppstillingen:

 

------------Almunia-------------

Sagna-Gallas-Senderos-Clichy

Denilson-Fabregas-Flamini-Hleb

---Bendtner/RvP--Ade--------

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvorfor denne kampen ble spillt og hvorfor vi brukte av en allerede tynnslitt A-stall?

 

Ser ikke problemet. Kunne like gjerne skada seg i trening. Etterpåklokskapen lenge leve..

Walcott har problemer med låret, og er ute "noen dager". Det kan vel ikke være strekk da, men heller en lårhøne eller noe.

Link to comment
Share on other sites

Denilson er klar til kamp han hvis det er det du lurer på. Som du sier så er denne oppstillingen VELDIG usannsynlig. Wenger spiller bare 4-5-1 ller 4-4-2. Dette er den mest sannsynlige oppstillingen:

 

------------Almunia-------------

Sagna-Gallas-Senderos-Clichy

Denilson-Fabregas-Flamini-Hleb

---Bendtner/RvP--Ade--------

etter å ha lest at Robin spilte kamp uten å få noen problemer under/etterpå, så tror jeg han spiller på høyrekanten istedet for Denilson. Kanksje Hleb spiller bak Adebayor, og at det kommer inn en younggun som spiller venstre kant.

Link to comment
Share on other sites

Denilson er klar til kamp han hvis det er det du lurer på. Som du sier så er denne oppstillingen VELDIG usannsynlig. Wenger spiller bare 4-5-1 ller 4-4-2. Dette er den mest sannsynlige oppstillingen:

 

------------Almunia-------------

Sagna-Gallas-Senderos-Clichy

Denilson-Fabregas-Flamini-Hleb

---Bendtner/RvP--Ade--------

etter å ha lest at Robin spilte kamp uten å få noen problemer under/etterpå, så tror jeg han spiller på høyrekanten istedet for Denilson. Kanksje Hleb spiller bak Adebayor, og at det kommer inn en younggun som spiller venstre kant.

 

Var det ikke slik at van Persie var utslitt etter å ha spilt en time? Mener Wenger sa det.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvorfor denne kampen ble spillt og hvorfor vi brukte av en allerede tynnslitt A-stall?

 

Ser ikke problemet. Kunne like gjerne skada seg i trening. Etterpåklokskapen lenge leve..

Walcott har problemer med låret, og er ute "noen dager". Det kan vel ikke være strekk da, men heller en lårhøne eller noe.

Det var opprinnelig en kamp for reservelaget. Vi vant 2 -1, første mål på corner (husker ikke hvem som scorte) og gilberto på straffe. De eneste fra a-laget var Gilberto (kaptein), van Persie (trenger kamptrening) og Walcott (fikk lite spilletid mot milan og skulle stille inn formen). At Walcott ble skadet der er bare uheldig, han kunne som sagt likesågodt blitt skadet på trening. Det er veldig begrenset hvor mye et motstanderlag som spilte sin tredje treningskamp på kort tid tar i.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvorfor denne kampen ble spillt og hvorfor vi brukte av en allerede tynnslitt A-stall?

 

Ser ikke problemet. Kunne like gjerne skada seg i trening. Etterpåklokskapen lenge leve..

Walcott har problemer med låret, og er ute "noen dager". Det kan vel ikke være strekk da, men heller en lårhøne eller noe.

Det var opprinnelig en kamp for reservelaget. Vi vant 2 -1, første mål på corner (husker ikke hvem som scorte) og gilberto på straffe. De eneste fra a-laget var Gilberto (kaptein), van Persie (trenger kamptrening) og Walcott (fikk lite spilletid mot milan og skulle stille inn formen). At Walcott ble skadet der er bare uheldig, han kunne som sagt likesågodt blitt skadet på trening. Det er veldig begrenset hvor mye et motstanderlag som spilte sin tredje treningskamp på kort tid tar i.

Skaffa meg nettopp ArsenalTV fra Arsenal.com. Håper de legger ut noen highlights fra kampen slik de gjør med de andre.

 

Tror på dette laget:

Almunia

Sagna Senderos Gallas Clichy

Fabregas Flamini Gilberto Hleb

Adebayor Bendtner

 

Wigan kommer nok til å bli pressa ganske tett på midten med alle disse sentrale spillerne her. Da er det fint med Clichy og Sagna opp på kantene i angrep. Lover bra

Link to comment
Share on other sites

Er litt enig med fooz, men trur wenger velger litt blackburn taktikk. Fungerte tidevis bra mot de.

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

----------------Gilberto------------------

------Fabregas---------Flamini-----------

---------------Hleb------------------------

------------Bendtner-------Adebayor----

 

Denne oppstilling burde fungere etter min mening. Det eneste vi må fokusere på er innlegg fra Sagna og Clichy

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Wenger overrasker og setter Robin van Persie på en av kantene. Tviler men muligheten er der.

 

Det er ganske tynnslitt på midten ja. Spennende å se hvem som spiller og hvem som sitter på benken imåra. Er nok plass til en reservelags spiller eller to.

Link to comment
Share on other sites

Er litt enig med fooz, men trur wenger velger litt blackburn taktikk. Fungerte tidevis bra mot de.

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

----------------Gilberto------------------

------Fabregas---------Flamini-----------

---------------Hleb------------------------

------------Bendtner-------Adebayor----

 

Denne oppstilling burde fungere etter min mening. Det eneste vi må fokusere på er innlegg fra Sagna og Clichy

 

Denne har jeg også litt tro på, mest fordi jeg syntes det er morro med noen taktiske sprell nå og da :)

Men hadde kanskje byttet ut Gilberto til fordel for Denilson og så fått han til å bytte posisjon med Flamini :P

Link to comment
Share on other sites

Er litt enig med fooz, men trur wenger velger litt blackburn taktikk. Fungerte tidevis bra mot de.

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

----------------Gilberto------------------

------Fabregas---------Flamini-----------

---------------Hleb------------------------

------------Bendtner-------Adebayor----

 

Denne oppstilling burde fungere etter min mening. Det eneste vi må fokusere på er innlegg fra Sagna og Clichy

 

Denne har jeg også litt tro på, mest fordi jeg syntes det er morro med noen taktiske sprell nå og da :)

Men hadde kanskje byttet ut Gilberto til fordel for Denilson og så fått han til å bytte posisjon med Flamini :P

 

Spennende formasjon, men frykter at det kan bli for smalt, som igjen vil være til fordel for råtassene til wigen.

 

Men er Denilson klar til denne kampen?

Link to comment
Share on other sites

Håper på disse 11 fra start

 

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

 

DEnilson------Fabregas----Flamini----Hleb

 

------------Bendtner-------Adebayor----

 

 

Litt offtopic, men når jeg sjekket tabellen i dag så var Tottenham 33 poeng bak oss med 11 kamper igjen. Det betyr at St. Totteringsday kan allerede komme i morgen! Det hadde vært morsomt :):D

Link to comment
Share on other sites

Håper på disse 11 fra start

 

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

 

DEnilson------Fabregas----Flamini----Hleb

 

------------Bendtner-------Adebayor----

 

 

Litt offtopic, men når jeg sjekket tabellen i dag så var Tottenham 33 poeng bak oss med 11 kamper igjen. Det betyr at St. Totteringsday kan allerede komme i morgen! Det hadde vært morsomt :P:D

 

Hehe.. kjekt å vite, bra at noen holder styr på sånne ting også :)

Link to comment
Share on other sites

Håper på disse 11 fra start

 

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

 

DEnilson------Fabregas----Flamini----Hleb

 

------------Bendtner-------Adebayor----

 

 

Litt offtopic, men når jeg sjekket tabellen i dag så var Tottenham 33 poeng bak oss med 11 kamper igjen. Det betyr at St. Totteringsday kan allerede komme i morgen! Det hadde vært morsomt :P:D

 

Hehe.. kjekt å vite, bra at noen holder styr på sånne ting også :)

 

Ja det er jo en gledens dag :P !!!! Og ja, siden det ikke har vært snakk om Denilson på en liten stund, men i tilegg at han ikke er på arsenal.com's skadeliste, tyder vell mye på at gutten er klar ;) Satser på det ;)

 

Er litt enig med fooz, men trur wenger velger litt blackburn taktikk. Fungerte tidevis bra mot de.

-----------------Almunia--------------------

Sagna---Gallas--------Senderos--Clichy

----------------Gilberto------------------

------Fabregas---------Flamini-----------

---------------Hleb------------------------

------------Bendtner-------Adebayor----

 

Denne oppstilling burde fungere etter min mening. Det eneste vi må fokusere på er innlegg fra Sagna og Clichy

 

Denne har jeg også litt tro på, mest fordi jeg syntes det er morro med noen taktiske sprell nå og da ;)

Men hadde kanskje byttet ut Gilberto til fordel for Denilson og så fått han til å bytte posisjon med Flamini ;)

 

Spennende formasjon, men frykter at det kan bli for smalt, som igjen vil være til fordel for råtassene til wigen.

 

Tror det kan gå bra jeg! Deffensivt ligger treern på midten ganske bredt i tilegg til at hleb hjelper til litt, mens i angrep går vi smalt så Sagna og Clichy for kjempe rom på kantene! I så fall er dette nøkkelen: Gode innlegg fra backene mot to store "lanky" :P spisser

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir nok en sliteseier jeg.. Wigan kommer garantert til å ligge bakpå, og kontre da de får sjangsene til det. I en slik kamp er det viktig at vi tør å prøve på langskuddene, og ta Fabregas som eksempel(med tanke på Milan kampen). Er sikker på at vi kjører offensivt fra og med fløyten går, og da helst i en slik formasjon:

-----------Almunia-----------

Sagna-Phil----Gallas-Clichy

-------------------------------

Denilson-Flamini-Fabregas

-------------Hleb------------

---Adebayor---Bendtner---

 

Jeg vet ikke helt om jeg vil spare Van Persie i denne kampen, dog komme inn om vi ikke klarer å få hull på byllen imorgen. Jeg tror han ville bli en mye viktigere mann da han vile være 100% frisk og fit for fight mot Middlesbrough, og deretter mot Chelsea i en sykt viktig bortekamp på Stamford Brigde. Denilson er jeg dog litt usikker på, men om det har seg slik at han ikke blir klar, bytter vi bare han med Gilberto, og bytter posisjon på han og Flamini :P Jeg håper at Denilson er klar, for vi har mer bruk for hans offensive kvaliteter istedet for en Gilberto som egner seg best som den defensive mellom stopperne og sentralmidtbane(bedre kjent som defensiv midt).

Link to comment
Share on other sites

Skummelt å bruke RVP i en slik kamp tror jeg. Dårlig bane etter hva jeg har skjønt og sikkert ganske mange kraftige taklinger etc etc. Kanskje like greit å spare han (hvis mulig) til neste helg igjen. Men så klart, trenger vi mål og mer skyts på topp så blir han nok sendt utpå.

Link to comment
Share on other sites

liker heller ikke tanken på at RvP skal starte denne kampen, men skulle vi slite kan han være en fin mann å få inn på etter hvert:) Men spørsmålet er nesten hvor mange valgmuligheter Wenger har. Skadelisten som allerede var lang, har jo bare blitt enda lengre :P Håper på en grei seier imorra, denne typen kamper SKAL og MÅ vinnes for at vi skal kunne heve pokalen i mai;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...