Jump to content

Det målet gjør at vi vinner ligaen!!!


Chaz

Recommended Posts

Ikke på grunn av poenget, men fordi at spillerne får det psykologiske løftet som trenges i en beinhard innspurt. Og det var så fortjent, fortjent. Ikke det at vi spilte bra, men spillerne gav alt hele tiden. ALT. Og hardt arbeid gir resultater. Det viste denne kampen til fulle.

 

Fotballspillere er kun mennesker de ogå, og det viser Arsenal spillerne nå. Det butter, og formen er ikke slik den var. Men med dønn ærlig jobbing, og med vilje til å gå i kjelleren, så kan mange mål oppnås. Bendtner`s mål i det 93 minutt veier opp for Birmingham`s straffe forrige helg så det monner. Ikke i form av poeng, men i form av få troen tilbake. Jeg kan garantere at stemningen i Arsenal garderoben er høy akkurat nå!

 

Sann mine ord, dette kommer til å gå veien. Og en annen ting, vi har Everton i siste hjemmekamp. Det pleier særdeles ofte å bety ligagull. I dag var han der oppe på lag med oss igjen! I hverfall litt! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke på grunn av poenget, men fordi at spillerne får det psykologiske løftet som trenges i en beinhard innspurt. Og det var så fortjent, fortjent. Ikke det at vi spilte bra, men spillerne gav alt hele tiden. ALT. Og hardt arbeid gir resultater. Det viste denne kampen til fulle.

 

Fotballspillere er kun mennesker de ogå, og det viser Arsenal spillerne nå. Det butter, og formen er ikke slik den var. Men med dønn ærlig jobbing, og med vilje til å gå i kjelleren, så kan mange mål oppnås. Bendtner`s mål i det 93 minutt veier opp for Birmingham`s straffe forrige helg så det monner. Ikke i form av poeng, men i form av få troen tilbake. Jeg kan garantere at stemningen i Arsenal garderoben er høy akkurat nå!

 

Sann mine ord, dette kommer til å gå veien. Og en annen ting, vi har Everton i siste hjemmekamp. Det pleier særdeles ofte å bety ligagull. I dag var han der oppe på lag med oss igjen! I hverfall litt! ;)

Takk for at du lyser opp min hverdag Chaz! Jeg ser alltid veldig mørkt på ting etter dårlige resultater osv, men du ser alltid det positive i det.

Link to comment
Share on other sites

Ikke på grunn av poenget, men fordi at spillerne får det psykologiske løftet som trenges i en beinhard innspurt. Og det var så fortjent, fortjent. Ikke det at vi spilte bra, men spillerne gav alt hele tiden. ALT. Og hardt arbeid gir resultater. Det viste denne kampen til fulle.

 

Fotballspillere er kun mennesker de ogå, og det viser Arsenal spillerne nå. Det butter, og formen er ikke slik den var. Men med dønn ærlig jobbing, og med vilje til å gå i kjelleren, så kan mange mål oppnås. Bendtner`s mål i det 93 minutt veier opp for Birmingham`s straffe forrige helg så det monner. Ikke i form av poeng, men i form av få troen tilbake. Jeg kan garantere at stemningen i Arsenal garderoben er høy akkurat nå!

 

Sann mine ord, dette kommer til å gå veien. Og en annen ting, vi har Everton i siste hjemmekamp. Det pleier særdeles ofte å bety ligagull. I dag var han der oppe på lag med oss igjen! I hverfall litt! ;)

 

Mer en reaksjon etter mitt hjerte en å vifte med hvitt flagg.

Link to comment
Share on other sites

Er også av den mening at det målet var gull verdt.

Nå håper jeg at Van Persie kan bli det avgjørende

når han er tilbake. At vi trenger han er det liten tvil om.

¨å kan dette bare gå en vei og troen den er der fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er litt enig Chaz. At vi etter 92 minutter med trøstesløs fotball, greier å mobilisere det bittelille ekstra gir oss ett enormt psykologisk løft. Vi er fortsatt "top of the league" og målet er bare 10 kamper unna.

Før denne kampen sa jeg at to seire på de neste to kampene så er våren reddet. Nå ser jeg at slik måten det hele

utviklet seg på så var det nok med ett uavgjort og (forhåpentligvis) en seier.

Villa kampen har hele tida ligget der som ett opplagt bananskall. Slik ble det også men det løftet kampens siste spillerminutt gav oss er GULL verdt ;)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan få opp humøret mitt etter tapte poeng, så er det Chaz.. ;) Nå er det bare å få på plass Tomas Rosicky, Robin van Persie og Kolo Toure, så havner seriegullet på Ashburton Grove!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan få opp humøret mitt etter tapte poeng, så er det Chaz.. ;) Nå er det bare å få på plass Tomas Rosicky, Robin van Persie og Kolo Toure, så havner seriegullet på Ashburton Grove!

 

Dette har egentlig ingenting med å få opp humøret hos noen, men det er hyggelig at det hjelper på det også. ;)

Nei, dette går på det som alle store lag eller individuelle utøvere vet, det å gå i kjelleren. Det å aldri gi opp, det å stole på egne ferdigheter. Det å ha troen. Og det er her oppgaven til Wenger & co nå ligger; nøre under på det mentale. Fortelle spillerne at de faktisk talt ER best. Å få de til å tro på det. Der ligger HELE fasiten. Ikke tenke mer på skader, ikke tenke mer på benet til Dudu. KUN konsentrere seg om det de kan gjøre noe med, nemlig å ta nok poeng. Uten videre sammeligning, men som trener i mange herrens år så vet jeg hvor utrolig viktig den psykologiske biten er. Enten vi snakker om Arsenal, Viking eller Vardeneset`s 16 åringer. It`s all between the ears!!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Må også si meg uenig her. Vi har fortsatt mulighet på gullet, men ikke om vi fortsetter som det her. Idag var vi utrolig ukonsentrerte, upresise og vi hadde, mest skuffende, en total mangel på spirit. Spillerne virket ikke som de hadde noe å revansjere og det var et litt tomt blikk i øyna på spillerne. Med unntak av Theo.

 

Gjorde meg vondt å se fabregas idag. Å se en så fantastisk fotball-spiller, spille på sitt desiderte lavmål var ikke noe gøy. Nå trenger vi spillere tilbake fra skade!!

Link to comment
Share on other sites

Kampen besto av passningsfeil på passningsfeil og jeg ble så frustrert at.... ja.. flere ting gikk i gulvet ;) ! Men det målet veier opp for alt det andre! Det var ikke et godt resultet men den avsluttende prestasjonen kan vise seg å være så eksepsjonelt avgjørende! Det avsluttet vår lille bølgedal og var starten på en serie innspurt ingen kan matche ;)

For et oppmuntrende og ja, rett og slett deilig innlegg Chaz :P

Link to comment
Share on other sites

Vi leder fortsatt serien, og dermed sier det seg selv at sjansene for å ta gullet hjem er store, men da må vi få snudd formkurven vi er inne i nå, og spillere må komme tilbake fra skader. Nå begynner vi å få slitne spillere, og vi har spillere ute av form, og da trenger vi noen som kan avlaste de som har spilt mest. Jeg ser lyst på fremtiden, vi har alle muligheter til å klare dette, selv om lag som Manu og Chelsea i utgangspunktet har litt større tropper enn oss. Det sier bare noe om hvor mye fantastisk som bor i dagens Arsenal-lag:)

Link to comment
Share on other sites

Tenk å havne på 2/3.plass etter dette året ;) Vi har ledet nesten hele året men så helt på slutten så mister vi den. Det ville vært katastrofe ;)

 

I sommer vil jeg gjerne ha noen skikkelige klassespillere offansivt som kan gjøre noe alene og endre kampbildet! Jeg føler ikke vi har de egenskapene hos Walcott, Ade, Bendtner osv. En Benzema hadde vært flott :P

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk bevist i dag at baklengsmålet i siste minutt mot B`ham var mer ødeleggende enn to tapte poeng. Tilsvarende tror jeg at utligningen i dag er mye mer verdt enn ett poeng. Jeg tror dessuten at den ledelsen som vi hadde opparbeidet oss før B`ham-kampen ikke slo helt heldig ut for oss. Plutselig så vi at liga-gullet var sterkt mulig - kanskje sannsynlig - å oppnå. Vi begynte å regne sannsynlighet for poeng i de resterende kampene. Vi var i forsvarsposisjon. Nå er vi der vi er best - i angrepsposisjon!

 

Noe som gjorde utligningen ekstra spesiell er at innlegget kom fra Clichy, som rotet det til forrige helg. Og assisten kom fra Adebayor, som headet elegant til Bendtner. Det er jo mange som har antydet at Bendtner ikke er den første spilleren som Ade ser etter... Her er det mange plussmomenter å registrere!

 

Personlig gir jeg blaffen i Milan-kampen. Nå må Wenger få løftet guttene inn mot Wigan-kampen neste helg. Ligaen er "bread and butter" i England. Champions League kan aldri bli mer enn "icing on the cake".

Link to comment
Share on other sites

Tenk å havne på 2/3.plass etter dette året ;) Vi har ledet nesten hele året men så helt på slutten så mister vi den. Det ville vært katastrofe ;)

 

I sommer vil jeg gjerne ha noen skikkelige klassespillere offansivt som kan gjøre noe alene og endre kampbildet! Jeg føler ikke vi har de egenskapene hos Walcott, Ade, Bendtner osv. En Benzema hadde vært flott :P

 

Katastrofe? Er skikkelig uenig med deg her. Laget har tatt syvmilssteg i forhold til fjorårssesongen. Svært få, om noen , hadde turt å TRO på en gang at vi skulle lede PL 1. mars.

Når vi nå først er der, er det klart at alle ønsker og jobber for det maksimale, gullet som deles ut i mai. Mister vi det vil det være utrolig bittert og ergelig, men katastrofe? Ikke i mine øyne i hvertfall. Dette laget har fortsatt masse å lære, og utrolig nok forbedringspotensiale, men vi må ta tiden litt til hjelp.

 

Forøvrig mener jeg du lider av ekstremt dårlig korttidshukommelse hvis du mener at Adebayor ikke kan gjøre noe alene og endre kampbildet, men hver sin smak..

 

Jeg er fornøyd om dagen i hvertfall...sånn passe i det minste ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig med Chaz. Dette var et veldig viktig poeng, både for selvtilliten til spillerne, men også for kampen om seriegullet. Det kan faktisk være avgjørende, man vet aldri.

 

Og selv om det ikke skulle gå vår vei i år og at vi ender som nummer to eller tre så er ikke det verdens undergang. Når man ser på hvor godt dette laget er nå, og så ungt som det er, så kan dere jo bare tenke dere hvor godt dette laget kommer til å bli videre fremover.

 

Allikevel. Jeg tror vi klarer å sikre oss gullet i år. Det blir ikke enkelt, men det er jo også det vi er så godt kjent for. Vi gjør ting vanskeligere for oss selv, men sånn er The Arsenal way. ;) Det skulle ikke forundre meg om vi drar i land en 1-0 seier på både Stamford Bridge og Old Trafford. Hvis så skjer så vil jeg ikke bli sjokkert, fordi det er bare så typisk Arsenal. Vi kan vise enorme svakheter i noen kamper, men så kommer spillere tilbake i form, og hele laget begynner å spille fest-fotball igjen og så klarer vi det helt utrolige. Vi har klart det før, og vi kan klare det igjen.

 

Jeg sitter med en liten følelse av Robin van Persie kan komme til å bli en reddende engel og en tunge på vektskålen for oss i år. Tenk hvordan det vil være for han å være tilbake på banen og føle seg frisk og rask igjen og hvilken spilleglede han kommer til å ha.

Link to comment
Share on other sites

Tenk å havne på 2/3.plass etter dette året ;) Vi har ledet nesten hele året men så helt på slutten så mister vi den. Det ville vært katastrofe ;)

 

I sommer vil jeg gjerne ha noen skikkelige klassespillere offansivt som kan gjøre noe alene og endre kampbildet! Jeg føler ikke vi har de egenskapene hos Walcott, Ade, Bendtner osv. En Benzema hadde vært flott :P

 

Katastrofe? Er skikkelig uenig med deg her. Laget har tatt syvmilssteg i forhold til fjorårssesongen. Svært få, om noen , hadde turt å TRO på en gang at vi skulle lede PL 1. mars.

Når vi nå først er der, er det klart at alle ønsker og jobber for det maksimale, gullet som deles ut i mai. Mister vi det vil det være utrolig bittert og ergelig, men katastrofe? Ikke i mine øyne i hvertfall. Dette laget har fortsatt masse å lære, og utrolig nok forbedringspotensiale, men vi må ta tiden litt til hjelp.

 

Forøvrig mener jeg du lider av ekstremt dårlig korttidshukommelse hvis du mener at Adebayor ikke kan gjøre noe alene og endre kampbildet, men hver sin smak..

 

Jeg er fornøyd om dagen i hvertfall...sånn passe i det minste ;)

 

Ja kan være enig med deg hvis du tenker på hvilke forventninger som folk hadde til Arsenal før sesongen. Men når vi har ledet sesongen lenge og har hatt en kjempesesong så vil det bli en skikkelig nedtur å tape det helt på slutten.

 

Adebayor har ahtt en periode hvor han har "overprestert" og han er ute av den formen nå. Nå er han tilbake til den formen han hadde hvor han gjør irriterene feil og sliter med å sette sjangsene sine. Jeg mener at han ikke er en notorisk målscorer og når han ikke scorer så spiller han elendig hele kampen! De som sier at han var god før nyåret har ikke følgt skikkelig med(ifølge meg)

Link to comment
Share on other sites

Tenk å havne på 2/3.plass etter dette året :) Vi har ledet nesten hele året men så helt på slutten så mister vi den. Det ville vært katastrofe ;)

 

I sommer vil jeg gjerne ha noen skikkelige klassespillere offansivt som kan gjøre noe alene og endre kampbildet! Jeg føler ikke vi har de egenskapene hos Walcott, Ade, Bendtner osv. En Benzema hadde vært flott :shifty:

 

Katastrofe? Er skikkelig uenig med deg her. Laget har tatt syvmilssteg i forhold til fjorårssesongen. Svært få, om noen , hadde turt å TRO på en gang at vi skulle lede PL 1. mars.

Når vi nå først er der, er det klart at alle ønsker og jobber for det maksimale, gullet som deles ut i mai. Mister vi det vil det være utrolig bittert og ergelig, men katastrofe? Ikke i mine øyne i hvertfall. Dette laget har fortsatt masse å lære, og utrolig nok forbedringspotensiale, men vi må ta tiden litt til hjelp.

 

Forøvrig mener jeg du lider av ekstremt dårlig korttidshukommelse hvis du mener at Adebayor ikke kan gjøre noe alene og endre kampbildet, men hver sin smak..

 

Jeg er fornøyd om dagen i hvertfall...sånn passe i det minste ;)

 

Ja kan være enig med deg hvis du tenker på hvilke forventninger som folk hadde til Arsenal før sesongen. Men når vi har ledet sesongen lenge og har hatt en kjempesesong så vil det bli en skikkelig nedtur å tape det helt på slutten.

 

Adebayor har ahtt en periode hvor han har "overprestert" og han er ute av den formen nå. Nå er han tilbake til den formen han hadde hvor han gjør irriterene feil og sliter med å sette sjangsene sine. Jeg mener at han ikke er en notorisk målscorer og når han ikke scorer så spiller han elendig hele kampen! De som sier at han var god før nyåret har ikke følgt skikkelig med(ifølge meg)

 

Som sagt, mister vi ligaen, nedtur definitivt, men katastrofe, nei.

Jeg har absolutt fulgt med, og vil hevde at Adebayor var en svært viktig spiller for Arsenal også før nyttår. Han hadde helt klart en god periode på 8-10 kamper nå nylig, som han har falt litt ut av, men jeg vil se på det som bevis på potensialet hans i steden for å bruke det mot ham å kalle det "overprestasjon".

Link to comment
Share on other sites

Med 10 kamper igjen er det fortsatt en hel masse å spille for. Teoretisk sett kan alle lag fra West Ham og opp vinne. Første lag som i teorien ikke kan vinne er Spurs. De kan vinne sine 10 siste og Arsenal tape sine 10 siste, og likevel vil Arsenal være over dem på tabellen.

 

Mange spennende oppgjør utover og siden alle tre topplagene skal spille mot hverandre, og Manchester United og Arsenal har kamper mot Liverpool. Chelsea skal også spille borte mot Spurs og Everton, som ikke er lett, selv om Spurs som oftest legger seg ned og dør mot Chelsea.

 

Så ingenting er avgjort, og tror ikke Arsenal sprekker som en ballong nå. De må glemme de siste ukene og se fremover som Chaz poengterer. Med spillerer på vei tilbake fra skade tror jeg det skal bli gøy å følge Arsenal inn mot avslutningen av denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan få opp humøret mitt etter tapte poeng, så er det Chaz.. :D Nå er det bare å få på plass Tomas Rosicky, Robin van Persie og Kolo Toure, så havner seriegullet på Ashburton Grove!

 

Dette har egentlig ingenting med å få opp humøret hos noen, men det er hyggelig at det hjelper på det også. ;)

Nei, dette går på det som alle store lag eller individuelle utøvere vet, det å gå i kjelleren. Det å aldri gi opp, det å stole på egne ferdigheter. Det å ha troen. Og det er her oppgaven til Wenger & co nå ligger; nøre under på det mentale. Fortelle spillerne at de faktisk talt ER best. Å få de til å tro på det. Der ligger HELE fasiten. Ikke tenke mer på skader, ikke tenke mer på benet til Dudu. KUN konsentrere seg om det de kan gjøre noe med, nemlig å ta nok poeng. Uten videre sammeligning, men som trener i mange herrens år så vet jeg hvor utrolig viktig den psykologiske biten er. Enten vi snakker om Arsenal, Viking eller Vardeneset`s 16 åringer. It`s all between the ears!!!! :P

 

Jeg er jo enig i hvert ord av dette, men problemet er at nå som Ade er ferdig med å overprestere har vi ingen som kan sette ballen i mål fra lenger hold enn 5 meter. Det er derfor vi på død og liv må forsøke å tråkle oss gjennom alt og alle.

 

Det eneste som kan redde situasjonen er at RvP blir frisk og rask og kvikt finner en toppform som han glimtvis har vist tidligere. Et blir uansett en tung byrde å bære for én mann.

 

På tide å stikke fingeren i jorda folkens og nyte den siste tiden på tabelltoppen - det blir maksimalt snakk om 21 dager. Chelsea og ManU har en bred stall og masse folk som bøtter in mål.

 

For et halvt år siden var det få som trodde at vi skulle kjempe helt i teten. Så dette har vært et skikkelig bra år for oss! Neste sesong eller den etter det da skal vi være med helt inn, men da må Fab&Co sette ballen der som Pires satte den.

 

Ellers kan vi jo håpe på et mirakel i Milano. Med det vi har vist på bortebane i CL hittil i år skal det nok mer enn et mirakel til. Det er 90% sjanse for at Milan vinner 1-0 og at Inzaghi scorer med ryggen...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan få opp humøret mitt etter tapte poeng, så er det Chaz.. :D Nå er det bare å få på plass Tomas Rosicky, Robin van Persie og Kolo Toure, så havner seriegullet på Ashburton Grove!

 

Dette har egentlig ingenting med å få opp humøret hos noen, men det er hyggelig at det hjelper på det også. ;)

Nei, dette går på det som alle store lag eller individuelle utøvere vet, det å gå i kjelleren. Det å aldri gi opp, det å stole på egne ferdigheter. Det å ha troen. Og det er her oppgaven til Wenger & co nå ligger; nøre under på det mentale. Fortelle spillerne at de faktisk talt ER best. Å få de til å tro på det. Der ligger HELE fasiten. Ikke tenke mer på skader, ikke tenke mer på benet til Dudu. KUN konsentrere seg om det de kan gjøre noe med, nemlig å ta nok poeng. Uten videre sammeligning, men som trener i mange herrens år så vet jeg hvor utrolig viktig den psykologiske biten er. Enten vi snakker om Arsenal, Viking eller Vardeneset`s 16 åringer. It`s all between the ears!!!! :P

 

Jeg er jo enig i hvert ord av dette, men problemet er at nå som Ade er ferdig med å overprestere har vi ingen som kan sette ballen i mål fra lenger hold enn 5 meter. Det er derfor vi på død og liv må forsøke å tråkle oss gjennom alt og alle.

 

Det eneste som kan redde situasjonen er at RvP blir frisk og rask og kvikt finner en toppform som han glimtvis har vist tidligere. Et blir uansett en tung byrde å bære for én mann.

 

På tide å stikke fingeren i jorda folkens og nyte den siste tiden på tabelltoppen - det blir maksimalt snakk om 21 dager. Chelsea og ManU har en bred stall og masse folk som bøtter in mål.

 

For et halvt år siden var det få som trodde at vi skulle kjempe helt i teten. Så dette har vært et skikkelig bra år for oss! Neste sesong eller den etter det da skal vi være med helt inn, men da må Fab&Co sette ballen der som Pires satte den.

 

Ellers kan vi jo håpe på et mirakel i Milano. Med det vi har vist på bortebane i CL hittil i år skal det nok mer enn et mirakel til. Det er 90% sjanse for at Milan vinner 1-0 og at Inzaghi scorer med ryggen...

 

Snakk om å være pessimist! Jeg er ikke like optimist når det gjelder ligagullet men er enda mer optismist framfor Milan kampen! Milan mangler Seedorf, Jankulovski og Emerson. I tillegg har de spillere som Kaka som er usikker men er ute av form hvis han spiller. Nesta og Pirlo har småskader og kan bli klar. Det er fullt mulig å slå Milan på bortebane!

Vi slo Steua Bucuresti 1-0 borte og mot Slavia Praha gikk vi bare for avansement. Vi stilte med et sterkt redusert lag der! Mot Sevilla hadde vi også et redusert lag! Hoyte, Traore, Senderos(Uten selvtillit), Ade, RvP, Hleb, Flamini og Rocisky var ikke med hvis jeg husker rett! Du må ikke si at det må et mirakel til for at vi skal klare det pga av de resulatatene der og at det er 90% sjangse for at Milan går videre! Shame on you!!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som kan få opp humøret mitt etter tapte poeng, så er det Chaz.. :D Nå er det bare å få på plass Tomas Rosicky, Robin van Persie og Kolo Toure, så havner seriegullet på Ashburton Grove!

 

Dette har egentlig ingenting med å få opp humøret hos noen, men det er hyggelig at det hjelper på det også. ;)

Nei, dette går på det som alle store lag eller individuelle utøvere vet, det å gå i kjelleren. Det å aldri gi opp, det å stole på egne ferdigheter. Det å ha troen. Og det er her oppgaven til Wenger & co nå ligger; nøre under på det mentale. Fortelle spillerne at de faktisk talt ER best. Å få de til å tro på det. Der ligger HELE fasiten. Ikke tenke mer på skader, ikke tenke mer på benet til Dudu. KUN konsentrere seg om det de kan gjøre noe med, nemlig å ta nok poeng. Uten videre sammeligning, men som trener i mange herrens år så vet jeg hvor utrolig viktig den psykologiske biten er. Enten vi snakker om Arsenal, Viking eller Vardeneset`s 16 åringer. It`s all between the ears!!!! :P

 

Jeg er jo enig i hvert ord av dette, men problemet er at nå som Ade er ferdig med å overprestere har vi ingen som kan sette ballen i mål fra lenger hold enn 5 meter. Det er derfor vi på død og liv må forsøke å tråkle oss gjennom alt og alle.

 

Det eneste som kan redde situasjonen er at RvP blir frisk og rask og kvikt finner en toppform som han glimtvis har vist tidligere. Et blir uansett en tung byrde å bære for én mann.

 

På tide å stikke fingeren i jorda folkens og nyte den siste tiden på tabelltoppen - det blir maksimalt snakk om 21 dager. Chelsea og ManU har en bred stall og masse folk som bøtter in mål.

 

For et halvt år siden var det få som trodde at vi skulle kjempe helt i teten. Så dette har vært et skikkelig bra år for oss! Neste sesong eller den etter det da skal vi være med helt inn, men da må Fab&Co sette ballen der som Pires satte den.

 

Ellers kan vi jo håpe på et mirakel i Milano. Med det vi har vist på bortebane i CL hittil i år skal det nok mer enn et mirakel til. Det er 90% sjanse for at Milan vinner 1-0 og at Inzaghi scorer med ryggen...

Vi har flere målscorere enn Man U, og intill sist runde var vi også det mestscorende laget. De er inne i en kjempeperiode, mens vi sliter litt. Spillere som Ade og Fabregas er de som underpesterer mest for tiden. Hleb vet vi alle at kun fungerer når spillerne rundt han er gode og beveger seg mye. Det vi trenger er en ving som klarer å legge inn ballen. Walcott klarer aldri å treffe, mens Diaby har vel ikke klart å legge inn en eneste gang i hele år? Med andre ord er vi desperate etter å få Rosicky tilbake. Ade trenger også å ha en spiss han klarer å samarbeide med. van Persie er den mannen som skal steppe opp og løse det problemet. Selv om de to nevnte "frelserne" ikke er i toppform, er de ikke utslitt som resten av mannskapet virker å være. De vil også tilføre laget den kreativitet som har vært borte i det siste. Toure, som har vært ute en liten stund, kommer til å komme tilbake med mye mer energi enn det han viste fra og med Afrikamesterskapet. Det var tydlig at King Kolo trengte en hvil.

 

Om han ikke er tilbake til Milan-kampen er det ikke jordas undergang. Milan er ikke laget med de raskeste spillerne, så jeg har full tillit til Senderos. Sveitseren har med unntak av kampen sist kamp vært utmerket i Toures fravær. Med Eboue tilbake mot Milan har vi heldigvis en ving som kan legge inn. Sist kamp viste han lovende takter, og vi kan rett og slett ikke gjøre noe annet enn å stole på han. Om vi skulle være så uheldige og ryke ut mot Milan, kan vi i alle fall se positivt på det ved at vi får mindre kamper enn rivalene våre.

Link to comment
Share on other sites

Det var en enorm glede, og lettelse, når det målet kom og jeg tror også at det gir en enorm psykisk effekt for laget at de klarte å få poenget til slutt. Dette vil løfte de noe enormt i sluttspurten, det er det ingen tvil om.

 

Om det er nok til å klare å hente gullet, er jeg derimot litt i tvil om. Over de siste 3 ukene så har vi sett et lag i svært dårlig form, som ikke har klart å henge med 100% i kampene (bortsett fra Milan hjemme, men som dessverre ble målløs). Skal gullet hentes til AG så må spillet forbedres et par hakk, og vi må komme i sporet igjen.

 

Det positive oppi dette, er at selv med en dårlig periode, så leder vi serien fremdeles. Vi har fremdeles gode muligheter til å klare dette, men med flere tøffe kamper igjen så skal det jammen holde hardt om det skal gå. Jeg tror ikke vi vil klare å tyde noe 100% av tabellen før vi kommer til 26.april. Da har vi spilt mot Liverpool, Chelsea og Man U og Man U har gjort unna sine tøffe kamper også. Chelsea kan fort komme som en rakett nå fremover, og de er også ferdig med sine "tøffe" kamper 26.april.

 

Det betyr at jeg tror ikke vi vil klare å se vinneren før tabellen etter den 36 runden som spilles 26.april, med mindre noe helt uventet skulle skje før den tid. Altså fremdeles nesten TO måneder med spenning igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...