Jump to content

Dagens bønn


Chaz

Recommended Posts

Kjære du der oppe!

 

Var det en mening med det som skjedde på Old Trafford i dag? Du har liksom sett litt inn i krystalkulen som du og St. Peter deler like innenfor perleporten? Og sett hvordan det går i de to andre turneringene vi er med i? På meg virker det som du og Peter`n allerede har delt ut trofeene. Ligacupen til Chelsea, FA cupen til United, og PL og CL til oss. For både du og jeg vet hvem som er det beste, flotteste, stiligste og ikke minst det mest verdige laget. Dette har vi snakket om i bønnene mine før, vet du. Og jeg vet, og du vet, at det er de røde og hvite fra London N7, tidligere N5, vi snakker om. Det har du bekreftet mer enn en gang.

 

Men et lite spørsmål må jeg dog stille; stemmer det at dere hadde en liten "kick about" før avspark i Manchester i ettermiddag? En liten pre-match der opp i himmelen? Og så gikk det som det pleier å gå; at Arsenal`s "In heaven XI" slo United`s ditto ned i støvlene? Hvor Rocky gikk George Best en høy gang? Hvor Goggen Armstrong løp opp og ned fra dødlinje til dødlinje og herjet med alt United hadde å by på? Hvor selv Duncan Edwards kom fullstendig til kort? En kamp hvor Alan Ball styrte midtbanen, og Alex James slo ti-talls med millimeter pasninger, og hvor Ted Drake satte ny scoringsrekord med 8 mål i en kamp? Stemmer det? En kamp hvor Herbert Chapman outfoxed Sir Matt Busby fullstendig? Paul Vaessen scorte også, hørte jeg rykter om. Det stemmer altså? Ok, men da er det greit at du lar United vinne en kamp her nede på jorden. Sir Alex og Sir Bobby skal ha sitt i ny og ne de også. Tross alt, og uansett rivaleri og kamp om seiere, poeng og trofeer, pizzakasting, Martin Keown og Ruud`n, Nigel "the terminator" Winterburn og Brian McClair, Manchester United er både en stor og verdig klubb de også. I motsetning til Tottenham, mener jeg.

 

Men du, før vi tar kvelden, til uka har vi en veldig viktig match i en turnering som proffen vår aldri har vunnet, hvis du organiserer en match opp hos deg med in-absentia spagetti spisere fra Milan, kan du ikke sørge for at Milanserne vinner oppe hos deg, så sørger vi her nede på kloden for en solid Gunners seier på Ashburon Grove. Har vi en deal, du og jeg?

 

Yours truly in faith - Chaz!

Link to comment
Share on other sites

Slike innlegg gir man frysninger, og gjør man stolt av å være en Gooner.

Gode Goonere er en gave, om det er på jorden eller i himmelen <_<

 

Heldigvis Vieria04, så er det mange av oss. Og de av oss som i det minste nærmer oss middagshøyden, det er sikkert mange som mener at jeg har passert den høyden :D , har et usvikelig ansvar for å sørge for at kommende generasjoner Goonere blir Goonere i den rette ånd.

 

Jada, selvsagt skal vi vinne trofeer, og selvsagt skal vi vinne kamper, men vi skal også fremstå som verdige aktører på den scenen vi deltar. Vi har ALDRI en genuin rett til å fremstå som best. Som ethvert annet lag, som for eksempel Manchester United, må vi FORTJENE den heder og ære vi tildeles. Og vi må ikke minst være ydmyke for de triumfer vi oppnår. Det mener jeg er viktig for enhver supporter.

Link to comment
Share on other sites

Elsker disse innleggene dine Chaz, får meg alltid i godt humør. Og tapet glemmes mye raskere.

Du viser gang på gang hvilken ekte Gooner du er. Noe du burde være stolt over.

 

Takk for det. Og ja, jeg ER stolt av å være Gooner. Det har jeg alltid vært. Og det er også derfor jeg skriver denne typen innlegg her på forumet. Ikke for min egen del, men for de kommende generasjoner med Goonere. For alt vil ikke gå på skinner for Arsenal i fremtiden. Noe det heller ikke har gjort rent historisk sett. Dette må man lære, og lærer man, så blir man sterk. Og stolt.

 

Nå skal jeg si en dønn ærlig ting; hvis det er noen supportere jeg virkelig respekterer, og dette kommer sikkert som en overraskelse på mange, så er det de Tottenham supporterne som har holdt ut i mange år. Det er en gjeng det virkelig står respekt av. Nådeløs drittslenging fra meg og mange andre Goonere, rævva resultater år ut og år inn, mandager så svarte som bare f***. Men gir de opp? Ikke om det smalt. De har min dypeste respekt. Selv om Tottenham og alt klubben står for er møkk opp og møkk i mente. Slik skal ekte supportere fremstå. Slik skal vi Goonere fremstå.

 

That day in May!

Da Gallas avslutter sesongen med å heve en pokal i Moskva -

- bare dager etter at han hevet en annen pokal hjemme i England...

 

Can you believe it? <_<

 

Oh yes, I can! :D

Link to comment
Share on other sites

Slike innlegg gir man frysninger, og gjør man stolt av å være en Gooner.

Gode Goonere er en gave, om det er på jorden eller i himmelen <_<

 

Heldigvis Vieria04, så er det mange av oss. Og de av oss som i det minste nærmer oss middagshøyden, det er sikkert mange som mener at jeg har passert den høyden :P , har et usvikelig ansvar for å sørge for at kommende generasjoner Goonere blir Goonere i den rette ånd.

 

Jada, selvsagt skal vi vinne trofeer, og selvsagt skal vi vinne kamper, men vi skal også fremstå som verdige aktører på den scenen vi deltar. Vi har ALDRI en genuin rett til å fremstå som best. Som ethvert annet lag, som for eksempel Manchester United, må vi FORTJENE den heder og ære vi tildeles. Og vi må ikke minst være ydmyke for de triumfer vi oppnår. Det mener jeg er viktig for enhver supporter.

 

Ja, det er en stor familie både her og der oppe. Uten alle disse viktige menneskene som påvirker oss på en hellig måte (enten om det er supportere på en pub, spillere på banen, eller for den saks skyld managere som står frem med løsninger), så ville ikke denne klubben ha en slik klasse. Vi må glede oss over de herlige stundene vi får oppleve med laget, og glede oss over underholdningen vi får servert på ypperste nivå. For som du sier: det er ikke en selvfølge at vi skal ha det slikt.

 

Fotballen går opp å ned, men søren å heldige vi har vært de siste årene med Wenger. Dette skal vi være ydmyke over, meget ydmyke over.

Man trenger motgang for å glede seg over medgang, for ellers blir motgangen så lett å skrike på i enkelte stunder. Alt blir nesten motgang, når man ikke veit hva motgang er.

 

Men, søren å gøy det var den tiden vi ikke sloss om pokaler i ny og ne.... Hvor ting betydde på en helt annen måte, hvor å vinne en ligakamp var viktig og stort, men ikke en selvfølge slik det er nesten idag. Jeg opplevde ikke de virkelige gamle dagene som deg, så har ikke de gamle minnene :D (tåler vel en spøk tidlig søndag morgen....eller lørdags natt som mange sier?)

 

Det er dette som preger desverre mye når man leser et forum, eller et innlegg idag. Kritikken kommer oftere enn gleden.

Link to comment
Share on other sites

 

Men, søren å gøy det var den tiden vi ikke sloss om pokaler i ny og ne.... Hvor ting betydde på en helt annen måte, hvor å vinne en ligakamp var viktig og stort, men ikke en selvfølge slik det er nesten idag. Jeg opplevde ikke de virkelige gamle dagene som deg, så har ikke de gamle minnene <_< (tåler vel en spøk tidlig søndag morgen....eller lørdags natt som mange sier?)

 

Det er dette som preger desverre mye når man leser et forum, eller et innlegg idag. Kritikken kommer oftere enn gleden.

 

Vel, de virkelig gamle dagene har vel selv ikke jeg opplevd (jeg er da for pokker ikke SÅ gammel :D ), men akkurat det du her påpeker er endel av essensen i mine innlegg. Den euforiske gleden av å slå Tottenham etter omkamp på White Hart Lane i ligacupen i 1987, det å slite seg til poeng mot Ipswich, Stoke og Southampton i ligaen. Det å gå totalt bananas i København i mai 1994, etter å hå slått Parma. Det å slå ut Sheffield Wednesday etter 5-jepp helt riktig-FEM kamper i 3 runde av FA cupen i 1979 for så å vinne finalen mot United, det å stå blant nesten 60000 tilskuere i en omkamp i ligacupen mot Manchester City i 1978. Det å oppleve knappe 17000 tilskuere mot samme City, med et Talbot hattrick som premie, det setter faktisk talt sine spor. Og setter ting i perspektiv.

 

Mange av dagens "nyvunne" supportere tar slike seiere totalt og fullstendig for gitt. Men noen har faktisk talt jobbet for at Arsenal skal komme i den posisjonen vi er i dag. Arsenal ER en unik klubb. En helt spesiell klubb. Og da må også vi som supportere fremstå som spesielle. Vi må vinne med stil, og vi må tape med stil. Som Avenell skriver i dagens kamptråd, det irriterer når enkelte spillere fremstår som "rasshøl". Det er ikke "The Arsenal way". Når spillere oppførte seg som det Eboue gjør i dag, samt tidligere, under Herbert Chapman`s regime, ja da fikk de fyken. Jeg håper Arsene Wenger ser sammenhengen.

 

Jeg er stolt av Arsenal, og det å være Arsenal supporter, fordi både klubben og vi supportere kan både vinne og tape med stil.

Link to comment
Share on other sites

Ah, vakkert, Chaz - virkelig vakkert!

Fantastisk skrevet, og herlig memorert tilbake til storhetsdagene som det fremdeles kun er du, Gud og St. Peter som ennå husker. Du vet hvordan du skal få forumet tilbake på rett kjøl igjen etter stortap.

 

Måtte du ikke skrive et lignende på tirsdag.... da tar vi heller imot et innlegg hvor Arsenal In Heaven taper 3-0 der oppe, og at The Togonator, Mathieu Gattuso (den ekte), Fab Fab, Gael "hvor?" Clichy og sprellemannen fra Elfenbenkysten knuser Milaneserne med lignende sifre her nede hos oss.

 

Forøvrig har jeg tenkt en hel del på om når jeg (- forhåpentligvis) kommer til Himmelen, om jeg fremdeles vil kunne se Arsenalkamper. Får inderlig håpe at de du nevner over her spiller kamper der oppe under Herbert Chapman, så vi unge også kan få oppleve storhetsdagene som du (får dog inderlig ikke håpe at du opplevde noe av tiden under Chapman, for da må det være noe galt - selv med deg), både ved oppturer og nedturer.

 

Takk for en fin oppmuntring før jeg slenger meg i loppekassa. På tide å mimre tilbake til gamle sesongvideoer jeg har fått sett, hvor Wright, Merson, Adams, Winterburn, Parlour m.fl regjerer. Merson hadde jeg rent glemt, helt til jeg så ham i studio under Liverpool - Barnsley tidligere i dag, men han er en av de jeg har fått best inntrykk av på videoene.

 

God natt!

Link to comment
Share on other sites

That day in May!

Da Gallas avslutter sesongen med å heve en pokal i Moskva -

- bare dager etter at han hevet en annen pokal hjemme i England...

 

Can you believe it? :blink:

 

Kan vel ikke bli anna enn Arsenal den dagen da det er bursdagen min. Har en avtale med han der oppe. Samme som i FA-cupfinalen på samme dag mot Manu i 05. :unsure:

 

Forresten flott lesning, Chaz!

Link to comment
Share on other sites

Hei du der oppe!

 

Er vi ikke på bølgelengde lenger? Har vi røde og hvite gjort noe galt i det siste? Vi spilte jo en både god og skikkelig kamp mot AC Milan. Hva er det egentlig du har i mot oss?

 

Og hvordan kan du la en snill og kjekk gutt som Eduardo få en slik skade? Hva pokker har da HAN gjort deg? At du lar Clichy avgjøre matchen på den måten til slutt viser vel bare at i dag er du forferdelig lite Gooner vennlig. Nå vil jeg ha et svar fra deg; hva galt har vi gjort deg i det siste?

 

Og, det er vel for mye forlangt at du retter det hele opp igjen i kveld på St. James`s Park, formoder jeg?

 

At herren`s veier (dine altså) er uransaklige det et vi jo, men at du skal skjære så inn i helsikke ut i grøfta hadde jeg ikke trodd!

Link to comment
Share on other sites

For min egen del forholder jeg meg til realiteter og ikke tro og smisk...

 

La oss ikke gjøre dette til en diskusjon om religion :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hei du der oppe!

 

Nå nærmer det seg et døgn siden du kødda det til noe skikkelig for oss Goonere. I dag er det søndag og ligacupfinale. Kan du vise at du i hvertfall evner å se LITT blidt på oss røde og hvite? Kan du være så grei å sørge for Chelsea seier på Wembley?

 

Med vyrdsam helsing

 

Chaz - stadig mer tvilende

 

P.S Hvis ikke så skjer så blir dette den værste helgen på gud vet hvor lang tid. D.S

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...