Jump to content

2008.02.11 Blackburn H, Barclays Premier League [Emirates Stadium]


pekkiry

Hvem vinner?  

82 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal - Blackburn

11. Februar 2008 - Klokken 21.00 Norsk tid

 

TV-Kanaler

Canal+Sport 1

Digitalb Supersport 1

Mer informasjon på

liveonsat

 

 

Streams

Myp2p.eu --> Live sports -> football -> Arsenal - Blackburn

livefooty.doctor-serv.com -> Arsenal - Blackburn

Forumets stream-tråd

 

 

Hoveddommer

Kommer

 

 

Utilgjengelige spillere

Arsenal.com-Injury list

 

Afrikamesterskapet: Toure, Song og Eboue

 

 

Høydepunkter

 

 

Formkurve i ligaen siste fem kamper

Arsenal: S U S S S (12 - 2 i målforskjell)

Blackburn: S S S U U (7 - 4 i målforskjell)

 

Siste fem møter

23-12-2006 Blackburn Rovers, Home, 6 - 2

13-01-2007 Blackburn Rovers, Away, 0 - 2

17-02-2007 Blackburn Rovers, Away, 0 - 0

10-03-2007 Blackburn Rovers, Home, 0 - 1

19-08-2007 Blackburn Rovers, Away, 1 - 1

 

Hjemme-/Borteform

Arsenal: 13 11 2 0 29 8 - 12 7 4 1 23 10 60

Blackburn: 13 5 4 4 13 13 - 12 5 5 2 19 18 39

 

Siste fem hjemmekamper for Arsenal i ligaen:

S S S U S (9 - 2 i målforskjell)

 

Siste fem bortekamper for Blackburn i ligaen:

T T S U U (2 - 3 i målforskjell)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Greit med en pause nå som vi har så mange skader. Tror nok vi tar seier her, men man vet jo aldri. ManU møter for øvrig City hjemme samme runde. Får håpe på litt hjelp av City der. :D

Selv om Man U er hjemme er det et rivaloppgjør, og vi vet alle at disse kampene lever for seg selv. City er i elendig form for dagen, men det betyr også at det snart kommer et vendepunkt. I tilegg er det en liten landslagspause, noe som betyr at flere Man U spillere vil dra ut på landslagsopphold og forhåpentligvis lide av litt jetlag :lol:.

 

For vår del kommer denne lille pausen på et ganske godt tidspunkt. Grunnen er at Rosicky rekker å bli helt fin igjen, mens van Persie kanskje kan bli klar for å gjøre noen få minutter på banen. Det viktigste er at han ikke blir rushet tilbake slik at han slår opp skaden(e) igjen. Vi trenger van Persie mot Milan og Man U i FA-cupen!

 

Blackburn er et lag vi tradisjonelt er gode mot på hjemmebane. De har en livsfarlig Santa Cruz på topp som vi må passe oss for. Ellers har Bentley en veldig god høyrefot. Det viktigste i denne kampen er at vi tar igjen. Vi kan ikke la de sparke oss ut av banen. Skader er noe annet vi må passe oss for.

Link to comment
Share on other sites

Santa Cruz er utetvil en av de beste spissene i PL, putter i bøtter og spann for et lag som ligger midt på tre. På midten har dem også noen stygge og sterke spillere, der synes jeg at vi mangler litt muskler. Men viss vi klare og få høgt tempo i kampen så trur jeg vi spiller rundt og fra dem.

 

Frykter litt at Senderos kan slite denne kampen, men får håpe han forsetter slik han har spilt den siste kampene..

Link to comment
Share on other sites

Greit med en pause nå som vi har så mange skader. Tror nok vi tar seier her, men man vet jo aldri. ManU møter for øvrig City hjemme samme runde. Får håpe på litt hjelp av City der. ^_^

 

Det blir nok ikke greit, eller noe pause. Nå skal flere av gutta ut igjen å skade seg i landskamp. Hater Landskamper. Alltid noe skader!

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror selvfølgelig på seier i denne kampen, vanskelig å tro noe annet hvis vi skal se på de siste kampene!

 

MEN, kampen spilles på mandag, og jeg har alltid en dårlig følelse for kamper som ikke spilles på Lørdag kl 16. Akkurat som om det blir glemt eller noe sånt. Men jeg kan ikke se noe annet enn seier i denne kampen.

 

Adebayor putter hat-trick i denne kampen, ser ingen grunn til at han stopper nå, mens Gallas putter på corner. Senderos har full kontroll på Santa Cruz, og vi unngår baklengs!

 

Ønske tenkning, men absolutt et ønske som kan gå i oppfyllelse!

Link to comment
Share on other sites

Å, denne kampen blir ikke lett. Selv om jeg har trua på seier, så er det alltid vanskelig å spille mot Blackburn. Blackburn scorer ikke allverdens med mål, men til gjengjeld så er de ganske gode bakover. Men som sagt, jeg tror vi drar det i land til slutt. Laget kan se slik ut:

 

Almunia/Lehmann

Sagna - Senderos - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Flamini - Rosicky/Diaby

Eduardo - Adebayor

 

Med dette laget skal Blackburn få slite, kanskje Almunia og Tomas er klare også. Hvis ikke så kan Lehmann og Diaby steppe inn på de plassene. I tilegg så rekker van Persie kanskje kampen, da tenker jeg på en eventuelt startplass på benken. Hvis vi spiller så godt som mot City kan vi vinne mot Blackburn også. Med hjemmebane skal dette gå. ^_^

 

Vi vinner 2-1! Eduardo og Adebayor med en vær.

Link to comment
Share on other sites

Per idag mener jeg Eduardo et bedre valg enn Robin van Persie på topp sammen med Adebayor.. Vi ser at Van Persie har vært mye skadet, og jeg ville heller latt han være i hardtrening til FA Cup kampen mot Man Utd den 16. Februar.. Så jeg satser på at vi stiller med den samme troppen som forrige kamp, og det laget hermz satt opp ovenfor ^_^

Link to comment
Share on other sites

van Persie kommer jo ikke til å spille uansett, han er nok ute i en 2 uker til eller noe. Men dette burde selvsagt bli seier. Hjemme mot Blackburn må rett og slett bli seier, så får vi håpe at city vinner byoppgjøret;)

 

TIPSET: Adebayor scorer ikke, det gjør dermimot Eduardo og Cesc i 3-1 seieren:D

Link to comment
Share on other sites

Full skjerpings og på tå hev. Her møter Arsenal krigere av første rang, og det nytter ikke å flikk-flakke her. Håper inderlig Fabregas, Flamini, Hleb og våre sentrale spillere er klar for krig. For noe annet kan de bare glemme. Hughes menn legger ingenting i mellom, og det pleier å holde til en del poeng for dem.

 

Håper på 1-0!

Link to comment
Share on other sites

Einig med debatant over her, Blackburn spelar på det fysiske, så det må vi vere forberedt på. Gallas, Flamini og Fabregas får fyre litt oppunder før kampen, og få temt idioten Savage. Har stor tru på siger i denne kampen.

Savage er nå Derby-spiller ;)

Det har gått meg hus forbi, godt det er unge friske sinn som klarer å holde styr på alt! ;)

Nei, da går dette fra å bli en marginal seier til å faktisk bli en fysisk tøff kamp, men som vi ror iland med 2-3 måls margin. :)

Link to comment
Share on other sites

Flamini ble visstnok skadet under Frankrikes reservekamp. Fikk en strekk og måtte av etter 17 min. Regner vel med han rekker denne kampen.

Tipper uansett på en lett match for oss, fin fin anledning for revansje etter den smertlige uavgjort kampen tidlig i sesongen.(selvom vi fikk tatt igjen litt i ligacupen)

3-1 til gunners. Mål av Ade, Dudu og hmmm Hleb?

Link to comment
Share on other sites

Til de av dere som tror at dette blir en "lett" kamp - tro om igjen. Blackburn hever seg alltid mot Arsenal og bruken av vold og tjuvtriks byr så og si alltid på utfordringer. Ett potensiellt bananskall dette her.

Dersom skaden til vår egen kriger, Flamini, er alvorlig og han er ute av denne kampen så ser jeg at dette blir enda vanskeligere.

 

Skal forøvrig over å se matchen. Tror på en jevn affære og håper vi sniker til oss tre poeng.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette blir én enten eller kamp! Kan fort bli uavgjort :( Men tror mest på at vi gir dem skikkelig inn! tipper 4-1. Mål fra Rosa, Hleb og to super mål fra hvem andre enn ADE. Desverre er det pause, for jeg gleder meg noe siiiiinnsykt! :P

Link to comment
Share on other sites

Vi skal klare å vinne denne greit. Blackburn mangler jo Samba, Dunn og Gamsten og har flere på skadelista. Vinner vi ikke denne så vil det være en stor skuffelse! Håper vi ikke blir påvirket av kampene dagen før, hvis Man Utd tar over ligaledelsen og vi blir stresset. Heia City!

Link to comment
Share on other sites

Vi er på hjemmebane, som vil si at vi må vinne, ALLE hjemmekamper bør vinnes, og det tror jeg ikke vi får problemer med heller, noe annet JEG får problem med er å få sett denne. Jeg må stå opp / være våken til klokka tre, pga at jeg for tiden befinner meg på Koh Samui i Thailand, som tilsvarer 6 timer foran dere :D

Link to comment
Share on other sites

Vi er på hjemmebane, som vil si at vi må vinne, ALLE hjemmekamper bør vinnes, og det tror jeg ikke vi får problemer med heller, noe annet JEG får problem med er å få sett denne. Jeg må stå opp / være våken til klokka tre, pga at jeg for tiden befinner meg på Koh Samui i Thailand, som tilsvarer 6 timer foran dere :D

 

Same problem... :P

 

Redd for stopperproblemet vaart i denne kampen mot spisser som Santa Cruz og Benni...

Lite lysten paa Gilberto

 

Denne maa vinnes!

 

Edit, Benni er vell i Ghana..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...