Jump to content

2008.02.02 Manchester City B


Magnus87

Hvem vinner?  

79 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Synes vi ikke hadde vår beste kamp når det kom til pasningene, men jeg synes vi kanskje hadde årsbeste når det kom til å vinne ballen høyt oppe. Veldig positivt at begge backene våre er involvert i mål. Sagna skal ha skryt får å klare å temme en av ligaens beste vinger. Senderos med nok en positiv kamp - nesten så han redet målet også :). Utover i kampen synes jeg Hleb og særlig Diaby ble utrolig usynlige. Fabregas og Ade jobbet utrolig bra i dag, sistnevnevnte puttet også to mål. Flamini holder sitt vanlige, stabile nivå, mens Dudu fortsetter sin opptur med et herlig mål og forbedret banespill. Knallhard innsats også av denne spilleren.

 

Nå ligger vi alene på topp, og begynner å kommer nærmere målforskjellen til Man U. neste kamp er Blackburn, et lag vi tradisjonelt er gode mot og som van Persie allitd herjer med. Hadde vært mrsomt om han hadde vært tilbake ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Tykkjer det var ein grei kamp i dag, men cruisekontrollen kom kanskje litt tidlig på ettersom vi gjerne skulle ha avgjort kampen først, noko vi kunne og burde gjort. City gav oss mykje rom og det passa oss bra, og vi var flinke til å utnytte det i første omgang.

 

Diaby blei usynlig fordi han slutta å springe, Hleb er eg ikkje så einig blei usynlig.

 

Adebayor er stor. Ingenting anna å sei. Den mannen har utvikla seg til å bli ein klassespiss, og fortsetter dette så har vi ei stor stor stjerne i emning.

Link to comment
Share on other sites

Dette her er bare nydelig ;) Vi vinner en av sesongens vanskligste bortekamper, United deler poenga mot Tottenham og Chelsea spiller uavgjort borte mot "ex-Arsenal":P Alene på toppen av tabellen med solide 60 poeng. Er vel ikke langt unna det poengtallet vi hadde i hele fjorårssesongen :)

 

Clichy gjør en skjeldent kostbar feil, og selv om vi ikke lar dem skape så mange sjanser hadde jeg likevel relativt høy puls gjennom hele andreomgangen, samt det siste kvarteret av den første. Men det er jo egentlig bare bortkasta når vi har en spiss som "Adebay-orsome", eller hva nå Le Tisier kalte ham :P To nye gåller av ham, hans niende mål på de seks seneste kampene... Takk Gud for at han ikke spiller Afrikamesterskap akkurat nå. Ellers var målet til Eduardo lekkert, selv om det var offside. Men sammarbeidet mellom de to spissene, pluss at avslutningen til Dudu er akkurat det en ekte goalgetter driver med. Helt nydelig.

Link to comment
Share on other sites

da er det tid for spillervurdering:

 

Lehmann: Blir ikke satt på de store prøvene men er god de få gangene det blir farli. Kunne ikke gjøre noe med målet deres. 6

Sagna: Av dagens beste. Var veldig delaktig før Adebayors første mål. Sterk defensivt også. 8

Senderos: Har vist seg å være et veldig bra backing når Toure er ute. Nok en solid kamp. 7

Gallas: Skulle kanskje scoret i en situasjon vi trengte det, men spiller med hjerte på utsiden av drakten i forsvar. 7

Clichy: Litt svak kamp i forhold til hva vi har sett før. Svakt spill før Citys mål. Fint innlegg før Eduardos mål. 6

Hleb: Begynner virkelig å komme tilbake etter skaden. Idag var han veldig bra med effektive finter og oppløsende veggspill med Fabregas. 7

Fabregas: Ikke helt som tidligere i sesongen, men det er fordi andre spillere har stått fram mer så han ikke blir så outstanding. Var tross alt ingen dårlig kamp med fint innlegg før kampens siste mål. 7

Flamini:Fulgte ikke helt opp kampen på tirsdag, men viser han er i godt slag. Er et fint ledd mellom forsvar og midtbane med sin glimrende løpskapasitet. 8

Diaby: Har en veldig fin ro i spillet sitt som kanskje smitter over på andre. En kommende storspiller selv om han ike hadde sin beste kamp idag. 6

Eduardo: Hva skal man si om scoringen? ...Jo, den var utrolig. Han viser sine utrolige avslutningsferdigheter der. Ellers var han ikke så delaktig.

Adebayor: Er oppe i 21 mål i hele sesongen nå. Kanskje kampens beste. Har knapt spilt en dårlig kamp etter jul. PL's beste spiss for tiden. Snart får han besøk av en annen... RvP

Link to comment
Share on other sites

NY FIL ER LAGT UT! Sjekk den første posten min :lol:

Jeg har funnet passordet å sånn. Men hvor skal jeg bruke passordet, kommer ikke noe opp? :D

 

fikk du til å pakke ut filen da?

 

Den peisen gjør susen på vinterstid! Fantastisk å se målene om igjen. Hvor mange ganger har Henry vært savnet i løpet av denne sesongen? Jeg tror ingen, og det er helt utrolig! Adebayor og Eduardo var perfekte i dag, og nok en gang ytrer jeg ønsket om at de må få fortsette. Jeg har ikke tro på kombinasjonen Van Persie og Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Bunn solide greier. Naturligvis småting å sette fingeren på, men alt i alt imponerer Arsenal om dagen! De har helt klart reist seg etter den tåpelige kampen mot spurs. Eduardo var offside ja, men du verden for et kunstverk av en scoring. Og ja, enig med Chaz at senderos gjorde en meget god kamp, en av hans beste i Arsenal-trøya. Dette lover bra!

 

Og selv om ManU har sin sedvanlige flaks så er det ikke sikkert at det hjelper dem denne gangen. Alt er opp til Arsenal selv! Og det var kanskje bra at spurs ikke vant!? Uavgjort gjorde at vi slapp å velge mellom pest og kolera! :D Og btw, kun et par seiere (=kamper!?) til St.Tottrings day! :lol:

Link to comment
Share on other sites

herlig med seier, veldig godt at manu og chelski avgir poeng også! Til dere som sier at målet til Eduardo er offside. Ja det ser sånn ut på TVbildene, MEN det skal også sies at tvbildene ALDRI viser høyrebacken til City. Kan godt hende han opphevet offsiden, bare så det er sagt!

 

Vis du ser på klippet som Donaldhino la ut så ser du høyrebacken og han opphever ikke offsiden. But who cares?

Link to comment
Share on other sites

Skulle vi hatt flere straffer? :lol: :D

 

Hands på Ball innen for 16, stopper innlegg fra Adebayor. Kunne vært blåst, men tvilstilfelle.

Adebayor blir klart tatt av M Richards på gjennomløpet midt i 2. Mener den er klar.

Adebayor dyttet kraftig med strak arm i ryggen av samme mann på innlegg fra Fabregas. Lander omtrent i stanga.. I mine øyne klar straffe.

 

Senderos stor, Sagna feilfri, Clichy klomsete ved målet ellers stålkontroll som alltid, Flamini fortsetter der han har vært hele sesongen, Hleb på vei tilbake sammen med Fabregas. Adebayor utilnærmelig beste spiss i PL per idag. Resten jevt gode, ingen som gjør seg bort. Syns laget som helhet var meget godt i går.

Bortsett fra scoringen har vel ikke City en eneste avslutning som treffer mål? De legger litt trykk på slutten av begge omgangene uten å skape sjanser. Har i 2. omgang en gjennomløpning som Lehmann avverger på glimrende måte, ellers ingenting. Virker veldig trygge defensivt nå.

 

Stabile i alle ledd og alle tar ansvar både fremover og bakover. Lover godt for resten av sesongen, og enda har vi gode spillere i bakhånd som snart er tilbake fra skader eller ACN. Tror Chelsea forspilte sine sjanser til gull i dag, ManU viser at de kan ha off-dager. Jeg begynner å håpe at det skal holde helt inn..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...