Jump to content

gunners.no Vs. arsenal.no


afc2007

Recommended Posts

Alle som står bak Arsenal Norway har utelukkende et ønske om å gjøre forholdene for Arsenalsupportere best mulig, og slik har det vært i 30 år...

 

Mulig at jeg er uvitende, men jeg mener å huske at det ikke fantes noen norsk Arsenal-supporterklubb for 30 år siden. Da jeg meldte meg inn første gang var det en skandinavisk variant.

 

Har noen av de gamle "Gunners Post" fra 80-tallet på loftet tror jeg. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Mulig at jeg er uvitende, men jeg mener å huske at det ikke fantes noen norsk Arsenal-supporterklubb for 30 år siden. Da jeg meldte meg inn første gang var det en skandinavisk variant.

 

Har noen av de gamle "Gunners Post" fra 80-tallet på loftet tror jeg. :P

 

Nå feiret supporterklubben sitt 30 års jubileum i høst, så selv om den ikke utelukkende har vært norsk hele tiden er vel poenget i seg selv riktig. :P

 

De fleste nye brukerne på arsenal.no har foreslått at vi slår oss sammen med dere. Men det vi har fått inntrykk av, er at dere er uinteresserte pga. det dårlige ryktet vi har på oss. (noe som kanskje ikke er rart, etter å ha sett kritikken i denne tråden...)

 

Jeg mener at en avtale kan arrangeres, og at det hadde vært det klart beste "for Arsenal fans i Norge", som Bjørnar har valgt som slagord.

 

Dette er noe ledelsen i gunners.no må ta opp med Bjørnar, noe som kan bli veldig vanskelig.

 

Som sagt; alle deres kan bare melde seg inn i Arsenal Norway så er problemet løst :)

Domenet kan han selge for det han gav for det.

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at Arsenal Norway er Norges eldste supporterklubb, den ble visstnok stiftet i 1981, om jeg ikke husker helt feil. :D

 

Denne supporterklubben ble stiftet i 1979, og hadde i fjor sitt 30 års jubileum. Det er den nest eldste spporterklubben i Norge, kun Manchester Citys er eldre.

 

Jeg har, som de fleste kan lese i denne tråden, senest for ca. to år siden, hamret løs på arsenal.no på grunn av de var freeriders og snyltere på andres gratis-arbeid for Arsenal FC og Arsenal supportere. Det hele startet med vedkommende som kjøpte opp domenenavnene arsenal.no, everton.no og leeds.no med et mål, og KUN et mål for øyet, nemlig å tjene penger på norske supportere. Noe jeg, med blandt annet 15 års fartstid som styremedlem i denne supporterklubben, hvorav knappe 10 som leder, rett og slett fant avskyelig. Han skulle melke det arbeidet frivillige Leeds, Everton og ikke minst Arsenal supportere hadde lagt ned for andre medsupportere gjennom mange, mange år.

 

Jeg skrev den gang:

 

Spør du meg så bør www.arsenal.no forfølges rettslig. Blant annet så bruker de Arsenal`s logo uten tillatelse. For å si det rett ut; www.arsenal.no er en møkkaside som drives av spekulative personer som ønsker å melke det norske supportermarkedet blant Arsenal supportere. Et "markedet" som er blitt bygget opp gjennom snart 30 år av personer som hart lagt ned tusen- på tusenvis av frivillige timer for å gi noe ekstra til norske Goonere. Det er blitt bygget opp gjennom kjærlighet til klubben, og gjennom et ønske om at andre skal ta del i fellesskapet. www.arsenal.no prøver å kjøre en "freeride" på det arbeidet som de tillitsvalge i Arsenal Norway har lagt ned siden 1979, og på det utmerkede forholdet supporterklubben har bygget opp, både til Arsenal FC, til den engelske supporteklubben, og til andre supportergrupperinger rundt om i verden. Jeg spyr av www.arsenal.no og sidens bakmann(menn). Hold dere vekke fra møkket!

 

Og dette står jeg ved, lik mye i dag, som en janurdag for to år siden. Jeg snakket, den gang da, med domene eieren, og det var ingen tvil om hva målet var. Det var å tjene på det både jeg og andre hadde bygget opp gjennom mange år. Om vedkommende er Arsenal supporter betyr strengt tatt ingenting, med oppstarten av arsenal.no, og måten nettsiden fremstod, viste han nemlig hva som var det VIRKELIGE målet, og det gavnet neppe hverken Arsenal eller supportere av Arsenal. Det skal også sies at BÅDE den norske Leeds supporterklubben og Everton supporterklubben reagerte, og disse domene ble det etterhvert ikke gjort noe med. Men modellen var klar nok.

 

Domenenavnet arsenal.no burde for lenge siden vært kjøpt opp av denne supporterklubben, men når så ikke skjedde så havnet man i den situasjonen man er i. På begge sider. Gunners.no er nettsiden til en supporterklubb som har bestått i over 30 år, hvor medlemmene får utmerket informasjon på denne nettsiden, et greit forum å debatere i, det arrangeres profesjonelle turer, med reiseleder, til Arsenals hjemmekamper, og IKKE MINST mottar man nesten 1000 glimrende A 4 sider omhandlende Arsenal gjennom 6 årlige utgivelser av The Gunners Post. Skandinvias uomtvistelig beste supporterklubb magasin, uansett klubb, og defintivt det beste Arsenal magasinet world wide. Alt dette KUN for kr. 175.-.

 

Min henstilling i saken er enkel, er domeneinnehaveren der borte i Østfold virkelig en Gooner, ja da donerer han domenenavnet til Arsenal Norway. Brukerne som sådann melder seg inn i Arsenal Norway ved å gjøre som det står i denne linken:

http://www.gunners.no/content/article.aspx?id=9

 

Og så lar man sagaen arsenal.no som "konkurent" til Arsenal Norway gå over i historien. Uansett hva som skjer så har arsenal.no og doments eier satt seg selv i den posisjonen man er.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være annet enn enig.

Syns det viser god takt og tone hvis domenenavnet gis til den offisielle norske supporterklubben.

Har aldri helt forstått hvorfor Arsenal.no domenet ble opprettet så lenge det er en neste blåkopi av Gunners.no.

 

Min oppfordring er å melde dere inn i Gunners.no. Supporterbladet er fantastisk. Og definitivt verdt mer enn de 175 kr det koster å være medlem her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med gunners.no.

Likevel vil jeg si at det er litt merkelig at vi skal rakke ned på andre Arsenal-sider. La folk få bestemme selv. Hvis de gir begge sidene en sjanse så skjønner de nok hvilken som er den beste, uten at vi trenger å blande oss :D

 

Og når det gjelder det at arsenal.no stjeler materiale fra gunners.no:

Gjør det egentlig noe om "det glade budskap" spres til enda flere mennesker??

Link to comment
Share on other sites

 

Og når det gjelder det at arsenal.no stjeler materiale fra gunners.no:

Gjør det egentlig noe om "det glade budskap" spres til enda flere mennesker??

 

Det å spre "det glade budskap" er selvsagt bare fornøyelig, men når enkeltpersoner BEVISELIG skal cashe inn privat, og snylte på det arbeidet som andre har nedlagt tusenvis av dugnadstimer for å bygge opp, da må noen faktisk talt gi beskjed. Den som ikke forstår det Raveghost, han er tilnærmelsvis steindum, spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Det å spre "det glade budskap" er selvsagt bare fornøyelig, men når enkeltpersoner BEVISELIG skal cashe inn privat, og snylte på det arbeidet som andre har nedlagt tusenvis av dugnadstimer for å bygge opp, da må noen faktisk talt gi beskjed. Den som ikke forstår det Raveghost, han er tilnærmelsvis steindum, spør du meg.

Er det noen som casher inn privat på den siden? Det visste jeg ikke. Da blir jo saken en litt annen...

Men du bør passe deg med å ininuere hvem som er dum... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som casher inn privat på den siden? Det visste jeg ikke. Da blir jo saken en litt annen...

Men du bør passe deg med å ininuere hvem som er dum... :P

 

Hvis du ikke allerede har funnet ut at noen har prøvd å cashe inn på arsenal.no, du trenger ikke å lese hele denne tråden en gang, du trenger KUN å lese de siste innleggene, da INSINUERER jeg ikke i det hele tatt, da vet jeg. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke allerede har funnet ut at noen har prøvd å cashe inn på arsenal.no, du trenger ikke å lese hele denne tråden en gang, du trenger KUN å lese de siste innleggene, da INSINUERER jeg ikke i det hele tatt, da vet jeg. :blink:

Oi oi oi. Alert alert alert! Personangrep?

Det jeg skrev var diplomatisk og prinsipielt. At jeg ikke hadde fått med meg at det lå økonomiske motiver bak den siden, får så være. Uansett synes jeg av prinsipp at Arsenal har nok av fiender om vi ikke skal drive "borgerkrig" også!

Link to comment
Share on other sites

Oi oi oi. Alert alert alert! Personangrep?

Det jeg skrev var diplomatisk og prinsipielt. At jeg ikke hadde fått med meg at det lå økonomiske motiver bak den siden, får så være. Uansett synes jeg av prinsipp at Arsenal har nok av fiender om vi ikke skal drive "borgerkrig" også!

 

Nope ingen personangrep. Bare forklaring av, for meg, SVÆRT viktig prinsipiell karakter. Jeg har ALDRI kritisert en eneste annen Arsenal nettside. Men denne får så det suser, fordi en domene eier er umoralsk og uetisk i sin oppførsel og væremøte.

Tror du ikke at hadde du jobbet frivilling i 10-15 år, gjennom flerfoldige tusen timer, for noe du brant for, var glad i, og i tillegg ømsket å glede andre likesinnede med, og så kom en "smarting" for kjapt å overta vår posisjon og medlemmer. Hadde du ikke blitt forbannet da? Arsenal.no prøvde til og med å bli offisiell supporterklubb for Arsenal her i landet! Noe vi faktisk har vært siden 1980! Og tro meg, det var flere enn meg som reagerte STERKT på det som skjedde. Forstår du, Ravenghost?

Link to comment
Share on other sites

Nope ingen personangrep. Bare forklaring av, for meg, SVÆRT viktig prinsipiell karakter. Jeg har ALDRI kritisert en eneste annen Arsenal nettside. Men denne får så det suser, fordi en domene eier er umoralsk og uetisk i sin oppførsel og væremøte.

Tror du ikke at hadde du jobbet frivilling i 10-15 år, gjennom flerfoldige tusen timer, for noe du brant for, var glad i, og i tillegg ømsket å glede andre likesinnede med, og så kom en "smarting" for kjapt å overta vår posisjon og medlemmer. Hadde du ikke blitt forbannet da? Gunners.no prøvde til og med å bli offisiell supporterklubb for Arsenal her i landet! Noe vi faktisk har vært siden 1980! Og tro meg, det var flere enn meg som reagerte STERKT på det som skjedde. Forstår du, Ravenghost?

Hvis det stemmer at de ville bli offisiell supporterklubb, DA er jeg 99% enig med deg ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå har jeg nettopp fått sparken som moderator på Arsenal.no, da jeg oppfordret brukerne til å bli medlem i Arsenal Norway...

 

Det jeg ser for meg nå er at jeg begynner for fullt her inne, og boikotter Arsenal.no. Har også blitt godt kjent med de beste brukerne der inne, og det er jeg som har fått dem til å bli der inne såpass lenge.

 

Skal prøve å få dem med over her, så blir det ikke mye igjen av Arsenal.no, skal dere se...

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg nettopp fått sparken som moderator på Arsenal.no, da jeg oppfordret brukerne til å bli medlem i Arsenal Norway...

 

Det jeg ser for meg nå er at jeg begynner for fullt her inne, og boikotter Arsenal.no. Har også blitt godt kjent med de beste brukerne der inne, og det er jeg som har fått dem til å bli der inne såpass lenge.

 

Skal prøve å få dem med over her, så blir det ikke mye igjen av Arsenal.no, skal dere se...

bra, så kan du fortsette med dine fine kamptråder

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg kommer med min versjon hvorfor jeg slutta på Arsenal.no:

 

Jeg har nettopp startet her på gunners.no var tidligere på Arsenal.no, men har gitt opp det nå.

Grunnen er at det er lite aktivitet der inne, mye krangling og slikt pga. unge brukere. En ananen grunn er også at jeg har vært med i flere konkuranser på arsenal.no, blant annet et par tippekonkurranser der jeg vannt 3 autografer av spillere, jeg kontakta admin, og ga ham adressa mi og han sa at de skulle bli sendt dagen etter, jeg venta å venta, noe i posten kom aldri. Jeg deltok i en sesongkonkuranse der vi skrev Ja/Nei på 50 spørsmål f. eks "Debuterer Håvard Nordtviet på A-laget denne sesongen?"

Premien var enten den nyeste Arsenal hjemmedrakta med valgfritt navn og nummer på eller en signert Arsenal drakt. (08/10)

 

Det viste seg at jeg vannt denne konkuransen, sa ifra til admin og sa det jeg ville ha, fikk svar om at den skulle bli sendt, men neida, det kom aldri noe.

 

Og etterhvert ble det bare kjedeligere å kjedeligere på forumet med lite aktivitet og på den tida en admin som aldri var der. Og da Ernsti ble fratatt moderator rollen der, så ga jeg også opp.

Jeg og Ernsti er ikke de eneste som har slutta der, flere andre kjempegode brukere, og ikke minst aktive slutta der. Jeg orker ikke å være alene der som er innpå siden hver eneste dag !

 

Derfor gikk jeg over til Gunners.no og er så langt fornøyd, men det ser ut som noen av de "høyt-rangerte" brukerne tar litt hardt imot nye brukere, men jeg forstår, slik er det. Jeg er ikke en bruker på 10-12 år, jeg er derimot 16. Er fortsatt ung, og har mye å lære, jeg tror det er brukere her som mye eldre enn meg, det klarer jeg nesten å se på inlegg som blir skrevet. Det syns jeg også er veldig positivt.

 

Jeg vil frå nå av, være veldig aktiv her hver eneste dag jeg er hjemme, elsker å debattere med andre Arsenal tilhengere. For å si det slik hadde jeg over 2600 skrevne inlegg på Arsenal.no det sier litt hvor mye jeg var aktiv der. Og jeg kommer til å bli like aktiv her.

 

- Gooner For Life

Link to comment
Share on other sites

Jeg vant også konkurranser i min tid på Arsenal.no. Dog fikk jeg alle tre tilsendt i posten. Jeg har satt mine tvil på spillerkortene "signert" av henholdsvis Gilberto Silva og Adebayor. Men jeg fikk også sendt et stort banner som jeg faktisk enda henger i garasjen.

 

Har alltid satt mine tvil på at de hadde skaffet seg flere hundre av disse spillekortene, så jeg har aldri latt meg tro at de faktisk har signert kortene mine. Nå som arsenal.no begynner å miste medlemmene sine så kan de bare sitte på et svindyrt domene for min del. Det viser seg at de fleste kommer over til gunners.no etterhvert uansett.

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke hvordan disse kortene ser ut, men kan tenke meg de ligner på de jeg fikk tilsendt fra Arsenal da jeg sendte brev til dem. De er ikke ekte men er kopiert opp i stort antall.

 

Syns at Arsenal.no virker lite profesjonelle, at Ernsti mistet mod-rollen er vell ikke noe som er overraskende, i og med at han har jobbet for å få over endel medlemmer fra Arsenal.no etter som jeg har forstått. Men alle er velkommene hit. At nye medlemmer blir tatt hardt imot er nok noe de fleste føler, diskusjonsmiljøet her er hardt og alle skriver akkurat det de mener, dette kan gjøre at det føles ganske hardt å komme inn på forumet her.

 

- Uansett, det er ingen som ikke er ønsket...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...