Jump to content

2008.01.22 tottenham Vs Arsenal


Imerslundinho

Recommended Posts

Vi har ikke tapt mot tottene siden forrige årtusen. Å tro på avansement er vitterlig ikke det samme som å tro på julenissen - uansett hvilket lag vi måtte stille med.

 

Derfor jeg sa litt som å tro på julenissen da! :P

Får håpe vi holder den statistikken ved like. Vi må ikke gå videre. Blir det 0-0 og Tottenham avanserer har vi enda ikke tapt for de i en kamp.

 

Synd hvis Nordtveit ikke skal spille :P , hadde gledet meg til å se han litt iaf.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Tror det er bra Nordtveit ikke spiller. Tror han hadde slitt med å holde seg flytende her. Med Gallas er vi i finalen.

 

Fabianski

Sagna - Hoyte - Gallas - Traore

Randall/Lansbury - Gilberto - Denilson - Diaby

Walcott - Bendtner

 

3-1 til Arsenal. Walcott, Bendtner og Denilson.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir trolig laget:

 

Fabianski

Sagna - Hoyte - Gallas - Traore

Lansbury - Gilberto - Denilson - Diaby

Walcott - Bendtner

 

 

Senderos ute med neseskade, Nordtveit spiller reservekamp mot B.ham. :P

 

Det samme med Gavin Hoyte, reservekamp mot Birmingham. Disse 2 blir ikke å se imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli en spenende kamp ja, vet vel mer om hvordan kampen blir etter et par min da denne troppen varierer i spill. Godt med Gallas i forsvar og Bendtner med Walcott på topp så kan dette bli spenende! Det viktige i denne kampen blir å sette sjansen..e når de kommer. Men er meget skeptisk til Denilson og Gilberto sentralt da de ikke har vært gode på evigheter og de kampene de har spilt sammen har vært ganske tragisk og nesten virket som om vi ikke hadde en midtbane. Kommer Rosicky inn kan dette bli noe bedre.

Laget jeg skulle likt å sett er nok ikke det laget vi får se men:

 

Fabianski

 

Sagna - Hoyte - Gallas - Traore

 

Walcott Diaby Gilberto Rosicky

 

Bendtner Eduardo

 

Nå er det jo ganske synd at Diarra har dratt men kanskje Wenger kunne latt Diaby spille der han hører hjemme.. Ellers vil Rosicky kunne gi spissene støtte. Dette kan fort bli arsenals første tap mot tottene på evigheter, men da kan vi trøste oss med at det ikke var A-laget de slo :P

Link to comment
Share on other sites

Tror det kan bli tøft å gå videre til ny finale, men jeg er selvsagt positiv. Spiller gutta like godt som vi har sett tidligere, så går det nok vegen. Det ble jo litt skuffende sist da de spilte hjemme.

Ser at Wenger skal bruke Gallas, og det er jo greit, etter som Senderos fikk seg en solid på nesen. Hadde vært kanonartig hvis de når finalen igjen, men ser man helheten så skal de være godt fornøyd med det de har klart å levere denne sesongen også.

 

Tipper det blir 2-2 etter e.o og at vi vinner med flest bortemål :P

Link to comment
Share on other sites

Tottenham spiller kanskje med et stort forventningspress. Kan være til fordel for oss. Mange her inne har forhåndsdømt oss i mange kamper på rad i carling cup. Men gutta har levert hver gang de siste årene. Så hvorfor ikke i dag også. De har selvtillit nok og kvaliteter nok. Og jeg tror de føler seg litt underdogs i kveld.

Så er dette riktig vil forventningspresset hos motstanderen og troen på at alt er mulig hos oss, føre oss til en finale.

Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter kampen idag.... Tror Spurs er rimelig gira på å slå oss, men som ben lakris sier kan det føre til overtenning hos spudzene.

 

Tror det er like greit med Gallas i midtforsvaret og raske Hoyte til å passe på Keane og BErba, bare ikke Traore blir snurret rundt av Lennon....

 

 

De er nok giret på å slo oss.. Men det har de vell vært siden 90-tallet :P

Jeg er redd for at forsvarsrekken kan få en tøff kamp om å stoppe Berba og Keane !

Link to comment
Share on other sites

No good feeling today. Hvis spudz noensinne skal slå oss, så er dagen i dag dagen. Sorry to say. Kommer vi Wembley i ligacupen i år, ja da vi virkelig med innlevelse og tro skrive "1961 & 1999 and never again"!!!

 

Hvorfor har du ikke noen god følelse for kampen i dag da? Håper at Gallas pisker unggutta til finaleplass, men det er klart at spurs antakelig satser alt på denne kampen. Er vel tross alt den eneste tittelen de har noen som helst mulighet til å ta;-)

Link to comment
Share on other sites

No good feeling today. Hvis spudz noensinne skal slå oss, så er dagen i dag dagen. Sorry to say. Kommer vi Wembley i ligacupen i år, ja da vi virkelig med innlevelse og tro skrive "1961 & 1999 and never again"!!!

 

Av en eller annen grunn har jeg en god følelse foran kampen, men jeg må jo advare dere med at de gangene jeg har hatt en slik følelse så har det ofte gått galt! Men like gjerne som at statistikken mot spurs skal brytes, så kan jo min go'følelse slå til! :P Og Arsenal er jo bedre enn spurs uansett, så hvis de spiller opp mot det de kan så vinner de. Og ja, selv om mange kanskje mener at Arsenals unge mannskap nå kjemper litt med ryggen mot veggen - utgangspunktet med uavgjort i første kamp, spurs har hjemmekamp og stiller med toppet lag, og de er ekstra sugne på å bryte statistikken - så er det jo nettopp i slike oppgjør at Arsenal pleier å slå til!

Link to comment
Share on other sites

Tipper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna/J.Hoyte - Gallas - Gilberto - Traore

Walcott - Denilson - Flamini - Diaby

Eduardo - Bendtner

 

Tror det kan bli noe sånt. Når det gjelder midtstopper. Håper jeg Gilberto spiller sammen Gallas. Har sett for lite av Hoyte som stopper. Dette laget kan fort slå Spudzz. :P (Men er lang i fra sikker).

 

Vi vinner 2-1 eller 2-2. Da er vi uansett i finalen hvis det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Ser på Arsenal.com at Wenger ikke har tenkt å tape denne kampen. Har inkludert de nesten hele førstelaget til denne kampen. Tipper spurvene kommer til å dumme seg ut nok en gang. Så kan unggutta få spille finalen når den tild kommer :P

 

Syns forøvrig det er en helt riktig prioritering. Kanskje er det vel så viktig for endel spillere å få jevnlig matching etter en litt for lang pause enn for mye hvile. Tipper også at endel av spillerene har veldig lyst til å bidra for å øke sjansene for å spille minst en finale denne sesongen. Syns heller ikke dette er å ta fra unggutta sjansen til å spille en storkamp. Her kan en seier bidra til at unggutta har mulighet til å spille i en finale og de kan slippe litt av tykket de ville blitt satt under i kveld. Grunnet skader måtte Wenger uansett gjøre endringer og da kan syns jeg det er greit å kjøre inn flere av de rutinerte samtidig. Hvis de kan ta med seg flyten fra Fulhamkampen inn i denne tror jeg det vil bidra positivt for hele stallen.

 

Tenker optimistene lengre opp i gaten fikk seg en liten nedtur nå..

Link to comment
Share on other sites

2 Abou DIABY

3 Bacary SAGNA

4 Cesc FABREGAS

9 EDUARDO

10 William GALLAS

13 Alexander HLEB

15 DENILSON

16 Mathieu FLAMINI

19 GILBERTO

21 Lukasz FABIANSKI (GK)

25 Emmanuel ADEBAYOR

26 Nicklas BENDTNER

30 Armand TRAORE

31 Justin HOYTE

32 Theo WALCOTT

40 Vito MANNONE (GK)

 

wow! :P

Hadde en litt dårlig følelse foran denne, men det gikk fort over da jeg sjekket Arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

De som ikke spiller fast til daglig kommer til å starte i dag. Så fyller han opp resten av plassene med de faste.

 

Tipper laget blir;

 

Fabianski,

Sagna, Hoyte, Gallas, Traore

Walcott, Denilson, Gilberto, Diaby

Bendtner, Eduardo

 

Kommer hvertfall til å ha en sterk benk i dag.

Link to comment
Share on other sites

De som ikke spiller fast til daglig kommer til å starte i dag. Så fyller han opp resten av plassene med de faste.

 

Tipper laget blir;

 

Fabianski,

Sagna, Hoyte, Gallas, Traore

Walcott, Denilson, Gilberto, Diaby

Bendtner, Eduardo

 

Kommer hvertfall til å ha en sterk benk i dag.

 

Aldri i værden at det lage starter... garatert at 2 av de spilleren som Cesc, Hleb og ADB vil starte....

 

Hvorfor skal ha ta ut så mange av de beste vis alle skal sitte på benken....

Flamini også er det nette at alle starter på benken :P

Link to comment
Share on other sites

De som ikke spiller fast til daglig kommer til å starte i dag. Så fyller han opp resten av plassene med de faste.

 

Tipper laget blir;

 

Fabianski,

Sagna, Hoyte, Gallas, Traore

Walcott, Denilson, Gilberto, Diaby

Bendtner, Eduardo

 

Kommer hvertfall til å ha en sterk benk i dag.

 

Aldri i værden at det lage starter... garatert at 2 av de spilleren som Cesc, Hleb og ADB vil starte....

 

Hvorfor skal ha ta ut så mange av de beste vis alle skal sitte på benken....

Flamini også er det nette at alle starter på benken ;)

 

Noen må jo sitte på benken også :P blir nok et par bytter utover tenker jeg.. ;)

 

Go Gunners! ;)

Link to comment
Share on other sites

De som ikke spiller fast til daglig kommer til å starte i dag. Så fyller han opp resten av plassene med de faste.

 

Tipper laget blir;

 

Fabianski,

Sagna, Hoyte, Gallas, Traore

Walcott, Denilson, Gilberto, Diaby

Bendtner, Eduardo

 

Kommer hvertfall til å ha en sterk benk i dag.

 

Aldri i værden at det lage starter... garatert at 2 av de spilleren som Cesc, Hleb og ADB vil starte....

 

Hvorfor skal ha ta ut så mange av de beste vis alle skal sitte på benken....

Flamini også er det nette at alle starter på benken :P

 

Wenger sa i intervjuet at de som ikke spilte mot Fulham skal spille i dag, og resten av plassene i troppen blir fylt på med de faste spillerne. Derfor tror jeg dette laget starter.

 

Les også previewen foran kampen;

 

Hoyte or Gilberto should slot in alongside Gallas and, in his pre-match media work, the manager did say he would fill-up the side with first-team players. Those words were backed up when Cesc Fabregas, Emmanuel Adebayor, Alex Hleb and Bacary Sagna were named in the squad this afternoon. However the vibes coming from Wenger on Monday suggested he’d be keeping the big names on the bench. The six youngsters mentioned earlier are much more likely to begin the game.

Link to comment
Share on other sites

Uannsett Wenger tror han er kuul som stiller med ungt lag som mulig, etter min mening er det viktigere Arsenal som klubb kommer til finalen med å slå hat lage nr 1.

 

 

Siden de unge spilte Fa cup kamp burde et toppa lag feie Tottenham av banen :P

 

Uannsett så har Chelsea alltid stil med de beste og nådd finalen år etter år etter år.

 

Pleier vel alle de andre laga spille med de beste uten om Man Utd og Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Uannsett Wenger tror han er kuul som stiller med ungt lag som mulig, etter min mening er det viktigere Arsenal som klubb kommer til finalen med å slå hat lage nr 1.

 

 

Siden de unge spilte Fa cup kamp burde et toppa lag feie Tottenham av banen :P

 

Uannsett så har Chelsea alltid stil med de beste og nådd finalen år etter år etter år.

 

Pleier vel alle de andre laga spille med de beste uten om Man Utd og Arsenal.

 

Nå er det vel slik at Wenger still med den "yngre garde" av den grunnen til at de skal få førstelags trening mot de "større" lagene enn de de møter i reserveligaen. Pluss det er også for å hvilke andre førstelagsspillere, tror neppe Wenger ser på det som "kult" å stille med reservene i Liga cupen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...