Jump to content

2008.01.12 Arsenal Vs Birmingham


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Ikke bare Cesc som spiller dårlig i dag da.

 

Tror Arsena må begynne å se seg om etter en venstre kantspiller! Kun Tomas i stallen som er god nok til å spille der, og det er en spiller for lite. Adebayor gjør en dårlig kamp, Eduardo en enda dårligere. Theo spiller forferdelig, men toppen av kaka, er Diaby! Fytti F.. for et tragisk innhopp! Det absolutt verste jeg har sett. Av og til glimter han til med gode finter og gode skudd, men når han prøver gang på gang på gang på gang å gå forbi fire-fem spillere, og alltid bruker samme finte mot alle, ja da synest jeg det blir for dumt.

 

Senderos gledt meg i dag med ganske så bra forsvarsspill, men må han forsøke å slå de lange ballene frem? Han treffer aldri en medspiller.

 

Tror Arsenal skal være fornøyd med ett poeng etter en miserabel forestilling. Og straffespark? Det var det ikke i nærheten av. Heldige i dag.

 

KJØP VENSTRE KANTSPILLER!!

Link to comment
Share on other sites

Vi sliter med å legge press på motstanderne gjennom nesten hele kampen, skal absolutt prøve å trille ball gjennom alle ledd og da helst sentralt også mot B.hams stoppere, og at Wenger da attpåtil tar ut en av få som evner å komme rundt for innlegg (i alle fall har kvaliteten til det) mot nok en midtbanespiller (diaby)som gjør at vi presser oss enda mer sammen i midten i de resterende minuttene er for meg et stort mysterium :ph34r:

 

Når det gjelder cornere, korte som lange så er det en lang vei å gå i dag, skuffende svak uttelling på dette

 

Senderos var bedre enn fryktet og sto frem med en tæl en del andre manglet i dag. Hele midtbanen var svak

 

Nå er det bare å skjerpe seg og se fremover mot neste helg og Fulham borte, nå kan vi maks få 7 av 9 meget oppnåelige poeng i denne perioden

Link to comment
Share on other sites

Veldig skuffande etter ein positiv første omgang. Virker som vi blir heilt handlingslamma etter Birminghams mål.

Trist å se Walcott miste ballen gang etter gang etter gang, gutten eige ikkje sjølvtillit!

Link to comment
Share on other sites

koffor skyter vi med en gang vi nærmer oss 16 meteren? Vi pleier jo å spille ballen inn i 16 og så klare å score, mens i dag skulle vi bare skyte utenfra 16 meteren... Samtidig så tror spillerene våre at de kan drible 6 menn alene..

 

Men samtidig så hater jeg måten Birmingham spiller på, legger alle i forsvar. Det ØDELEGGER fotballen.

 

Kjøp ny venstreback og venstre midtbane. Stemmer for Lahm på venstreback

Link to comment
Share on other sites

Det blir håpløst når Birmingham ligger med 7 mann i midtforsvaret, så skal vi like forbannet prøve å tråkle gjennom, det som overrasker meg voldsomt med den kreativiteten som råder i laget, så fortsetter vi å skal på død og liv ha den ballen gjennom midten og gjerne helt inn til målstreken før noen tørr å sikte på mål........Fabregas bør settes ut av laget en stund, så får han kjempe seg tilbake på laget når han er i form igjen......Nå er kanskje tiden inn for at Diaby får spille sentralt i "Fabregas" rollen.

 

Den ene gangen Hleb faktisk gadd løpe rundt Birmingham forsvaret (tror det var i 90. spilleminutt), så åpnet alt seg med en gang, og det var bare cm om å gjøre for at ballen lå i kassa.

 

Fortsetter vi i dette sporet så ender vi opp uten medalje denne sesongen. Så gutter spytt i nevene og KJEMP for laget og poengene.....ikke bare jogge rundt å tro at alt kommer av seg selv!!

Link to comment
Share on other sites

Trur aldri eg har sett eit meir tafatt og patetisk fintereportoar enn Walcott sitt. Han var usedvanlig svak i dag. Trur nok Paul Mc Shane eller Titus Bramble hadde gjort det betre på høgrekanten i dag. Walcott burde vore tatt av etter 30 minutt.

 

Svak kamp ellers også bortsett frå bakre firar. Spesielt Senderos var kanongod.

 

koffor skyter vi med en gang vi nærmer oss 16 meteren? Vi pleier jo å spille ballen inn i 16 og så klare å score, mens i dag skulle vi bare skyte utenfra 16 meteren... Samtidig så tror spillerene våre at de kan drible 6 menn alene..

 

Men samtidig så hater jeg måten Birmingham spiller på, legger alle i forsvar. Det ØDELEGGER fotballen.

 

Kjøp ny venstreback og venstre midtbane. Stemmer for Lahm på venstreback

Jada... Venstreback? Vår beste spelar i år skal altså skiftast ut? Foreslår at Lahm held seg i Bayern eg...

Link to comment
Share on other sites

Eg synes Arsenal spilte utrolig bra i dag og det er synd resultatet blir som det blir, men om Arsenal spiller som dette på San Siro, så er eg 100% overbevist om at Arsenal går videre i Cl.

 

Senderos som ikke har spilt noe spesielt bra i det siste, stor spiller i dag sammen med Gallas, men sånn er nå fotballen at man ikke vinner hver gang, eg synes alt var positivt i dag utenom resultatet!

Link to comment
Share on other sites

Vinner United sin kamp idag, tror jeg dessverre de aldri gir fra seg 1.plassen. De virker mye sterkere en det vi er.

 

Ikke si det. Det er ein grunn til at dei ikke har leda sesongen tidligere iår. Husker west ham kampen. Dei kan også ha ein dårleg dag på jobb. dei kan få skade på rooney, eller ronaldo. er ikke heilt sikker på hvem av dei 4 store dei har igjen på borte bane men trur dei har chelsea. der kan dei gå på en smell. ikke minst hjeme mot oss. trur ikke ligaen blir avgjort før det gjenstår 1 kamp eller minder.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at vi prøver å drible oss igjennom 10 forsvarspillere, istedenfor å bare fyre av, og håpe på at den skal gå inn. Nå skal det jo sies at vi var meget uheldig og de meget heldig med alle skutt som ble avverget og gikk utenfor.. uflaks. egentlig en bra kamp, mye bra spill, men desverre var ikke avslutningene på vår siden, og keeper gjorde en bra jobb også.

 

Mange som syter her inne nå, hehe.. synd dere ikke har Eboue å skylde på nå da.. han hadde nok sikkert fått høre det ;)

 

Målet :ph34r:

 

edit:

 

Målet i .mkv

 

Hvis du ønsker takke meg for målet, gå inn på www.arsenal-goals.com og klikk på banneren på forsiden ;)

Link to comment
Share on other sites

På en kjedelig dag, fremsto Senderos som den spilleren vi vet han kan være og som han var for et par sesonger siden. Det må til og med Sir John innrømme ;)

Børs:

Almunia: Sjanseløs på målet, et par fine redninger, virker rolig og jeg er endelig litt trygg på han. 7

Sagna: Helt ok, på det jevne. Ingen feil men heller ikke noe spektakulært. 7

Gallas: Liker det jeg ser. Prøver å dra i gang litt, men får lite hjelp. Stødig. 7+

Senderos: Herlig å se utskjelte spillere fremstå så bra som han var i dag. Håper han tar med seg dette videre. Han har det i seg, men må bare tro på det.

Clichy: Blant de bedre. Tørster etter et mål. 7+

Walcott: Jeg er tålmodig med han, men jeg vet ikke helt om høyrekant er hans posisjon. Det ser ut som han mangler mye. 5

Cesc: God i første omgang, sliter i andre. 7-

Flamini: Digger stilen, god i dag også. Men ikke den som skaper all verden. 7+

Hleb: Opp og ned. Mest OPP (:ph34r:) Men sliter litt da spillerne rundt han ikke var særlig til å bevege på seg. 7

Eduardo: Ser ut til å kunne skape mer. Men enda litt lightweight. Kunne lært bort noen ting til Theo. 7

Adebayor: Straffene sitter. Men lite annet sitter. Får + for jobbing hjemover. Sliter litt mot veldig etablerte forsvar. 7

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at vi prøver å drible oss igjennom 10 forsvarspillere, istedenfor å bare fyre av, og håpe på at den skal gå inn. Nå skal det jo sies at vi var meget uheldig og de meget heldig med alle skutt som ble avverget og gikk utenfor.. uflaks. egentlig en bra kamp, mye bra spill, men desverre var ikke avslutningene på vår siden, og keeper gjorde en bra jobb også.

 

Mange som syter her inne nå, hehe.. synd dere ikke har Eboue å skylde på nå da.. han hadde nok sikkert fått høre det ;)

 

Målet :ph34r:

 

Hvis du ønsker takke meg for målet, gå inn på www.arsenal-goals.com og klikk på banneren på forsiden ;)

Tusen takk! Skal trykke på Google-adsene dine hver dag, hvis jeg husker det! Håper du fortsetter å poste mål her på forumet!

 

Ser forresten at du har gått tilbake til avi. Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk! Skal trykke på Google-adsene dine hver dag, hvis jeg husker det! Håper du fortsetter å poste mål her på forumet!

 

Ser forresten at du har gått tilbake til avi. Hvorfor?

 

Egentlig ikke... bortsett ifra at det går under halvparten av tiden å encode ;)

Ok. Bare du legger ut målene så er jeg fornøyd! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Føler dette var et fryktelig unødvendig poengtap.

Særlig når vi møter et dårlig Birmingham-lag som knapt skaper noen ting.

 

Jeg var veldig optismistisk og trodde på en grei seier siden vi hadde utvilt mannskap, men når de ikke gidder å gi alt og spiller alt for ensporet blir det en slitekamp.

 

Vi gjøe en bra 1.omg., men sliter med å sette ballen i mål.

I 2.omg. blir det stillestående og lite oppfinnsomt. Fikk en følelse av at gutta tar for lett på dette og forventer at vi får det 2-1 målet.

 

Må si at jeg ikke skjønner de som sier at vi spilte utrolig bra i dag.

Vi spiller ikke dårlig, men selv om vi burde ha scoret i 1.omg. var det upresist foran mål i dag og for lite bevegelse.

Link to comment
Share on other sites

I dag kom det første bananskallet på hjemmebane. At vi går på et slik poengtap på hjemmebane må vi regne med i løpet av en lang sesong, men vi får håpe det ikke blir mange flere.

 

Mot slutten av kampen når seiersmålet skal komme, føler jeg gutta jobber mer for seg selv enn for laget. Mange av dem fører ballen veldig lenge, i stedet for å la ballen gå seg imellom som de kan. Av den grunn skaper vi heller ikke så mange sjanser mot slutten, selv om vi har ballen mye.

 

At Adebayor kommer ned på midtstreken for å hente ballen noen minutter før slutt, sier egentlig det meste.

 

Og ja, Senderos var god i dag, men det skal mer enn denne kampen til for å overbevise meg.

Link to comment
Share on other sites

At Man U vinner 6 - 0 og tar over ligaledelsen gjør ikke akkurat dagen bedre. Utrolig bittert at vi ikke klarer bedre. Hadde Dudu satt den headingen sin i forkant av straffen, ville vi nok sett en helt annen kamp. Men det er slik det er i fotball. Hvis man ikke klarer å sette spikeren i kista, risikerer man at motstanderlaget kan putte og dermed få selvtillitt. Hleb var fantastisk i første. Lenge siden jeg har sett en spiller dominere så mye i løpet av en omgang. Desverre ble det mye dårligere bevegelse i andre og for mye dribling. På slutten begynte folk å drible seg gjennom hele forsvaret til motstanderlaget som ligger med 8 mann på 16-meteren. Helt idiotisk. Synes det vært en gjenganger i hele år at vi kun spiller en bra omgang pr. kamp. Greit nok om vi hadde ledet 3/4 - 0 til pause, men når vi bare leder med ett mål er det helt idiotisk å tro at man kan ri inn på ledelsen uten å få noe trøbbel.

 

Neste kamp er Fulham borte. Det er et lag vi tradisjonelt har hatt et godt overtak på, men vi dreit oss ut i fjor, og holdt på å drite oss ut hjemme helt i starten av sesongen. Walcott og Fabregas må skjerpe seg. I tilegg må spillerne bli bedre til å posisjonere seg. Diaby, Eduardo, Ade, Bendtner og Hleb klumpet seg veldig sammen på slutten.

 

+ Senderos hevet seg stort i denne kampen.

+ Dudu og Ade var gode i første, selv om begge burde scoret spillemål.

+ Hleb var utrolig god i første!!!!

+ Almunia gjorde en god kamp.

+ Vi hadde mye possession og en del fine angrep.

Link to comment
Share on other sites

Synes desverre det lukter veldig gull av united for tiden,men skal ikke gi opp ennå.

Men å tape 2 poeng hjemme mot birmingham er selfølgelig alt for dårlig.

Føler vi har gode nok spillere i alle ledd,men savner den rendyrkede vingen som kan gi oss ett litt annet angrepsmønster.

 

Husker så godt hvordan robben herjet for chelsea når han var skadefri og i form,og hvordan ronaldo nå

herjer for united.

En spiller av god gammel overmars klasse tror jeg hadde gjort susen for dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er dette skuffende, 2 poeng tapt.

 

Syns det blir for dumt at folk allerede nå spekulerer i at united ikke gir fra seg 1 plassen..

 

Se gjevnt over hele sessongen heller, vi har et bra lag , united har et bra lag.

Jeg har troa, hvorfor skal jeg ikke?

 

Vi rundtspilte dem til tider. Det var 17 - 2 på skuddstatistikken, 9 av dem på mål. Selvfølgelig sko vi ha putta flere.

At vi skal snakke om ny spiss, ny ving - spar meg. Dette er snakk om ên kamp? Har vi spekulert i nye spisser , vinger når vi har vunnet ?

Etter min mening har Arsene snudd et ungt arsenal lag som spiller en av verdens beste fotball. Han hadde ikke klart det uten kvalitetsspillere som lærer, er disiplinerte, profesjonelle. Jeg er stolt av å være en gooner!

 

Theo fikk det ikke helt til i dag, men han har hatt mye kamper på kort tid nå. Ikke at det er en unnskyldning for at mozart ble syk i går, men det tas til betraktning..

 

Det er bare.. uflaks som gjør at vi ikke vinner i dag. Neste mot fulham tror jeg gutta reiser seg. Føler at dette er Arsenals år :ph34r:

Premier League, Fa Cup, Carling Cup, Champions League ! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende å snuble vekk poeng i en kamp som denne, det skal rett og slett ikke være mulig å rote vekk seieren når vi først leder allerede etter 20min. Gallas er faktisk nok en gang i veldig god scoringsposisjon i avgjørende minutter. I tillegg til at han har scort flere avgjørende mål for oss har nå bommet i avgjørende situasjoner både mot Pompey og Birmingham. Litt av en evne han har til å komme i scoringsposisjon må jeg si.

 

Men kan vi klage? Nei, vi er levende i alle tre turneringene som betyr noe. Målforskjell vil mest sannsynlig ikke avgjøre hvem som vinner ligaen og i alle de tilfellene det ikke avgjør ligagullet er vi likt med Manu nå. Det er lenge igjen og jeg har god tro på at vi iaf kan kjempe med de i noen måneder til. Chelsea kommer jo og i skremmende tempo bakfra så det er ikke sikkert det blir et rent race mellom oss og ManU.

 

Nøkkelen blir å halse oss gjennom Afrikamesterskapet uten å bli hektet av, Chelsea er jo og svekket men dessverre ikke ManU.Vi kan jo håpe Elfensbenskysten ryker tidlig, men iom at de er knallgode er vel sjansen for det heller liten.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er mye sutring her. Greit at man blir frustert gjennom kampen, men det får være grenser. Vi har vel 10 - 2 - 0 hjemme på Emirates i år, og det er kjempebra. At vi går på en "smell" en gang i blant må vi regne med. Vi kjørte hele kampen, og det var tilfeldigheter at vi ikke vant med store marginer. Sånn er det i fotballen. Mjau vant overbevisende i dag, men de har f.eks tapt hjemme mot Bolton i år, og har vist svakhetstegn i mange kamper. Alt ligger i våre hender, og jeg har stor tro. Det tror jeg laget vårt har også. Vi har bevist gjennom blant annet Liga Cupen at vi har stor bredde i stallen, og det er noe som kan komme nyttig med nå i de nærmeste månedene. Synes Senderos var ok+ i dag, men det skal mer til for meg for å overbevise at han er verdig en fast plass på midtstopperplassen. Han er fortsatt ung, virker kanskje litt usikkert i noen situasjoner, men vi må da for guds skyld gi han litt tid. Mener å huske at Adams ikke akkurat var verdensklasse fra dag en. Eneste som bekymrer meg er midtbanen. Den virker litt dårlig balansert, og jeg savner en Cesc i storform. Men han har naturligvis sine nedturere han også. Det som gleder meg er at Eduardo virker ganske sikkert i boksen, selv om han bommet på en stor sjanse i dag, men vi må huske på at han har puttet mye i det siste.. han har en helt enorm uttelling på sjansene de siste kampene. Dansken virker som et friskt puss hver gang han kommer inn, så Ade skal jammen få jobbe for å holde plassen sin. Håper dette var en lite feilskjær bare.. vi hadde mange tilsvarende kamper i fjor som endte med samme resultat, og vi har hatt en del slike kampern, som har bikket i vår favør.. de fleste har vel det. Så jeg satser på at dette var en liten blundert på vei til seriegullet. Stå på alle gunners, alt ligger i våre hender, alle spillerne gir alt hver kamp og alle vil vinne like mye som oss!

 

Once a gooner, always a gooner!

 

Ha en fin helg :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at vi ikke går får å drepe kampen, som vi vanligvis gjør. Vi er ikke et lag som skal vinne 1-0 hjemme mot Birmingham!

Kunne nevnt flere skuffelser ved kampen, men den største var vel kanskje Walcott? Ja, jeg synes at han burde spille på topp. Men det må da finnes måte på, han tror han klarer å tukle seg forbi 5-6 spillere, på en måte som bare Hleb kan. Walcott har mye å lære av Eduardo, og ikke minst clichy, slå ballen og spring!

Selvsagt er ingen fornøyd med resultatet, men tror ikke det er noen som hadde vært missfornøyd med vår tabell posisjon hvis du hadde hørt den før sessong start?!

Vi bortskjemte Arsenal fan skal jo ikke være fornøyd med andre plass, men jeg synes det fortsatt er en slik "mellom" sessong, hvor vi bygger ett nytt lag. Vi har et veldig ungt lag med stort potensiale. Innen 3 år vinner vi Premier League minst 1 gang. Det tørr jeg å vedde på! :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang ser vi resultatet av at Wenger "hviler" spillere.

 

Kommer de tilbake etter en slik periode er det daffere spill og innsats.

Et lag i medgang bør ri på bølgen, og ikke hvile seg ut av vinnermodusen.

 

Husker med gru da Wenger sparte hele laget til finalen mot Galatasaray...........

 

I etterpåklokskapen kan man kanskje heller ha sett at Arsenal stilte sterkere mot Spurs i semifinalen,

for stort verre enn ett poeng mot B`ham kan det ikke bli uansett!

 

Vet ikke helt om jeg skjønner kritikken din? Hvem hvilte Wenger i denne kampen? Jeg tror Wenger stilte med toppet lag mot Birmingham. Vi evnet faktisk ikke å slå et bra defensivt Birmingham. Mc.Glis har gjort jobben i Birmingham!

 

Men, jeg tror nå vi stikker av med gullet likevel, jeg! Våren nærmer seg, og vi har et flott utgangspunkt foran kampene som kommer. Vi er skadefrie og har et lag som virkelig er sultne!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...