Jump to content

2008.01.09 Arsenal Vs Tottenham


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

haha ;) . Walcott med en messi/Maradona! De trudde de sku slå oss for en gangs skyld, men nei.

Senderos har kommet seg utrolig i det siste. Han hadde en liten brøler i dag der han gikk ut for å klarere enn ball, men den gikk til motspiller og så kontring imot. Tror grunnen til at tottene var så farlige var at gutta hadde mye feilpassninger og tap av dueller. Vi får håp de vinner på shite hard lane :P

Link to comment
Share on other sites

Et heldig resultat vil jeg si. Jeg telte vel 4/5 gode angrep i løpet av kampen, noe som IKKE er godt nok. Videre utnyttet vi dødballene forferdelig dårlig i dag mot et lag som sliter stort mot nettopp dette. Jeg kan ikke skjønne hvordan de klarer å legge så dårlie dødballer. De har GOD tid på å legge den og skal bare konsentrere seg å få den inn i feltet, ikke mose ballen inn i første spiller eller over alle som har vært tilfellet alle de siste ÅRENE!! Ellers må jeg si at Sagna gjorde et kjempeinnhopp! Vår beste i dag, med flere mil. Hadde n prikkfri kamp og var farlig offensivt. Diaby og Gilberto kom seg de siste 10. SIstnevnte var forøvrig veldig god i forkant av målet. Når det kommer til målet var det et fint mål som ble avsluttet på en heldig måte. Det var ikke hands, fordi bevegelsesretningen til armen hadde retnnig vekk fra mål og dermed ville slått ballen vekk fra mål. Uansett et heldig mål, men vi trengte det på en svak dag. For det var spurvene som var best i dag, det har jeg ikke noe problem med å inrømme. Fint å se at laget hever seg i andre omgang, selv om den sentrale midtbanen var svak i den første halvdelen av omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så sikker på at det er hands. Virket som det var ytterst på brystet,men mulig jeg tar feil.

Her er jeg enig med deg. Det så ikke ut som hands på reprisen forfra. Den var nok mage/siden av brystet. Dog minnet vel Tottenham's mål litt om offside... litt vrient å avgjøre 100% fra reprisen der.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit resultat. Men absolutt ikke optimalt. Skal vi ta Spurs sammenlagt her, burde vi hatt en ledelse med et par mål. Er litt bekymret for om vi går videre nå.

 

Menmen, helt greit.

 

Denilson, Diaby, Djourou og Theo skuffer.

 

Skal nevnes at Traore hadde strålende kontroll på Lennon, noe som gjør at han får godkjent. Gilberto presterer slik vi forventer nå, intet mer, intet mindre. Bendtner er kanskje vår beste, og virket veldig frisk. Hoyte hadde brukbar kontroll på The Cunt også, men ikke noen fantastisk innsats. Dudu gjør det han skal, og det er å produsere et mål. Theo var heldig. Fabianski virket også veldig, veldig trygg. Begynner å se ut som en fremtidig storkeeper.

 

Alt i alt helt greit, selv om de jeg kanskje forventet mest av skuffet alle sammen.

 

Usikker på hva du forventer av Gilberto, men dette er ikke i nærheten av det jeg forventer av noen Arsenalspillere. Treffer med under 20% av pasningene, og ødelegger ekstremt mange Arsenaloverganger. Helt klart Arsenals svakeste spiller.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit resultat. Men absolutt ikke optimalt. Skal vi ta Spurs sammenlagt her, burde vi hatt en ledelse med et par mål. Er litt bekymret for om vi går videre nå.

 

 

Alt i alt helt greit, selv om de jeg kanskje forventet mest av skuffet alle sammen.

 

Usikker på hva du forventer av Gilberto, men dette er ikke i nærheten av det jeg forventer av noen Arsenalspillere. Treffer med under 20% av pasningene, og ødelegger ekstremt mange Arsenaloverganger. Helt klart Arsenals svakeste spiller.

 

Nei det var Gus Ceasar...unnskyld...Djorou

Link to comment
Share on other sites

Helt greit resultat. Men absolutt ikke optimalt. Skal vi ta Spurs sammenlagt her, burde vi hatt en ledelse med et par mål. Er litt bekymret for om vi går videre nå.

 

Menmen, helt greit.

 

Denilson, Diaby, Djourou og Theo skuffer.

 

Skal nevnes at Traore hadde strålende kontroll på Lennon, noe som gjør at han får godkjent. Gilberto presterer slik vi forventer nå, intet mer, intet mindre. Bendtner er kanskje vår beste, og virket veldig frisk. Hoyte hadde brukbar kontroll på The Cunt også, men ikke noen fantastisk innsats. Dudu gjør det han skal, og det er å produsere et mål. Theo var heldig. Fabianski virket også veldig, veldig trygg. Begynner å se ut som en fremtidig storkeeper.

 

Alt i alt helt greit, selv om de jeg kanskje forventet mest av skuffet alle sammen.

 

Usikker på hva du forventer av Gilberto, men dette er ikke i nærheten av det jeg forventer av noen Arsenalspillere. Treffer med under 20% av pasningene, og ødelegger ekstremt mange Arsenaloverganger. Helt klart Arsenals svakeste spiller.

 

Kan man virkelig forvente mer av Gilberto slik ting har utviklet seg?

Han er og blir en oppbrukt spiller som egentlig er for gammel og overflødig i dagens Arsenalstall. Pasninger går i hytt og pinevær og han er fryktelig treig.

Link to comment
Share on other sites

Mens jeg fulgte kampene via TV, så dukket denne oppdateringen opp på VG Live etter 70 minutter:

 

Tottenham har spilt en god kamp, mens Arsenal virker å ha flere gir å gå på.

 

Greit oppsummert tenkte jeg. Dette er jo virkeligheten. Spudz stiller som vanlig med et sterkt lag. Arsenal stiller med mange ”nye” fjes, en lite sammensveiset gjeng. Arsenal hever seg noe utover i andre omgang. Dermed klarer vi 1-1. Og nok en kamp uten tap for Keane og resten av avskummet. :P

 

Tror grunnen til at tottene var så farlige var at gutta hadde mye feilpassninger og tap av dueller.

 

Ja, dette var en svak side ved Arsenal i dag. Selvsagt drar Spudz en fordel av dette.

Link to comment
Share on other sites

Må være den svakeste kampen av "b-laget" vårt så langt. Første omgangen var svært dårlig - heldigvis tok det seg opp i andre omgang.

 

Spiller Senderos og Djourou slik som de gjorde i første omgang til tider så kommer jeg til å trenge store mengder nitro fremover hvis en av dem skal være makker til Gallas.

 

Hoyte syns jeg klarte seg bra som midtstopper og mener han bør være en utfordrer for Djourou og Senderos om plassen ved siden av Gallas. Vi fikk liksom ikke kommet i gang offensivt i dag og det tror jeg også beror mye på at forsvaret var såpass usikkert i starten, at hele laget ble veldig usikre og ikke tørte å slippe seg løs fremover.

 

Tottenham spilte også en veldig god første omgang, så det er jo også en grunn til at vi ikke var spesielt bra. Ellers syns jeg Bendtner og Eduardo igjen viser glimt av stor klasse. Traore er litt usikker med ball fortsatt, men klarer seg stort sett greit.

 

Fabianski gjorde det også veldig bra, men syns han virker litt "stressende". Han virker å skulle sette i gang spillet før han har sjekket hvor resten av laget vårt er på banen på en måte. La merke til det en gang i dag, men har også sett noe av det i de andre kampene han har spilt.

 

Gilberto syns jeg er svak i dag. Denilson er også ikke spesielt bra. Walcott er svak selv om han heldigvis klarer å score. Diaby var svak i første omgang, kom seg noe i andre omgang. van Persie gjorde ikke spesielt mye ut av seg, men ikke så rart når vi aldri kom i gang fremover. Sagna ga trygghet på høyrebacken når han kom inn og føler det ga mer trygghet i hele laget.

 

1-1 er et greit resultat, men vi må heve oss mange hakk skal vi nå en finale.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit resultat. Men absolutt ikke optimalt. Skal vi ta Spurs sammenlagt her, burde vi hatt en ledelse med et par mål. Er litt bekymret for om vi går videre nå.

 

Menmen, helt greit.

 

Denilson, Diaby, Djourou og Theo skuffer.

 

Skal nevnes at Traore hadde strålende kontroll på Lennon, noe som gjør at han får godkjent. Gilberto presterer slik vi forventer nå, intet mer, intet mindre. Bendtner er kanskje vår beste, og virket veldig frisk. Hoyte hadde brukbar kontroll på The Cunt også, men ikke noen fantastisk innsats. Dudu gjør det han skal, og det er å produsere et mål. Theo var heldig. Fabianski virket også veldig, veldig trygg. Begynner å se ut som en fremtidig storkeeper.

 

Alt i alt helt greit, selv om de jeg kanskje forventet mest av skuffet alle sammen.

 

Usikker på hva du forventer av Gilberto, men dette er ikke i nærheten av det jeg forventer av noen Arsenalspillere. Treffer med under 20% av pasningene, og ødelegger ekstremt mange Arsenaloverganger. Helt klart Arsenals svakeste spiller.

 

Kan man virkelig forvente mer av Gilberto slik ting har utviklet seg?

Han er og blir en oppbrukt spiller som egentlig er for gammel og overflødig i dagens Arsenalstall. Pasninger går i hytt og pinevær og han er fryktelig treig.

 

Syns dere dømmer Gilberto alt for hardt. I første omgang sliter han som de andre, men i begynnelsen av andre og videre i den midtre perioden hvor Tottenham ikke produserer noen ting er han drivkraften på midten og tar både de tunge løpene hjemover og fremover. Han er flere ganger førsteforsvarer for deretter vinne ballen på egen 16. Hans dragning og pass til Eduardo før målet er det meget høy klasse over.

 

Å tro at Gilberto har blitt en dårlig fotballspiller over noen få måneder virker ganske naivt. Selvtillit betyr enormt mye.Å snu en slik kamp som dette bygger karakter og selvtillit selv for gamle travere som Gilberto. Tipper vi vil se ham mer utover våren og at han igjen vil bidra med sin tilstedeværelse.

Link to comment
Share on other sites

Fab 6

Traore 5

Senderos 6

Djourou 4

Hoyte 6

Walcott 5

Denilson 6

Gilberto 5

Diaby 4

Bendtner 7

Van Persie 5

 

Eduardo 6

Sagna 7

Randall...

 

Jeg synes Diaby og Djourou kan dele værstemanns-prisen! Walcott får 5`er for målet. Og Bendtner er definitivt dagens mann på et Arsenallag som ikke evner å spille seg gjennom til sjanser. Med unntak av målet! Da er det godt å ha en spiller som kan stelle i stand ting på egenhånd, og som også fungerer som oppspillspunkt. Den gutten er verdt VELDIG MYE, og jeg håper vi klarer å beholde ham noen år.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra prestasjoner er 1-1 godt betalt. I perioder i første omgang er Berbatov overlegen utpå der. Heldigvis syntes han kampen var slutt ved pause, som han ofte gjør.

 

Fabianski: Tja, hverken eller.

Hoyte: Greit nok.

Djourou: Håpløst. Katastrofalt svak.

Senderos: Som vanlig, rene ruletten.

Traore: Ut fra forventningene greit nok.

Walcott: Er ingen ving, han er spiss.

Denilson: Har vært bedre, men ok.

Gilberto: Positivt at han skjermer mange pasningsalternativer for Spurs og negativt at han er såpass unøyaktig.

Diaby: Er ikke til å kjenne igjen. Svak.

van Persie: Viser glimt.

Bendtner: Vår beste kampen under ett.

Sagna: Solid inntreden.

Eduardo: Godt innhopp. Igjen spilleren som gir oss et resultat.

 

2 omganger igjen, så får vi se. Sett inn Gallas og Fabregas i returen så går dette veien.

Link to comment
Share on other sites

Var det noen andre enn meg som hørte kommentatoren si at ikke bortemålsregelen gjelder i Carling Cup, altså at vi mer eller mindre står med blanke ark før returoppgjøret?

 

Det er korrekt. Men vi kommer ikke til finalen med en slik kamp til. Satt med en klump i magen under hele kampen, midtbanen var fryktelig svak. Denilson slår grusomme dødballer, og Gilberto klarer ikke slå pasninger (bortsett fra målet), i tillegg driblet Diaby altfor mye. Han er sterk i kroppen, men det blir liksom ikke noe ut av det. Walcott er ivrig, men mangler mye. Håper han kan få noe kontinuitet de neste ukene.

Ellers må jeg si at Justin gjorde en fin omgang som midtstopper, og Bendtner gjør det han kan.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så sikker på at det er hands. Virket som det var ytterst på brystet,men mulig jeg tar feil.

Her er jeg enig med deg. Det så ikke ut som hands på reprisen forfra. Den var nok mage/siden av brystet. Dog minnet vel Tottenham's mål litt om offside... litt vrient å avgjøre 100% fra reprisen der.

 

Eg og synes den gikk i brystet først, men etter nærare ettersyn ser eg den går i venstre knytteneve og i mål, altså hands.

Link to comment
Share on other sites

Må være den svakeste kampen av "b-laget" vårt så langt. Første omgangen var svært dårlig - heldigvis tok det seg opp i andre omgang.

 

Spiller Senderos og Djourou slik som de gjorde i første omgang til tider så kommer jeg til å trenge store mengder nitro fremover hvis en av dem skal være makker til Gallas.

 

Hoyte syns jeg klarte seg bra som midtstopper og mener han bør være en utfordrer for Djourou og Senderos om plassen ved siden av Gallas. Vi fikk liksom ikke kommet i gang offensivt i dag og det tror jeg også beror mye på at forsvaret var såpass usikkert i starten, at hele laget ble veldig usikre og ikke tørte å slippe seg løs fremover.

 

Tottenham spilte også en veldig god første omgang, så det er jo også en grunn til at vi ikke var spesielt bra. Ellers syns jeg Bendtner og Eduardo igjen viser glimt av stor klasse. Traore er litt usikker med ball fortsatt, men klarer seg stort sett greit.

 

Fabianski gjorde det også veldig bra, men syns han virker litt "stressende". Han virker å skulle sette i gang spillet før han har sjekket hvor resten av laget vårt er på banen på en måte. La merke til det en gang i dag, men har også sett noe av det i de andre kampene han har spilt.

 

Gilberto syns jeg er svak i dag. Denilson er også ikke spesielt bra. Walcott er svak selv om han heldigvis klarer å score. Diaby var svak i første omgang, kom seg noe i andre omgang. van Persie gjorde ikke spesielt mye ut av seg, men ikke så rart når vi aldri kom i gang fremover. Sagna ga trygghet på høyrebacken når han kom inn og føler det ga mer trygghet i hele laget.

 

1-1 er et greit resultat, men vi må heve oss mange hakk skal vi nå en finale.

 

Enig i at resultatet er greit, men igjen vi spiller mot et godt Tottenham-lag som stiller med alle sine sterkeste spiller. Vi kan ikke forvente at et meget reservepreget Arsenal spiller ut et slikt lag. Vi er bedre enn dem i perioder, de er best i andre perioder. Bakover blir vi til tider presset, men vi slipper inn ett mål mot et lag som faktisk scorer i bøtter og spann til vanlig. Jeg syns faktisk ikke det er så galt.

På WHL blir nok rollene byttet og det vil ikke forundre meg om Wenger bruker enten Rosicky, Hleb eller Fabregas i den kampen for å stabilisere midtbanen mer. Tror absolutt ikke at dette er tapt. Flere av spillerene som har mye å gå på og gleder meg til at Diaby finner igjen den gode formen han hadde før skadeavbrekket.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner er vår beste spiller i dag. Fabianski viser mye bra, selv om han kanskje var litt ivrig på det å sette fort i gang. Ellers var det gode innhopp av Sagna og Eduardo.

 

Dagens svakeste var dessverre Djourou. Håper virkelig at gutten tar seg sammen. Ellers var Diaby svak.

 

Arsenal kan klare dette!

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort er alltid greit når ein har vore nest best etter ein dårleg dag på jobben. For det var det. Det er godt gjort å skape så lite, i alle fall dei fyrste 70 minutta, mot eit til vanleg vaklevorent Tottenham-forsvar.

 

Det er å vone at William Gallas held seg skadefri i vekene framover. Tanken på herrane Senderos/Djorou som midtstopparpar i hans fråvær er skremmande. Ein skal ha gode nerver og god helse for å sitje å sjå på desse to. Me har gode "backup" i dei fleste posisjonar, men akkurat her er det dårleg stelt.

 

Elles rådar eg Wenger å ta eit alvorsord med Diaby. Å gje seg i kast med dribleseriar langs kanten av eigen 16-meter grensar til det kriminelle.

Link to comment
Share on other sites

Genial pasning fra Dudu til 1-1!

Litt heldig, men hva gjør vel det?

 

Likevel, det er Tottene som kan være fornøyde med 1-1 på Emirates...

De har jo hjemmefordel på Shite Fart Lane.

 

Men, som mange sier, spiller vi ikke bedre der ender vi nok opp med tap.

Forhåpentligvis er Djourou og Senderos drillet litt mer i forsvar sammen til den kampen, og innsatsen til resten av laget er noen få hakk bedre.

 

Personlig synes jeg Hoyte gjorde en super 2. omgang i dag, mens han var heller laber i 1.

Følte meg faktisk mye tryggere med Justin sammen med Senderos, enn Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...