Jump to content

FA Cupen 2008


Daniel

Recommended Posts

Her finner man fakta om den 5 runden i FA Cupen. Den trekkes i i morgen, mandag 28 januar, kl 1:30pm, det blir vel 14:30 norsk tid. Det er bare fem andre lag fra Premier League igjen, så sjansen for et lag i en lavere divisjon er nokså stor, men Manchester United, Chelsea og Liverpool er blandt lagene som er igjen, så sjansene for et av de andre av de "fire store" er dessverre ganske stor den og.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Vi møter Barnsley hjemme i 5. runde.

 

*ønsketenkning*

 

Kom gjerne med ønsker Imers. Skulle gjerne ha sett ønske ditt bli oppfylt. ;)

 

Følgende lag er igjen:

 

Arsenal

Coventry City

Huddersfield Town

Bristol Rovers

Chelsea

Liverpool

Barnsley

Southampton

Manchester United

Portsmouth

Preston

Wolves

West Bromwich Albion

Sheffield United

Middlesbrough

Cardiff

 

Kun seks igjen fra øverste liga. Skulle ikke forundre meg om vi skulle få nok en tur til O.T. ;)

Link to comment
Share on other sites

Enkel motstander i 5.runde. Så Liverpool i kvartfinale, Chelsea i semifinale og Man Utd i finale. Hadde vært noe. ;)

SÅ lenge vi vinner cupen er det samme for meg hvem vi møter. Det hadde dog vært litt mer stas dersom vi hadde slått ut alle de store lagene, helst et par av dem på bortebane ;)

Link to comment
Share on other sites

######## så typsik at vi trekker Man u BORTE! Er så drittllei den flasken dems! Denne kampen skal vi vinne. Det er utrolig viktig for meg!

 

EDIT: Forresten utrolig irriterende å se hvem Chelsea og Liverpool møter - i tilegg til at de har hjemmebane!

Link to comment
Share on other sites

######## så typsik at vi trekker Man u BORTE! Er så drittllei den flasken dems! Denne kampen skal vi vinne. Det er utrolig viktig for meg!

 

Er ikke flaks for dem å møte oss! Vi tar dem uansett om det er hjemme eller borte! :-)

Flaks at når vi først møter dem, så spiller de hjemmebane. Vi er vel den verste motstanderen de kunne møte, det har du helt rett i, men det er en STOR forskjell på borte- og hjemmebane.

Link to comment
Share on other sites

legges alle lagene i en bolle og så trekkes hjemmelaget først og så bortelaget. Hva var sjansen for å trekke Man u av alle de lagene som var igjen da? :)

 

6,67%. 3,33% for at vi møtte dem borte. Men.. Noe måtte det jo bli, og det er jo like stor sjangs for å møte de forskjellige lagene. Ingen bombe overhodet.

Link to comment
Share on other sites

Ganske typisk at vi får Manure borte ja. Kan ikke huske sist vi var skikkelig heldig med trekninga i FA cupen når det nærmer seg kvartfinaler.. :angry:

 

Blir spennende å se hvordan Wenger prioriterer. Frykter han sparer en del spillere.

Vi har en særdeles viktig kamp mot Milan fire dager senere og han har vel uttalt at ligaen og CL er viktigst.

Jeg vil derimot ikke se oss ryke mot Manure i FA cupen bare fordi vi må hvile spillere.

Må da kunne tåle å spille to store kamper iløpet av 4 dager?

 

Får håpe Toure er tilbake og fit for fight til disse kampene ellers tror jeg vi kan få problemer.. :)

Link to comment
Share on other sites

Skal vi vinne FA Cupen må vi slå alle. Men dette var dog det verste som kunne skje, så tidlig. Men jo vanskeligere motstanderen er jo bedre smaker seieren :angry: Det skal sies vi var ganske nærme en revansj mot Tottenham også da. Noe som hadde smakt enda bedre.

 

Husker da vi slo dem på Filmernes Teater i 2003, med scoringer av Edu og Wiltord, var det vel, og når Giggs bommma på åpent mål :) Dessverre slo de oss i Unbeaten-sesongen året etterpå, men forrige FA Cup-kamp husker vi vel alle ;) Ja, dette blir nok jevnt, og vi får bare håpe vi får en nøytral dommer. Det skal hvertfall bli gøy når Englands to beste lag møtes igjen...

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange prestisjetonge oppgjør skal vi få i år da?

så langt hatt 4 mot spudz, 1 mot manure, 1 mot pool, og 1 mot chelski..

2 mot manure igjen, 1 mot pool, og 1 mot chelski.. går vi vidre i CL og FAC kan det bli for mange :angry:

 

må innrømme at disse oppgjørene, spesielt mot manure og spudz, er helt fantastiske å se.. men det tar på nervene :)

Link to comment
Share on other sites

Kan faktisk bli en fordel for oss å få skikkelig motstand så tidlig både i CL og FA-cup. Tviler uansett ikke på at motivasjonsnivået er høyt når AC Milan eller Manure står på andre siden av banen.

 

Blir en vanskelig kamp hvor, som vanlig, det første målet muligens blir veldig avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke forundre meg om vi skulle få nok en tur til O.T. :unsure:

 

Jeg er synsk! Det er jo så forbaska typisk at vi nok en gang havner borte mot Man U. Dette er galskap satt i system!

 

Og typisk er det at Chelsea og Pool slår til med "lette" hjemmekamper.

 

Ingen kamper er lette for `pool. De roter det til uansett hvem de møter.

 

Like greit å møte ManU som feks Bolton eller Blackburn borte. Her møter vi hvertfall et lag som forsøker å spille fotball mot oss og som faktisk tillater at vi kan bruke kontringsstyrken vår på bortebane. Syns dette er en helt grei trekning og ikke minst en viktig forsmak før ligakampen mot dem. Flere av de nye/unge som vil få verdifull erfaring fra en slik kamp uansett resultat.

Link to comment
Share on other sites

Kjipt at vi ikke møtte lettere motstand. Grunnen er at jeg tror at unggutter ville fått prøvd seg i en slikk kamp siden vi møter Milan 4 dager etter. Nå må vi isteden slite ut mange spillere. Wenger vil vel ikke risikere at det skjer noe lignende som med Spurs i ligacupen? Uansett hvor lite han vil prioritere kampen, blir spillerne gira i et slikt rivaloppgjør mellom de to største giantene i cupen. Det blir viktig at vi har Toure, van Persie og Rosicky tilbake til disse kampene! De er alle matchvinnere som vi trenger. Litt irriterende å se hvilke motstandere Liverpool har møtt, men de har hatt et vanskelig år, så de får kanskje søke trøst i denne cupen?

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med en slik kamp mellom nettopp Man Utd og Arsenal rett foran CL tar til igjen er jo at begge lagene vil ha disse CL oppgjørene i bakhodet. Kan jo være at tempoet kan bli litt begrenset (noe jeg egentlig ikke tror siden det er FA cup og hatoppgjør), men allikevel tror jeg det kanskje kan være bedre å spille Man Utd, enn f.eks et annet PL på bortebane som ikke spiller i CL og som kun har FA cupen å satse på hvor de kan vinne noe denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...