Jump to content

FA Cupen 2008


Daniel

Recommended Posts

Ettersom vi har en tråd om FA Cupen 2006 og 2007 skulle det bare mangle med denne. Altså man tenker ikke engelsk fotball, uten å tenke på denne turneringen. Grunnlagt i 1871, og er da verdens eldste fotballturnering. Med United som mestvinnende lag, med 11 triumfer, Arsenal med 10 og av en eller annen grunn Tottenham med 8.

 

Dette er en turnering hele 731 lag kan vinne, det vil alltid komme noen bomber, men allikevel regner vi med å se et lag fra Premier League helt på topp, eller lettere sagt: Arsenal, Chelsea, Liverpool eller Manchester United.

 

Arsenal har slitt i de siste par sesongene, med å ryke ut mot fysiske lag som Bolton og Blackburn. Men de årene før der, hørte jeg en kommentator si (?): "Arsenal har gjort dette til sin egen turnering." ;) Frarøvet gullet i 2001 av Liverpool, seier mot Chelsea og Southampton de to neste. I Unbeaten-sesongen røk vi vel for United i semien, inne i en dårlig perode, før vi i 2005 sendte dem tomhendt hjem, etter straffespark-konkurranse. Vårt siste trofee det der, og siste Arsenalspark av Patrick Vieira... Dette er ingen førsteprioritering, men vi håper selvfølgelig at Arsenal tar cupen for 11. gang!

 

____________________________________________________________________________

 

Dette har blitt veldig merkelig, men dog...

 

Lag i semien:

 

Portsmouth (I skrivende stund på 9.plass i Premier League)

West Bromwich (4.plass i Championship, 5 poeng bak ledende Bristol City)

Cardiff (14.plass i Championship)

Barnsley (2 poeng over streken i Championship)

 

Som sagt utrolig merkelig og morsom utgave av FA Cupen... Vi derimot ble sendt hodestups ut, men noe som gleder er at hverken United, Chelsea, Liverpool og for ordens skyld Tottenham, ikke stikker av med trofeet!

 

Om Portsmouth ikke tar seg til finale blir det altså historisk! Aldri før har to lag utenfor den øverste divisjonen tatt seg til samme finale. Hadde vært utrolig gøy med en finale uten PL lag, men jeg unner Tony Adams alt godt, og håper han får som fortjent etter å ha slått ut "selveste" Manu :P Come on Big Tone!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Oi! Hvor langt nede er H&W?

 

 

De er vell nede i "Conference South" noe som tyder på at de er vell i 6 division (ikke helt sikker) ? ;)

Link to comment
Share on other sites

For noe f******* dritt at Everton klarer å ryke hjemme mot Oldham. Det skal jo strengt tatt ikke være mulig. Nå er Branns sjanser mot de betydelig svekket(Neste runde er mellom midtuke-kampene mot Brann). Hvilket nivå spiller Oldham i?

 

Men hvem heier vi på i A.Villa-ManU? I starten tenkte jeg at jeg håpet Villa skulle ta de men nå er jeg neimen ikke sikker. Går de ut kan de fokusere mer på ligaen men en vil da samtidig være sikker på at de ikke vinner FA-cupen. Det beste hadde jo seff vært at vi slo de i finalen sånn at hadde brukt MASSE energi til ingen nytte, men tør vi det.

 

Jaja, for Arsenal er det bra at bombene smeller i øst og vest. FA-cupen er jo satt opp sånn at du absolutt kan komme til semien uten å møte et eneste PL-lag er du heldig.

Link to comment
Share on other sites

Masse merkelige resultater i dag noe som gjorde at jeg ble "knust" av oddsen :P

 

Kan nevne de "merkelige" resultatene :

 

Blackburn - Coventry 1 - 4 . Slippe inn 4 mål og tape mot Coventy er da ikke ett vanelig resultat

Bolton - Sheffield United 0 - 1 . Bolton er ett my bedre lag, men hva kan vi si ? ;)

Everton - Oldham 0 - 1 . STERKT av Oldham å vinne mot Eveton !

Spurs - Reading 2 - 2 . At ikke spurs taper er ett sjokk for oss alle ! ;)

 

Ja, mange merkligeresultater her må jeg si ;)

Link to comment
Share on other sites

Masse merkelige resultater i dag noe som gjorde at jeg ble "knust" av oddsen :P

Spurs - Reading 2 - 2 . At ikke spurs taper er ett sjokk for oss alle ! :P

 

Min oddslapp gikk inn med en B på denne kampen. Lenge leve handikapspill! Og takk til klovnene på WHL!! ;)

 

 

Ja, det er bare til å takke og bukke for klovnene på WHL og handikapspill (selv om det ikke hjalp meg noe særlig :))

Link to comment
Share on other sites

To nye Premier League lag i trøbbel i dag:

 

 

Fulham 2-2 Bristol Rovers

 

Derby 2-2 Sheffield Wed.

 

 

Samtidig kunne L.pool fort lagt under allerede mot Luton...

Link to comment
Share on other sites

Herlig! :) Slik skal en FA Cup kamp være. Og jeg påtar meg mye av æren for Luton`s flotte resultat. Unertegnede var nemlig meget aktiv på tribunen da Kevin Blackwell`s menn slo Ålgård 4-0 i en pre-season kamp sist sommer! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...