Jump to content

Afrikamesterskapet.


roger_rabbit74

Recommended Posts

Jaja like greit at Elfenbenkysten tapte :D Drømme"finalen" for min del er og blir Kampen mellom Ghana og Elfenbenkysten som jeg mener er de 2 beste lagene i Afrika. Men må si Egypt imponerer også, uten og egentlig ha noen stjernespillere. Tror faktisk de regjerende mesterene vinner iår også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Blir forbanna hvis Kamerun drar hjem dette. Selv om vi har en spiller i Alex Song som hadde hatt godt av å vinne en stor turnering i en så ung alder som han er i, så har Kamerun gått så utrolig ufortjent til finalen at det hadde vært en tragedie om de hadde vunnet. Egypt har derimot imponert stort til nå i mesterskapet, med sitt relativt ukjente lag. De to eneste egypterne i troppen i ACN som spiller i Europa, sitter på benken. Det er imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Neon som så bronsefinalen? Siden Elfenbenkysten slapp i 4 mål betyr det vel at Toure heller ikke var god denne kampen heller :s?

 

Ble spart, og satt på benken! Herlig! Da kan han reise rett hjem og ihvertfall nå Unitedkampen i FA Cupen uten problemer og uten skader. Kan vel faktisk hende at han når Blackburnkampen hvis det er knipe (noe det er hvis Big Phil er skada).

Link to comment
Share on other sites

Neon som så bronsefinalen? Siden Elfenbenkysten slapp i 4 mål betyr det vel at Toure heller ikke var god denne kampen heller :s?

 

Ble spart, og satt på benken! Herlig! Da kan han reise rett hjem og ihvertfall nå Unitedkampen i FA Cupen uten problemer og uten skader. Kan vel faktisk hende at han når Blackburnkampen hvis det er knipe (noe det er hvis Big Phil er skada).

Oooh, deilig lesning :D. Fint å høre at han ikke hadde nok en dårlig kamp. På tide at en landslagssjef for en gangs skyld hører på Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Song ble skada i semifinalen og trenerne trodde han var frisk. Det viste seg å være feil ettersom han måtte byttes ut etter 15 minutter.

 

Ellers er det nå klart at Egypt har vunnet Africa Cup of Nations 2008 etter 1-0 mot Kamerun i finalen. Abou Terika scoret kampens eneste mål.

 

Beklager at jeg har sluttet å gi rapporter som jeg gjorde i begynnelsen, men jeg har ikke fått med meg alle kampene pga av rot med tv'en. Måtte sende det inn til reperasjon og måtte etter hvert få låneTV imens det er til reperasjon. Derfor har jeg ikke kunnet gi rapporter slik som før.

 

Kommer dog tilbake med en skikkelig oppsummering av hele mesterskapet når jeg har fått organisert meg litt og tenkt litt over saker og ting! :D

 

Gratulerer til Egypt, forresten, som vinner sitt andre mesterskap på rad!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tenkte å få liv i denne tråden igjen!!

 

Personlig er jeg veldig stor fan av Afrikamesterskapet og håper Kamerun vinner i år.

 

Som alle sikkert har fått med seg så ble Togos landslag beskutt på fredag av terrorister der 3 personer ble drept og en del skadet. Togo bestemte seg for å trekke seg fra mesterskapet for så å ville spille igjen med en betingelse, at de begynte å spille først etter den 3 dager lange sørgeperioden. Men det er fortsatt uklart hva som egentlig skjer her.

 

Til nå har det blitt spilt 2 kamper.

 

Angola — Mali 4-4 (2-0)

Mål: 1-0 Flavio (36), 2-0 Flavio (42), 3-0 Gilberto (str. 67), 4-0 Manucho (str. 74), 4-1 Seydou Keita (79), 4-2 Frederic Kanoute (88), 4-3 Keita (90), 4-4 Mustapha Yatabare (90)

 

Malawi — Algerie 3-0 (2-0)

Mål: 1-0 Russell Mwafulirwa (17), 2-0 Elvis Kafoteka (36), 3-0 Davi Banda (48).

 

Mali sto for en av de beste innhentingene jeg har sett i internasjonal fotball etter å ha ligget under med 4 mål med 11 min igjen å spille.

 

Malawi skapte sjokkbølger ved å slå VM-klare Algerie. Malawi blir regnet som det dårligste laget i mesterskapet og hadde tatt 1 poeng i mesterskapets historie før denne kampen.

 

Her er gruppene:

 

Gruppe A

1. Malawi - 3

2. Angola - 1

3. Mali - 1

4. Algerie - 0

 

Algerie og Mali var forhåndsfavoritter, men Malawi har allerede vist at de blir tøffe å slå. Angola kommer nok til å kjempe "til siste slutt" på hjemmebane. De store stjernene i denne gruppen: Mohamed Sissoko(Mali), Mahamadou Diarra(Mali), Seydou Keita(Mali), Mohamed Sissoko(Mali), Frederic Kanoute(Mali), Nadir Belhadj(Algerie), Hassan Yebda(Algerie)

 

Gruppe B

1. Togo - 0

2. Ghana - 0

3. Elfenbenskysten - 0

4. Burkina Faso - 0

 

I denne gruppen er det veldig usikkert hva som egentlig skjer. Har vært snakk om at Ghana, Elfenbenskysten og Burkina Faso skal få 3 poeng hver om Togo ikke deltar. De siste nyhetene går ut på at Togo må stille opp til kveldens kamp ellers blir de kastet ut av turneringen. Ghana og Elfenbenskysten er vel store favoritter til å gå videre. Kjente spillere: Kolo Touré, Didier Zokora, Yaya Touré, Salamon Kalou, Didier Droga, Emmanuel Eboue(alle disse fra elfenbenskysten) Fra Ghana: Anthony Annan, Michael Essien, Dominic Adyiah. Fra Togo: Emmanuel Adebayor

 

Gruppe C

1. Benin - 0

2. Mosambik - 0

3. Nigeria - 0

4. Egypt - 0

 

Regner med at Nigeria og Egypt går ganske greit videre fra denne gruppen. Egypt har et lite favorittstempel på seg som mestvinnende lag i Afrikamesterskapet og som også har vunnet de 2 siste gangene. Nigeria regnes også som en utfordrer. Kjente spillere: Obafemi Martins, Joseph Yobo, Yakubu, John Obi Mikel, Nwankwo Kanu. (Alle spillere fra Nigeria)

 

Gruppe D

1. Kamerun - 0

2. Gabon - 0

3. Zambia - 0

4. Tunisia - 0

 

Kamerun og Tunisia regnes som favoritter i denne gruppen, med vår egen Song som midtbaneanker for Nigeria og Eto'o fra Inter som de store stjernene.

 

Her finner dere alle spillerne som deltar i mesterskapet

 

Samtlige kamper vises på Eurosport

 

Her finner dere alle kampene som spilles

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg veldig stor fan av Afrikamesterskapet og håper Kamerun vinner i år.

 

Du vet at det innebærer at Song blir borte fra Arsenal i fryktelig lang tid? ;) Gjør meg ingenting om Kamerum ryker ut i gruppespillet, altså. ;)

 

Tipper forresten Elfenbenskysten ender opp som vinner, selv om de snublet litt i dag med 0-0 mot Burkina Faso.

Link to comment
Share on other sites

Du vet at det innebærer at Song blir borte fra Arsenal i fryktelig lang tid? :) Gjør meg ingenting om Kamerum ryker ut i gruppespillet, altså. :)

 

Tipper forresten Elfenbenskysten ender opp som vinner, selv om de snublet litt i dag med 0-0 mot Burkina Faso.

Elfenbenene har gjort det vanskelig for seg selv nå, for taper de mot Ghana, trenger BF bare uavgjort mot Ghana for å sende de ut av mesterskapet!!!

Link to comment
Share on other sites

Du vet at det innebærer at Song blir borte fra Arsenal i fryktelig lang tid? :) Gjør meg ingenting om Kamerum ryker ut i gruppespillet, altså. ;)

 

Tipper forresten Elfenbenskysten ender opp som vinner, selv om de snublet litt i dag med 0-0 mot Burkina Faso.

 

hehe...godt poeng! :)

Link to comment
Share on other sites

Du vet at det innebærer at Song blir borte fra Arsenal i fryktelig lang tid? :) Gjør meg ingenting om Kamerum ryker ut i gruppespillet, altså. ;)

 

Tipper forresten Elfenbenskysten ender opp som vinner, selv om de snublet litt i dag med 0-0 mot Burkina Faso.

Viss kamerun mot formodning skulle ryke ut tidlig vil Song reise rett hjem og være klar for å spille fra den dagen han lander i England da? Eller nå han vente siden han her registrert for det afrikanske mesterskapet?

Link to comment
Share on other sites

Viss kamerun mot formodning skulle ryke ut tidlig vil Song reise rett hjem og være klar for å spille fra den dagen han lander i England da? Eller nå han vente siden han her registrert for det afrikanske mesterskapet?

99% sikker på at han kan spille for oss med en gang han ankommer london

Link to comment
Share on other sites

Tror da at reglene er sånn at om det hadde vært mulig så kunne Song spilt for både Arsenal og Kamerun under afrikamesterskapet om det hadde vært fysisk mulig. Men det er jo sånn at avstandene her ikke er svelgbare, men uansett i teorien kan han vell spille både kamper for Kamerun og Arsenal under tiden afrikamesterskapet pågår.

Link to comment
Share on other sites

Kamerun 0-1 Gabon! Hull-spiller Daniel Cousin matchvinner

 

Herlig resultat, satser på at Tunisia gjør jobben sin og da ser det mørkt ut for Song & Co, vårt savnede midtbananker spilte forresten midtstopper hele kampen.

 

Føler meg litt som en drittsekk når jeg gleder meg over Songs nedturer i landslagskarrieren... :P

Link to comment
Share on other sites

JIPPI !!!

 

Kamerun - Gabon 0-1. Ikke ukjente Daniel Cousin ble matchvinner.

 

Get Song back to London ASAP !!

 

Edit : Litt sent ute der visst !

 

Føler meg ikke som en drittsekk i det hele tatt og tror Song heller vil vinne PL enn Afrika-cup! Begge deler bli for mye forlangt :P

Link to comment
Share on other sites

Kamerun 0-1 Gabon! Hull-spiller Daniel Cousin matchvinner

 

Herlig resultat, satser på at Tunisia gjør jobben sin og da ser det mørkt ut for Song & Co, vårt savnede midtbananker spilte forresten midtstopper hele kampen.

 

Føler meg litt som en drittsekk når jeg gleder meg over Songs nedturer i landslagskarrieren... :P

 

Han spilte i samme rolle for Kamerun i denne kampen, som han gjør for Arsenal, nemlig som midtbaneanker ;). Det var onkel Song og FM talentet N'Koulou som spilte sammen i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Han spilte i samme rolle for Kamerun i denne kampen, som han gjør for Arsenal, nemlig som midtbaneanker ;). Det var onkel Song og FM talentet N'Koulou som spilte sammen i midtforsvaret.

 

Åja, ok! Takk for oppklaringen, i Sky Sports' oppsetting av Kameruns lag sto han som midtstopper. :P

Link to comment
Share on other sites

Åja, ok! Takk for oppklaringen, i Sky Sports' oppsetting av Kameruns lag sto han som midtstopper. ;)

 

Ikke no problem! ;) Så kampen på Eurosport, og Song var, i likhet med resten av laget Kamerunlaget, lite overbevisende. Forøvrig har AM vært veldig morsomt å følge så langt, mange overraskelser og underholdende fotball. :P

Link to comment
Share on other sites

Ønsket er jo at Kamerun ryker ut tidlig og at Ghana og Elfenbenskysten kommer langt...

 

Hvorfor burde ikke være så vanskelig å skjønne:)

 

Men det viktigste er uansett at vi får Song tilbake uskadet og forsatt lysten på å vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

Ønsket er jo at Kamerun ryker ut tidlig og at Ghana og Elfenbenskysten kommer langt...

 

Hvorfor burde ikke være så vanskelig å skjønne:)

 

Men det viktigste er uansett at vi får Song tilbake uskadet og forsatt lysten på å vinne noe.

 

ikke alt for imponerende spill på banen, men gabons keeper viser at det bor en barthez i han. mange ok redninger, som blir overspilt til ære for publikum og speidere :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...