Jump to content

Gilberto dårlig behandlet?


erlendhardang

Recommended Posts

Gilberto har vært en lojal mann hos Arsenal, og tok steget opp som kaptein i fjorårssesongen da Henry var skadet. Han var meget stabil, og tilførte enorme mengder med rutine til laget. mye er skjedd siden fjorårssesongen, og jeg er personlig veldig skuffet over måten Gilberto er blitt frøset ut. Først ved å miste kapteinsbindet, og få vite om det via en avis. deretter til å sakte men sikkert presset ut av laget. syntes en mann som Gilberto fortjener litt mer respekt. han har vært bunnsolid i flere sesonger, og virkelig trådt til som en defensiv gigant etter at Vieira forsvant. uten gilberto tviler jeg på at Fabregas kunne utviklet seg til den offensive spilleren han er. Mener at han forsatt burde være kaptein, og at i mange tilfeller flamini skulle være innbytter for Gilberto, ikke omvendt. Bare noen tanker. Interessert i å høre hva dere mener om saken, men for meg er dette noe jeg syntes er veldig trist. mener forøvrig at flamini har gjort en veldig god jobb.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann og Gilberto kan sammenlignes. De var begge gode i fjor, men er begge ute av laget i år. Gilberto har vært direkte ustabil hver gang han har kommet inn på banen, og han gir fra seg ballen unødvendig alt for mye. Jeg blir like skremt når Gilberto blir byttet inn når vi leder med ett mål, som når Lehmann får et tilbakespill.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Gilberto har blitt noe dårlig behandlet egentlig. Han har ikke mista kapteinsbindet, han har egentlig aldri hatt det, hvert fall ikke på hel tid. Jeg er enig i at det var dårlig av Wenger å ikke melde fra til Gilberto om at Gallas fikk bindet (noe som forøvrig var en korrekt avgjørelse), men det kan jo ha noe med at han ønsket å gi gutten en ordentlig ferie, uten å forstyrre. Uansett var det nok litt dumt ja. Han er vel egentlig visekaptein i dag og, så kapteinsbiten er egentlig uforandret fra i fjor.

 

Lite spilletid har vært stikkordet for Gilberto i år. De tre ukene med "ekstraferie" ødela mye for han, for Flamini spilte så godt at Wenger ikke kunne gi Gilberto plassen tilbake. Og det er akkurat slik det skal være. Hadde Gilberto fått tilbake plassen til tross for at Flamini hadde imponert ville det luktet "klippekorttakter" av laguttaket, og det er vel lite som er mer forhatt blandt fansen enn nettopp det. Flamini har holdt dampen oppe hele sesongen, og det er ingen grunn til at Wenger skal vrake Flamini. Gilberto er rusten, og det er nok helt klart noe av grunnen til at han stort sett har svake innhopp. Han har ikke fått muligheten til å spille seg i form over tid, men om man skal kjempe i toppen har man heller ikke råd til å gi spillere slike muligheter når det sveker laget i en periode.

 

Det er bare bra at Gilberto har blitt erstattet av en vesentlig yngre spiller, og det gikk mer smertefritt enn hva jeg hadde turt å håper på på forhånd. Rutinen hans var verdifull, men laget greier seg foreløpig godt uten. Det er mye mer fart og sprut i laget med Flamini på banen, og Flamini skal helt klart ha sin del av æren for det. Jeg liker Gilberto, han er lojal og en god spiller å ha. Jeg håper han blir i klubben, for han har nok fortsatt mye å tilføre selv om han ikke spiller hver kamp :D

Link to comment
Share on other sites

Dårlig behandlet har han vel ikke blitt? Spillere må fortjene en plass i elveren, og det gjør Berto pr dags dato ikke. Flamini har tilført laget vårt en helt ny dimensjon med sittenergiske spill på midtbanen, der han dekker MYE større områder enn det Berto gjør. Wenger så vel allerede i sommer at vi trengte mere løpskraft på midten, og derfor ville ikke Gilberto være en bankers i stratellveren, derfor måtte han se forbi han når det gjaldet kapteinsvalget også.

Link to comment
Share on other sites

Etter at Gilberto kom tilbake fra den forlengede ferien har jo Flamini spilt meget godt, og Wenger vraker ikke en spiller som har spilt godt.

Jeg tror nok grunnen til at Gilberto ikke er i den formen vi har sett han tidliger er manglende kamptrening. Han spiller nesten ikke kamper. Skal man komme opp på et høyt nivå så må man spille kamper. Hjelper ikke kun med trening.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto er vorte dårleg handsama ved eit høve. Som visekaptein ville det vore naturleg at Wenger fortalde Gilberto personleg om at William Gallas vart ny kaptein. Det skjedde ikkje, og i staden vart Gilberto informert via internett. Dette må ha vore rein tankeløyse frå Wenger si side, og ikkje noko tilsikta. Men det er veldig forståeleg at Gilberto reagerte.

 

Elles synest eg ikkje Gilberto har så mykje å klage over. Det gjer han heller ikkje. Tvert imot har han vist ei topp profesjonell haldning både til det han driv med, og til den situasjonen han er i, i motsetnad til primadonnaen og sytepaven Lehmann. Ein verdig og flott representant for AFC. Eg kan faktisk ikkje hugse at han har prøvd seg på juks i dei fem åra han har vore hjå oss. Det er i så fall i seg sjølv oppsiktsvekkjande slik som tilhøva er i dagens fotball.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har vært en lojal mann hos Arsenal, og tok steget opp som kaptein i fjorårssesongen da Henry var skadet. Han var meget stabil, og tilførte enorme mengder med rutine til laget. mye er skjedd siden fjorårssesongen, og jeg er personlig veldig skuffet over måten Gilberto er blitt frøset ut. Først ved å miste kapteinsbindet, og få vite om det via en avis. deretter til å sakte men sikkert presset ut av laget. syntes en mann som Gilberto fortjener litt mer respekt. han har vært bunnsolid i flere sesonger, og virkelig trådt til som en defensiv gigant etter at Vieira forsvant. uten gilberto tviler jeg på at Fabregas kunne utviklet seg til den offensive spilleren han er. Mener at han forsatt burde være kaptein, og at i mange tilfeller flamini skulle være innbytter for Gilberto, ikke omvendt. Bare noen tanker. Interessert i å høre hva dere mener om saken, men for meg er dette noe jeg syntes er veldig trist. mener forøvrig at flamini har gjort en veldig god jobb.

 

jeg er helt enig i poenget som er i at en kaptein bør spille fast, og syntes selvsagt at Gallas bør være kaptein når Gilberto ikke er fast. Men hadde Gilberto fått noen kamper og blitt skikkelig matchfit er det mer sannsynlig at han kunne ha matchet Flamini. Håper uansett at Arsenal velger å beholde Gilberto. I tette kamper der vi leder, er han en perfekt spiller til å bytte med en spiss, og putte rett inn bak den sentrale midtbanen. en sånn spiller trenger vi i Champions League, og i møtene med de tre andre store.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...