Jump to content

2007.12.09 Middlesbrough B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

57 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vel vel, får gratulere gutta i boro for en bra match, Aliadiere gjorde det vanskelig for forsvaret. Håper Wenger har skjønt at Denilson og Walcott er helt klare for toppnivå. Ut med Gilberto, ut med Eboue. Med r7's siste mål, fikk jeg fort følelsen av hvor lett det egentlig er for ett storlag som arsenal å putte mot boro. Laget var tamt i dag, hvor er engasjementet?? Hvor er den vakre fotballen? Mye gule kort og drittkasting. Nei uff, få utpå ett yngre lag!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Null gull i sesongen 2007/08

 

Kan ikke du klappe igjen?

Tross dagens tap er sjansene for gull absolutt tilstede. Iaf greit at vi klarer å score i dag igjen.

 

enig. Er bare tull å snakke slik bare for eit tap. Vis det er slik at vi ikke kan ha ein Dritt kamp, for da vinner vi ikke gulle.. Da vinner ikke man u fordi di tabte mod Bolton. Pool tabte mot reading og chelsea tabte mod Aston villa.. nå er ikke aston villa eit dritt lag men likevell eit lag chelsea skal slå.

 

det kommer til å bli veldi jevnt i toppen iår, men trur tilslutt at gullet havner sjå arsenal. man u på en andreplas og chelsea på 3 og pool på 4 plas.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer klart fram idag at vi mangler endel spillere.

At vi starter med 2 defansive spillere sentralt pluss en elendig spiller i eboue på høyre gjør laget totalt fantasiløst.

Synes gutta virker trøtte å giddeslause gjennom hele kampen.

 

Vil bare glømme dette så fort som mulig,noe av det verst jeg har sett på leeenge :blink:

Link to comment
Share on other sites

ser ut som det er mange divisjoner mellom lagene...

det mest tragiske jeg noen gang har sett av et arsenal lag. adebayor er toppscorer i pl, men sjelden eller aldri har jeg sett en mer klønete spiller. minner om kanu da han var på det dårligste. men det som er verst, er at det ikke virker som wenger ser det som foregår ute på banen. diarra ligger godt an til å spille seg inn blant de dårligste spillerne noen sinne i arsenal. arsenal er ikke noe lag om ikke hleb og cesc er der. i dag er det ikke noe som minner om at de skal klare å spilleseg frem til en ordentlig sjanse en gang. forsøk på å tre ballen gjennom midten av 16 meteren, og der står det 10 midl spillere. det er så meningsløst og tåpelig som det går an å få det. var sint en stund, men nå kan jeg ikke tenke annet enn at det er fullt fortjent. håper så inderlig at proffessoren er i stand til å forstå at spillere som almunia, senderos, eboue, gilberto med flere, ikke er gode nok for et lag som skal kjempe om tittelen. her må det drastiske tiltak...

 

selg lehmann, almunia, senderos, gilberto og diarra. eboue er det vel ingen som vil ha, så det er vel kun få måter å få kvittet seg med ham på. inn må en keeper som kan kjempe med fabianski. deretter må det hentes en midtstopper som kan gjøre en fullverdig jobb når toure eller gallas er skadet. så må de ha en sentral midtbaqne som kan være backup for flamini. i tillegg må det helt klart inn en spiss og aller viktigst, er vel en høyre kant. mange har snakket om queresma, og det er vel mye som tyder på at han kunne gjort en bedre jobb enn eboue. eboue som jeg np erklærer for den styggeste spilleren i premier leagues historie.

 

blir mye negativt nå, men det var så veldig lite positivt å ta med. stakkars rosicky som må spille sammen med de andre. han er den eneste som prøver gjennom hele kampen. men når de andre bare står å ser på, hjelper det så alt for lite.

 

eboue bør straffes. om ikke fa gjør det, håper jeg arsenal selv gjør det. det er en skam at mannen får ikle seg arsenaldrakta!

 

har jo da som sagt et håp om at wenger skal innse at en del spillere ikke har noe å bidra med, og gjør han det, vil det komme noe positivt ut av denne kampen også.

 

tidligere år har det vært snakk om black november for gunners. men så langt i desember overgår alt dårlig jeg tidligere har sett...

 

men... jeg har fortsatt stor tro på en susessesong!!

Link to comment
Share on other sites

Hleb, Flamini, Fabregas og Diaby var alle ute i dag. Med andre ord: Vi spilte med 5. og 6. valget vårt sentralt på midten. Ikke nok med det: De er to defensive spillere som aldri skal spille sammen igjen med tanke på hvor dårlig deres samlede offensive kraft er. Bevegelsene i dag er helt forderdelig, men det er feilpasningene som ødleegger kampen for oss. Helt talentløs. Det blir heller ikke bedre når Ade har sin uten tvil dårligste kamp i år. Alt negativt i denne kampen er allerde sagt så jeg skal ta fram det lille som er positivt:

+ Vi scorer til slutt, og er dermed fortsatt det eneste laget som har scoret i alle kampene i år.

+ Bendtner gjør et bra innhopp, i likhet med Denilson. Hvorfor sistnevnte ikke starter kampen er helt uvirkelig for meg.

+ Bortsett fra straffesituasjonen og straffen gjør Almunia er god jobb i mål.

+ Gallas og Clichy gjorde en grei jobb jobb i dag. Det samme kan sies om Rosicky.

+ Er vel egentlig ikke så veldig pluss, men det kan da egentlig ikke gå noe særlig dårligere enn dette her? Til Chelsea-kampen er det stor sannsynlighet for at minst en av Flamini, Fabregas, Hleb, Diaby og van Persie er tilbake. Alle disse ville styrket laget vårt i dag, UANSETT hvor ute form de hadde vært.

+ Wenger må da ha skjønt etter to kamper, at Diarra og Gilberto ALDRI skal spille sammen igjen.

+ Wenger bytter tidlig for han å være :blink:

+ Vi har fortsatt en midtukekamp i CL som kan brukes til å finpusse laget før skjebnekampen mot Chelsea i helgen.

+ VI LIGGER FORTSATT PÅ FØRSTEPLASSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Dette var fryktelig surt. Nå trenger vi sårt Fabregas, Flamini og Hleb i toppform. Skal vi ha ambinisjoner om gull burde disse tre være i toppeform. Synd at vi er så avhengig av disse. Håper ikke skader feller Arsenal i år også. Blir litt tynt på topp når en spiss er borte. Men uansett et trist resultat. Gruer meg en smule til Chelsea kampen hvis vi ikke får tilbake vår midtbane!

 

Gunners!<3

Link to comment
Share on other sites

Idag er jeg utrolig flau på lagets vegne. skulle tro boro ledet seirien og vi lå i bunnen, er jo helt håpløst hva vi presterer idag. I begynnelsen satt jeg og slaktet Gilberto, men det er jo ikke noe vits i det nå. Hele laget var helt makabert i dag. OG Eboue, vet ikke hva jeg skal si, håper aldri jeg ser han igjen på banen, tror det må være den styggeste spilleren på øyriket for øyeblikket. Det går ikke ann og forsvare han lenger, filmer mindre, men er jo utrolig stygg i spillestilen, og ikke noe særlig god heller. Idag gjorde Wenger tre feil, og det var og ikke starte med Bendtner, Walcott og Denilson, i stede for, Eboue, Eduardo og Gilberto.

 

Men like greit og få det taptet, og ikke sitte og vente på at nullen sprekker snart. Har vært tedenser siden andre omgangen mot Villa, dårlig da, dårligere mot castle og værre idag. Får bare ikke håpe at det blir enda værre mot Cashley og gjengen...

 

Men en ting jeg lurer på, hva tenker Kolo og Almunia på i straffesituasjonen? Der skal Almunia holde seg på streken, når det er kamp om ballen, og Kolo trenger ikke takle når spilleren er på vei ut av farlig sone...Håpløs feilvurdering av begge to. Men det er vel ikke det som er avgjørende for oss idag, alle absolutt ALLE var langt unna pari idag, kunne like gjerne sendt utpå damelaget og det hadde ikke blitt noe værre....

 

 

 

For en nedtur...

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg var litt skarp i uttalelsene mine i sted.

 

Ved nærmere ettertanke, så kan vi klare å slå Chelsea neste helg, dersom vi får tilbake Cesc, Hleb og Flamini. Dette tapet kan jo også gjøre at vi blir mer sultne og på hugget mot et Chelsea-lag som absolutt ikke imponerer noen om dagen.

Link to comment
Share on other sites

All honnør til Mbro som sikkert spilte sin beste kamp for sesongen.

Ikke mye positivt å si om spillet vårt idag.

Det positive: Almunia,Gallas og Mozart.

Ennå mer positivt: Flamini,Fab og Hleb er gjerne tilbake neste helg.

Vi leder ennå PL.

Link to comment
Share on other sites

Null gull i sesongen 2007/08

gå å legg deg... er så irriterende å høre på 14iss utalser som det der..

vi mangler 5 mann, 4 mann som hadde spilt fra start..

å ALLE lag taper kamper i løpet av en sesong( med et lite unntak :blink: )...

vi er i aller høyeste grad med i kampen om gulet;)

Link to comment
Share on other sites

Såklart vi kan vinne gullet. Det eneste som røk i dag er enda en unbeaten sesong.

Ta fra United Hargreaves, Rooney, Ronaldo og Scholes, så skal du se at de ikke spiller særlig jubelfotball de heller. Ta fra Chelsea Essien, Drogba, Lampard og Cole og de sliter de også. Ta fra Liverpool Gerrard, Torres, Benayoun, Mascherano og de er heller ikke noe tess. 3 vanskelige bortekamper har endt i 4 poeng. Greit nok, selv om vi kanskje hadde forutsetninger om 7.

 

Det er med sorg jeg skriver at Gilberto ikke er god lenger. Tempoet, ballbehandlingen og innsatsen er mildt sagt elendig om dagen. Elsker spilleren, men man må kalle en spade for en spade og han er ikke lenger god nok for Arsenal.

 

Eboue har jeg skrivd om i spillertråden hans.

 

Kampen i dag var mildt sagt elendig, og Diarra var likeså. Hadde forventet mer av han, men i dag manglet han også det han var god på de forrige kampene. Vinne ballen. For at spissene skal ha noe å jobbe med må midtbanen hjelpe dem og i dag ble Ade, Bendtner og Eduardo altfor isolert.

 

Cred til Boro.

Uansett om vi går 100 kamper ubeseiret kommer vi til å tape en dag. At det kom i dag var synd, men heller på Riverside enn hjemme mot Chelsea eller på OT.

Link to comment
Share on other sites

Null gull i sesongen 2007/08

gå å legg deg... er så irriterende å høre på 14iss utalser som det der..

vi mangler 5 mann, 4 mann som hadde spilt fra start..

å ALLE lag taper kamper i løpet av en sesong( med et lite unntak :blink: )...

vi er i aller høyeste grad med i kampen om gulet;)

Kan ikke si at du gjør deg selv noen tjeneste ved å bruke tallet 14 istedet for å skrive fjortis.. Jaja..

 

Og kan heller ikke helt skjønne hvorfor Eduardo får så mye pes? Ærlig talt, Toure var en vandrende katastrofe i første omgang, i likhet med Adebayor som var det hele kampen. Adebayor burde blitt byttet ut til pause, ikke Eduardo som vel ikke har fått prøvd seg i en hel PL-kamp ennå..

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg var litt skarp i uttalelsene mine i sted.

 

Ved nærmere ettertanke, så kan vi klare å slå Chelsea neste helg, dersom vi får tilbake Cesc, Hleb og Flamini. Dette tapet kan jo også gjøre at vi blir mer sultne og på hugget mot et Chelsea-lag som absolutt ikke imponerer noen om dagen.

 

Det er det eg og håper og trur. vi blir mer sultne på seier og slå chelsea. da blir fort tapet idag glømt og man u og pool spiller Uavjort. Men for at vi skal kunne slå Chelsea så må vi få tilbake Fab og Hleb og Flamini. og da er vi 3 poeng foran igjen.

skal vi si det er planen neste uke?

Link to comment
Share on other sites

Det mest positive i dag: Rosicky.

 

Det mest negative i dag: Ebouè.

 

Skuffende å se, men vi er veldig svekka av helheten av alle skadene. Vi har jo tross alt meget viktige spillere ute. Må uansett si jeg hadde trodd at vi skulle vinne, men det fortjente vi så absolutt ikke. Trøstemålet på slutten hjalp litt. Takk, Tomas.

Link to comment
Share on other sites

All honnør til Mbro som sikkert spilte sin beste kamp for sesongen.

Ikke mye positivt å si om spillet vårt idag.

Det positive: Almunia,Gallas og Mozart.

Ennå mer positivt: Flamini,Fab og Hleb er gjerne tilbake neste helg.

Vi leder ennå PL.

 

Du er god som klarer å finne noe positivt med dagen i dag! Almunia var delvis skyld i at det ble straffe, og burde også reddet straffen naturligvis. Gallas slet voldsomt med Aliadiere noe som ikke er spesielt imponerende. Mozart massevis av feilpasninger og usynlig til tider.

 

Skammen i denne kampen er selvsagt Eboue. Ikke nok med at vi blir ydmyket og rundspilt av et av PLs dårligste lag, Eboue sparker og slår ned motspillere uprovosert. Dette gjør skam på klubben Arsenal og en kraftig straff er på sin plass. Forøvrig var Diarra, Gilberto og Eduardo rett og slett skamdårlige. Toure, Clichy og de andre hadde også en dårlig dag på jobben.

Link to comment
Share on other sites

All honnør til Mbro som sikkert spilte sin beste kamp for sesongen.

Ikke mye positivt å si om spillet vårt idag.

Det positive: Almunia,Gallas og Mozart.

Ennå mer positivt: Flamini,Fab og Hleb er gjerne tilbake neste helg.

Vi leder ennå PL.

 

Du er god som klarer å finne noe positivt med dagen i dag! Almunia var delvis skyld i at det ble straffe, og burde også reddet straffen naturligvis. Gallas slet voldsomt med Aliadiere noe som ikke er spesielt imponerende. Mozart massevis av feilpasninger og usynlig til tider.

 

Skammen i denne kampen er selvsagt Eboue. Ikke nok med at vi blir ydmyket og rundspilt av et av PLs dårligste lag, Eboue sparker og slår ned motspillere uprovosert. Dette gjør skam på klubben Arsenal og en kraftig straff er på sin plass. Forøvrig var Diarra, Gilberto og Eduardo rett og slett skamdårlige. Toure, Clichy og de andre hadde også en dårlig dag på jobben.

 

Må innrømme at det positive satt langt langt inne denne gangen.

Alle underpresterte idag

Link to comment
Share on other sites

Omg, for en dårlig kamp av Arsenal. Førsteomgangen var heilt sykt dårlig. Bevegelsen, passninger og innsatsen i duellene var altfor dårlig. Jeg hadde håpet på Walcott og Bentner fra start, og det var synd at ikke Wenger valgte dette, for etter de kom innpå så ble spillet mye bedre.

Eboue kan Wenger bare selge. Makan til ufin spiller skal man lete bra etter. Han kunne fått to røde sammenlagt i dag. Meget unødvendig stygt spill av han, og it illegg har han jo en tendens å overpille i situasjoner. :P . Bedre å bli kvitt han, slik at Walcott får høyresiden fast.

 

Wenger har mye å ta tak i etter de to siste kampene. Et tap hadde kommet før eller siden, men jeg frykter at med den skadesituasjoenen vi er i, så kommer vi til å tape ytterligere poeng.

Kampen mot Chelsea tror jeg vi ike har sjans til og vinne, selv om det er hjemme. Vi rett og slett mangler ro og kreativitet på midtbanen.

 

Almunia må få et minus i dag, og han har gjort samme feilen flere ganger denne sesongen. Nemlig det at han rykker ut unødvendig, når en forsvarsspiller følger angriperen og at forsvareren har god kontroll og på en måte kan skjerme spilleren ut til kortlinjen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var tvers igjennom en svak Arsenal-forestilling.

Totalt mangel på kreativitet og ellers mye slurv og tullball i dag. Viser jo at vi ser veldig avhengig av spillere som Hleb og Fabregas.

En sentral midtbane med Gilberto og Diarra kan jo umulig funke når de ikke har offensive fibre i kroppen.

Dermed slår stopperne våre lange baller mot Adebayor som taper alle hodeduellene, misser mottak og selvfølgelig står i offside 4 av 5 ganger. Veldig svakt.

 

Boro vinner fortjent og bare det er betenkelig. Et lag som ikke har vunnet på 11 kamper vinner greit i dag.

Det var jo nettopp dette vi slet med i fjor. Taper mot antatt svakere lag langt nede på tabellen. Vi holder på å falle tilbake til disse syndene nå..

 

Forventer å se Walcott fra start mot Steaua.

Link to comment
Share on other sites

All honnør til Mbro som sikkert spilte sin beste kamp for sesongen.

Ikke mye positivt å si om spillet vårt idag.

Det positive: Almunia,Gallas og Mozart.

Ennå mer positivt: Flamini,Fab og Hleb er gjerne tilbake neste helg.

Vi leder ennå PL.

 

Du er god som klarer å finne noe positivt med dagen i dag! Almunia var delvis skyld i at det ble straffe, og burde også reddet straffen naturligvis. Gallas slet voldsomt med Aliadiere noe som ikke er spesielt imponerende. Mozart massevis av feilpasninger og usynlig til tider.

 

Skammen i denne kampen er selvsagt Eboue. Ikke nok med at vi blir ydmyket og rundspilt av et av PLs dårligste lag, Eboue sparker og slår ned motspillere uprovosert. Dette gjør skam på klubben Arsenal og en kraftig straff er på sin plass. Forøvrig var Diarra, Gilberto og Eduardo rett og slett skamdårlige. Toure, Clichy og de andre hadde også en dårlig dag på jobben.

 

Må innrømme at det positive satt langt langt inne denne gangen.

Alle underpresterte idag

 

Synes det er UFATTELIG imponerende at du klarer å skylde på Almunia i denne kampen - rett og slett imponerende!

 

At han var delvis skyld i straffen er rett og slett bullshit - han gjør alt rett, og er på vei til å kaste seg på ballen - men istedefor å trekke seg ned bak keeper som Toure SKAL gjøre der, så løper han inn i Almunia. Den straffen er det Toure som skal ta på sin kappe. Og å deretter si at han skal redde straffen... jaja... deg om det.

 

Gallas slet mot Aliadiere, men vil ikke si at det er noe som snakker for eller imot noen av dem. Aliadiere er en god spiller, det var han også til tider for oss - eneste som har ødelagt for han er alle skadene hans. Han er fortsatt en spiller med mer klasse i høyre lilletå enn mange andre spisser i premier league, deriblandt Eduardo og Bendtner, og idag var han jaggu mye bedre enn Adebayor også.

 

HELE laget sviktet idag, hvis det er noen som skal få godkjent så er det Rosicky, han prøver hvertfall - men får desverre lite å jobe med. Men hadde vi forventet at vi skulle fortsette storspil og være ett verdenslag uten Hleb, Flamini, Fabregas og Van Persie over lengre tid? Hvertfall ikke jeg.

 

 

Får bare håpe noen av dem i det minste er tilbake til kampen mot Chelsea. Hvis ikke, er det på høy tid at Walcott får tillit fremfor en udugelig, skitten og idiotisk Eboue - og kanskje Denilson burde få ta plass i midten fremfor enten Giblerto eller Diarra? Han er vel den som er best på å holde på ballen og sende smarte pasninger når vi ikke har Fabregas og Flamini på banen. Kanskje også den som likner mest på Fabregas i laget.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste positive idag er at vi fortsatt har scoret i samtlige seriekamper, det er det eneste laget burde ta med seg fra denne kampen. Og Eboue burde bli erstattet med en eller annen spiller, selv Alex Song kunne gjort en bedre jobb!

 

Vi reiser oss nok til uken mot det der rumenske laget som jeg ikke husker navnet på akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...