Jump to content

Midtstopper...


Ravenghost

Recommended Posts

Før jeg begynner vil jeg bare slenge ut et utsagn som jeg går ut fra at alle her inne er enige med:

 

Vi trenger en ny midstopper!!!

 

(Touré drar snart til ACN, Gallas har hatt 3 lengre skadefravær på 15 mnd i Arsenal, Senderos gir oss nerver hver kamp osv...)

 

Så hvem skal denne mystiske mannen være?

- En fordel om han ikke har vært i e-cup for annet lag (men siden ACN er ferdig når CL begynner på igjen og vi får tilbake Toure har ikke dette sååå mye å si)

 

- En fordel hvis det er en europeer (da slipper vi problemene lange reiser til Amerika medfører, og ikke minst slipper vi å tenke på at spilleren må spille i ACN)

 

- Hva med alderen? Synes at hvis det er èn posisjon ute på banen hvor spillerne bør ha erfaring bør det være i midtforsvaret, så kanskje vi bør gå for en som kanskje er født før 1980?

 

 

Men jeg har ikke peiling på hvem dette kan være. Jeg sjekket litt rundt omkring på football manager, men fant ikke så mye der.. Håper Rowley, Wenger har bedre peiling...

 

 

Ellers kan det se ut som at Wenger sin tolmodighet med Senderos er slutt (ble vraket for Song "Belong" i dag, så får vi se om Song hører mer hjemme i forsvaret vårt enn Senderos...)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Djourou?

Vet vi har han, men det faktum at vi kan risikere 1,5 mnd med han og Senderos der bak, gjør meg ikke trygg. Han har ikke vært sååå god for Birmingham...

 

Nei, jeg vil ha inn en ny, og da mener jeg en helt ny som kan gå rett inn, og ikke en som "it takes 6months to adapt" quote Wenger

Link to comment
Share on other sites

Djourou?

Vet vi har han, men det faktum at vi kan risikere 1,5 mnd med han og Senderos der bak, gjør meg ikke trygg. Han har ikke vært sååå god for Birmingham...

 

Nei, jeg vil ha inn en ny, og da mener jeg en helt ny som kan gå rett inn, og ikke en som "it takes 6months to adapt" quote Wenger

 

Djourou har vært go i de kampene jeg har sett han i år, han kan ikke få gjort noe med at Birmingham er så dårlig til tider da går det så klart utover han der bak også.... :P

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards kommer nok til oss en gang, han har uttalt at han er Arsenal fan, og at han drømmer om å spille for oss.. Men han blir kanskje dyr å kjøpe nå? kanskje vi henter inn ham når kontrakten går ut.

Men det er ikke noe tvil om at vi trenger en midstopper, men det blir ikke lett å hente in en god og rutinert reserve midtstopper. :P

Link to comment
Share on other sites

Er en annen spiller, som er Argentinsk, Kanskje verdens største stoppertalent. Ezequiel Marcelo Garay, Spilelr i Spansk første divisjon nå. Er et sinnsykt talent. Har samme egenskaper som toure. Er veldig hurtig. Enorm spenst. God defensivt og offensivt. Men vil gjerne ha en engelsk mann. Men vil gjerne ha en ny Adams, Bould, Keown. En brite. Men disse er som kjent veldig dyre. Og er ikke så alt for mange som er tilgjenglige.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Micah Richards.

Blir svindyr, men jeg ser for meg at Wenger kan gjøre han enda bedre enn han er i dag og kanskje på sikt ta over etter Gallas.

Vi har mye penger å handle for så å bruke £20 mill. på han ser jeg ikke som noe problem.

Det er værre med Wenger som bare en sjelden gang vil bruke over £10 mill. på en spiller.

 

Djourou er god, men usikker på om han er bra nok reserve for Kolo.

 

Bare jeg slipper å se Song og Senderos baki forsvaret er jeg fornøyd. De er ikke gode nok rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Steven Taylor?

 

Kunne tenkt meg han jeg og, meget habil midtstopper som bare er 21år og har en lang karriere forran seg, brukbar på høyreback er han også. Født i London, og har spilt under Tony Adams i Wycombe Wanderers, som forøvrig er Taylors store Idol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også svært gjerne ha tenkt meg Steven Taylor, men han blir vel dyr. Som alle andre unge britiske spillere!

Han var veldig god mot oss, dessverre og ser ut til å ha et voldsomt talent

Han har bra fart, god å markere og han ser ut til å ha brukbar kommunikasjon med resten av forsvaret, noe Arsenal mangler en del på.

Det går nesten ikke ann å bruke Senderos en hel måned, hvis Gallas blir skadet. Song vil jeg heller ikke se i forsvaret. Djourou er en habil midtstopper, men han finner på mye rart.

Wenger har jo tidligere uttalt at han kanskje kommer til å kjøpe i Januar, så da får vi håpe at det er noe sannhet i det ;)

Men det som hadde vært det beste er at Wenger hadde nekta Tourè og Ebouè å dra til AM(hvis det i det hele tatt er lov?!). Men det gjør han nok ikke...

Link to comment
Share on other sites

Er heilt enig med at det er for tynt bak Gallas/Toure, hvertfall utifra det Senderos og Gilberto har vist hittil i sesongen. Det hadde vert godt å hatt ein som er lika god som G/T til å steppe inn når Toure er i Afrika, eller når Gallas er skada..

 

Men "problemet" er når begge to er tilgjengelig, kva skal vi då gjøre med den tredje stopperen??

La han spille Liga-cup, og fast reservelagsfotball??

 

Tviler sterkt på at ein Richards/Taylor-type er tilfreds med å sitte på benken i fleire sesonger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også svært gjerne ha tenkt meg Steven Taylor, men han blir vel dyr. Som alle andre unge britiske spillere!

Han var veldig god mot oss, dessverre og ser ut til å ha et voldsomt talent

Han har bra fart, god å markere og han ser ut til å ha brukbar kommunikasjon med resten av forsvaret, noe Arsenal mangler en del på.

Det går nesten ikke ann å bruke Senderos en hel måned, hvis Gallas blir skadet. Song vil jeg heller ikke se i forsvaret. Djourou er en habil midtstopper, men han finner på mye rart.

Wenger har jo tidligere uttalt at han kanskje kommer til å kjøpe i Januar, så da får vi håpe at det er noe sannhet i det ;)

Men det som hadde vært det beste er at Wenger hadde nekta Tourè og Ebouè å dra til AM(hvis det i det hele tatt er lov?!). Men det gjør han nok ikke...

 

Er desverre ikke lov å nekte spillere å møte til landslaget, så lenge det er snakk om offisielle kamper. Får bare håpe at Elfenbenkysten ryker ut i gruppepillet. Men skal vel litt til.

 

Men kanskje Nordtveit får prøve seg viss skader sup, og landslagsoppdrag kommer på samme tid. Han kan da ikke være mye dårligere enn Song.

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at ein Richards/Taylor-type er tilfreds med å sitte på benken i fleire sesonger...

 

Er vel neppe noe problem så lenge Toure er bortreist og Gallas er skadet? Forøvrig er de nevnte spillerene meget interresante, men de er engelske og dermed like dyre å kjøpe som Kaka.

 

Midtstopper søkes, fortsatt. Når det gjelder Djourou, så synes jeg han var positiv i sine innhopp i Arsenal, men det han presterer i Birmingham gjør meg langt mer betenkt. Djourou er mer midtbanespiller enn midtstopper. Pr. i dag ville jeg ikke veddet mye på at Djourou er svaret.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg begynner vil jeg bare slenge ut et utsagn som jeg går ut fra at alle her inne er enige med:

 

Vi trenger en ny midstopper!!!

 

(Touré drar snart til ACN, Gallas har hatt 3 lengre skadefravær på 15 mnd i Arsenal, Senderos gir oss nerver hver kamp osv...)

 

Så hvem skal denne mystiske mannen være?

- En fordel om han ikke har vært i e-cup for annet lag (men siden ACN er ferdig når CL begynner på igjen og vi får tilbake Toure har ikke dette sååå mye å si)

 

- En fordel hvis det er en europeer (da slipper vi problemene lange reiser til Amerika medfører, og ikke minst slipper vi å tenke på at spilleren må spille i ACN)

 

- Hva med alderen? Synes at hvis det er èn posisjon ute på banen hvor spillerne bør ha erfaring bør det være i midtforsvaret, så kanskje vi bør gå for en som kanskje er født før 1980?

 

 

Men jeg har ikke peiling på hvem dette kan være. Jeg sjekket litt rundt omkring på football manager, men fant ikke så mye der.. Håper Rowley, Wenger har bedre peiling...

 

 

Ellers kan det se ut som at Wenger sin tolmodighet med Senderos er slutt (ble vraket for Song "Belong" i dag, så får vi se om Song hører mer hjemme i forsvaret vårt enn Senderos...)

Her trenger vi han Helmik'n for å ordne opp.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at ein Richards/Taylor-type er tilfreds med å sitte på benken i fleire sesonger...

 

Er vel neppe noe problem så lenge Toure er bortreist og Gallas er skadet? Forøvrig er de nevnte spillerene meget interresante, men de er engelske og dermed like dyre å kjøpe som Kaka.

 

 

 

Men kor lenge er Toure bortreist, 1 mnd pr. 2 eller 4 år?? Og har vi ein "garanti" på at Gallas vil vera mye skada??

 

Misforstå meg rett, er heilt enig at disse to er meget interessante, Richards har prestert over tid no og er faktisk på høgde med våres to beste. Hadde blitt overlykkelig viss vi kunne fått han!

 

MEN, poenget mitt er, med tre "like gode" stopperer må ein sitte på benken, og det hadde ingen av di vert tilfreds med.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Micah Richards.

Blir svindyr, men jeg ser for meg at Wenger kan gjøre han enda bedre enn han er i dag og kanskje på sikt ta over etter Gallas.

Vi har mye penger å handle for så å bruke £20 mill. på han ser jeg ikke som noe problem.

Det er værre med Wenger som bare en sjelden gang vil bruke over £10 mill. på en spiller.

 

Djourou er god, men usikker på om han er bra nok reserve for Kolo.

 

Bare jeg slipper å se Song og Senderos baki forsvaret er jeg fornøyd. De er ikke gode nok rett og slett.

 

100% enig. Mexes er også ein svært god midtstopper som eg kunne ha tenkt meg. men tviler på at han kjem.

Andrea Barzagli er og ein meget god mitdstopper som eg og kunne ha tenkt meg. Men Micah Richards er liksom drømmemidtstopperen min. om han hadde komt så hadde eg jubla (ken hadde vel ikkje d) ;)

Link to comment
Share on other sites

Gallas er 30, allerede har han fått til vane å ha et par solide skadeavbrekk hver sesong, og vil dessverre sannsynligvis også fortsette med det i fremtiden (pga alderen). Senderos har jeg mista trua på. Jeg mener han er god i perioder der han får tid til å spille seg varm i trøya, men vi kan ikke gi han ti kamper på rad bare for at han skal få opp selvtilliten. Jeg har ikke sett veldig mange Birmingham kamper, men Djouruo ser foreløpig ikke ut til å holde topp 4 standard, og en gang i fremtiden "gullstandard". Slik jeg ser det er det kun Kolo Toure som er et sikkert kort i mange år fremover, og han har også sine svakheter (ANC). Poenget er at en midtstopper bør hentes inn innen sesongstart neste år. Håvard er nok for ung selv om han er et kjempetalent, men ingenting ville gledet mer enn at han beviser det motsatte.

 

Ser at Steven Taylor og Micah Richards blir nevnt, og jeg kunne ikke vært mer enig. To spillere jeg har sansen for, solide spillere begge to og som i tillegg har 15 sesonger igjen hver. Synes det er verdt å satse på en av disse to, selv om de blir dyre. Mexes i Roma er også en jeg håper litt på. Han imponerer meg i stort sett alle Roma kampene jeg ser, selv om det er ganske få. Ellers tror jeg at det er viktig å få inn en spuiller som domminerer i luftrommet. Både Kolo og Gallas slet med Smith i går, og han er heller ikke verdens beste hodespiller.

 

Synes vi skal hente inn en spiller som har bevist noe over minst et par sesonger i en toppserie, men kjenner jeg Wenger rett Wenger kjøper han nok inn en ukjent 19 åring, som er bedre enn Puyol om et par sesonger ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Synes vi skal hente inn en spiller som har bevist noe over minst et par sesonger i en toppserie, men kjenner jeg Wenger rett Wenger kjøper han nok inn en ukjent 19 åring, som er bedre enn Puyol om et par sesonger ;)

 

 

Det er der Nordtveit kommer inn i bilde ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvordan det har gått med Connolly på utlån? Han ble jo sett på som "en ny Adams" for noen sesonger tilbake. Nå synes jeg at jeg hører mindre og mindre om ham...

Connoly speler sånn relativt fast på Colchester, etter det eg har fått med meg. Korleis han speler, bør nok andre svare på...

Link to comment
Share on other sites

Micah Richards kommer nok til oss en gang, han har uttalt at han er Arsenal fan, og at han drømmer om å spille for oss..

 

vel, Bergkamp holdt med Tottenham da han var liten og Walcott var Liverpool fan, så ikke si det, men Micah er den spilleren eg ønsker meg mest av alle på denne planet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...