Jump to content

EM trekning


bergkampje

Recommended Posts

Trekningen er klar!

 

Dødens gruppe er selvsagt gruppe C. Her må et storland ut allerede etter gruppespillet.

 

Gruppe A:

Sveits

Tsjekkia

Portugal

Tyrkia

 

Grubbe B:

Østerrike

Kroatia

Tyskland

Polen

 

Gruppe C:

Nederland

Italia

Romania

Frankrike

 

Gruppe D:

Hellas

Sverige

Spania

Russland

Link to comment
Share on other sites

Hipp som happ med gruppe C. Synd at tre såpass store lag møtes allerede da, men allikevel veldig gøy også. Kommer til å bli litt av noen kamper! ;)

 

Skulle bare hatt med Spania der også vettu, i stedet for Romania. ;) Men det er kanskje greit at det blir noen store kamper i sluttspillet også! :)

Link to comment
Share on other sites

Merkelige trekninger når Romania som banka Nederland i kvaliken må møte dem i gjen i gruppe spille i EM samme med Italia og Frankrike som var i samme gruppe i kvaliken møtes nok en gang i hat oppgjør.

 

Burde vært andre regler i trekningen at laga som var i samme gruppe i kvaliken ikke kunne komme i samme gruppe i EM ;)

 

 

Er vel Nederland som skal slite mest her spør du meg, de var dårlige i VM og sleit i kvaliken.

 

Romania er for meg et bedre lag en Nederland, men åpent tror Frankrike går videre er jo mitt Favoritt lanslag ;)

 

At Tyrkia fikk en heldig trekning likte jeg ikke as :)

Link to comment
Share on other sites

Gruppe A:

Sveits (Senderos og Djorou)

Tsjekkia (Rosicky)

Portugal

Tyrkia

 

Grubbe B:

Østerrike

Kroatia (Eduardo)

Tyskland (Lehmann)

Polen (Fabianski)

 

Gruppe C:

Nederland (Persie)

Italia

Romania

Frankrike (Clichy, Diarra, Diaby, Gallas, Sagna og Flamini)

 

Gruppe D:

Hellas

Sverige

Spania (Almunia, Fabregas)

Russland

 

Mange Arsenal spillere i EM, selvsagt kan det hende at vi henter inn nye og kanskje selger noe til den starter da.

Det bli spennende blir det å se om Eduardo klarer å skåre på de to Arsenal keeprene?

 

Blir uansett et spennende EM dette.

Link to comment
Share on other sites

Gruppe A:

Sveits (Senderos og Djorou)

Tsjekkia (Rosicky)

Portugal

Tyrkia

 

Grubbe B:

Østerrike

Kroatia (Eduardo)

Tyskland (Lehmann)

Polen (Fabianski)

 

Gruppe C:

Nederland (Persie)

Italia

Romania

Frankrike (Clichy, Diarra, Diaby, Gallas, Sagna og Flamini)

 

Gruppe D:

Hellas

Sverige

Spania (Almunia, Fabregas)

Russland

 

Mange Arsenal spillere i EM, selvsagt kan det hende at vi henter inn nye og kanskje selger noe til den starter da.

Det bli spennende blir det å se om Eduardo klarer å skåre på de to Arsenal keeprene?

 

Blir uansett et spennende EM dette.

 

 

er vell ikke Fabianski som er førstekeeper for øyeblikket, eller ?

Link to comment
Share on other sites

Gruppe A:

Sveits (Senderos og Djorou)

Tsjekkia (Rosicky)

Portugal

Tyrkia

 

Grubbe B:

Østerrike

Kroatia (Eduardo)

Tyskland (Lehmann)

Polen (Fabianski)

 

Gruppe C:

Nederland (Persie)

Italia

Romania

Frankrike (Clichy, Diarra, Diaby, Gallas, Sagna og Flamini)

 

Gruppe D:

Hellas

Sverige

Spania (Almunia, Fabregas)

Russland

 

Mange Arsenal spillere i EM, selvsagt kan det hende at vi henter inn nye og kanskje selger noe til den starter da.

Det bli spennende blir det å se om Eduardo klarer å skåre på de to Arsenal keeprene?

 

Blir uansett et spennende EM dette.

 

 

er vell ikke Fabianski som er førstekeeper for øyeblikket, eller ?

 

Korrekt. Artur Boruc er klar førstekeeper for Polen.

 

I tillegg tviler jeg på at Lehmann fremdeles er i Arsenal når EM pågår. Han må reise i januar, eller få spille, for å ikke la Hildebrand (? usikker på hvem som er 2. keeper) ta over rollen som førstekeeper.

 

Så plutselig kan faktisk hele spørsmålet gå i oppløsning! :(

Link to comment
Share on other sites

Burde vært andre regler i trekningen at laga som var i samme gruppe i kvaliken ikke kunne komme i samme gruppe i EM ;)

 

Ja reglene er rett og slett helt på trynet.

Nederland blir straffet siden de har vært best fordi de kommer i seedingsgruppe med tre land mange kan tenke seg å møte. Hellas fordi de var i en enkel gruppe, Sveits og Østerrike fordi de har EM. Så derfor blir Nederlands "øverste-seedingsgruppe" snarere en dårlig gruppe å være i iom at de ikke har sikret seg å ikke treffe noen andre tøffe lag. At resultatene fra den desidert viktigste fotballturneringen ikke er med er jo og til å grine av. Masse kamper som da de ble spilt var ubetydelig(Laget var sikret mesterskap evt. sjanseløs på mesterskap) blir da tellende foran mens veldig viktige kamper ikke betyr noe. Å bruke FIFA-rankengen hadde tom vært bedre. Dog er ikke den heller en veldig bra indikasjon alltid. Men dette er skandaløst og det overrasker meg voldsomt at de ikke klarer å komme opp med noe bedre system :(

Link to comment
Share on other sites

Burde vært andre regler i trekningen at laga som var i samme gruppe i kvaliken ikke kunne komme i samme gruppe i EM :D

 

Ja reglene er rett og slett helt på trynet.

Nederland blir straffet siden de har vært best fordi de kommer i seedingsgruppe med tre land mange kan tenke seg å møte. Hellas fordi de var i en enkel gruppe, Sveits og Østerrike fordi de har EM. Så derfor blir Nederlands "øverste-seedingsgruppe" snarere en dårlig gruppe å være i iom at de ikke har sikret seg å ikke treffe noen andre tøffe lag. At resultatene fra den desidert viktigste fotballturneringen ikke er med er jo og til å grine av. Masse kamper som da de ble spilt var ubetydelig(Laget var sikret mesterskap evt. sjanseløs på mesterskap) blir da tellende foran mens veldig viktige kamper ikke betyr noe. Å bruke FIFA-rankengen hadde tom vært bedre. Dog er ikke den heller en veldig bra indikasjon alltid. Men dette er skandaløst og det overrasker meg voldsomt at de ikke klarer å komme opp med noe bedre system :P

Jepp , men UEFA er ikke akurat kjent for og vere kreativ heller.

Link to comment
Share on other sites

Burde vært andre regler i trekningen at laga som var i samme gruppe i kvaliken ikke kunne komme i samme gruppe i EM :)

 

Ja reglene er rett og slett helt på trynet.

Nederland blir straffet siden de har vært best fordi de kommer i seedingsgruppe med tre land mange kan tenke seg å møte. Hellas fordi de var i en enkel gruppe, Sveits og Østerrike fordi de har EM. Så derfor blir Nederlands "øverste-seedingsgruppe" snarere en dårlig gruppe å være i iom at de ikke har sikret seg å ikke treffe noen andre tøffe lag. At resultatene fra den desidert viktigste fotballturneringen ikke er med er jo og til å grine av. Masse kamper som da de ble spilt var ubetydelig(Laget var sikret mesterskap evt. sjanseløs på mesterskap) blir da tellende foran mens veldig viktige kamper ikke betyr noe. Å bruke FIFA-rankengen hadde tom vært bedre. Dog er ikke den heller en veldig bra indikasjon alltid. Men dette er skandaløst og det overrasker meg voldsomt at de ikke klarer å komme opp med noe bedre system :)

Jepp , men UEFA er ikke akurat kjent for og vere kreativ heller.

 

Det som er mest skandaløst er at værtsnasjonene er automatisk 1. seedet. Som om ikke hjemme fordelen var nok skal man også ha en god sjanse til å unngå noen av de sterkeste nasjonene. Denne fordelen blir selfølgelig større i et VM hvor det er dobelt så mange grupper og de svakeste lagene er enda svakere. Uten at jeg 100% sikker lurer jeg på at Hellas var der siden de er rejerende mester og derfor automatisk der også...

 

Når man nå først ikke klarer å komme opp med noe bedre rangerisk system så kan man jo like gjerne ha en åpen trekning... Så er ingen sikret noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...