Jump to content

2007.11.12 Reading B


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

A stroll in the park, enkelt og greit. Men kan noen snart fortelle Ade at av og til, bare av og til, så går det an å sette fart rett på mål? Det er forsåvidt artig nok å se dansetrinnene frem og tilbake, fyren er jo en glimrende slow fox danser, men i ny og ne kan det gjøres bitte litt enklere. Ut over det; en helt grei dag på kontoret.

Enig.. Han er tross alt Arsenals nest kjappeste på 40m etter Armand Traore. Tror det heller har med selvtillitt å gjøre.

 

Ellers er det elendig at Fabregas ikke får spille mot Wigan.

Da får jeg ikke sett han da jeg drar til London for å se kampen... :blink:

 

Men en god kamp av gutta og en sterk seier!

Ingen som spilte dårlig, mens målscorerne hadde veldig gode kamper. Spesielt Flamini!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Flamini er glimrende ja. Men det er jaggu Adebayor også. Du verden for en innsats han legger for dagen - igjen. Han løper og brøyter vei for sine medspillere konstant, og blir aldri usynlig slik Henry kunne bli. At han fortsatt har mye å gå på taktisk, teknisk og i avslutningsfasen er forsåvidt riktig. Men han har forbedret seg kraftig på alle disse punktene siden hans ankomst. En utvikling som forhåpentligvis bare vil fortsette.

 

Forøvrig bør utviklingen til de to nevnte herrer være kilde til mye lærdom for oss alle. Begge ble de av den gemene hop, betegnet som "ikke gode nok" i lang lang tid. Nå leverer de uke efter uke på meget høyt nivå. Kanskje bør en tenke seg om to ganger før en kategorisk avskriver Senderos, Song, Bendtner og likemenn i fremtiden.

 

Wenger knows!

Link to comment
Share on other sites

A stroll in the park, enkelt og greit. Men kan noen snart fortelle Ade at av og til, bare av og til, så går det an å sette fart rett på mål? Det er forsåvidt artig nok å se dansetrinnene frem og tilbake, fyren er jo en glimrende slow fox danser, men i ny og ne kan det gjøres bitte litt enklere. Ut over det; en helt grei dag på kontoret.

Har jeg sagt hele tiden. Flamini er 100% innsats, 100% heart, og etterhvert har han begynt å få 100% skills også.

Ellers er det mest gledelige at Ade is back on track...

Link to comment
Share on other sites

Eg er vel ein av dei som til tider har vore kritisk til Flamini, men det biter eg i meg med glede!! Fantastisk flott kamp av gutten nok ein gong!

 

Ei ekstra unnskyldning til Korslundinho som heile tida har prøvd å overbevise meg om skillsa til Flamster`n.. Sorry Jørn Ole, og god tur til London! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Morsomt å se på når laget maler og maler.

Synes alle gjør en god match, men Eboue bør terpe litt mer avslutninger. :blink:

 

Når det gjelder Flamini så er han er rivjern uten like og viser seg vel verdig plassen sin på førstelaget denne sesongen. Og det ser ut til at kritikken han har fått har gjort han til en bedre spiller, for han har hevet seg GANSKE mange hakk fra i fjor. Mulig at tilliten gjør han godt. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Profesjonelt utført arbeid dette. Tre poeng og to plussmål uten å måtte anstrenge seg FOR mye, uten skader (så vidt jeg kunne registrere). Og betimelig av Cesc å dra på seg et kort slik at han må stå over mot Wigan, skjønt man skal jo ikke ta noen seier på forskudd...

 

Arsenal er verdensmester i pasningsfotball, særlig når de kan trille ballen på midtbanen i lavt tempo, og motstanderen har samlet seg i klynge rundt egen 16-meter. Sånn sett var det jo litt Liverpool over Arsenal i første omgang. Men Arsenal har et HELT annet taktskifte og viser helt andre ferdigheter når muligheten først byr seg. Ellers fremstår Arsenal som litt småpuslete og litt lite aggressive i perioder, skjønt heller ikke her viser man vel mer enn man er nødt til, og det er helt klart at man er blitt mer rutinerte også på dette punktet. Det var dog lite profesjonelt å vise veldedighet og gi Reading en scoring på slutten. DET var ren konsentrasjonssvikt.

 

For øvrig er det frustrerende at linjemannen nok en gang fratar Arsenal en PERFEKT scoring. Man kan godt argumentere med at det ikke fikk noen betydning for kamputfallet, men det KAN få betydning for ligagullet, særlig når det skjer så ofte som det har gjort i høst. Og dette aktualiserer videodømming. Man kan la situasjonen spille seg ut, og så trekke tilbake hvis videoen viser at det var off-side. Problemet er naturligvis dersom det IKKE blir mål, og spillet fortsetter. Sånn sett blir det vanskelig å praktisere videodømming konsekvent uten å bryte opp spillet. Men hvorfor ikke la situasjoner der det likevel ikke blir scoring bare fortsette?

 

Til slutt; det er åpenbart at forskjellene på topp og bunn i engelsk fotball blir stadig større. Selv når de kjører på kun 60-70% av kapasiteten var Arsenal flere klasser for store for Reading. Coppel har jo et poeng når han sier at verden er "urettferdig" og at penger dessverre betyr stadig mer i moderne fotball, skjønt når det gjelder pengebruk så kan man vel ikke si at Arsenal akkurat har kjøpt seg til suksess. Men Arsenal har naturligvis helt andre ressurser når det gjelder mulighet til å gi høy lønn, og enda viktigere, deres status gjør at de har større muligheter enn mindre klubber til å trekke til seg store talenter. Men likevel; Arsene Wenger har jo vist at det går an å skape store lag med moderate midler, bare man er god nok. Sånn sett burde jo Wenger og Arsenal fremfor noen være et forbildde for mindre og fattigere klubber.

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til; nestemann som klager på Flamster`n får med meg å bestille. Han blir mer og mer konge for hver kamp som spilles. Han er like sikker i startellveren som Cesc. Flamster`n er rett og slett glimrende!

 

Har alltid hatt sansen for denne arbeidssomme spilleren som alltid gir jernet. Med tilitten han har

fått har han løftet seg flere hakk og er bankers på laget.

Tempoet i laget er en helt annen med Flamstern der.

 

Stroll in the park igår og 2. omgangen var stor. Ade man of the match. Prikken over i en mangler ennå.

Han er vel tilbake neste helg?

Link to comment
Share on other sites

Eg er vel ein av dei som til tider har vore kritisk til Flamini, men det biter eg i meg med glede!! Fantastisk flott kamp av gutten nok ein gong!

 

Ei ekstra unnskyldning til Korslundinho som heile tida har prøvd å overbevise meg om skillsa til Flamster`n.. Sorry Jørn Ole, og god tur til London! :huh:

 

Du er tilgitt, Terje ;)

Tror samtlige her inne er glad for at Flamster'n og laget gjør det så bra for tiden. Skal prøve å ikke hovere så mye med "hva var det jeg sa", men det frister litt mye innimellom. :blink:

 

Og en ting til; nestemann som klager på Flamster`n får med meg å bestille. Han blir mer og mer konge for hver kamp som spilles. Han er like sikker i startellveren som Cesc. Flamster`n er rett og slett glimrende!

Stroll in the park igår og 2. omgangen var stor. Ade man of the match. Prikken over i en mangler ennå.

Han er vel tilbake neste helg?

Neste helg spiller vel ikke Arsenal pga landslag, men regner med at han putter mot Wigan også... For hver gang jeg har sett Adebayor spille, har han scoret og spilt veldig bra. ;)

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til; nestemann som klager på Flamster`n får med meg å bestille. Han blir mer og mer konge for hver kamp som spilles. Han er like sikker i startellveren som Cesc. Flamster`n er rett og slett glimrende!

 

Har alltid hatt sansen for denne arbeidssomme spilleren som alltid gir jernet. Med tilitten han har

fått har han løftet seg flere hakk og er bankers på laget.

Tempoet i laget er en helt annen med Flamstern der.

 

Stroll in the park igår og 2. omgangen var stor. Ade man of the match. Prikken over i en mangler ennå.

Han er vel tilbake neste helg?

 

Jeg er veldig enig i det som her blir sagt om Flamini! Det er himmelvid forskjell på Gilberto og Flamini når det kommer til tempo, aggresitivitet og ikke minst kapasitet! At Gilberto kan sette straffer og balansere et lag er ikke nok for et Arsenal som skal dominere kamper og ha den nødvendige vinnermentaliteten.

 

Flamini oser av kampvilje og jeg er sikker på at han er en lederskikkelse utpå banen som vi må tilbake i tid for å finne. Her sloss det hele tiden, og maskinen går ikke tom.

 

Jeg velger derfor Flamini som banens beste i går. Mye på grunn av at han topper arbeid nedfelt med en skoring, men vel så mye fordi jeg vet vi fort kunne ha tapt krigen om vi ikke hadde hatt en slik type i laget. For det nytter ikke bare med offensive kvaliteter som Hleb, Fabregas og Ade har masse av.

 

Jeg håper virkelig Flamini får fortsette. Jeg er ikke sikker på om han har så fast plass i hodet til Wenger som vi håper.

 

Det finnes erfarne typer på benken som svært gjerne vil ha tilbake plassene sine. Blir spennende om Wenger holder ut med typer som Almunia og Flamini på laget når Lehmann og Gilberto sitter misfornøyde på benken.

 

Ellers undrer jeg meg over at Bendtner nå er fremfor Eduardo i køen om plass på laget. Interressant. Eduardo var et dyrt kjøp, men det kan jo se litt urovekkende ut for ham...

 

Såg kampen i går takket være sopcoast...

 

Synes vi til tider rundspilte Reading. I tillegg har vi flere hundreprosentsjanser av blant annet Adebayor og Eboue (!). Det var rett og slett ikke godt nok å ikke prestere flere mål i går, og jeg håper effektiviteten tar seg opp med tanke på at motstanderen fort kan bli vanskeligere.

 

Det positive i går var i mine øyne at vi mestret å ta tak i kampen med et tempo som etterhvert gav resultat mot et ultradefensivt Reading-lag. Spillere som står frem var for meg Flamini, Adebayor (på tross av frustrende mangel på effektivitet), Clichy (igjen!!!!!!!! - åh for en fantastisk spiller) og Hleb (for en opptur denne karen har fått i Arsenal-drakta, - men hvorfor må han skore et mål på den måten? Er det nødvendig å kringle føttene på den måten for å lirke kula i mål?). Fabregas var ok i går, men jeg skjønte lite av det der gule kortet. Har han planlagt ny Barcelona-tur i nærmeste fremtid?

Link to comment
Share on other sites

 

Det positive i går var i mine øyne at vi mestret å ta tak i kampen med et tempo som etterhvert gav resultat mot et ultradefensivt Reading-lag. Spillere som står frem var for meg Flamini, Adebayor (på tross av frustrende mangel på effektivitet), Clichy (igjen!!!!!!!! - åh for en fantastisk spiller) og Hleb (for en opptur denne karen har fått i Arsenal-drakta, - men hvorfor må han skore et mål på den måten? Er det nødvendig å kringle føttene på den måten for å lirke kula i mål?). Fabregas var ok i går, men jeg skjønte lite av det der gule kortet. Har han planlagt ny Barcelona-tur i nærmeste fremtid?

Hehe, har sitti å sett på målet et par hundre ganger nå, og du ser han har veldig, veldig lyst til å legge ballen 45 grader ut til Eboue (Noe som hadde blitt en ren kopi av Robins 3-0 mål der i fjor). Men så ombestemmer han seg og får akkurat vendt keeperen brilliant vekk og skutt ballen i mål via en forsvarer. Herlig spiller!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var særs kritisk til Flamini ifjor, og føler det var berettiget da, men ingenting som gleder meg mer enn at jeg må ta i meg ordene mine når det gjelder spillere som blir bedre. Var bekymret i starten av året for at vi skulle bli litt veike på midten med to små, men du verden, de tar det igjen på så mange andre områder.

 

Det neste som skjer er vel at min hogstabbe nummer 1, Senderos begynner og briljere bak i forsvaret også :blink:

Selv om der har jeg mere tvil, men som sagt, ingenting er bedre enn at gutta beviser meg feil,

og det har Flamini gjort til nå i år :huh: Sorry for at jeg tvilte på deg Flamster.

 

Flott kamp av gutta igår, og når vi klikker klakker på vårt beste er det ingen som følger oss.

 

SUPER GUNNERS, SUPER ARSENAL FC

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var ok i går, men jeg skjønte lite av det der gule kortet. Har han planlagt ny Barcelona-tur i nærmeste fremtid?

 

Var egentlig rimelig greit, bedre at han må stå over mot Wigan en f. eks Chelsea.

Tror nok det var kontrolert, ja. Skal han først stå over en kamp så er det like greit at det er mot Wigan.

 

Smart, Cesc!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det med karantener i PL? Nå fikk han sitt 5 og må sone. Men når er neste gang han må sone?

Også er det sånn at karantenen trer i kraft først akkurat en uke etter at en pådrar den seg sant? Så hvis vi hadde kamp neste helg kunne Fabregas spilt likevel?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det med karantener i PL? Nå fikk han sitt 5 og må sone. Men når er neste gang han må sone?

Også er det sånn at karantenen trer i kraft først akkurat en uke etter at en pådrar den seg sant? Så hvis vi hadde kamp neste helg kunne Fabregas spilt likevel?

Jeg tror det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var ok i går, men jeg skjønte lite av det der gule kortet. Har han planlagt ny Barcelona-tur i nærmeste fremtid?

 

Var egentlig rimelig greit, bedre at han må stå over mot Wigan en f. eks Chelsea.

Tror nok det var kontrolert, ja. Skal han først stå over en kamp så er det like greit at det er mot Wigan.

 

Smart, Cesc!

Ja, er ganske sikker på at det var kontrollert jeg og. Ser ut som han smiler innvendig når han får det gule av dommeren. :D

 

Ellers må jeg si at det er herlig å se Flamini briljere på den måten som han gjør. Løper, løper, løper, løper. Han er er en arbeidsmaskin på midtbanen, noe vi har manglet etter at Vieira dro. Jeg har alltid ment at Flamini er god, og det er herlig å se han begynne å få til ting!

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var ok i går, men jeg skjønte lite av det der gule kortet. Har han planlagt ny Barcelona-tur i nærmeste fremtid?

 

Var egentlig rimelig greit, bedre at han må stå over mot Wigan en f. eks Chelsea.

Tror nok det var kontrolert, ja. Skal han først stå over en kamp så er det like greit at det er mot Wigan.

 

Smart, Cesc!

Ja, er ganske sikker på at det var kontrollert jeg og. Ser ut som han smiler innvendig når han får det gule av dommeren. :D

 

Nå. Vet ikke hvor godt jeg likte dette kortet jeg. Isolert sett er jeg helt enig, Wigan hjemme er en perfekt match å stå over, hvis han først må stå over en match. Men måten kortet kommer på er rett og slett litt arrogant og vil garantert motivere Wigans spillere maks før kampen mot oss. På generellt grunnlag synes jeg dessuten spillere bør søke å unngå gule kort - og dermed utsette karantener i størst mulig grad.

 

La oss håpe at folket i Arsenal-garderoben forøvrig ikke tenker som Cesc, men faktisk tar Wigan på alvor.

Link to comment
Share on other sites

Noen stats...

 

Reading-Arsenal

 

Shots on Target: 3-4

Shots of Target: 2-9

Passing Success: 74,4% - 90%

Possession: 32.5% - 67.5%

 

Er jo helt utrolig med et slikt ballinnehav på bortebane. Vi hadde full kontroll på kampen, men Eboue må virkelig begynne å treffe med pasningene snart. Han har brukt opp den ene finta han hadde og det blir litt for lett å lese hans neste trekk. Han har en ensformig spillestil. Ellers må jeg si at Sagna virkelig er et strålende kjøp av Wenger. Det var mange som synes det var et merkelig kjøp i sommer, men han er jo helt fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var ok i går, men jeg skjønte lite av det der gule kortet. Har han planlagt ny Barcelona-tur i nærmeste fremtid?

 

Var egentlig rimelig greit, bedre at han må stå over mot Wigan en f. eks Chelsea.

Tror nok det var kontrolert, ja. Skal han først stå over en kamp så er det like greit at det er mot Wigan.

 

Smart, Cesc!

Ja, er ganske sikker på at det var kontrollert jeg og. Ser ut som han smiler innvendig når han får det gule av dommeren. :D

 

Nå. Vet ikke hvor godt jeg likte dette kortet jeg. Isolert sett er jeg helt enig, Wigan hjemme er en perfekt match å stå over, hvis han først må stå over en match. Men måten kortet kommer på er rett og slett litt arrogant og vil garantert motivere Wigans spillere maks før kampen mot oss. På generellt grunnlag synes jeg dessuten spillere bør søke å unngå gule kort - og dermed utsette karantener i størst mulig grad.

 

La oss håpe at folket i Arsenal-garderoben forøvrig ikke tenker som Cesc, men faktisk tar Wigan på alvor.

Men det siste gule kortet hadde komt før eller siden, så det er nok godt å begynne på "blanke ark" igjen, sånn at han forhåpentligvis ikke mister det tette og harde programmet i desember.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor mange synes det er greit at Fab får gult kort??

For all del, er jo selfølgelig bedre og stå over mot Wigan eller Chelsea, men hvorfor ville oppsøke kort fordi at "da slepper jeg og stå over mot Chelsea!" ?? Tenk om alle hadde gjort det!?

 

Tror foressten at neste suspensjon er etter 7 gule..

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til; nestemann som klager på Flamster`n får med meg å bestille. Han blir mer og mer konge for hver kamp som spilles. Han er like sikker i startellveren som Cesc. Flamster`n er rett og slett glimrende!

 

Så enig så enig!

 

Og mange har påpekt dette tidligere, til tross for at mange vil ha han vekk, at Arsenal også trenger spillere som Flamini. Arsenal kan ikke bare bestå av tekniske begavelser som Fabregas og Hleb m.fl.

 

Helt oppriktig så nærmer han seg Parlour på mitt heltebarometer! :D

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til; nestemann som klager på Flamster`n får med meg å bestille. Han blir mer og mer konge for hver kamp som spilles. Han er like sikker i startellveren som Cesc. Flamster`n er rett og slett glimrende!

 

ja vel ja.

 

Flamini var Man of the Match. Han imponerte nok en gang med aggresivitet og stå-på-vilje.

Men......han ble ikke MOM på tross av...men på grunn av manglende tempo hos sine medspillere i lange perioder.

Flamini holder selvsagt Gilberto på benken, men jeg skulle gjerne sett at Flamini hadde mer teknisk balast på banen. Her har jeg håp om at Diarra kan hamle opp med Flamster`n. Og da er vår sentrale midtbane verdens beste.

Jeg klager ikke på Flamini... :D , men det er forhåpentligvis potensiale for enda mer luksus i midtbaneleddet.

Og det potensiale finnes muligens i Diarra!!!!

 

Han ble Man of The match rett og slett fordi han var banens beste og det har han

blitt kåret til i mange kamper nå. Mulig Diarra blir god men tempoet til Flamstern er han langt ifra.

Akkurat det har vært en av nøklene til vår suksess denne sesongen.

Flamini er kommet for å bli han og jeg digger denne spilleren som framstår

totalt uten nykker. En Parlour in disguise :P

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til; nestemann som klager på Flamster`n får med meg å bestille. Han blir mer og mer konge for hver kamp som spilles. Han er like sikker i startellveren som Cesc. Flamster`n er rett og slett glimrende!

 

ja vel ja.

 

Flamini var Man of the Match. Han imponerte nok en gang med aggresivitet og stå-på-vilje.

Men......han ble ikke MOM på tross av...men på grunn av manglende tempo hos sine medspillere i lange perioder.

Flamini holder selvsagt Gilberto på benken, men jeg skulle gjerne sett at Flamini hadde mer teknisk balast på banen. Her har jeg håp om at Diarra kan hamle opp med Flamster`n. Og da er vår sentrale midtbane verdens beste.

Jeg klager ikke på Flamini... :D , men det er forhåpentligvis potensiale for enda mer luksus i midtbaneleddet.

Og det potensiale finnes muligens i Diarra!!!!

Du kødder? Går det ikke ann å gi Flamini litt credit for en gangs skyld når han spiller så bra han gjør.. Å si at han ble MoM pga at de andre spilte dårlig er jo bare helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...