Jump to content

2007.10.07 Sunderland H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi skulle ledet 3-0. Hvordan linjemann "ser" en offside er meg en gåte. Nok om det. Denne kampen kunne meget fort endt med tap, og for et år siden hadde det også blitt resultatet

 

Jeg så kampen på Setanta Sports.

I pausen viste de at Adebayor var offside tidligere i angrepet som førte til Diabys annulerte scoring.

Dermed "burde" ikke situasjonen ha oppstått en gang.

Det er jo hårreisende å vinke offside der han gjør det..men den virkelige offsiden oppstår 6-7 sekunder tidligere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Dårlig dømming i denne kampen også. Har kommet ut av tellingen på hvor mange ganger vi skulle hatt straffe eller at det blir blåst offside feilaktig. Dagens offside var jo ikke i grenseland engang :)

Med rette dommeravgjørelser tror jeg denne kampen hadde blitt veldig anerledes.

 

Kampen ble en thriller, og hadde dette vært forrige sesong så hadde det blitt uavgjort eller tap. 3 poeng i dag var fortjent, og det var synd å se 2 flotte skudd som gikk stang ut, og at adebayor og Fabreagas bomme på store sjanser. Det røde kortet var soleklart, så dommern får få et lite pluss der.

Link to comment
Share on other sites

Deilig å innkassere tre nye poeng etter kampen i dag. Sunderland skal ha en god porsjon ros for at de gjør matchen så spennende som den blir, til tross for at vi kjører over dem i store deler av kampen. Jeg synes måla var flotte, spesielt 1-0 scoringen. Diaby må ha banka morra til dommern, kan ikke skjønne hvorfor hans mål blir annulert (han burde i tillegg fått det første godkjent, men Robins frispark overskygger jo den situasjonen). Når det gjelder forsvarsspillet i dag må jeg si jeg er skuffa. Senderos er skremmende svak i lufta og taper hodedueller eller nikker rett i en motspiller i 3 av 4 tilfeller. Clichy er elendig på mål nummer en, han opphever offsiden, han går hjelpeløst inn i duellen og taper så det synger, og dekker hjørnet for keeper samtidig som han ikke klarer blokkere ballen. På utlikningen taper han også i lufta for Jones, men det kan han egentlig ikke klandres for da han sikkert er 10-20 cm lavere enn Sunderlandspissen.

 

Før kampen ønsket jeg å se Walcott fra start, og selv om han ikke starta er jeg veldig glad for at han fikk nesten en hel omgang. Det skal sies at han ikke fikk noen pangstart, men utover i omgangen viste han sin klasse, og til syvende og sist var det hans innhopp som vippet kampen over i vårt favør. Strålende av engelskmannen! Eneste som var litt synd er at han ikke scora da han satte ballen i stanga på overtid, han hadde virkelig fortjent den gollen. Rockin Robin er også på hugget, og har nå notert seg for fem ligascoringer denne sesongen, og sikkert et par i CL og. Som nevnt har han nå begynt å markere seg også i banespillet og er involvert i det meste. Og som Lars Tjernås sa i studio, så har van Persie utviklet seg til å bli en tilnærmet komplett spiss.

 

Nå er det landslagspause, etter det er nok en del spillere tilbake fra skader. Bolton skal bankes i neste runde, etter det starter det virkelige hardkjøret med Pool og ManU.

Link to comment
Share on other sites

I pausen viste de at Adebayor var offside tidligere i angrepet som førte til Diabys annulerte scoring.

Dermed "burde" ikke situasjonen ha oppstått en gang.

Det er jo hårreisende å vinke offside der han gjør det..men den virkelige offsiden oppstår 6-7 sekunder tidligere.

 

For å sette det på spissen, du kan ikke vinke offside i andre omgang for en situasjon som skjedde i første omgang......eller stod linjemannen og vinket i 6-7 sekunder?

Link to comment
Share on other sites

ser det er mange som har etterlyst både stolpeskudd og det røde kortet osv. Har lagt ut noen klipp fra dette. desverre er måla fra kampen utilgjengelige frem til midnatt, siden siden min drog 120gb transfer i dag, helt sykt!! :) Jeg blir nødt å sette begrensinger pr. antall nedlastinger pr. bruker pr. dag ser det ut som. Nye brukere til siden begynner plutselig å laste ned ALLE måla, og da blir det krøll :P

 

Highlights er lagt ut på zshare, så det skal fungere greit å laste ned.

 

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

Link to comment
Share on other sites

Kvaliteten på highlights er omtrent 50% av vanlig. (vanlig kvalitet = 1100-1300 bitrates)

 

Skal heller legge inn begrensninger på antall mulighe nedlastinger pr. dag. (det betyr at du kan laste ned alle dagens mål, men ikke for eks fra alle kampene før). da får jeg holdt kvaliteten oppe på et slikt nivå jeg mener det bør være :) Jeg skal forske litt på det, men det er helt klart jeg fint kan gå ned 2-3mb pr videoklipp og alikevel ha god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen finne videoklipp av McShanes takling? En idiot påstår det var ikke rødt kort!

 

Alle vi på fotball pubben så reprisen flere ganger alle sa det er rødkort ja

 

Du ser så tydelig at han ikke går etter ballen men bare for å skade Hleb..

 

Alle liverpool og Man Utd fans der sa var et korekt rødkort..

 

Du ser tydelig bene hans ikke går etter ballen og pluss han kner Hleb mitt i tryne med vilje også da han detter overhan.

 

Det der han har lært av stygge Kean værfall var slikte takliger Kean tok på sitt værste :P

Link to comment
Share on other sites

Utrolig morsomt å være på Emirates i dag, kjempe spennende kamp og en fortjent Arsenal seier. Men skjønner ikke hvor linjedommeren ser offside på Diaby sin scoring. Han kommer på løp bakfra og ingen inne i feltet er i offside. Men, men, det ble tre poeng og en helt fantastisk opplevelse på vår nydelige stadium.

 

Spesielt noe sanger som var morsomme å synge når Sunderland spillerene taklet:

 

"You dirty, nasty bastards!"

 

og

 

"Just like your manager, just like your manager!"

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Unskyld vis dette er PP.

Etter og ha sett dagens kamp er jeg meget fornøyd med at vi kommer tilbake etter å ha rotet inn to baklengsmål. Takk Van Persie for to herlige mål!

Men til mitt spørsmål. Under dagens sending på canal+ var det en Arsenal supporter der. Han hadde oppkalt sønnene sine etter tidligere Arsenal-spillere. Barna het Patrick og Adrian. Patrick Vieira er grei, men hvem er Adrian?? :P

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg kommer på i farta er Ardian Clarke. Ving (tror jeg) som fikk et par kamper midt på nittitallet og forsvant ut i det store intet.

 

 

stemmer det, han hadde bursdag for noen dager siden faktisk, har lagt ut et bilde\info av han i denne tråden

Link to comment
Share on other sites

hva skal man si etter en slik kamp? Helt unødvendig å slippe Sunderland inn i kampen igjen, selv om de fikk god hjelp av en "tyv" av en linjemann. Men Arsenal burde uansett ikke blitt paralysert av Sunderlands redusering. Men all ære til dem. De er en av de mest positive lagene Arsenal har møtt denne sesongen. Keane har tydeligvis noe på gang der oppe i nord-øst. For Arsenal var dette en nyttig påminnelse om at man aldri kan spasere seg til seier i PL, og at jobben ikke er gjort før den er over. Og godt å se at Arsenal klarer å kjempe seg til seier selv om de har hatt marginene mot seg. Dette kan være godt å ta med seg når det drar seg til ut over sesongen, og bør bidra til å øke moralen i laget ytterligere. Og morsomt å se at Walcott hadde et så positivt innhopp. Han må få flere sjanser til å vise seg frem utover sesongen. Med sin hurtighet og teknikk kan han sette ethvert vaklevorent forsvar i ubalanse, særlig når de er møre på slutten av kampene. Har vi en ny superreserve i emning?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...