Jump to content

2007.10.07 Sunderland H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply
Guest kellex

Var redd de skulle tape poeng på bursdagen min men heldigvis gikk det bra :D Morsomt å se Walcott gjøre det innhoppet og bare så meget synd at Toure og Walcott ikke skårer. Elendig linjedommer men en meget underholdig kamp og vi er tilbake på tabell toppen så god helg til alle :D

Link to comment
Share on other sites

Vi vant tilslutt, heldigvis!!

 

Første halvdel av første omgang var praktfull å se på. Så reduserer Sunderland og hvordan laget da faller så til de grader sammen og ut av rytmen skremmer meg litt. Alt blir på en måte bare kaos og vi får liksom ikke til noenting lenger - mye også pga at Sunderland jobber seg iherdig inn igjen i kampen.

 

Når de også klarer å utligne så begynner man å lure. På 2-0 hadde vi jo så stor kontroll på kampen. Forhåpentligvis kanskje en lærepenge for spillerne at selv med 2-0 ledelse og full kontroll at vi ikke slapper av et sekund ellers kan sånt som dette skje. Walcott imponerer og legger opp til 3-2 målet som var utrolig viktig! :D

 

Kolo Toure hadde et fantastisk skudd! Artig at Senderos scoret i dag, og veldig positivt at RVP fortsetter å putte. :D Offside målet som egentlig skulle betydd 3-0 fatter jeg ikke hvordan linjedommeren klarte å vinke for og det røde kortet til Sunderland var vel litt i overkant selv om det ikke var noen fin takling.

 

Jeg er fornøyd med tre poeng og spillet tildels, men også litt skuffet over hvordan laget faller sammen etter at Sunderland putter.

Link to comment
Share on other sites

Kan noen finne videoklipp av McShanes takling? En idiot påstår det var ikke rødt kort!

 

Nei, jeg synes ikke at det var rødt. Han prøver å takle Hleb og faller med kneet mellom bena på Hleb. Tviler på at han gjorde det med vilje.

Link to comment
Share on other sites

JADAAAAAA!!!!

 

Etter utligningen(e) finner de ikke flyten. Blir stresset. Mange pasningsfeil.

Men de siste 17-18 min "sklir" det litt lettere! Og fortjent seier!

Dette ble MYE mer spennende enn nødvendig. Men jeg gråter ikke over seier!!!! :D

 

Nå må bare spurs gjøre jobben mot `pool.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig fortjent seier. 3 mål, 2 skudd i treverket og 1 feilaktig annulert mål. I tilegg en drøss med andre sjanser. Offensivt er det dermed må bra, selv om jeg synes at Hleb, Clichy og Fabregas var på sitt beste. Våre to spisser gjør en veldig solid kamp, det samme med Flamini og Toure. Vi totaldominerte kampen fram til annuleringen av Diaby sitt mål. Etter det ble det litt frustrasjon i laget, en frustrasjon som økte enda mere da Sunderland scorte kort stund etter. Mange feilpasninger og driblinger inn i blindgater preget angrepsspillet vårt til tider. Toure gjorde rett og fyrte av et skudd fra avstand. Hadde kanonen gått inn hadde det blitt en god kandidat til årets mål. Venter fortsatt på at en av suserne hans skal gå inn :D.

 

Bakover er det mye dårlig. Senderos scorte vårt andre mål, men sleit veldig med hodespillet og burde kanskje også scoret på en annen corner i første. Clichy hadde mange feilpasninger og hadde svake innlegg. Andreballene er vi utrolig dårlig til å fange opp i dag, noe som er grunnen til Sunderlands sjanser. Jeg hadde en dårlig stream, men så det ut som at Almunia kunne tatt det andre målet? Uansett gjorde keeperen mange gode utrusninger som reddet oss - men som gikk utover det stakkars hodet hans ved flere anledninger. Vi får håpe at kollisjonene ikke får noen ettervirkninger.

 

Sunderland var knallharde i duellene og veldig kompakte i forsvar. De var flinke til å tette igjen foran sin egen 16-meter og de fleste av sjansene våre kom på overganger. Heldigvis har vi i år blitt bedre på å ta vare på disse.

 

+ RvP med to mål. Gjør mye annet bra også.

+ Ade jobber bra og holder på å score et peng solomål på slutten.

+ Fantastisk innhopp av Walcott. Fin assist.

+ Vi scorer på corner

+ De gode gamle overgangene begynner å komme tilbake

+ Laget kjemper godt!!

 

- Vi burde ha pungtert kampen, og burde aldri trengt å slite ut spillerne som det skjedde i dag.

- Dårlig til å vinne andreballer

- Vi sliter i lufta bakover.

- Vi dribler oss mye bort. Hleb er den største synderen

- Slipper inn 2 mål, et antall som faktisk fort kunne økt.

Link to comment
Share on other sites

Sterkt å vinne på en dårlig dag, som starter som en god dag med to kjappe scoringer før det er spilt 20 min. Dårlig forsvar både ved 2-1 og 2-2, men vi fortsetter å kjøre på fremover. Walcott hadde et flott innhopp, og både han og Diaby hadde fortjent mål i denne kampen. Synd for Diaby at linjedommeren klarer å se en offside som ingen andre ser.

 

Clichy hadde en dårlig dag på jobben. Fabregas hadde heller ingen stor dag, men vi klarer å heve oss igjen å score det målet vi ikke fikk på slike dager i fjor. Mye takket være en frisk Walcott og en van Persie som er i scoringsform om dagen.

 

Senderos gjør en OK jobb bak der, selv om han taper altfor mange dueller mot Jones. Sagna og Kolo var nok en gang solide, og Flamini gjorde jobben. Hleb var god, men litt lite effektiv.

 

Når det gjelder det røde kortet; det kan diskuteres om det er rødt kort eller ikke, men Styles skal ikke slaktes for å vise det. McShane kommer inn altfor sent, med knottene høyt. Nå skal det sies at han prøver å unngå å treffe Alex, men er litt uheldig og sklir litt for langt og treffer Hleb i skrittet med beinet sitt. Så det er helt greit at Styles gir det røde, men man kunne ikke sagt noe på det om han bare hadde gitt gult.

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle ledet 3-0. Hvordan linjemann "ser" en offside er meg en gåte. Nok om det. Denne kampen kunne meget fort endt med tap, og for et år siden hadde det også blitt resultatet.

 

Gratulerer med scoring til Senderos. I dag var til en forandring Clichy "syndebukken", men det var kun tilfeldigheter som ikke sørget for et rollebytte i det 83. minutt.

 

Alt i alt var vi likevel vel verdt de 3 poengene. Vi var det beste laget. Walcott ble på mange måter dagens mann for oss. Han han viser gjentatte ganger opp sitt potensial med hurtighet, vendinger og teknikk. Er arkitekten bak vinnermålet og har en i stolpen. I tillegg begynner van Persie nå for alvor å prege kampene. Ikke bare i form av scoringer, for de er kun et resultat av innsats og kvalitet.

 

Sunderland viste en heltemodig innsats og ga jernet da Arsenal vaklet. Det skal de ha all mulig ros for. Det røde kortet var kanskje også i overkant, selv om det absolutt er mulig å forsvare. Oransje.

 

Bottom line. Tilbake på tabelltopp og det var utrolig viktig at vi ikke gikk inn i landskamppausen med en total blemme.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, dette ble en unødvendig slitekamp og kanskje en vekker til laget også.

Ikke ta for lett på disse lagene!

Slapp innstilling, til tider slurvete pasninger og rufsete forsvarsspill i dag.

 

Feilaktig annulert mål, to stoleskudd til tross, så er vi gode i perioder vinner fortjent, mest takket være en frisk Walcott og god Van Persie. For en kanon det frisparket! :D

 

En bra vinnerbølge vi er inne i nå, men dagens kamp viser jo at fokusen må være toppskjerpa uansett motstander.

Kampene mot Liverpool og Manure vil vel gi en pekepin på hvor god vi egentlig blir resten av sesongen.

 

Men det ser lovende ut!

 

Top of the league! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...