Jump to content

Tidenes dårligste Arsenal-spillere (Uoffisiell liste )


HasuForb

Recommended Posts

Beklager om dette har vært postet før men:

 

http://thegoonerforum.phpbb24.com/weblog_entry.php?e=165

 

Underlig å se at godeste Song er på lista allerede!

Ellers kan vi jo nevne at godeste Pål er der.

En ting som jeg håper dere "gamle" ringrever her på forumet kan svare meg på er om SuperGus alltid

var like håpløs? Ser jo ikke så altfor solid ut mot Luton her, men han var jo tross alt i klubben i 4 (?) sesonger!

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det var han spådd en lysende Arsenalkarriere, og var i sin ungdom sett på om et stort talent. Han hadde vel også noen gode kamper i Arsenaltrøya til å begynne med?!? Noen av oldingene får fortelle mer om Stakkars Gus.

 

David Hillier derimot, han var dårlig fra dag 1 og er den klart dårligste Arsenalspilleren jeg har sett, inkludert Alberto Mendez Rodrigues og andre mindre gode spillere.

Link to comment
Share on other sites

Har sett den såkalte tabben til Gus på youtube nå, og i mine øyne er det ingen tabbe. Han blir tatt bakfra (!) og faller. Ikke hans feil. Når jeg husker tilbake til Stepanovs og Jeffers derimot, kan vi trekke inn termen "dårligst gjennom tidene. Alle som så Manu - Arsenal 6-1 bør være enig om at Stepanovs må ha vært verst av alle

Link to comment
Share on other sites

Jeff Blockley, Gus Caesar og John Hawley....... jo det er noen å plukke fra. Dette var spillere som var førstelagsmatriell. Noe Stepanovs, Mendez og denslags aldri har vært påtenkt som og må vurderes ut fra det. De hadde ikke rukket opp selv om de var det. Hillier var førstelagsmann, men sammenlignet med de tre foran nevnte var Hillier den den rene Maradona. I denne sammenhengen rekker heller ikke Gus opp til topps. John Hawley. Herre jemini!!

 

Personlig velger jeg meg Jeff Blockley. Han kom til klubben da Bertie Mee mistet grepet og for alvor kom på kant med kaptein Frank McLintock. Bertie Mee gjorde mye rart etter doubletriumfen i 71. Mye rart. Noe av det rareste var å bruke £200.000 (nesten rekord den gangen) på å kjøpe Jeff Blockley fra Coventry som erstattning for sin obstanasige kaptien som våget å ha en mening om noe. Jeff Blockley var ingen fotballspiller. Han var en hytt og pine klareringsautomat med alvorlige funksjonsfeil. For meg er Blockley personifiseringen av en av de mørkeste dagene jeg har hatt med Arsenal. Andredivisjonslaget Sunderland slo Arsenal 2-1 i semifinalen i FA Cupen. Beste hilsen Jeff Blockley. 1973 var vel det. Nei, jeg kommer aldri over Jeff Blockley. Han er brent inn i bevistheten for evig og alltid. Ingen under og ingen ved siden.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke gjøre annet enn å si meg dønn enig med Sir`en. Jeff Blockley var rett og slett enestående. I negativ betydning. En vandrende katastrofe på to ben. Nuff said!

 

Når det gjelder Gus så synes jeg personlig at han fikk alt for mye pepper for Luton "tabben". Og Gus var kanskje et av de aller største talentene i det årskullet. Nei, Jeff Blockley er "head and shoulders above the rest" når det gjelder å være "crap". Man måtte være masochist for å nyte stopperspillet til Good old Jeff. Grøss og gru......

Link to comment
Share on other sites

500000pund var ikke så mye i 1991 da... Det vi betalte for Jeffers i 01 er jo sinnsykt mye mer, og han spilte ikke maaange kamper han heller.

En ting til:

 

I alle kåringer, blir alltid de gamle tingene stemt frem som best/verst. Beatles regnes som tidenes band, selv om U2 nok kanskje er et enda større band. Picasso blir regnet som en fantastisk maler, men det finnes malere idag som er større enn han, Pele var ikke nødvendigvis bedre enn Henry, men han levde sitt fotballiv på et tidliger tidspunkt. En film man har sett som barn, og som man likte utrolig godt, er gjerne en film en for alltid husker som en god film, selv om hvis man hadde sett den igjen hadde den ikke vært så bra likevel. Altså, det jeg vil frem til, er at minner fra Arsenalspillere på 70 og 80tallet er mer vage og får mer legendestatus (den ene eller andre veien) enn ting som har skjedd i moderne tid. Stepanovs er friskt i minne og uten tvil den verste spiller noensinne!!!

 

En ting til: at Arsenal klarte å vinne europacupen mot Parma med McGoldrick og Selley på midtbanen må være tidenes prestasjon av et lag. Slår både Nord Koreas seier over Italia i `66 og Artmedias 5-0 seier over Celtic i CL-kvalik i 2005-2006

Link to comment
Share on other sites

U2 er/var bra, men gud bedre, Beatles går jo bandet en høy gang. Forøvrig så overgår Eric Clapton alt! Sånn, da var den debatten over! ;)

U2 er for all del ikke mitt favorittband, men det finnes utrolig mange som har det som favorittband. I tillegg har de nok solgt litt fler CD`er enn Clapton, og skapt langt flere hits. Clapton har 3 store hits (TI Heavean, Wondrful Tnight, Leyla), og et par mindre (change the world, my fathers eyes). I tillegg er det mange av de største band i verden som sier at dees største inspirasjon var U2 (Coldplay, Keane).

 

Så dette er ikke min subjektive mening, men det som faktisk verden mener :)

Link to comment
Share on other sites

U2 er/var bra, men gud bedre, Beatles går jo bandet en høy gang. Forøvrig så overgår Eric Clapton alt! Sånn, da var den debatten over! ;)

U2 er for all del ikke mitt favorittband, men det finnes utrolig mange som har det som favorittband. I tillegg har de nok solgt litt fler CD`er enn Clapton, og skapt langt flere hits. Clapton har 3 store hits (TI Heavean, Wondrful Tnight, Leyla), og et par mindre (change the world, my fathers eyes). I tillegg er det mange av de største band i verden som sier at dees største inspirasjon var U2 (Coldplay, Keane).

 

Så dette er ikke min subjektive mening, men det som faktisk verden mener :)

 

Populær er ikke det samme som bra, og upopulær er ikke (nødvendigvis) det samme som dårlig..

Link to comment
Share on other sites

U2 er for all del ikke mitt favorittband, men det finnes utrolig mange som har det som favorittband. I tillegg har de nok solgt litt fler CD`er enn Clapton, og skapt langt flere hits. Clapton har 3 store hits (TI Heavean, Wondrful Tnight, Leyla), og et par mindre (change the world, my fathers eyes). I tillegg er det mange av de største band i verden som sier at dees største inspirasjon var U2 (Coldplay, Keane).

 

Så dette er ikke min subjektive mening, men det som faktisk verden mener ;)

 

God damn it, man! EC eller God/Slowhand, pick your own choice, som de fleste ynder å kalle mannen, har da jaggu meg flere hits enn det du her fremlegger. God har vært på topp i musikkens verden helt siden The Yardbirds slo igjennom midt på 60 tallet. Med andre gjennom fem ti-år har EC ligget og vaket på toppen. Enten the være seg gjennom The Yardbird, John Mayall and the Bluesbreakers, Cream, Blind Faith, Derek and the Dominoes eller som solo artist har God vært helt oppe i toppen. Og tro meg; Clapton solgte MILLIONER av PLATER lenge før CD`en var påtenkt. Og det vet HELE musikkverdenen! Nå vet du det også! :) U2 er jo rene barnerumper og noviser i forhold til Slowhand og hans medkombatanter.

 

Dette var vel forøvrig århundrets avsporing! :(

Link to comment
Share on other sites

En film man har sett som barn, og som man likte utrolig godt, er gjerne en film en for alltid husker som en god film, selv om hvis man hadde sett den igjen hadde den ikke vært så bra likevel. Altså, det jeg vil frem til, er at minner fra Arsenalspillere på 70 og 80tallet er mer vage og får mer legendestatus (den ene eller andre veien) enn ting som har skjedd i moderne tid. Stepanovs er friskt i minne og uten tvil den verste spiller noensinne!!!

Godt poeng. Husker min store skuffelse etter å ha investert tungt i Bud Spencer filmer for et par år siden, etter å ha sett omtrent alle som 7-åring... ;)

Link to comment
Share on other sites

Bud Spencer VAR stor, Tusmo!!! ;)

Joda, Bud Spencer var og er en stor person, både i volum, som svømmer og som skuespiller(Hans karriære som politiker er heller så som så). Desverre så er det slik at det er litt morsommere å se en liten degos(pardon my french) bli klinket så hardt i hodet av en svær og feit skjeggape at han spretter opp igjen, litt morsommere å se når man er sju år enn når man er i midten av tjueåra.

Link to comment
Share on other sites

500000pund var ikke så mye i 1991 da... Det vi betalte for Jeffers i 01 er jo sinnsykt mye mer, og han spilte ikke maaange kamper han heller.

 

Jeffers er en kandidat tatt i betraktning prisen og tapet, men han greide nå ikke å gjøre så mye ugangn at pokaler gikk fløyten da.

 

Forøvrig:

The Beatles have sold in excess of 1,010,000,000 units (including cassettes, records, CDs, bootlegs). The only other artist to come close is Elvis Presley, with a similar number."

 

Det er Maradona og Pele. Det er Beatles og Elvis. Resten er kun Wannabee'er......så langt.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre man hiver inn fullt av kriterier, så er slike kåringer helt umulige. Hvordan vet vi om Jeff Blockley var så mye verre enn for eksempel Perry Willywank som kun fikk en opptreden på benken under Tom Whittaker? Jeg føler at dette blir nesten som å prøve å måle tidenes korteste hopp i lengde eller den tregeste 100metern noensinne, -totalt meningsløst.

Link to comment
Share on other sites

La meg forsøke et helt lag. Tutti-Frutti FC.

 

1. George Wood (med Vince Bartram på benken er keeperplassen vel tatt hånd om).

2. Jason Crowe (tidenes raskeste Arsenalkarriere).

3. Drrr Drrr (hello this is Ashley Cole speaking, what's that smell?)

4. David Hillier (AnabOle's store helt og en spiller GG ikke klarte å erstette selv etter å ha trålet Europa på langs).

5. Jeff Blockley (the one and only, 110% CRAP).

6. Gus Caesar (the legend).

7. Jimmy Carter (B&M's valg som også kan forsvare en plass her).

8. To be decided.

9. Francis Jeffers (the box without a fox).

10. John Hawley (den nye Frank Stapleton - NOT, Ray Hankin på benken).

11. Glenn Helder (verdens raskeste mann uten retningssans).

Link to comment
Share on other sites

Hva het mannen som kom på lån som spiss for en 7-8 år siden. Fabiano eller noe!? var fra Sør Amerika og var faktisk den dårligste spilleren jeg noensinne har sett i en Arsenal drakt på mine 18 år som fan.

 

Hold deg fast han var dårlig, det værste av alt var att han fikk litt spilletid også. Skulle likt å visst hva som skjedde med denne mannen i ettertid.

Link to comment
Share on other sites

Hva het mannen som kom på lån som spiss for en 7-8 år siden. Fabiano eller noe!? var fra Sør Amerika og var faktisk den dårligste spilleren jeg noensinne har sett i en Arsenal drakt på mine 18 år som fan.

 

Hold deg fast han var dårlig, det værste av alt var att han fikk litt spilletid også. Skulle likt å visst hva som skjedde med denne mannen i ettertid.

Tenker du på Alberto Mendez Rodriguez? Meiner han kom frå tysk 3. divisjon eller noke slikt. Må vere det rareste Wenger nokon gong har gjort.

 

EDIT: Då var innlegget på nynorsk ja :) Lurer på kvifor eg plutseleg skreiv bokmål...

Link to comment
Share on other sites

Hva het mannen som kom på lån som spiss for en 7-8 år siden. Fabiano eller noe!? var fra Sør Amerika og var faktisk den dårligste spilleren jeg noensinne har sett i en Arsenal drakt på mine 18 år som fan.

 

Hold deg fast han var dårlig, det værste av alt var att han fikk litt spilletid også. Skulle likt å visst hva som skjedde med denne mannen i ettertid.

Tenker du på Alberto Mendez Rodriguez? Meiner han kom frå tysk 3. divisjon eller noke slikt. Må vere det rareste Wenger nokon gong har gjort.

 

EDIT: Då var innlegget på nynorsk ja :) Lurer på kvifor eg plutseleg skreiv bokmål...

Lurer på om det var Caballero eller noe jeg.!?

Link to comment
Share on other sites

Hva het mannen som kom på lån som spiss for en 7-8 år siden. Fabiano eller noe!? var fra Sør Amerika og var faktisk den dårligste spilleren jeg noensinne har sett i en Arsenal drakt på mine 18 år som fan.

 

Hold deg fast han var dårlig, det værste av alt var att han fikk litt spilletid også. Skulle likt å visst hva som skjedde med denne mannen i ettertid.

Tenker du på Alberto Mendez Rodriguez? Meiner han kom frå tysk 3. divisjon eller noke slikt. Må vere det rareste Wenger nokon gong har gjort.

 

EDIT: Då var innlegget på nynorsk ja :) Lurer på kvifor eg plutseleg skreiv bokmål...

Lurer på om det var Caballero eller noe jeg.!?

Må vel vere Mendez Rodriguez? Wenger henta vel ikkje så mange elendige spelarar frå Sør - Amerika i den perioden?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...