Jump to content

Champions League


kje_simen

Recommended Posts

  • Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Jeg trodde regelen hadde blitt slik at vinneren av CL ikke automatisk kvalifiserer seg til neste års CL? Men dette må absolutt sjekkes opp, men jeg tviler på at dette stemmer.

 

EDIT: Hentet fra wikipedia om årets CL: "The winners of the 2010–11 UEFA Champions League would have been given an additional entry if they did not qualify for the tournament through their domestic performance; however, this additional entry was not necessary as Barcelona, winners of the 2010–11 UEFA Champions League, qualified for the Champions League through domestic performance."

 

 

Ser ut til at det du sier stemmer, men chelski vinner ikke uansett;)

Edited by bergkampje
Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at Chelsea vinner Champions League for å si det sånn, men problemet med fotball er at man vet aldri hvordan ting utarter seg. Hadde vært utrolig kjipt om vi tok 4. plassen og allikevel gikk glipp av Champions League.

 

Men; Det er en ting jeg stusser på her:

 

"The winners of the 2010–11 UEFA Champions League would have been given an additional entry if they did not qualify for the tournament through their domestic performance; however, this additional entry was not necessary as Barcelona, winners of the 2010–11 UEFA Champions League, qualified for the Champions League through domestic performance."

 

Legg merke til additional. Står ingenting om at det er på bekostning av noe annet lag?

Link to comment
Share on other sites

Etter hukommelsen så kom Everton foran Liverpool når Liverpool var regjernde CL-mestere. Det endte vel med at begge lag måtte kvalifisere seg til turneringen, noe Everton ikke klarte.

 

Alt etter hukommelsen, ingen garanti for at dette er korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Etter hukommelsen så kom Everton foran Liverpool når Liverpool var regjernde CL-mestere. Det endte vel med at begge lag måtte kvalifisere seg til turneringen, noe Everton ikke klarte.

 

Alt etter hukommelsen, ingen garanti for at dette er korrekt.

Det er riktig, men det var vel egentlig ikke noe regel for at regjerende mester fikk være med da, så at liverpool fikk plassen var etter det jeg husket noe diskutabel. det var vel først etter dette at regelen med plass for regjerende mester på bekostning av sist kvalifiserte i hjemlig serie ble innført

Link to comment
Share on other sites

Det var et fairplay-opplegg som ga Liverpool den plassen.

Det var vel først og fremst at de fant et gresk(?) lag som slet litt for mye med økonomien og kjørte på med en klubb som gav organisasjonen mer penger i fjorårsvinneren Liverpool. Ville jo også vært en liten skandale om de ikke hadde hatt med fjorårsmesteren..

Link to comment
Share on other sites

Det var vel først og fremst at de fant et gresk(?) lag som slet litt for mye med økonomien og kjørte på med en klubb som gav organisasjonen mer penger i fjorårsvinneren Liverpool. Ville jo også vært en liten skandale om de ikke hadde hatt med fjorårsmesteren..

 

Det visste jeg ikke. Jeg prøvde å finne ut mer om dette, men det var lite og upresis informasjon å finne. Det lukter korrupsjon.

 

Regelen om at CL-vinneren kvalifiserer seg til neste års Champions League ble i hvert fall vedtatt rett i etterkant av denne Liverpool-situasjonen etter 04/05-sesongen. Det samme året var det også slik at Manchester City ikke fikk den ekstra UEFA-cup-plassen som Liverpool byttet inn mot CL-plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Milan har virkelig driti seg selv ut her. To håpløse straffer som begge to aldri burde ha oppstått hvis de kun hadde fokusert ordentlig. Synd at Thiago Silva ikke er tilgjengelig. Tviler på at Milan hadde vært like svake defensivt med han baki der, men uansett så må det være skuffende når man gir bort 2 slike straffer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Håper alle følger med på Real Madrid mot Bayern i kveld, fantastisk kamp. Seiler opp som et av de virkelig største høydepunktene så langt i sesongen.

 

Jeg har på kampen i bakgrunn og merker jeg ikke gidder å følge med. Egentlig syns jeg fotball kan være riktig så kjedelig med mindre ikke Arsenal spiller, eller spillere Arsenal jakter på spiller, eller våre utlånte spillere spiller, eller når konkurrenter av Arsenal spiller når de snart skal spille mot oss for å lære dem å kjenne. Er nok Arsenalfan mer enn fotballfan for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...