Jump to content

Troen på ligagull


Bergkamp88

Recommended Posts

Dersom vi skulle vinne Premier League f.eks i en av kampene før siste hjemmekamp mot Everton, kommer vi da til å løfte trofeet på Emirates i denne kampen?

 

Eller hvis skulle vinne Premier League etter seier mot Everton, kommer vi da til å løfte trofeet samme dagen på Emirates?

 

Skal over på Everton-kampen, så hadde vært greit å vite det ;)

 

Takker for evt svar.

 

Svaret er nok ja og ja ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal ikke vi kunne vinne ligaen.

Vi spiller for tiden kjempefotball, mer enn nok til tittel. Hvorfor skal vi plutselig slutte med det? Kanskje for noen kamper, men vi legger ikke potensialet vårt helt vekk, vil jeg tro.

For meg virker det som om den mentale forventningen om at de svake lagene tar så mye poeng fra oss, er overvunnet. Spillerne har en selvtillitt de ikke fremsto med i fjor. De kjører over de svakere lagene med en overbvisning om egne ferdigheter som viktigste bestanddel.

Et tankeeksperiment; Vi må ha for eksempel 90 poeng for å vinne. Det vil si at vi kan tape 24 poeng. Vi har tapt 2, som vi jo absolutt heller ikke skulle tapt. Vi kan tape 22 poeng til. vi kan tape og vinne mot de tre andre "store". Da taper vi 9 poeng til og har tapt 13 til sammen. Vi må forvente poengtap i vanskelige bortekamper som mot Blackburn, West Ham, Everton og Tottenham. Da er vi oppe i 17 tapte poeng, vi har jo allerede spilt to av disse kampene. Ennå kan vi ha råd til å tape flere poeng og bli mestre.

Så konklusjonen min etter dette noe tankespinnende resonnement er at selvfølgelig kan vi vinne serien. Og den viktigste ingrediensen er guttas egen opplevelse av faktisk overlegenhet i forhold til de svakere lagene, tror jeg.

Men svaret får vi i mai.

 

Quoter her meg selv. Selvopptatt ja, men litt artig å ta en runde på dette akkurat nå, syntes jeg.

Vi har 63 poeng på 26 kamper.

Det er 36 mulige poeng igjen. Maks av det vi kan få er 99 poeng.

Tap for Chelsea og Manu som er mulig, vil gi oss 93 poeng tilbake.

Skal vi få 90 poeng som jeg dengang tidlig i september anså som tilstrekkelig for gull og som jeg fortsatt tror vil være nok, kan vi enda tape tre poeng.

 

Kampene vi har igjen i tillegg til ovenstående er følgende:

Birmingham B

Aston Villa H

Wigan B

Middlesborough H

Bolton B

Liverpool H

Reading H

Derby B

Everton H

Sunderland B

 

Her kan vi tåle tre uavgjorte eller et tap til. Tror de avgjørende kampene her vil være mot Liverpool og kanskje også mot Sunderland, i en serierunde som kan komme til å avgjøre mye.

Så jeg har lyst til å spre litt optimisme: Dette er da fullt mulig.

 

Og det er heller ikke sikkert vi vil tape begge eller noen av bortekampene mot de to andre store. Og de må begge (de to andre store) spille rimelig feilfritt, i tillegg til å slå oss.

Ja - så troen min er stor.

 

Ved tre uavgjorte taper man seks poeng ikke 3. Men jeg er enig med deg og tror absolutt vi kan vinne gull

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter uavgjorten vår idag mot B'Ham og Man Utds seier over Newcastle, så leder vi nå ligaen med "kun" 3 poeng. Under har jeg satt opp de kampen vi og Manu har igjen denne sesongen, og markert de potensielle bananskallene med gult.

 

Kampene vi har igjen er:

Villa H

Wigan B

Boro H

Chelsea B

Bolton B

Liverpool H

Man United B

Reading H

Derby B

Everton H

Sunderland B

 

Kampene Man Utd har igjen er:

Fulham B

Bolton H

Derby B

Liverpool H

Villa H

Boro B

Arsenal H

Blackburn B

Chelsea B

West Ham H

Wigan B

 

Som dere ser så synes jeg at vi har 1 bananskall mindre enn Manu når det gjelder antall potensielle banaskall igjen å gå på. Men dersom vi fortsetter å tryne på disse bananskallene som f.eks idag mot Birmingham, så ser jeg ikke hvordan vi skal klare å hale i land dette. Forhåpentligvis så sklir Manu også på en del bananskall.

 

EDIT: Ser at gult ble en veldig sterk farge, men orker ikke å endre på det.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor med gult?!?! :P

 

Edit: Vi bør ta Wigan og Sunderland borte..

Vi har slitt mot Wigan før på JJB... I fjor ble det så vidt en 1-0 seier til oss, og året før der igjen ble det akkurat 3-2 til oss. Og Sunderland er sterke på eget gress.

 

Og hvorfor jeg markerte med gult er fordi bananskall er gule.

Link to comment
Share on other sites

Borte mot et fulham-lag i nedtrykksstriden er ikke en enkel kamp! Tror nok Man U vil slite mer med den kampen enn mot Villa og Liverpool hjemme.

 

Forøvrig tror jeg vi kommer til å slite mer mot Boro hjemme enn Bolton borte. Vi har slitet med Boro i det siste, ikke med bolton. Før var det derimot helt motsatt. Glemmer fortsatt ikke 7 - 0 kampen mot Boro, da Reyes hadde 5 assists :P

 

Tror begge lagene får et par smeller, men vi drar det inn til slutt - til ære for Dudu :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...