Jump to content

2007.09.15 Tottenham B


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Det er èn ting jeg kan si sikkert: Står valget mellom Sagna og Diarra, er valget soleklart Sagna! Det er jeg overbevist om at Wenger også mener.

 

Dette er ikke fordi Sagna er så mye bedre enn Diarra.. det vet jeg mindre om, men at en nykommer skal ta over plassen til en som har spilt samtlige kamper (bortsett fra en pga skade) denne sesongen, ville vært helt merkelig... spesielt i og med at Diarra ikke kan være spesielt mye bedre enn Sagna, og at det ikke er hans vandte posisjon.

 

synes ikke det er så merkelig at diarra hadde tatt over plassen på høyreback hvis han er bedre enn sagna. at han er nykommer har vell ikke så mye og si? en gang må man jo få sin første kamp? ;)

 

 

Jeg lurer på hva det er folk har sett som gjør at man heller vil ha Diarra på høyrebacken enn Sagna? Jeg har sett nesten alt av kamper sålangt i sesongen utenom de første 3/4 av Pompey-kampen og Sagna har sålangt virket som en utrolig trygg spiller bak der, i tillegg til å også ha offensive fibre i kroppen. Han er ingen Eboue fremover på banen, men til å være første sesong i Arsenaldrakt har han stått fram som et supert førstevalg på høyrebacken.

 

jeg er veldig enig i at Sagna har vært meget solid så langt og jeg vil si han er en av de som har prestert på et høyt og jevnt nivå i alle sine kamper. det som gjør at mange kanskje vil se diarra på høyrebacken er jo at han innehar den plassen på den franske landslaget, hvor det er høy konkurranse om plassene. Og en av de han "danker" ut er jo faktisk vår egen Sagna. Sett litt av de to siste kampene til Frankrike og Diarra har vært god. Så jeg vil si vi har en luksusproblem på høyreback! :P

Nå er jo Sagna skadet og var ikke med på benken engang tror jeg, så det er godt mulig at Sagna hadde blitt prioritert. Jeg tror Diarra får utnyttet talentet sitt best på midten.

Link to comment
Share on other sites

Er litt redd for at denne kampen blir tøffere enn vanlig mot Scumlaget. Vi er i flyten og de sliter som bare det, da gir de gjerne litt ekstra i denne kampen i forhold til vanlig, når det er sagt så innehar vi så mye mer kvalitet i laget vårt i forhold til dem, at dette bør vi ro i land.

 

Så over til dere som ikke har troa på Sagna, jeg mener han og Cesc har vært våre beste spillere i år, med han og Clichy kommer vi til og ha det beste backparet i premier leauge i år.

 

Og Senderos, gjør meg ikke stort at han er ute, eneste han har gjort i år er og bli utvist, i de to? eneste kampene han har spilt. Så ser absolutt ikke på det som noe tap, synd ikke Djourou er her, men nytter ikke tenke slik, får forøvrig bare håpe Gallas er klar...

 

Dette er en kamp vi må vinne, skal på Sør Arena og se Start banke RBK etterpå så trenger en god start på lørdagen, men typiske er vel at vi leder og de utligner to tre minutter på overtid...

 

På lørdag er det fest, og håper på Da Silva sitt første premier leauge mål, Cesc opprettholder målorgien sin,

og Van Persie setter ett nydelig frispark.

 

Da skulle det bli 3-0, forutsatt at ikke Jensemann kløner inn ei til???

 

God fornøyelse på lørdag gutter og menn, takk for at landslagspausen er over, så vi kan få se skikkelig fotball igejn, THE BEAUTIFUL GAME :P

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo det slik at Gallas, Eboue, Lehmann og Senderos er ute og Sagna er med i troppen til kampen. Står også at Wenger mener at han vil bare bli brukt hvis han virkelig trengs.

 

“Bacary Sagna is available again,” said Wenger. “He still has some pain but he should be OK if needed."

 

Sagna returns for Tottenham but quartet ruled out

 

Håper på dette laget:

 

Almunia

Diarra-Kolo-Gil-Clichy

Hleb-Cesc-Flamini-Tomas

RvP-Ade

Link to comment
Share on other sites

ikke bra at Gallas er ute, IKKE bra. Regner vel med at det blir Gilberto bak der.

 

Forsvarsrekka blir vel noe som: Sagna--Kolo--Gilbero--Clichy

Så blir det Almunia i mål selvsagt.

Midtbane: Hleb--Fabregas--Diaby--Rosicky

Spisser: RvP--Ade

 

Diarra kan vel fort ta rollen til Diaby og, så enten der eller benken, som da vil se slik ut: Fabianski, Flamini, Song, Eduardo, Bendtner?

Link to comment
Share on other sites

Tar jeg helt feil eller har det ikke blitt sagt at Sagna kan spille på alle posisjoner i forsvarsrekka? I såfall så tror jeg at det kunne bli spennende å se Sagna spille midtstopper med King Kolo, og la Gilberto spille der han er best altså på midten.

 

Gambling sier dere kanskje? Ikke mere gambling enn å la Gil spille midtstopper hvor han ved flere anledninger har vist utrygg spill..

Link to comment
Share on other sites

Nå skal vi senke møkka! Knuse dem 4-0! Også får vi sikkert høre at vi hadde dritepulver i frokosten deres :P

 

Er VELDIG klar for kamp nå! Gleder meg, bør ikke være mange i huset da denne kampen går!

 

Over til forsvaret, hvorfor bruke gilberto sentralt, da Hoyte er skadefri? sagna klar? Diarra kan brukes på høyre back. Ingen grunn til å gjøre det mer spennende enn det er.!

 

EDIT: Ser på pollen (fra denne og andre kamper) at vi i gjennomsnitt har 4 på forumet som tror på tap hver kamp! Hvor er troa? ;)

Link to comment
Share on other sites

Over til forsvaret, hvorfor bruke gilberto sentralt, da Hoyte er skadefri? sagna klar? Diarra kan brukes på høyre back. Ingen grunn til å gjøre det mer spennende enn det er.!

 

Trur kanskje eg stolar meir på Gilberto enn på Hoyte sentralt...

Kan putte hoyte/diarra på forsvar høyre og bakari sagna sentralt. Vil ha gilberto sentral på midtbana

Link to comment
Share on other sites

Laget blir:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Gilberto - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Flamini - Rosicky

 

Van Persie - Adebayor

 

Dessverre er ikke laget godt nok til å slå Tottenham. Vi mangler en skikkelig midtstopper og en god spiss. Hadde Djourou ikke vært utlånt og Eduardo startet så hadde jeg hatt tro på seier. Nå ryker vi på en smell

Link to comment
Share on other sites

Det er èn ting jeg kan si sikkert: Står valget mellom Sagna og Diarra, er valget soleklart Sagna! Det er jeg overbevist om at Wenger også mener.

 

Dette er ikke fordi Sagna er så mye bedre enn Diarra.. det vet jeg mindre om, men at en nykommer skal ta over plassen til en som har spilt samtlige kamper (bortsett fra en pga skade) denne sesongen, ville vært helt merkelig... spesielt i og med at Diarra ikke kan være spesielt mye bedre enn Sagna, og at det ikke er hans vandte posisjon.

 

synes ikke det er så merkelig at diarra hadde tatt over plassen på høyreback hvis han er bedre enn sagna. at han er nykommer har vell ikke så mye og si? en gang må man jo få sin første kamp? :D

 

 

Jeg lurer på hva det er folk har sett som gjør at man heller vil ha Diarra på høyrebacken enn Sagna? Jeg har sett nesten alt av kamper sålangt i sesongen utenom de første 3/4 av Pompey-kampen og Sagna har sålangt virket som en utrolig trygg spiller bak der, i tillegg til å også ha offensive fibre i kroppen. Han er ingen Eboue fremover på banen, men til å være første sesong i Arsenaldrakt har han stått fram som et supert førstevalg på høyrebacken.

 

jeg er veldig enig i at Sagna har vært meget solid så langt og jeg vil si han er en av de som har prestert på et høyt og jevnt nivå i alle sine kamper. det som gjør at mange kanskje vil se diarra på høyrebacken er jo at han innehar den plassen på den franske landslaget, hvor det er høy konkurranse om plassene. Og en av de han "danker" ut er jo faktisk vår egen Sagna. Sett litt av de to siste kampene til Frankrike og Diarra har vært god. Så jeg vil si vi har en luksusproblem på høyreback! :D

Nå er jo Sagna skadet og var ikke med på benken engang tror jeg, så det er godt mulig at Sagna hadde blitt prioritert. Jeg tror Diarra får utnyttet talentet sitt best på midten.

 

ja det er sant det du påpeker (at Sagna var skadet). Det glemte jeg når jeg skrev forrige innlegg. Men tror at selv om Sagna hadde vært klar, at Diarra hadde startet. Ikke helt sikker på dette, men startet ikke Diarra på høyreback borte mot Litauen når de vant 1-0? Da var Sagna i troppen skadefri.... :P

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna-Touré-Gallas-Clichy

Walcott-Fabregas-Diarra-Rosicky

van Persie-Eduardo

 

-----------------------------------

 

Almunia

Sagna-Touré-Gallas-Clichy

------Fabregas-Diaby--------

van Persie---------Rosicky----

----Eduardo---Adebayor--

Hva har skjedd med Gilberto? :D

 

Burde kanskje hatt han med no som gallas og senderos ikkje er med.

 

Almunia

Sagna-Touré-Gilberto-Clichy

Walcott-Fabregas-Diarra/Diaby-Rosicky

van Persie-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Hoyte-Sagna-Toure-Clichy

Hleb-Gilberto-Fabregas-Rosicky

vanPersie-Adebayor

 

Vi må for all del unngå Gilberto som stopper. Jeg tror Sagna kan løse den rollen mye bedre. Jeg tror kampen ender uavgjort, irriterende at Lennon akkurat skulle bli klar til kampen mot oss, han må vi virkelig se opp for. Berbatov er jo og en virkelig klassespiller som vi må se opp for.

Link to comment
Share on other sites

Nærmer seg nå, kjenner at det begynner å krible litt i magen ;)

 

Tror nok at Wenger starter med dette laget:

 

--------------Almunia-----------------

-Sagna---Toure---Gilberto---Clichy-

-Hleb---Fabregas---Diaby/Diarra/Flamini---Rosicky

-------------Eduardo-----Van Persie----

 

Som dere ser er jeg litt usikker på den ene midtbaneplassen. Tviler egentlig på at Diarra starter kampen, men hadde vært morsomt. Tipper det blir en hard og jevn kamp, der Yidsa tar ledelsen og vi snur det etter 80. minutter ;)

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at Dudu scorer sitt første ligamål mot Fjottenham!! Håper på dette laget:

 

-----------------------------------------Almunia--------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

--------Sagna-----------Toure--------------------------Gilberto-----------Clichy-------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

---------Hleb-------------Fàbregas---------------Diarra------------------Rosicky------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------Dudu-----------van Persie----------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Blir nok 2 - 0 til oss med mål av Dudu og Fab ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette taper vi. Tottenham kommer til å gå ut i hundre, og vi klarer ikke å mobilisere. De kommer til å satse litt mer enn oss i hver eneste duell, og da vinner vi ikke en sånn kamp. Skulle veldig gjerne sett Lehmann mellom stengene, tror ikke Almunia er en mann å stole på i en så viktig kamp.

 

Dette frykter jeg blir Berbatovs og Keanes kamp...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...