Jump to content

FIFA 2008


Eboue

Recommended Posts

Vi får starte å omvende folk, imers.

 

Det at pc-versjonen er en direkte port av ps2-versjonen er heller ikke spesielt imponerende. Det hadde jeg aldri kommet til å betale noe som helst for. Ikke det at jeg gidder å ta meg bryet med å laste ned heller.

 

Fordelen med PES er at jeg fortsatt etter over et år med spilling opplever nye situasjoner og mål. Det skjer IKKE i FIFA.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Jeg har FIFA 08, kjøpte det på EB Games. Kostet 499 for stk.

Grei pris, men hadde større forventninger. Litt likt Fifa 07, men det er helt greit.

 

Terningskast: 5

 

Jeg fikk det hos Elkjøp for 349kr. ;D

Men enig med deg, det var likt FIFA 07.

Selvfølgelig er det likt! FIFA klarer aldri å lage et bedre spill enn forgjengeren. FIFA 06 var bedre enn FIFA 07, og da er det selvsagt ingen forbedring fra 07 til 08. Det er en grunn til at jeg har gått over til PES for lenge siden!!

 

 

Vi får starte å omvende folk, imers.

 

Det at pc-versjonen er en direkte port av ps2-versjonen er heller ikke spesielt imponerende. Det hadde jeg aldri kommet til å betale noe som helst for. Ikke det at jeg gidder å ta meg bryet med å laste ned heller.

 

Fordelen med PES er at jeg fortsatt etter over et år med spilling opplever nye situasjoner og mål. Det skjer IKKE i FIFA.

Dere er ikke de eneste som har gått over til PES :P

Og når det gjelder det du Atald sa så er jeg enig i det... :P

Jeg opplever stadig nye situationer enda jeg har spilt det i et år nå snart...

Link to comment
Share on other sites

Har nå spilt fifa 08 på ps3 hos en venn (Fikk ikke kjøpt det, da det ble itsolgt tidlig på utgivelsesdatoen) og her er mine foreløpige erfraringer:

 

FIFA har alltid hatt et rykte på seg med bra grafikk og når PS3 i tillegg gir kjempemuligheter for grafikk, burde det heller ikke være noe å klage på her. Men tro det eller ei, grafikken er faktisk katastrofalt dårlig. STORE problemer med å kjenne igjenn spillere, og da snakker jeg ikke om spillere fra engelsk tredjedivisjon, jeg snakker om spillere i PL. Jeg brukte f.eks. mange minutter på å skjønne at spilleren med det lyse "pønker-håret" faktisk var Sagna. Han lignet ikke i det hele tatt for å si det mildt.

 

En annen ting er dødballvariantene. Innkastene er rett og slett bare fullstendig kjederlige der du delvis har mistet muligheten for å rykke litt for å få til et vellykket kast. Cornere og frispark blir også så langt fra spesielle og spennende som det er mulig å komme.

 

"Be a pro" er et fantastisk konsept, men er det faktisk bare mulig å spille enkeltkamper, slik som man gjør i "offline training"? Vennen min hadde spilt en del før jeg kom og hadde nemlig ikke funnet noe annet sted å spille dette. Selve konsepte er fantastisk, men dersom dette er alt med konseptet, blir det rett og slett for tynt.

 

Fifa 08 loungen (eller hva det heter) har også ting som jeg mener at er feil. Da snakker jeg om ting som at man får fler poeng for å vinne på straffekonk enn å vinne kampen med 2-3 mål. En annen ting er at man får minuspoeng for å takle. Kunne forstått det dersom det var snakk om mislykkede taklinger, men det er da vel ikke noen grunn til å få straff for å vinne ballen med en takling. Her bør man vel heller ha fått +poeng, for det er ikke negativt å dominere med sikkert spill og solide taklinger.

 

Men for å ikke kun være negativ må jeg bare legge til at jeg allikevell kommer til å kjøpe spillet og at kommentatoren har blitt mye bedre siden 07 (PS2 versjonen).

 

Terningkast 3/4

Link to comment
Share on other sites

"Be a pro" er et fantastisk konsept, men er det faktisk bare mulig å spille enkeltkamper, slik som man gjør i "offline training"? Vennen min hadde spilt en del før jeg kom og hadde nemlig ikke funnet noe annet sted å spille dette. Selve konsepte er fantastisk, men dersom dette er alt med konseptet, blir det rett og slett for tynt.

 

Enig der! Har lest ein eller annan plass at ein skal kunne "lage sin egen spiller" og utvikle denne til en profesjonell fotballspiller.. Men har leita og leita og ikke funnet noe slags tegn på at dette går an på 08.. Dårlig i såfall..!!

 

edit: Har surfa litt rundt, og funne ut at ikkje går an å spele noko anna enn èin kamp i "Be a pro"-modusen på XBox 360, mens på t.d Playstation 2 og PC kan ein spele ein heil sesong og "utvikle" spelaren.. Hvis dette stemmer, er det utrulig irriterande..!!

Link to comment
Share on other sites

På pc versjonen kan du spille en hel ses. Har kommet til midten av ses. selv og må si det er ganske morsomt og styre bare en spiller. Spilleopplevelsen blir mer realistisk. Hvis du har spilt fotball selv er det ganske moro, du kjenner deg mer igjen i virkeligheten her, en hvis du styrer alle.

Du får noen oppgaver før kampen som du får plusspoeng for å gjennomføre.F.eks unngå mer en tre cornere imot????? HVEM BRYR SEG OM DU HAR FÅTT 3 CORNERE IMOT HVIS DU VINNER 5-0. noen teit da.

 

men...........fortsatt fornøyd :D :P

Link to comment
Share on other sites

Men tro det eller ei, grafikken er faktisk katastrofalt dårlig. STORE problemer med å kjenne igjenn spillere, og da snakker jeg ikke om spillere fra engelsk tredjedivisjon, jeg snakker om spillere i PL. Jeg brukte f.eks. mange minutter på å skjønne at spilleren med det lyse "pønker-håret" faktisk var Sagna. Han lignet ikke i det hele tatt for å si det mildt.

For ikke å snakke om Eduardo, spilleren er lys hudet med en mild bollesveis. Og Denilson foreksempel, kunne kanskje hvert jobbet litt mer med. Men har testet ut spillet litt mer nå, noen nye ting har kommet, men spillet har ikke levd opp til forventningene mine.

Link to comment
Share on other sites

"Be a pro" er et fantastisk konsept, men er det faktisk bare mulig å spille enkeltkamper, slik som man gjør i "offline training"? Vennen min hadde spilt en del før jeg kom og hadde nemlig ikke funnet noe annet sted å spille dette. Selve konsepte er fantastisk, men dersom dette er alt med konseptet, blir det rett og slett for tynt.

 

Enig der! Har lest ein eller annan plass at ein skal kunne "lage sin egen spiller" og utvikle denne til en profesjonell fotballspiller.. Men har leita og leita og ikke funnet noe slags tegn på at dette går an på 08.. Dårlig i såfall..!!

 

edit: Har surfa litt rundt, og funne ut at ikkje går an å spele noko anna enn èin kamp i "Be a pro"-modusen på XBox 360, mens på t.d Playstation 2 og PC kan ein spele ein heil sesong og "utvikle" spelaren.. Hvis dette stemmer, er det utrulig irriterande..!!

Det er helt TRAGISK. skulle ikke "alt" bli bedre med PS3. Nå vurder jeg nesten å kjøpe ps2 spillet i steden.

 

 

 

 

Edit:

Dette stod på spaceworld.no under fifa 08 til PS3:

Snør på deg fotballstøvlene til en profesjonell spiller i den nye modusen kalt ”Be A Pro: Co-op-sesong” som utfordrer deg til å overta rollen til en profesjonell fotballspiller – med alt fra posisjonering og taklinger til lesing av spillet og pasninger å tenke på. Gå ut på banen med spilleren du har laget, og spill hele kampen som ham. Gjennom sesongen kan du utvikle spilleren din opp til elitenivå. Aldri før har du kunnet spille på denne måten – du kan utvikle ferdighetene dine en og en som en ekte proff. Spill sammen med opptil tre andre venner som velger hver sin spiller på favorittlaget ditt. Gjennomfør individuelle utfordringer for å utvikle din spillers ferdigheter og gjør ære på laget ditt mens du kjemper mot vennene dine om å bli årets spiller ved sesongslutt.

 

Ta rollen som profesjonell fotballspiller, lag din egen spiller og prøv deg i en enkeltposisjon gjennom en hel sesong. Mestre posisjonering, forbedre ferdighetene dine og gjør deg selv til en elitespiller. Du kan samarbeide med opptil tre andre venner som styrer hver sin spiller på samme lag, og samtidig konkurrere med de samme vennene i individuelle utfordringer. Alle prestasjoner føres i detaljerte statistikker for å bestemme hvem som er den ekte proffen.

LINK: http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/fr...categorynu=5640

 

Merkelig at det står der, da det ikke stemmer. Er fryktelig irritert på både spillet og spaceworld, da spillet ikke er som forventet og spaceworld ble utsolgt ca klokka 11 på utgivelsesdagen slik at de som går på skole og har forhåndsbestilt (som meg, desverre), ikke får mulighet til å kjøpe det før neste uke fordi de kun bestilte fire (4!!!!!!!!!!) spill til ps3 og 40 til ps2.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser at de fleste klager på at man ikke får spilt "Be-a-pro" på 360 og PS3, grunnen til det er at det var noen småbugs med systemet og at det dermed ikke ble slippet på spillet, men det skal komme en gratis oppdatering før nyttår som gjør at du kan spille fulle sesonger med den nye "moden", men forøvrig er jeg enig at grafikken på noen av spillerne er horribel, men de har satset mer på spillbarheten enn grafikken på spillerne i år, synes også at de kunne gitt f.eks. Hleb og Clichy bedre enn 79, til og med Cashley har vel 82.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...