Jump to content

Øvrige spillere, klubber og ligaer


Eboue

Recommended Posts

Har mange ganger hatt noe å si/skrive om en klubb, spiller eller liga her på forumet, men har aldri funnet noe sted å poste det. Jeg regner med at flere også har følt det slik opptil flere ganger, så derfor tenkte jeg at jeg kunne opprette en tråd der vi kan diskutere, informere og snakke om alt som omhandler professionell fotball som vi ikke har en spesifisert tråd for fra før som er noelunde aktiv.

 

Jeg kan begynne med å ta opp en del ting jeg har på hjertet..

 

I dag så jeg kampen Empoli - Inter fra Serie A, noe som på papiret burde vært en overkjøring. Resultatet 0-2 til Inters fordel kan vel også høres ut som en relativ overkjørsel, men resulatet lyver.

Nå skal det sies at jeg bare fikk med meg andre omgang, men fra den omgangen fikk jeg et totalt annet syn på Inter. Inter skuffet stort, og Empoli kjørte kampen ganske mye. Flere utlånte unggutter fra forskjellige andre klubber i Italia imponerte meg veldig, og Empoli kunne fort ha tatt over ledelsen utover i andre omgang, etter at Zlatan Ibrahimovic hadde gitt Inter ledelsen etter 17 minutter. Dog var de ganske ineffektive, og fikk ikke satt ballen i nota, selv om banespillet var stort sett Empoli's. I slutten kontret Zlatan inn 0-2, og drepte kampen. Her syntes jeg veldig synd på Empoli. De spilte god fotball, og hadde fortjent bedre.

Grunnen til at jeg tar dette opp, er at Inter, av mange, er sett på som den største favoritten til å vinne Serie A i år. Men med flere slike forestillinger mot klubber som Empoli og lignende, vinner man ikke seriegull. En veldig skuffende kamp av Inter. Nå skal de ha at de hadde maks uttelling, og vant kampen, men det luktet ikke mye champions av dette laget. Eneste som imponerte meg fra dem var vel Suazo og Stankovic. Toldo virket også god.

Forøvrig må jeg si at Zlatan var meget sløv, og jeg vet at dette ikke var første gangen. Det er vel ganske ironisk at jeg tar det opp nå, etter at han har scoret to mål i en kamp, men han var svært lat, og gjorde ingenting for laget, spillemessig. Okay, han putta to, men etter ryktet hans å dømme, skal han gjøre det mye bedre i banespillet. Inntrykket jeg fikk av ham, var at han var en egoistisk primadonna som hele tiden mistet ballen, og tålte ikke nettopp det, noe som gjorde ham veldig sytete.

Forøvrig må jeg ta opp en unggutt som var veldig frisk for Empoli i dag. Han er ikke et Arsenalemne (det er derfor jeg tar han opp her, og ikke i Ønskelista) på grunn av at han absolutt ikke ville tålt fysikken i Premier League, men han imponerte meg så mye at jeg vil lære navnet hans til de som ikke har fått det med seg fra før, så man kan legge merke til ham. Jeg visste ikke om ham før kampen, men han viste veldig godt igjen da han kom inn som innbytter, med god teknikk og godt driv. Såvidt jeg fikk med meg er han utlånt fra Juventus for sesongen. Han heter Sebastian Giovinco og er 20 år. Han imponerte på kanten, da han uredd utfordret Inters stjernespillere, og la mange flotte innlegg. Jeg nevnte også at han aldri ville tålt fysikken i Premier League. Så klare ord bør vel ha en grunn? Ja, det stemmer: Gutten er kun 1.62 høy, og altså veldig liten. Det gjorde vel forsåvidt at det var enda morsommere å se på ham, ettersom jeg liker slike små, kjappe og tekniske spillere.

 

Jeg må også ta med en annen kamp jeg så i dag. Ghana mot Peru i kvartfinalen i U17 VM i Korea. En maktdemonstrasjon av Ghana. Nå skal det sies at de bare fikk to mål, men de kjørte over Peru til de grader, i en feiende flott og morsom kamp! Det var ingen Arsenalspillere involvert. Det vil si at det var en spiller, som jeg ikke fikk med meg navnet på, som spilte i en navnebror i Ghana, altså et annet Arsenallag.

Ghana tok fort initiativet i kampen, og spilte fotball det bare er en drøm å se på. Husk også at disse spillerne kun er 17 og yngre. Spillere som imponerte meg spesielt mye var Ishamel Yartey, Ransford Osei, Sadick Adams, Paul Addo og Issac Donkor, i tillegg til Peru's keeper Eder Hermoza. Alle spillere vi bør se opp for i fremtiden, og kanskje ta en titt på selv.

 

Håper folk forstod poenget med denne tråden, og at den vil bli flittig brukt. ;) Alltid morsomt å tipse hverandre om talenter, eller vise våre synspunkter om fotball generelt, og ikke bare om lagene vi har tråder om: Spurs, United, Chelsea og Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

U17-VM nærmer seg slutten nå ja. Spania-Ghana i semifinale. Tar en liten oppsummering om våre unge talenter her, altså Fran Merida for Spania og engelskmennene Rhys Murphy, Henri Lansbury og Gavin Hoyte.

_____________________________________________________________________________

 

Gruppe B:

 

7p England

6p Brasil

4p Nord-Korea

0p New Zealand

 

England - Korea 1-1: Murphy spilte hele kampen, Lansbury spilte 84 minutter og Hoyte kom inn i det 71.minutt. Stortalentet Victor Moses scorte, tross et dårlig resultat for England.

 

England - New Zealand 5-0: Bra resultat mot dårlig motstand. Verken Henri eller Rhys var på banen. Gavin Hoyte derimot kom inn i det 52.minutt.

 

England - Brasil 2-1: Kampen betydde ikke så mye, men allikevel sterkt resultat. Brasils mål var så og si identisk med Ronaldinhos mål mot Seaman i VM 2002. England scoret da med Hanri Lansbury på straffe, og deretter en sent vinnermål av kaptein Jordan Spence. Så Henri og Gav spilte hele kampen, mens Rhys kom inn i det 74.spilleminutt. Lansbury fikk også gult kort i kampen.

_____________________________________________________________________________

 

Gruppe C

 

7p Spania

5p Argentina

4p Syria

0p Honduras

 

Spania - Honduras 4-2: Nummer 10, Fran Merida spilte hele kampen da Spania vant deres første kamp i turneringen. Francisco fikk på en måte en assist da han skjøt hardt på keeperen som ga retur. Ellers scoret Barcas' Bojan 2 mål.

 

Spania - Syria 2-1: Fran Merida scorte 1-0 målet, nok en gang for hardt for keeperen. Gutten har en fin venstrefot! Syria var nærme å ta poeng her, scoret 1-1 på straffe, men etter 91 minutter scoret innbytter Aquino seiersmålet.

 

Spania - Argentina 1-1: Spania sparte de fleste spillerne her, blant annet Merida og Bojan. Argentina ledet, men nok en gang scoret Spania med Aquino.

_____________________________________________________________________________

 

8.delsfinaler

 

England - Syria 3-1: Denne kampen var preget av Goonere. Henri Lansbury sente England i ledelsen, nok en gang på straffe. Krystian Pearce sente England two-nil up to minutter på overtid i 1.omgang. Deretter scoret Syria, men 10 minutter senere punkterte Rhys Murphy kampen, med assist fra Lansbury. Henri spilte hele kampen, Rhys ble byttet ut i siste minutt nærmest, og Gavin Hoyte kom inn i det 78.minutt.

 

http://fifa.com/u17worldcup/news/newsid=585355.html

 

Spania - Nord Korea 3-0: Merida spilte 79 minutter. Og nok en gang scoret Bojan med sine 2. Han kan bli stor, pass opp Henry!

_____________________________________________________________________________

 

Kvartfinaler

 

Spania - Frankrike 1-1 (5-4 på straffer): Frankrike styrte kampen, men Spania vant til slutt og møter Ghana i semien. Merida spilte hele kampen.

 

England - Tyskland: Spilles senere i kveld.

_____________________________________________________________________________

 

Semifinaler

 

Spania - Ghana: 5. september

 

Nigeria/Argentina - England/Tyskland: Nigeria leder nå 2-0 over Argentina, etter snart 80 minutter spilt.

 

_____________________________________________________________________________

 

Angående spillerne våre så er de veldig spennende. Rhys Murphy scorer mål i hytt og pine, altså en del mer mål enn Jay Simpson. Men Jay har nok fysikken på sin side. Arsenals nye Fox in th Box?

 

Lansbury er en skikkelig midtbanekriger, noe som Arsenal kan trenge framover. Han har jo også vært her side han var 9 år.

 

Gavin Hoyte er det vanskelig å si så mye om, jeg tror dessverre ikke han kan hamle opp mot Djourou eller Nordtveit i framtiden, han kan jo også spille høyreback som broren. Kunne blitt en spennende duell ;)

 

Fran Merida er stjernen på Arsenals ungdomslag. Nye Fabregas? Gjenstår nå og se hva han vil. Alt i alt spennende spillere, og uten tvil av de fremste ungutta i Arsenal. Skal vi se dem i mikkemus-cupen i år eller?

Link to comment
Share on other sites

Fin oppsummering det, Daniel.

Dog finner jeg det merkelig at du sier at Rhys scorer mål i hytt og pine.. Han står såvidt jeg har fått med meg, med èt mål i turneringen. Målet han scoret mot Syria.

Deler synet ditt om Gavin. Han er nok et stort talent, men han har neppe noen fremtid i Arsenal.

 

Forøvrig virker Henri god, og Fran er kanskje Spanias viktigste spiller, om man ser bort fra Bojan Krkic, som også er en fantastisk spiller. De to har et fantastisk samspill. Hadde ikke gjort meg noe om samspillet og vennskapet dem i mellom gjør at Bojan havner i Arsenal.

Blir morsomt å se hva de kan gjøre mot et meget sterkt Ghana-lag (som jeg tipper som vinnere av turneringen, selv om jeg heier på Spania, og til dels England selv).

 

Må forresten ta med at Traorè scoret et kongemål på frispark mot Fulham for reservene her om dagen. Ballen ble skjøvet til side, og Armand skal avslutte slik Kolo alltid prøver. I motsetning til Tourè, fikk Traorè skikkelig treff på ballen som gikk kontant i krysset, utagbart for Fulhamkeeperen. Vakkert!

Link to comment
Share on other sites

Fin oppsummering det, Daniel.

Dog finner jeg det merkelig at du sier at Rhys scorer mål i hytt og pine.. Han står såvidt jeg har fått med meg, med èt mål i turneringen. Målet han scoret mot Syria.

Deler synet ditt om Gavin. Han er nok et stort talent, men han har neppe noen fremtid i Arsenal.

 

Forøvrig virker Henri god, og Fran er kanskje Spanias viktigste spiller, om man ser bort fra Bojan Krkic, som også er en fantastisk spiller. De to har et fantastisk samspill. Hadde ikke gjort meg noe om samspillet og vennskapet dem i mellom gjør at Bojan havner i Arsenal.

Blir morsomt å se hva de kan gjøre mot et meget sterkt Ghana-lag (som jeg tipper som vinnere av turneringen, selv om jeg heier på Spania, og til dels England selv).

 

Må forresten ta med at Traorè scoret et kongemål på frispark mot Fulham for reservene her om dagen. Ballen ble skjøvet til side, og Armand skal avslutte slik Kolo alltid prøver. I motsetning til Tourè, fikk Traorè skikkelig treff på ballen som gikk kontant i krysset, utagbart for Fulhamkeeperen. Vakkert!

Rhys Murphy scorer i hytt og pine på ungdomslaget, mente jeg..

 

Edit: England tapte 4-1 for Tyskland med Rhys Murphy som eneste målscorer for England.

Link to comment
Share on other sites

I dag debuterte 15 år gamle Niklas Bärkroth i Allsvenskan for IFK Göteborg, og ble dermed tidenes yngste spelar i Allsvenskan. Skryt til IFK for å tørra å sleppa han til, sjølv om det nok var fordi at dei sleit med skadar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle686912.ab

 

Dersom det var ein gullkandidat i Norge som hadde hatt problem med skadar trur eg nok ikkje at dei hadde kasta ein gutt som er fødd i 1992 innpå. Brann f.eks dei velger jo å heller spela med Bjørnson som spiss i staden for unge lovande Sjøhage.

 

Så kunne dette skjedd i Norge at ein 15-åring spelte for start for ein toppklubb som Brann, LSK, Viking eller RBK?

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hva som skjer med Frode Kippe etter dagens røde kort(To gule). Han skulle sone for gule kort før han fikk et til, hva skjer med han nå da? Håper virkelig han er ute to kamper, får da er han ikke å finne på banen i seriefinalen. Noen som vet dette sikkert? Å gi han dobbel karantene uten soning ved neste gule er vel en ok dom, slipper billig unna hvis han får en kamp og evt. må sone etter neste gule.

Edit: Så nå at seriefinalen ikke er kamp nr to, men nr tre. Uansett interessant hvis noen vet dette, men nå er vel heller 1kamp og må sone for neste det beste.

Link to comment
Share on other sites

Kippe må berre sone for det raude kortet, viss ikkje eg tar helt feil.

"Dersom en spiller blir utvist etter to advarsler, teller kun utvisningen."

 

Så de to gule blir strøket og det regnes som et "fint" rødt kort med den ene kampens karantene det medfører? Og neste gule gir karantene?

Link to comment
Share on other sites

I dag debuterte 15 år gamle Niklas Bärkroth i Allsvenskan for IFK Göteborg, og ble dermed tidenes yngste spelar i Allsvenskan. Skryt til IFK for å tørra å sleppa han til, sjølv om det nok var fordi at dei sleit med skadar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle686912.ab

 

Dersom det var ein gullkandidat i Norge som hadde hatt problem med skadar trur eg nok ikkje at dei hadde kasta ein gutt som er fødd i 1992 innpå. Brann f.eks dei velger jo å heller spela med Bjørnson som spiss i staden for unge lovande Sjøhage.

 

Så kunne dette skjedd i Norge at ein 15-åring spelte for start for ein toppklubb som Brann, LSK, Viking eller RBK?

 

Et meget interessant tema du tar opp her.

Svaret er i mine øyne NEI.

 

Da jeg først leste hva du skrev, tenkte jeg "pytt, pytt, femten er ikke ungt, er det?" Plutselig gikk det opp for meg at denne spilleren da er kun ètt år eldre enn meg selv.. Først da klarte jeg å se for meg hvor stort dette egentlig er. Tror det skal bli vanskelig å slå denne rekorden.

 

Og som sagt, nei; Brann, Lillestrøm, Viking eller Rosenborg hadde nok ikke gjort tilsvarende ting om det hadde oppstått slike skadeproblemer. Eneste topplaget jeg kan se for meg ville gjort slik i samme situasjon i Tippeligaen, må være Stabæk. De er et helt annet type lag, og kunne nok ha funnet på å slenge utpå en 15, 16, 17-18-åring, om det ikke hadde vært andre alternativer. Muligens også Rosenborg.

 

Credit til IFK, som du også sier, som lot ham få sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Setter du utpå en 15åring risikerer du mye, på topp kan han misse på blank goal, som forsvarsspiller og keeper kan han gjøre en avgjørende tabbe og som midtbane kan du også gjøre helt avgjørende feil som river ned alt du har av selvtillit. Talentsatsing er i og for seg bra det, men ikke når en risikerer å ødelegge for en spillers utvikling. Skjøner at det hørtes bra ut og sånn men hvis en tenker seg om var det kanskje ikke så fantastisk lurt likevel. Håper unggutten gjorde det bra og at han får mye støtte fra medspillerne sine og støtteapparatet, han er jo sikkert noe helt utenom det vanlige siden han får spille i så ung alder.

 

Og ikke kom her og skryt av RBK, talent etter talent har de utviklet/kjøpt og utviklet får så å la råtne i hjel på benken, istedet får at disse spillerne kunne fått spille fotball og utvikle seg i en annen TL-klubb eller 1div. Det er flott at de har masse u-landslagspillere, kreditt til de for de, men å vite når en skal sette guttenes fremtid foran klubbens 3-4 valg på en posisjon er de for dårlig til. Og så er jo forøvrig 7-8 av RBKs første11 hentet direkte fra utlandet(Hirschfeld, Koppinen, Stoor(Strand er mye skadet), Dorsin, Sapara, Konan/Traore og Kone) og masse penger blitt sendt ut av landet i stedet for at spillere som Storflor,Braaten, Skjelbred/Tettey, Jamtfall og Nordvik kunne utviklet seg videre, talent som kan komme til å bli gode landslagspillere for Norge hvis de får tillit og får spille fotball. synd for RBK synd for norsk fotball, bra for de andre toppklubbene som har mye bedre resultater i år utav vesentlig mindre penger. Og hva med å leie ut spillere? Da kan en hente de hjem med første overgangsvindu, utlån er ett veldig godt alternativ når ikke en spiller er god nok for øyeblikket til å spille fast på laget, ei heller være 13-14spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Verdens topp 50 fotballtalenter:

 

Kåret av fotballmagasinet World Soccer.

 

Sadick Adams, Ashanti

Ismail Aissati, PSV Eindhoven

Alexandre Pato, AC Milan

Anderson, Manchester Utd

Gareth Bale, Tottenham

Sergio Aguero, At. Madrid

Ever Banega, Boca Juniors

Bojan Krkic, Barcelona

Breno, Sao Paulo

Gerardo Bruna, Liverpool

Diego Bounanotte, River Plate

Macauley Chrisantus, Abuja

Angel di Maria, Benfica

Franco di Santo, Audax

Karim Benzema, Lyon

Dumitru Copil, Hearts

Kermit Erasmus, Sundown

Fabio, Fluminense

Fabio Coentrao, Benfica

Maquane Fellaini, S. Liege

Guilherme, Cruzeiro

Nour Hadhria, Club African

Rabul Ibrahim, S. Lisboa

Damian Ismodes, S. Cristal

Lorenzo de Silvestri, Lazio

Kerlon, Cruzeiro

Toni Kroos, Bayern München

Lulinha, Corinthians

Sapol Mani, Maranatha

Juan Manuel Mata, Valencia

Cristian Nazarith, Cali

Aaron Niguez, Valencia

Daniel Opare, Ashanti

Ransford Osei, Kesseben

Fran Merida, Arsenal

Nikolay Mihailov, Liverpool

Mesut Ozil, Schalke 04

Renato Augusto, Flamengo

Micah Richards, Man City

Andrea Russotto, Treviso

Henri Saivet, Bordeaux

Alexis Sanchez, River Plate

Giovani dos Santos, Barcelona

Marek Suchy, Slavia Praha

Sergio Tejera, Chelsea

Ivan Rakitic, Schalke 04

Abdou Traoré, Rosenborg

Gregory van der Wiel, Ajax

Carlos Vela, Osasuna

Theo Walcott, Arsenal

 

 

Hyggelig med Theo, Fran og Vela på lista. Har store forventninger til Carlos i fremtiden.

Jeg savner forøvrig Armand Traorè og Denilson på lista.

 

I tillegg kan jeg nevne at Rosenborg's Abdou Traorè er med på lista.

 

 

 

Beach Soccer World Cup 2007:

 

Den etter hvert presitsjetunge turneringen sparkes i gang i dag, 02.11.2007!

 

Det er 12'te gang dette mesterskapet blir arrangert, og i år skal det igjen spilles med sambatakter. Det er nettopp Brasil som er arrangører, og kampene skal bli spilt i Rio de Janeiro. Faktisk er det i Brasil alle de 12 mesterskapene har blitt spilt, så det har blitt en tradisjon at det Sør-Amerikanske landet har dette spennende turneringen hvert år.

 

Strandfotball ble grunnlagt i 1992, og siden den gang har det bare blitt mer og mer populært. Det startet i Brasil i Rio de Janeiro, som nå skal arrangere årets mesterskap. Sommeren 1993 ble det første mesterskapet innen sporten arrangert. Da var det Amerikanerne i Florida som arrangerte. Kun fire lag konkurrerte i mesterskapet som ble spilt på Miami Beach i USA. Året etter ble den første professionelle strandfotballkampen som ble vist på tv spilt. Det følgende året ble tidenes første Verdensmesterskap i strandfotball arrangert.

 

Det var Brasil, som nå er verter, som er regjerende mestre. Men Spania vant EM i fjor, og er ivrige etter å vinne hele sulamitten, og ta hjem trofèet fra VM. En spiller vi bør se opp for er nok Amarelle. Han er Spanias store spiller, og er 'pure class'. Scoret drøssevis med mål i EM, og spiller rett og slett utrolig bra strandfotball.

 

Deltakende land:

Argentina

Brasil

Spania

Frankrike

Iran

Italia

Japan

Mexico

Nigeria

Portugal

Russland

Senegal

Salomonøyene

Forente Arabiske Emirater

Uruguay

USA

 

Skal prøve å holde dere litt oppdatert hvordan turneringen utarter seg.

Link to comment
Share on other sites

02/11 Kampdag 1 i Beach Soccer World Cup:

 

Russland 2-2 Mexico (1-2 e/str)

2. p: Villalobos (13'57") 0-1

3. p: Gonzales (27'57") 0-2

3. p: Shkarin (31'55") 1-2

3. p: Shaykov (34'26") 2-2

 

Straffer:

Bolabanov 1-0

Rosales 1-1

Shakmelyan (bom) 1-1

Villalobos 1-2

 

 

Brasil 11-2 Salomonøyene

1. p: Buru (01'38") 1-0

1. p: Negao (5'49") 2-0

2. p: Daniel (12'35") 3-0

2. p: Bruno (14'42") 4-0

2. p: Sidney (22'22") 5-0

2. p: Mela (22'24") 5-1

2. p: Sidney (22'27") 6-1

3. p: Bruno (26'12") 7-1

3. p: Naka (26'28") 7-2

3. p: Daniel (28'13") 8-2

3. p: Buru (30'08" str) 9-2

3. p: Duda (35'25") 10-2

3. p: Negao (35'55") 11-2

 

 

Portugal 3-3 Iran (1-0 e/str)

1. p: Alan (03'44") 1-0

1. p: Naderi (9'17") 1-1

2. p: Alan (14'00") 2-1

2. p: Mesigar (18'57" str) 2-2

2. p: Alan (20'02") 3-2

3. p: Dara (29'36") 3-3

 

Straffer:

Ghorbanpour (bom) 0-0

Belchior 1-0

 

 

USA 4-8 Spania (eksklusiv)

1. p: Nico (01'53") 0-1

1. p: Xexeo (11'38") 1-1

2. p: Rumbo (13'55") 1-2

2. p: Ibsen (16'47") 2-2

2. p: Alvarez (22'38") 2-3

2. p: Amarelle (23'49") 2-4

3. p: Albuquerque (25'59") 3-4

3. p: Chimienti (26'33") 4-4

3. p: Nico (30'06") 4-5

3. p: Alvarez (30'51") 4-6

3. p: Amarelle (34'17") 4-7

3. p: Amarelle (34'37") 4-8

 

Kampreferat:

Kampen begynte rolig, med to lag som "smakte" på hverandre. Spania åpnet målkontoen to minutter etter kampstart, etter et knallhardt skudd fra Nico. Videre i første periode blir det lite sjanser. Men allikevel klarer USA å komme tilbake med en scoring av Xexeo. Andre periode åpner friskere. Her starter Ivan Rumbo scoringsballet ved å score 1-2 målet for Spania. Etter dette begynner USA å presse mer, og får etter hvert sin fortjente utligning da Ibsen scorer på et flott frispark.

Men det skulle vise seg at Spania hadde et ekstra gir. Dette giret satte de nemlig inn nå. Før andre periode var sto det 4-2 til Spania, etter mål av Javi Alvarez og et briljant saksespark av kaptein Amarelle.

Foran tredje periode må USA-trener Ceciliano Roberto ha sagt noen gode ord for å motivere sine spillere. For da kampen startet nok en gang, gikk USA fort frem og viste at de ikke hadde gitt opp. Med to mål, henholdsvis av Albuquerque og Chimienti, fant Nord-Amerikanerne seg på "level terms", 4-4. Men da Xexeo ble utvist like etter, etter en stygg takling på Spania's Nico, ble det langt vanskeligere for dem. Nå begynte Spania å score igjen, og de skulle ikke gi seg før de hadde doblet antall mål. Nico må, etter reglene, ta frisparket, som var et resultat av utvisningen, selv, og setter det like så godt rett i USA's nettmasker. Det står 5-4 til spanjolene. Videre scoret Alvarez et fint mål, før Amarelle viser sine kvaliteter og legger på til 7, og 8-4. Et fint resultat for Spania og trener Joaquin på åpningsdagen i dette verdensmesterskapet.

 

 

Grupper:

Gruppe A:

Brasil.......................................3

Mexico.....................................2

Russland.................................0

Salomonøyene........................0

 

Grunne B:

Spania.....................................3

Portugal...................................2

Iran..........................................0

USA.........................................0

 

Gruppe C:

Italia........................................0

Japan......................................0

Senegal..................................0

Uruguay..................................0

 

Gruppe D:

Argentina................................0

Frankrike................................0

Forente Arabiske Emirater......0

Nigeria....................................0

 

 

Kampene fra gruppe C og D sparkes i gang i senere i dag!

Link to comment
Share on other sites

03/11 Kampdag 2 i Beach Soccer World Cup

 

Nigeria 5-3 Argentina (eksklusiv)

1. p: Ibrahim (04'04") 1-0

1. p: Casado (08'37") 1-1

2. p: Uhunmwangho (12'07") 2-1

2. p: Onigbo (15'53") 3-1

2. p: Okemmiri (16'59") 4-1

2. p: Okemmiri (21'23") 5-1

2. p: Hilaire (22'23") 5-2

2. p: Andrade (23'31" str) 5-3

 

Kampreferat:

Det var to sterke lag som gjorde seg klar til å spille foran kampen. Det var vanskelig å utpeke noen favoritt, da begge lag og land er tekniske og sterke. Det var lite som skjedde de første minuttene. Begge lag prøver seg litt, men ingen av dem kommer til skikkelige sjanser. Fire minutter ut i kampen, scorer allikevel Nigeria på et velplassert frispark fra Idoko Ibrahim. Til tross for sambatakter på tribunen, klarer ikke Argentina å svare umiddelbart på det vanskelige og humpete underlaget. Et par skudd i treverket og andre småsjanser var fasiten før Gustavo Casado utligner tre-fire minutter før slutt i første periode utligner, med et fantastisk skudd rett i vinkelen. Slik står det helt ut perioden. Nigeria åpner andre periode forrykende, og kun ni sekunder etter pause scorer de, etter en utrolig frekk heading fra Osahon Uhunmwangho går de nok en gang opp i ledelsen. Senere legger Ifeanyi Onigbo på til 3-1 like etter etter en fin avslutning, før Ogbonnaya Okemmiri setter ballen i Argentinas nettmasker nok en gang, like etter. Nå var Argentina virkelig i trøbbel, og det skulle ikke bli bedre da Okemmiri legger på til 5-1 ett og et halvt minutt før omgangen var slutt. Men dette ville ikke de blå og hvite fra Sør-Amerika ha noe av, og reduserte like etter ved et frispark fra Santiago Hilaire. Og et halvt minutt senere reduserte de nok en gang etter en straffe tatt av Federico Andrade. En noe kjedelig tredjeperiode endte målløs, og sluttresultatet ble 5-3 til Nigeria. Et strålende resultat for Afrikanerne i sin første kamp i mesterskapet.

 

 

Uruguay 3-2 Italia

1. p: Pasquali (05'51") 0-1

2. p: Palmacci (16'17") 0-2

2. p: Ricar (23'04") 1-2

2. p: Ricar (23'14") 2-2

e.omg: Matias (37'30") 3-2

 

 

Forente Arabiske Emirater 5-6 Frankrike

1. p: Basquaise (03'14") 0-1

1. p: Bashir (04'16") 1-1

1. p: Basquaise (08'32") 1-2

1. p: Samoun (08'59") 1-3

2. p: Samoun (17'52") 1-4

2. p: Sadeqi (19'44") 2-4

2. p: Samoun (21'44") 2-5

2. p: Bashir (22'07") 3-5

3. p: Bashir (25'21") 4-5

3. p: Aljesmi (34'50") 5-5

3. p: Samoun (35'15") 5-6

 

 

Japan 1-4 Senegal

1. p: Dieng (4'34") 0-1

1. p: Koukpaki (05'27" str) 0-2

2. p: Koukpaki (21'21") 0-3

3. p: Mbengue (28'38") 0-4

3. p: Yamauchi (33'50") 1-4

 

 

Grupper:

Gruppe A:

Brasil.......................................3

Mexico.....................................2

Russland.................................0

Salomonøyene........................0

 

Grunne B:

Spania.....................................3

Portugal...................................2

Iran..........................................0

USA.........................................0

 

Gruppe C:

Senegal..................................3

Uruguay..................................2

Italia........................................0

Japan......................................0

 

Gruppe D:

Frankrike................................3

Nigeria....................................3

Argentina................................0

Forente Arabiske Emirater......0

Link to comment
Share on other sites

Nydelige oppdateringer, Helmik'n! :P

Skuffende og kun få med meg en kamp til nå. Så kampen mellom Forente Arabiske Emirater og Frankrike. Forøvrig en bra kamp. Emiratene var sterke, men Frankrike vant til slutt. Blir veldig spennende å følge videre. Håper på flere oppdateringer fra deg Martin.

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig å høre, Hermz! Setter pris på det! :P

 

04/11 Kampdag 3 i Beach Soccer World Cup:

 

Spania 4-2 Portugal (eksklusiv)

2. p: Amarelle (13'30") 1-0

2. p: J. Torres (18'07" str) 2-0

2. p: Alvarez (21'17") 3-0

2. p: Bilro (22'54") 3-1

3. p: Madjer (29'45") 3-2

3. p: Nico (35'59") 4-2

 

Kampreferat:

Det var klart for mesterskapets første storkamp da naboene Spania og Portugal skulle møtes. Begge er outsidere til å ta hjem tittelen, og ville prøve å få best mulig utgangspunkt med seier mot sine rivaler. Det var Portugal som kom best i gang. Spaniakeeper Dona var på halvdistanse, og ballen havnet hos Portugals Hernani, som sendte avgårde en buet lobb, som dabber på oppsiden av tverliggeren, og går over. Videre hadde Portugal fremdeles god kontroll, uten å komme til de store sjansene. Neste sjanse i kampen kom for Spania, da Cristian Torres smeller av et velplassert frispark. Men Portugalkeeper Rodrigues gjør en fin redning, og hindrer Spania å gå opp i ledelsen. Første periode ender målløs, men var langt fra kjedelig. Etter at Portugal åpnet best, jevnet det seg mer ut etter hvert, og det kom flere store sjanser i begge ender.

Spania åpner andre periode meget bra, og scorer kampens første mål etter to minutter. Nico legger fint inn til Amarelle, som header inn sitt fjerde mål i turneringen. 1-0 til Spania.To minutter senere burde Spania doblet ledelsen, da to spanjoler står i kø for å sette ballen i mål, når ballen ligger fritt på streken. Men rett før det skjer, kommer Rodrigues inn i duellen og hindrer at portugiserne får enda en i trynet. Foreløpig. Ikke lenge etterpå scorer nemlig Spania igjen. Javi Torres blir felt av Marinho, tilsynelatende utenfor ni-meteren (16-meteren) Allikevel peker dommer på straffemerket, og Torres setter ballen sikkert i nota, og gir spanjolene en tomålsledelse. Tre minutter senere, legger Alvarez på til 3-0 på frispark, og det ser enkelt ut for spanjolene. Kun minuttet før lagene går i garderoben foran tredje og siste periode reduserer Bilro til 3-1. Et sent reduseringsmål er alltid bra å ha før en pause, så laget har noe å bygge videre på. Nå har Portugal 12 minutter på seg, til å score to mål. Det er fullt mulig å gjøre det, mot et noe vaklende Spania-lag og med spillere som Alan, Madjer, Hernani og Belchior.

Seks minutter ut i siste periode smeller det plutselig fra skuddfoten til Madjer. Det hadde vært seks kjedelige minutter uten store sjanser, men da Madjer kommer en-mot-en mot Alvarez, kommer seg fri, og banker ballen i mål bak Dona er det alt annet en kjedelig. Fantastisk mål av den rutinerte portugiseren, og det står 3-2 og Portugal er inne i kampen igjen! Et halvt minutt før slutt, hadde Amarelle en alle tiders sjanse til å sette spikeren i kista for Spania, på frispark, etter at Marinho handser like utenfor ni-meteren til Portugal. Men skuddet fra den spanske toppscoreren går like utenfor. Men Spania skulle likevel score nok et mål. Dommeren mener, korrekt, at Belchior prøver å filme seg til frispark inne på Spanias halvdel. Dermed blir det isteden frispark til Spania, som Nico skal ta. Han smeller ballen inn i nettmaskene bak Rodrigues, og Spania er videre til kvartfinalene!

Ingen imponerende oppvisning av noen av lagene, men ganske fortjent at Spania vinner. Nå venter en vanskelig kamp mot USA for portugiserne, for å avgjøre sin skjebne videre i mesterskapet.

 

 

Mexico 4-6 Brasil

1. p: Plata (04'21") 1-0

1. p: Buru (09'04") 1-1

1. p: Gonzales (09'06") 2-1

1. p: Andrè (10'58") 2-2

1. p: Villalobos (11'59") 3-2

2. p: Cati (19'04") 4-2

2. p: Buru (20'22") 4-3

3. p: Negao (24'13") 4-4

3. p: Bruno (24'38") 4-5

3. p: Benjamin (33'58") 4-6

 

 

Salomonøyene 2-5 Russland

1. p: Leonov (00'16") 0-1

1. p: Shishin (01'09") 0-2

2. p: Hale (18'07") 1-2

2. p: Leonov (18'10") 1-3

2. p: Shakmelyan (23'07") 1-4

3. p: Anisua (26'44") 2-4

3. p: Leonov (29'50") 2-5

 

 

Iran 6-7 USA

1. p: Nolz (07'58" str) 0-1

1. p: Chimienti (09'27") 0-2

2. p: Aligoli (16'03") 1-2

2. p: Ahmadzadgeh (17'43") 2-2

2. p: Ahmadzadegh (17'58") 3-2

2. p: Morales (19'43") 3-3

2. p: Astorga (22'19") 3-4

2. p: Nolz (22'33") 3-5

3. p: Davoudi (27'48") 4-5

3. p: Ghorbanpour (30'44") 5-5

3. p: Chimienti (30'48") 5-6

3. p: Mesigar (33'35") 6-6

3. p: Ibsen (34'55") 6-7

 

 

Grupper:

Gruppe A:

Brasil.......................................6

Russland.................................3

Mexico.....................................2

Salomonøyene........................0

 

Grunne B:

Spania.....................................6

USA.........................................3

Portugal...................................2

Iran..........................................0

 

Gruppe C:

Senegal..................................3

Uruguay..................................2

Italia........................................0

Japan......................................0

 

Gruppe D:

Frankrike................................3

Nigeria....................................3

Argentina................................0

Forente Arabiske Emirater......0

Link to comment
Share on other sites

Tror Spania og Brasil i finalen. Kan hende at Frankrike også kommer langt. Men tror faktisk Spania vinner hele greine jeg! ;)

 

Nok en gang fine oppdateringer, trenger det nå. Blir litt mye å gjøre for tiden.

 

Takk for det! ;)

 

Jeg tror Brasil vinner jeg. De virker uslåelige på egen sand, og har ikke tapt en eneste kamp på to år (nærmere bestemt rundt 55 kamper).

 

Men de har vist at de ikke er helt umulige å slå, etter å ha slitt mot Mexico og ligget under 4-2. Mexico som da spilte kun sin andre VM kamp noensinne, og tapte 23-3 forrige gang de møtte Brasil.

 

05/11 Kampdag 4 i Beach Soccer World Cup:

 

Italia 6-3 Japan

1. p: Palmacci (04'37") 1-0

1. p: Tabata (06'08") 1-1

1. p: Maiorano (09'33") 2-1

2. p: Yamauchi (12'50") 2-2

2. p: Yamauchi (21'27") 2-3

2. p: Pasquali (23'21") 3-3

3. p: Pasquali (24'33") 4-3

3. p: Leghissa (25'22") 5-3

3. p: Pasquali (26'15") 6-3

 

 

Argentina 4-2 Forente Arabiske Emirater

1. p: F. Hilaire (01'30") 1-0

1. p: Mesaabi (04'32") 1-1

2. p: Minichi (15'00") 2-1

2. p: Casado (20'45") 3-1

2. p: Sadeqi (21'49") 3-2

3. p: F. Hilaire (26'12") 4-2

 

 

Senegal 5-2 Uruguay

1. p: Diallo (02'19") 1-0

1. p: Parillo (05'45") 1-1

1. p: Koukpaki (07'19") 2-1

1. p: Ricar (07'53") 2-2

2. p: Sylla (14'27") 3-2

3. p: Koukpaki (28'21") 4-2

3. p: Koukpaki (31'01") 5-2

 

 

Frankrike 3-3 Nigeria (2-3 e/str) (eksklusiv)

1. p: Okpara (10'51") 0-1

2. p: Castro (12'21") 1-1

2. p: Okpara (19'35") 1-2

3. p: Usman (32'27") 1-3

3. p: Francois (35'10") 2-3

3. p: Basquaise (35'38") 3-3

 

Straffer:

Onigbo 0-1

Francois 1-1

Osahon 1-2

Perez 2-2

Olawale 2-3

Samoun 2-3

 

Kampreferat:

Underlaget var svært tungt i dagens kamper, etter mye nedbør, som påvirket kampene. Før denne kampen begynte var nok Frankrike favoritter, men i dagens strandfotball skal man aldri si aldri.

Kampens første sjanse kom da Laurent Castro kom seg fri for Frankrike, og skjøt fra kloss gold, fra noe spiss vinkel. Med det på sin side, reddet Nigeriakeeper Abdullahi Isa mesterlig med en hånd. Det skulle ta lang tid før neste sjanse kom. Den kom ett minutt før første periode var over, da Nigeria fikk hjørnespark. Hjørnesparket blir tatt lavt, og havner hos Uga Okpara, som setter den i mål, bak en sjanseløs Jean-Marie Aubry i det franske målet. 1-0 til Nigeria, som skulle stå ut omgangen. I andre periode tar det kun halvminuttet før det står likt på Copacabana. Castro er våkent fremme og styrer inn et brassespark fra Didier Samoun. 1-1. Okpara er like ved å gi Nigeria ledelsen tilbake like etter, da han skyter i stolpen fra langt hold. Det tar likevel ikke lang tid før det står 2-1 til de grønnkledde fra Nigeria. Det er nok en gang Okpara som er fremme og scorer. Denne gangen på nok et frispark, som går via en franskmann. Allikevel vil nok Okpara bli kreditert scoringen. Etter en noe kjedelig slutt på andre periode må Frankrike gå inn i tredje og siste periode å jage en scoring, da de ligger under med ett mål.

Ett minutt inn i tredje periode har Frankrikekaptein Jeremy Basquaise en stor mulighet til å gjøre det likt igjen, da han fikk straffe etter at Isiaka Olawale felte ham innenfor ni-meteren. Men da Isa i Nigeriaburet gjør en strålende redning, ser det ut til at Eric Cantona's menn må grave enda dypere for å komme tilbake. Samme Basquaise hadde nok en stor mulighet like etter, da han skyter fra midtbanen. Men nok en gang gjør Isa en fantastisk redning, og viser at han er en av de beste keeperne i mesterskapet. Istedenfor at Frankrike utligner, er det istedet Nigeria som legger på til 3-1. Det skjer når Suleman Usman skyter knallhardt nede i høyre hjørne for keeper Aubry, som ikke har noe å stille opp med mot det velplasserte skuddet fra Nigeria's banehalvdel. Flott mål, som kom i svært gunstig tidspunkt før afrikanerne, da det kun var tre minutter igjen å spille på det tidspunktet. Men de hadde ingen grunn til å juble for tidlig. Frankrike startet nemlig en fantastisk snuoperasjon to minutter etterpå da Stephane Francois reduserer til 3-2. Deretter utligner Basquaise til 3-3 20 sekunder før sluttsignalet blåses.

Dermed var det klart for ekstratid i oppgjøret som kanskje Nigeria hadde fortjent å vunnet allerede. Ekstratiden er på tre minutt, og hvis ingen av lagene har klart å utrette noe på den tiden, går det mot sudden-death straffespark. Det vil si at det tas to og to straffer. En fra hvert lag. Bommer en av dem, mens han andre treffer, vinner laget. Bommer ingen, eller begge, går det videre til en vinner er kåret.

Etter en ekstraperiode uten store sjanser, går det altså til den nevnte straffesparkkonkurransen. Det er Nigeria og Ifeanyi Onigbo som starter. Han setter straffen sikkert i mål bak Aubry. Frankrike's neste straffe tas av Francois, som også setter den i nota. Etter sikre straffer av Osahon, Perez og Olawale, ligger presset på Samoun's skuldre. Vanligvis bør han tåle presset, med sin rutine. Allikevel går straffen over, og Nigeria vinner kampen. Og med to nye poeng, er afrikanerne videre til kvartinalene.

 

 

Grupper:

Gruppe A:

Brasil.......................................6

Russland.................................3

Mexico.....................................2

Salomonøyene........................0

 

Grunne B:

Spania.....................................6

USA.........................................3

Portugal...................................2

Iran..........................................0

 

Gruppe C:

Senegal..................................6

Italia........................................3

Uruguay..................................2

Japan......................................0

 

Gruppe D:

Nigeria....................................5

Argentina................................3

Frankrike................................3

Forente Arabiske Emirater......0

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...