Jump to content

Blir vi den nye Rubel-klubben i London?


Laks1e

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

I en drømmeverden så skulle en ønske at den gamle eierstrukturen begynte å røre på seg igjen.

 

Mener du den eierstrukturen som var på 80-tallet og 90-tallet og begynnelsen av tusenårskiftet frem til Dein og Lady Nina ble kastet ut av styret? Det måtte isåfall vært en eierstruktur hvor Dein og Lady Nina hadde mer enn 50% av aksjene.

 

All ære til Hill-Wood og det han og hans familie har gjort for klubben i generasjoner, men det virker ikke som han har mer å tilby denne klubben lenger. Han har sammen med avdøde Fiszman (may he rest in peace) vært med på å bryte ned den eierstrukturen som var i klubben. Fiszman har også gjort mye bra for klubben, bl.a. å være en viktig brikke i forhold til å få gjennomført flyttingen fra Highbury til Emirates. Men det er ikke mye Arsenalsk bak måten de kastet ut David Dein på. Og utifra rapportene, er det ingen tvil om at Fiszman var hjernen bak det som skjedde. Utifra rapportene, var Lady Nina og en annen person (kommer ikke på navnet) imot at Dein skulle kastes ut av styret, og ikke lenge etter ble begge disse også skviset ut av styret. Og nok engang skal det ha vært Fiszman som trakk i trådene.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg aldri klarte å forstå var hvorfor Lady Nina solgte sin andel til Kroenke. Etter det jeg har lest så hadde hun ikke et så veldig godt forhold til det sittende styret i tiden rundt og etter hun ble kastet og hvorfor da selge sin andel for et mindre beløp til Kroenke når hun kunne fått mer for å selge til Usmanov? Jeg har virkelig lett etter en plausibel forklaring på dette, uten å finne noen og har vel spurt mine meddebattanter her på forumet et par ganger uten at noen har kommet med en troverdig forklaring. Er det noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Nei. Det vi vet er at det ble gjort en avtale i styret om ikke å selge. Vi vet at Usmanovkontakten sendte både DD og Nina ut porten. Hvorfor DD solgte til Red and White (som Usmanov faktisk kun eier 50% av, den andre halvparten tilhører Ardavan Farhad Moshiri), mens Lady'en solgte til Kroenke blir kun spekulasjoner. Det hun selv har sagt er at hun holdt et løfte. I så fall et løfte som kostet henne oppunder £20M.

Link to comment
Share on other sites

Familien Bracewell-Smith har vært sterkt knyttet til Arsenal i generasjoner. Eneste logiske forklaringen jeg klarer å se for meg, er at Fiszman på en eller annen måte har klart å overbevise Lady Nina om at Arsenals tradisjoner ville bli best ivaretatt av Kroenke

Link to comment
Share on other sites

I en drømmeverden så skulle en ønske at den gamle eierstrukturen begynte å røre på seg igjen.

Ja vi kan drømme. Men med over 60 % av alt fordelt på en øst-vest misallianse blir det vanskelig. Denne konstellasjonen fører til handlingsvegring, nærmest handlingslammelse.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...