Jump to content

Blir vi den nye Rubel-klubben i London?


Laks1e

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Har vel sett i 3 år nå at Wenger ikke lykkes så lenge han ikke for penger til bedre spillere, de første 4-5 år kjempa vi og ligagull for de Wenger fikk handle de spillere han ville ha. 3 siste åra har ikke Arsenal og de unge spillere blitt noe bedre, skal nok skje et under skal vi gjøre det bedre en 4 plassen i år også ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Har vel sett i 3 år nå at Wenger ikke lykkes så lenge han ikke for penger til bedre spillere, de første 4-5 år kjempa vi og ligagull for de Wenger fikk handle de spillere han ville ha. 3 siste åra har ikke Arsenal og de unge spillere blitt noe bedre, skal nok skje et under skal vi gjøre det bedre en 4 plassen i år også ;)

 

 

Det er sant at vi kanskje ikke har kjøpt mange spillere de siste årene og solgt mange, men å si at det skal skje et under om Arsenal skal klare å få en bedre plasering enn 4 plassen er å ta hardt i! At du presterer å si at de unge ikke har blitt noe bedre er vel også en prestasjon i seg selv.. Vi har en meget god start på sesongen og så lenge vi ikke blir rammet av skader i så stor grad som tidligere sesonger så tror jeg vi har en meget god sjanse også til å ta gullet. Du har vel også lagt merke til at det er flere elementer som har fallt mer på plass denne sesongen? Med tanke på Vieira salget og tapet fra erfarne spillere som Bergkamp, Pires, Lauren, Henry, Ljungberg, Cole, Campbell, Edu osv i løpet av de siste årene også da ta i betrakning av ny stadio. Så har Arsenal gjort det ganske greit. Det har vært en lang overgangs periode men ser nå at det er flere biter som passer bedre sammen nå. Laget har en mer riktig balanse psykisk og spillergruppen er mer riktig ut fra flertallet av stallen. Forsvaret virker mer stødig(bortsett fra tabbene til Lehmann) Mer press på ballfører, flere spillere inn i boksen ved flere annledninger, sterker mot dødballer(så langt) Kjemper til siste minutt, mål kommer fra midtbanen, mer erfaring, har hatt en full sesong på Emirates, bedre valg av kaptein også kanskje? Med seier mot Portsmouth vil vi være A-poeng med Chelsea om 1 plassen i det vi går inn i september og det begynner å bli noen år siden vi har hatt en slik god start på sesongen. Det som kan spille inn negativt er som sagt skader, videre utvikling til de nye spillerne på laget, unge spillere som Walcott, og hvordan vil Van Persie, Adebayor, Fabregas, Hleb, Rosicky bla. gjøre det ut i en lang sesong?! Har en litt tynn stall og er derfor meget avhengig at flere stepper opp og holder seg unda skader. Et meget godt tegn er at det har kommet en del mål fra midtbanen så langt denne sesongen , noe som har vært et problem de siste årene. Men hadde Arsenal hadde masse penger ville Wenger da kjøpt spillere som Torres, Martins og lignende spillere da? Tviler sterkt på det.. Om Dein tar over i fremtiden og Arsenal da kommer i en mer gunstig økonomisk situsjon så får man se om det skader elller egner Arsenal eller mer viktig, vil Wenger skifte taktikk og begynne å kjøpe etablerte verdens stjerner?! Har stor respekt for Dein, og hvis det først er noen som skal ta over så vil jeg være glad for at "Arsenal "gutten" Dein tar over med Wenger i fronten!

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker svært dårlig dette med oppkjøp av klubben. Det vil trolig gi langt større kapital, og et transferbudsjett av en hekt annen klasse osv, men vil vi tjene så enormt på det? Wenger har flere ganger sagt at han har penger nok til å hente stort sett hvem han vil, men med Wenger som manager vil det neppe dukke opp spillere til 3-400 mill uansett. Jeg tror Arsene er fornøyd med den stallen han har, og at profier som Martins og Torres fint kunne fint kunne kommet om Wenger ønsket dem, altså at penger ikke er den største hindringen. En annen ting er at laget har så ekstremt mye potensial, og mange av gutta er allerede uerstattelige. Poenget er at Wenger virker å være fornøyd med stallen og at penger ikke er det som hindrer han i å kjøpe fler spillere. Og da er mye av poenget med styrtrike eiere litt borte?

 

Jeg elsker klubben slik den er, og vil alltid gjøre det uansett, men jeg er stolt av at vi er den eneste av de fore store som fremdeles har engelske eiere, og håper det vil vare lenge. Man kan si hva man vil om at vi har for få engelskmenn i stallen, men at selve klubben er engelsk mener jeg er minst like viktig. Hill-Wood har jo sagt at de største eierne, Carr familien, Lady Nina Bracewell-Smith og Danny Fiszman elsker klubben og at de ikke ønsker å selge, i tillegg til at de alle er så rike at de ikke ville "tjent så mye på det".

 

Så, jeg håper at klubben beholder de nåværende eierene, og ikke selger seg til hverken amerikanere eller russere. Men om klubben først skulle bli solgt ville jeg foretrukket at David Dein skulle komme tilbake til styrerommet.

Link to comment
Share on other sites

Har vel sett i 3 år nå at Wenger ikke lykkes så lenge han ikke for penger til bedre spillere, de første 4-5 år kjempa vi og ligagull for de Wenger fikk handle de spillere han ville ha. 3 siste åra har ikke Arsenal og de unge spillere blitt noe bedre, skal nok skje et under skal vi gjøre det bedre en 4 plassen i år også ;)

 

 

Det er sant at vi kanskje ikke har kjøpt mange spillere de siste årene og solgt mange, men å si at det skal skje et under om Arsenal skal klare å få en bedre plasering enn 4 plassen er å ta hardt i! At du presterer å si at de unge ikke har blitt noe bedre er vel også en prestasjon i seg selv.. Vi har en meget god start på sesongen og så lenge vi ikke blir rammet av skader i så stor grad som tidligere sesonger så tror jeg vi har en meget god sjanse også til å ta gullet. Du har vel også lagt merke til at det er flere elementer som har fallt mer på plass denne sesongen? Med tanke på Vieira salget og tapet fra erfarne spillere som Bergkamp, Pires, Lauren, Henry, Ljungberg, Cole, Campbell, Edu osv i løpet av de siste årene også da ta i betrakning av ny stadio. Så har Arsenal gjort det ganske greit. Det har vært en lang overgangs periode men ser nå at det er flere biter som passer bedre sammen nå. Laget har en mer riktig balanse psykisk og spillergruppen er mer riktig ut fra flertallet av stallen. Forsvaret virker mer stødig(bortsett fra tabbene til Lehmann) Mer press på ballfører, flere spillere inn i boksen ved flere annledninger, sterker mot dødballer(så langt) Kjemper til siste minutt, mål kommer fra midtbanen, mer erfaring, har hatt en full sesong på Emirates, bedre valg av kaptein også kanskje? Med seier mot Portsmouth vil vi være A-poeng med Chelsea om 1 plassen i det vi går inn i september og det begynner å bli noen år siden vi har hatt en slik god start på sesongen. Det som kan spille inn negativt er som sagt skader, videre utvikling til de nye spillerne på laget, unge spillere som Walcott, og hvordan vil Van Persie, Adebayor, Fabregas, Hleb, Rosicky bla. gjøre det ut i en lang sesong?! Har en litt tynn stall og er derfor meget avhengig at flere stepper opp og holder seg unda skader. Et meget godt tegn er at det har kommet en del mål fra midtbanen så langt denne sesongen , noe som har vært et problem de siste årene. Men hadde Arsenal hadde masse penger ville Wenger da kjøpt spillere som Torres, Martins og lignende spillere da? Tviler sterkt på det.. Om Dein tar over i fremtiden og Arsenal da kommer i en mer gunstig økonomisk situsjon så får man se om det skader elller egner Arsenal eller mer viktig, vil Wenger skifte taktikk og begynne å kjøpe etablerte verdens stjerner?! Har stor respekt for Dein, og hvis det først er noen som skal ta over så vil jeg være glad for at "Arsenal "gutten" Dein tar over med Wenger i fronten!

er vel bare cesc som har blitt en go spille av alle de unge, resten har blitt solgt en etter en for ingen av de er go nok for å spille seg til fast plass på laget :angry:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi selger ikke Arsenal!

 

Det blir ingen russisk mangemilliardær som forteller manager Arsene Wenger hvordan ting skal gjøres i Arsenal

 

Godt å høre! :)

 

Veldig godt å høre :) selvom jeg ikke hadde tro på at Arsenal kom til å bli kjøpt opp heller, nervøs kanskje, men ikke redd for et salg...etter det styret har sagt etc. ;p

Link to comment
Share on other sites

Det er fantastisk. Så fort man kan glede seg over gode nyheter så kommer den driten her igjen. Det skjer gang etter gang.

 

En ting var denne amerikaneren, men denne russeren her i spann med Dein er jeg redd lukter dårlig business lang vei. De har allerede 21 prosent av aksjene, kroeneke sine aksjer er det vel heller ikke usannsynlig at de får tak i. Da begynner det å se skummelt ut for våre engelske trofaste eiere.

 

Informasjon som dette gjør meg både trist og forbannet og ødelegger mitt ellers gode humør om dagen.

 

Ushmanov eller hav han heter truer jo også med advokater og rettsaker for de som prøver å rippe opp i fortiden hans. Sjarmerende, sikkert måten å vinne fans'ens tillit på.

 

For min del er fotballen i ferd med å bli ødelagt. Alle speukulasjonene og maktspillet som pågår begynner å nå ett smertepunkt for meg. Stå på Hillwood og co. Ikke gi opp!!!

Link to comment
Share on other sites

Ushmanov eller hav han heter truer jo også med advokater og rettsaker for de som prøver å rippe opp i fortiden hans. Sjarmerende, sikkert måten å vinne fans'ens tillit på.

 

For min del er fotballen i ferd med å bli ødelagt. Alle speukulasjonene og maktspillet som pågår begynner å nå ett smertepunkt for meg. Stå på Hillwood og co. Ikke gi opp!!!

 

Å hvor enig jeg er i det du skriver Parlour. Dette er jeg meget skeptisk til. Og neppe den lureste strategien han har valgt for å vinne klubben og dens supporteres tillit! Og når man ikke tåler at det stilles kritiske spørsmål på denne måten, ja da er det vel ekstra grunn til å frykte at det er noe i ryktene?

Link to comment
Share on other sites

Denne russeren lukter svidd lang vei. Som dere nevner ødelegger disse episodene mye av det ellers så gode humøret. Jo mer jeg får høre om denne Ushmanov, jo mer fremstår amerikanske Stan Kroenke som en søndagsskoleelev. Ushmanov skremmer med sine 21 prosent. Mon tro hva veien er videre. Og gudene vet hva selveste David Dein holder på med?

Link to comment
Share on other sites

Denne russeren lukter svidd lang vei. Som dere nevner ødelegger disse episodene mye av det ellers så gode humøret. Jo mer jeg får høre om denne Ushmanov, jo mer fremstår amerikanske Stan Kroenke som en søndagsskoleelev. Ushmanov skremmer med sine 21 prosent. Mon tro hva veien er videre. Og gudene vet hva selveste David Dein holder på med?

 

Virker nesten som om Dein har blitt helt besatt av tanken på å lede klubben. Alt som har kommet frem om Dein tidligere har vært utelukkende positivt for klubben, det han nå gjør virker helt meningsløst. Hvis en overtagelse går i orden har han satt seg selv foran klubben og vil miste all respekt.

 

Lurere fortsatt på hvem som har solgt. Har russeren klart å skaffe til veie alle løse aksjer, eller er en av de andre i styret i ferd med å selge seg ut bit for bit i det skjulte?

Virker rart om amerikaneren skulle selge en liten aksjepost. Tror det ville vært enten eller med ham.

Link to comment
Share on other sites

Lurere fortsatt på hvem som har solgt. Har russeren klart å skaffe til veie alle løse aksjer, eller er en av de andre i styret i ferd med å selge seg ut bit for bit i det skjulte?

Virker rart om amerikaneren skulle selge en liten aksjepost. Tror det ville vært enten eller med ham.

Helt enig, her er det noe muffins. Hvorfor skulle Kroeneke selge noen aksjer?! Det er vel neppe penger det står på hos russern. Dette virker meget mystisk. Dein er i ferd med å gjøre seg til en upopulær mann. Spesielt med tanke på at han gjør dette i en periode hvor Arsenal seiler i medvind på alle måter. Hadde vi ligget på 11 plass med 6 poeng idag hadde vel mange hatt en annen mening her. Men for min del så ønsker jeg heller 10 12 plasser enn å vinne med russern.

Link to comment
Share on other sites

Misliker dette sterkt og når han nå har klart å sikre seg 21% så er jo ikke det særlig bra. Jeg lurer på hva som skjer videre fremover nå. Skulle Kroenke nå gi blaffen og bare selge sine aksjer også så vil han sikkert få en god pris for de aksjene fra Usmanov, og da vil vel Usmanov sitte med 35% eller noe sånt, og det begynner jo å bli ganske mye.

 

Jeg håper og tror at styret klarer å holde stand, men det spørs liksom på hvor lenge de klarer det. Dein virker maktsyk og kommer helt sikkert til å gjøre det han kan for at Arsenal skal havne i klørne på Usmanov slik at Dein kan regjere på Emirates igjen.

 

Nå som alt har vært så positivt den siste tiden så kommer denne dritten igjen.

Link to comment
Share on other sites

Misliker dette sterkt og når han nå har klart å sikre seg 21% så er jo ikke det særlig bra. Jeg lurer på hva som skjer videre fremover nå. Skulle Kroenke nå gi blaffen og bare selge sine aksjer også så vil han sikkert få en god pris for de aksjene fra Usmanov, og da vil vel Usmanov sitte med 35% eller noe sånt, og det begynner jo å bli ganske mye.

 

Jeg håper og tror at styret klarer å holde stand, men det spørs liksom på hvor lenge de klarer det. Dein virker maktsyk og kommer helt sikkert til å gjøre det han kan for at Arsenal skal havne i klørne på Usmanov slik at Dein kan regjere på Emirates igjen.

 

Nå som alt har vært så positivt den siste tiden så kommer denne dritten igjen.

 

Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan slike aksjegreier funker, men Dein sitter vel egentlig ikke igjen med noe? Han har jo solgt sin del til russeren, så dermed er det vel russeren som har makta over Dein?

Link to comment
Share on other sites

Misliker dette sterkt og når han nå har klart å sikre seg 21% så er jo ikke det særlig bra. Jeg lurer på hva som skjer videre fremover nå. Skulle Kroenke nå gi blaffen og bare selge sine aksjer også så vil han sikkert få en god pris for de aksjene fra Usmanov, og da vil vel Usmanov sitte med 35% eller noe sånt, og det begynner jo å bli ganske mye.

 

Jeg håper og tror at styret klarer å holde stand, men det spørs liksom på hvor lenge de klarer det. Dein virker maktsyk og kommer helt sikkert til å gjøre det han kan for at Arsenal skal havne i klørne på Usmanov slik at Dein kan regjere på Emirates igjen.

 

Nå som alt har vært så positivt den siste tiden så kommer denne dritten igjen.

 

Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan slike aksjegreier funker, men Dein sitter vel egentlig ikke igjen med noe? Han har jo solgt sin del til russeren, så dermed er det vel russeren som har makta over Dein?

 

Ja så klart, men jeg føler på meg at hvis Usmanov får kontrollen i klubben så er det nok Dein som kommer til å valse inn og få et ganske stort ansvar i klubben. Det er liksom det jeg mener, men så klart vil det jo være Usmanov som har makta over Dein. :(

Link to comment
Share on other sites

Misliker dette sterkt og når han nå har klart å sikre seg 21% så er jo ikke det særlig bra. Jeg lurer på hva som skjer videre fremover nå. Skulle Kroenke nå gi blaffen og bare selge sine aksjer også så vil han sikkert få en god pris for de aksjene fra Usmanov, og da vil vel Usmanov sitte med 35% eller noe sånt, og det begynner jo å bli ganske mye.

 

Jeg håper og tror at styret klarer å holde stand, men det spørs liksom på hvor lenge de klarer det. Dein virker maktsyk og kommer helt sikkert til å gjøre det han kan for at Arsenal skal havne i klørne på Usmanov slik at Dein kan regjere på Emirates igjen.

 

Nå som alt har vært så positivt den siste tiden så kommer denne dritten igjen.

 

Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan slike aksjegreier funker, men Dein sitter vel egentlig ikke igjen med noe? Han har jo solgt sin del til russeren, så dermed er det vel russeren som har makta over Dein?

 

Ja så klart, men jeg føler på meg at hvis Usmanov får kontrollen i klubben så er det nok Dein som kommer til å valse inn og få et ganske stort ansvar i klubben. Det er liksom det jeg mener, men så klart vil det jo være Usmanov som har makta over Dein. :)

 

Yepp. Dein blir mannen som skal styre skuta. Tydeligvis kan russeren null komma niks om fotball? :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...