Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

 

Mente Wenger seinest for noen dager siden gikk ut og sa at det ikke var noen roller i Arsenal Henry kunne gå rett inn i og at han heller burde bli manager fremfor å være assistent som f.eks. Giggs er i United blant annet?

 

Uansett kan jeg ikke skjønne at det ikke skal være plass til Henry i Arsenal, men det samme trodde jeg om Vieira også. På tross av at han ville være en del av Arsenal så var det ikke plass til han her og han endte derfor opp med å være en del av staben til City istedet.

 

Ikke vet jeg. Vi hadde en diskusjon om Henry når vi hadde julebordet på lørdag. Det var et par av deltagerne der, som hadde lest at Wenger hadde uttalt seg om det motsatte, nemmelig at han så for seg Henry i en trenerrolle i klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

Mente Wenger seinest for noen dager siden gikk ut og sa at det ikke var noen roller i Arsenal Henry kunne gå rett inn i og at han heller burde bli manager fremfor å være assistent som f.eks. Giggs er i United blant annet?

 

Uansett kan jeg ikke skjønne at det ikke skal være plass til Henry i Arsenal, men det samme trodde jeg om Vieira også. På tross av at han ville være en del av Arsenal så var det ikke plass til han her og han endte derfor opp med å være en del av staben til City istedet.

Om jeg ikke husker feil har vel Henr uttalt at han skal tilbake til Arsenal selv om det er for å bære spillernes vannflasker.. Det må han få lov til!

Link to comment
Share on other sites

Et lite 'drømmescenario' jeg ser for meg er; Henry kommer tilbake til klubben og får en posisjon hvor han kan prate med spillerne og Wenger og både stille spørsmål og gi råd i forhold til valg tatt utenfor og også på banen. Han kan 'banke' litt vinnermentalitet inn i spillerne våre og kan være en kar som Wenger kan prate med og stole på, samt bli utfordret av.

 

Så, om noen sesonger tar han over rollen som trener og etterhvert blir assisterende manager til han til slutt tar over managerrollen når Wenger har vunnet noen pokaler til og gir seg av egen fri vilje. Han henter Bergkamp, Adams, Vieira og Pires tilbake til klubben i forskjellige roller og gjør oss til en stormakt innen verdensfotballen.

 

*Drømmesegbort*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har Thierry Henry meddelt at hans fantastiske karriere er over.

 

Et fenomen som har gitt oss så mange eventyrlige øyeblikk. En legende i ordets rette forstand. Vi får trolig aldri oppleve maken igjen.

 

Tusen takk, Thierry, for alle gledestårer, kunstscoringer og opplevelser av ekstrem gåsehudfaktor.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en vemodig dag. Ja, man blir nesten rørt over å tenke på hva den mannen har gitt oss av gleder. Og han var også en av få spillere som også motstandernes fans likte og beundret, rett og slett fordi han var så uvirkelig god.

Uten unoter som de fleste "beste" nå har. Kan ikke huske han som ufin, kranglete, stygg i spillet, juksemaker eller lignende. Det var unikt.

Link to comment
Share on other sites

Uten unoter som de fleste "beste" nå har. Kan ikke huske han som ufin, kranglete, stygg i spillet, juksemaker eller lignende. Det var unikt.

--------------

og når han handset ballen i mål for Frankrike mot Irland, mer eller mindre bevisst, ble han hengt ut i en hel fortballverden. Rimelig urettferdig for en spiller som var et forbilde på de fleste områder, og der en slik episode var et unntak som bekreftet regelen, mens notoriske juksemakere, som fotballen dessverre er full av, de slipper unna med det meste...

Link to comment
Share on other sites

Irene husker han nok som en juksemaker. For meg er han en legende og gleder meg til å se han i Sky-studioet.

Han har scoret så mange fantastiske mål for oss, men det jeg alltid vil huske best er når jeg var i liten og var i en bursdag med masse Liverpool-supportere. På tven stod kampen mellom Arsenal og Liverpool på og han vandret gjennom hele forsvaret og satt ballen i mål.

 

Touchet, farten, teknikken, dribleferdighetene, overblikket og avslutningsferdigheter uten like gjorde han til en komplett spiss og han og Bergkamp er sannsynligvis det beste spiss-paret PL noensinne har sett eller vil få se.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Gary Neville var tidenes kødd av en fotballspiller. Samtidig setter jeg han meget høyt som ekspertkommentator, basert på hans evne til å være objektiv. Henry, elsket av alle, syns jeg er en mer begrenset kommentator. Ved sesongslutt mente Henry at vi trengte 4-5 spillere for å vinne ligaen. Nå uttaler han at Benzema kan avgjøre tittelkampen i vår favør.

http://www.skysports.com/football/news/31969/9939594/karim-benzema-could-win-arsenal-the-title-says-thierry-henry
1,5 måned senere er altså Cech og Benzema nok. Er det kun jeg som reagerer på dette? Sier han det fansen vil høre?

Henry er jo ikke den eneste spilleren som sliter med å uttale seg nøytralt om sin gamle klubb. Carragher har jo sjeldent noe vondt å si om Liverpool og Liverpoolsnye spillere. Jamie Redknapp spår alltid at spurs skal vinne NLD. Enten de er i overkant positive eller kritiske til gamle klubber så later det til at pensjonerte spillere ikke nødvendigvis er glimrende kommentatorer. Kudos til Gary Neville, som evner å ha ett nyansert syn på de aller fleste klubber i PL.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...
Wenger stilte Henry ultimatum, men han lot seg ikke rikke: - Det er en skam

 

Er ikke akkurat ofte jeg er enig med Piers Morgan, men rimelig enig her gitt. Virker ikke som om Wenger tåler kritikk eller sterke personligheter rundt seg lenger. Ville ikke ha Vieira eller Arteta som trenere i klubben. Klarte ikke/ville ikke beholde Keown og nå har han regelrett kastet Henry ut av klubben også..

 

Vel, vel.. blir kommende sesong en skuffelse så kommer nok Wenger virkelig til å kjenne det på kroppen...

Link to comment
Share on other sites

Kastet han ut? Så vidt jeg forstår fikk han valget mellom å ta U18-jobben på heltid, som innebærte å slutte i Sky for å ta U18-jobben. At Henry velger å fortsette i Sky er ikke noe jeg klandrer Wenger for, det er ganske ryddig slik jeg ser det. U18 bør ha heldedikerte trenere og her støtter jeg Wenger, funker ikke at Henry farter rundt i studio og går glipp av både treninger og kamper. Legende eller ikke. Skulle gjerne sett han som manager i fremtida, men virker ikke akkurat å være 100% dedikert til treneryrket når han velger å snakke svada i Sky.

 

Arteta fikk tilbud om å bli trener hos oss, men valgte Man City og Pep etter hva jeg forstår. Mulig at han fikk en høyere stilling der, men det er for meg helt rett at vi satser på proffe og utdannede trenere fremfor gamle helter. Ser ikke akkurat for meg at Henry skal bli langsur for dette og nekte å returnere om det blir aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg er en av de såkalt "Wenger-skeptikerne" her på forumet så mener jeg denne saken er blåst ut av alle proporsjoner, både av media og av "prat-før-du-tenker"-Morgan.

 

Det er helt greit at Wenger forlanger at en trener for lag oppover i Arsenalsystemet skal konsentrere seg helt og fullt om den jobben og ikke ha den som en "bi-jobb" ved siden av en annen karriere. Det at Henry tilbød seg å jobbe "gratis" er et punkt (som media har slått opp) som ikke spiller noen rolle i denne saken. Henry ble ikke "sparket ut", han måtte velge mellom "jobben" i Sky eller å være trener på full tid, og han tok selv valget. Jeg ser ingen problemer i akkurat det.

 

Det som derimot er "problemet" er at Wenger selv opererer som en "pundit" i perioder og der møter han selg selv i døra. Selv om mye av "jobben" som ekspertkommentator skjer i off-season så er det noe som kan ta hans oppmerksomhet fra hans virkelige jobb og han bør egentlig også gi seg selv et tilsvarende ulitmatum og konsentrere seg helt og fullt om Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg er en av de såkalt "Wenger-skeptikerne" her på forumet så mener jeg denne saken er blåst ut av alle proporsjoner, både av media og av "prat-før-du-tenker"-Morgan.

 

Det er helt greit at Wenger forlanger at en trener for lag oppover i Arsenalsystemet skal konsentrere seg helt og fullt om den jobben og ikke ha den som en "bi-jobb" ved siden av en annen karriere. Det at Henry tilbød seg å jobbe "gratis" er et punkt (som media har slått opp) som ikke spiller noen rolle i denne saken. Henry ble ikke "sparket ut", han måtte velge mellom "jobben" i Sky eller å være trener på full tid, og han tok selv valget. Jeg ser ingen problemer i akkurat det.

 

Det som derimot er "problemet" er at Wenger selv opererer som en "pundit" i perioder og der møter han selg selv i døra. Selv om mye av "jobben" som ekspertkommentator skjer i off-season så er det noe som kan ta hans oppmerksomhet fra hans virkelige jobb og han bør egentlig også gi seg selv et tilsvarende ulitmatum og konsentrere seg helt og fullt om Arsenal!

 

 

Helt enig, det er DET siste du skriver der som er "viktig" i saken. At han stiller et ultimatum til en annen, men han gjør _akkuratt_ det samme selv! Han bør si opp bi-jobben i Beinsports nå, faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg er en av de såkalt "Wenger-skeptikerne" her på forumet så mener jeg denne saken er blåst ut av alle proporsjoner, både av media og av "prat-før-du-tenker"-Morgan.

 

Det er helt greit at Wenger forlanger at en trener for lag oppover i Arsenalsystemet skal konsentrere seg helt og fullt om den jobben og ikke ha den som en "bi-jobb" ved siden av en annen karriere. Det at Henry tilbød seg å jobbe "gratis" er et punkt (som media har slått opp) som ikke spiller noen rolle i denne saken. Henry ble ikke "sparket ut", han måtte velge mellom "jobben" i Sky eller å være trener på full tid, og han tok selv valget. Jeg ser ingen problemer i akkurat det.

 

Det som derimot er "problemet" er at Wenger selv opererer som en "pundit" i perioder og der møter han selg selv i døra. Selv om mye av "jobben" som ekspertkommentator skjer i off-season så er det noe som kan ta hans oppmerksomhet fra hans virkelige jobb og han bør egentlig også gi seg selv et tilsvarende ulitmatum og konsentrere seg helt og fullt om Arsenal!

Jeg er helt enig i dine vurderinger rundt saken! Det er ofte mye følelser rundt gamle legender og deres potensiale som trenere. Vieira har ikke akkurat innledet karrieren i New York på en imponerende måte.

 

Nja, Wenger møte seg selv i døren da han selv er kommentator. Dog husker jeg veldig godt hva han fikk til mens han var kommentator i Brasil VM. Da signerte han Alexis :)

Link to comment
Share on other sites

En legende ut, en legende inn.

 

Jeg registrerer at det er Tony Adams som nå ser ut til å ta over Henry sin rolle på U-18. Selv om han vel mer eller mindre har vært en "fiasko" i sine forsøk som manager i inn- og utland så er kanskje det å starte på "bunnen" igjen den rette muligheten for en eventuell fremtidig karriere i management for vår gamle stopperkjempe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen problemer med at Wenger ser toppkamper live. Er det noen som imponerer han, så kjøper han dem til Arsenal, ikke til Bein sports!

 

Når våre spillere starter oppkjøringen til ny sesong, så er Wenger tilbake.

 

Henry jobber som pundit under sesongen og erstattes nå av en annen legende.

 

Til sist. Jeg elsker Henry, men klubben skylder han absolutt ingenting. Akkurat som vi ikke skylder Vieira, Adams, Arteta m.fl. noe som helst. Hvis klubben mener at klubben tjener på å reansette dem, så er det fint. Hvis klubben mener at de er overflødige, så er det var å la dem gå.

 

Henry var vår kaptein, som tok i mot en stor lojalitets bonus før han lot oss i stikken og dro til Barcelona.

 

Jeg blir glad om han en dag blir manager for oss, men han har mye å bevise først æ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...
×
×
  • Create New...