Jump to content

2007.08.19 Blackburn B

hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

93 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dette blir en vanskelig kamp. På mange måter tror jeg morgendagens resultat vil fortelle oss mye om hva vi kan forvente av årets Arsenal-lag. Den første store testen...

Personlig vil jeg være storveis fornøyd med ett poeng. Greier vi å få til en 8-9 kamper uten tap så vil bare selvtilliten alene før oss inn blant "top four" når status skal gjøres opp i mai.

Håper at Wenger kjører på Eduardo i spann med Van Persie. Vår lovende nederlender er best med en spissmakker og sliter noe mer alene på topp.

Dette blir uansett jevnt...

• Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Siden både Denilson og Eduardo er tilbake etter skader, så rekner jeg ikke med at de starter og spiller en hel kamp, men får kanskje halve 2. omgang.

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Song - Flamini

Hleb

V.Persie

i 2. omgang erstatter Denilson Song, Eduardo kommer inn for Walcott og Hleb flyttes ut på venstre siden. Senere, 10min før slutt, erstatter Bendtner Hleb (sjansen for at hleb scorer enda en gang i sluttminuttene er lite sannsynlig), og vi presser på med 4-3-3, og vinner 2-1 i siste minutt! (målet mot oss har vi selvsagt sluppet inn via dødball (fra gamsten)).

Denilson med en fot i gips er bedre enn Song. Hvis dette blir laget taper Arsenal stort.

Høh, så du noen av Songs kamper for Charlton forrige sesong? Han spilte faktisk strålende. Særlig bortekampen mot ManU var han veldig imponerende. Song tror jeg passer bra i tøffe bortekamper som dette, han passer dessverre ikke så bra i kamper vi skal styre hjemme på Emirates. Song bør spille istedetfor Flamini.

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy. Forsvaret er topp.

Hleb - Denilson - Song - Fabregas - Diaby(?)

- van Persie -

Jeg tror vi vinner. Vi er sterke i forsvar pluss Song og Diaby på midten. Eneste er at van Persie muligens vil bli litt alene på topp. Håper å se Bendtner inn i andre omgang.

Forresten, Derby er jo latterlig dårlige. Tottenham får dessverre et løft nå.

Merkelig nok står det i VG, at kampen mellom Balckbun og Arsenal går på TV Norge idag! :)

Kampstart klokka fire. Begynte å lure om jeg ikke at fått med meg kampen fra første stund... :)

Her står det at kampen mellom Bolton og Pompey går.

http://www.tvnorge.no/Programoversikt

Men det som egentlig går er et bryllupsprogram..

Helt forvirra jeg.. :P

Og på søndagen går visst City - Man Utd på TVN.

Forøvrig enig med deg. Synes også Song bør få prøve seg i denne kampen.

Høh, så du noen av Songs kamper for Charlton forrige sesong? Han spilte faktisk strålende. Særlig bortekampen mot ManU var han veldig imponerende. Song tror jeg passer bra i tøffe bortekamper som dette, han passer dessverre ikke så bra i kamper vi skal styre hjemme på Emirates. Song bør spille istedetfor Flamini.

Er dette aprilsnarr eller noe sånt? Vi er da i august!!! Jeg så Song for Charlton forrige sesong og da var han middels. Jeg har sett Song i preseason i år samt minuttene han fikk mot Praha sist, og han har ikke vært noe annet enn elendig i alt han har foretatt seg. Han var faktisk så dårlig mot Praha i den korte tiden han spilte at han fortjente 1 på børsen etterpå. Noe av det dårligste jeg har sett i en Arsenaldrakt. Og denne mannen vil du ha på sentral midtbane mot et lag vi har småslitt mot og som faktisk er kapable til å skape problemer mot et skadefritt Arsenallag.

En her lengre oppe ville faktisk ha Flamini, Walcott og Song som tre av fire midtbanespillere mot Blackburn. Har dere gått helt bananas hele gjengen?

En her lengre oppe ville faktisk ha Flamini, Walcott og Song som tre av fire midtbanespillere mot Blackburn. Har dere gått helt bananas hele gjengen?

Går ut i fra at det var meg du hintet til :rolleyes:

Men husk at dette er den tredje kampen vi spiller på kort tid. Ingen er utømmelig for krefter. Her er det ikke snakk om hva man vil på ha midtbanen, men hvem man tror Wenger kommer til å sette inn ihht tilgjengelige spillere. Jeg ser gjerne at Denilson spiller istedenfor Song, men er det verdt det hvis det kan føre til nye skader? Det blir spennende og se. Tror Song spiller uansett om det er fra start eller ikke. det kommer nok ann på hvor frisk denilson er.

Du vil vel ikke heller at vi skal flytte Toure frem på midten da og sette Senderos inn bak? :P

vi trenger gilberto tilbake på midten, ingen tvil om det.

Virker som en del undervurderer Blackburn her inne.

Vi kan ikke begynne å bytte ut omtrent hele midtbanen mot et såpass sterkt lag som Blackburn og hadde vi brukt Walcott, Flamini og Song på midtbanen så hadde vi blitt fullstendig overkjørt. De er altfor spe mot en hardtarbeidende Blackburn-midtbane.

Jeg tror Wenger velger å fortsette med Fabregas og Flamini sentralt, mens Hleb går ned enten på høyre eller venstre kant mens Walcott tar den andre kanten. Og da kommer enten Dudu eller Bendter inn på topp sammen med RVP. Evt kunne man jo satt Hoyte inn på høyreback og flyttet Sagna opp som høyrekant.

Midtbanen vår høres i teorien veldig spe ut uansett, så det skal bli godt når vi får tilbake Gilberto og at Eboue og Rosicky er på plass igjen også.

Forøvrig enig med deg. Synes også Song bør få prøve seg i denne kampen.

Er dette aprilsnarr eller noe sånt? Vi er da i august!!! Jeg så Song for Charlton forrige sesong og da var han middels. Jeg har sett Song i preseason i år samt minuttene han fikk mot Praha sist, og han har ikke vært noe annet enn elendig i alt han har foretatt seg. Han var faktisk så dårlig mot Praha i den korte tiden han spilte at han fortjente 1 på børsen etterpå. Noe av det dårligste jeg har sett i en Arsenaldrakt. Og denne mannen vil du ha på sentral midtbane mot et lag vi har småslitt mot og som faktisk er kapable til å skape problemer mot et skadefritt Arsenallag.

Haha :rolleyes: . Må nokk si meg helt enig med deg Anabole. Song ser absolutt helt utilpass ut hver gang han får ballen. Blackburn burde ikke undervurderes, for de har hatt til vane å lage trøbbel for topplagene.

Virker som en del undervurderer Blackburn her inne.

Vi kan ikke begynne å bytte ut omtrent hele midtbanen mot et såpass sterkt lag som Blackburn og hadde vi brukt Walcott, Flamini og Song på midtbanen så hadde vi blitt fullstendig overkjørt. De er altfor spe mot en hardtarbeidende Blackburn-midtbane.

Jeg tror Wenger velger å fortsette med Fabregas og Flamini sentralt, mens Hleb går ned enten på høyre eller venstre kant mens Walcott tar den andre kanten. Og da kommer enten Dudu eller Bendter inn på topp sammen med RVP. Evt kunne man jo satt Hoyte inn på høyreback og flyttet Sagna opp som høyrekant.

Midtbanen vår høres i teorien veldig spe ut uansett, så det skal bli godt når vi får tilbake Gilberto og at Eboue og Rosicky er på plass igjen også.

Enig med Frank! De som tror at dette blir en lett kamp, kan komme til å få seg en overraskelse. Resultatene i de siste oppgjørene lagene i mellom bekrefter det. Blackburn var nok hakket lettere å slå tidligere.

Fordømt at Eboue og Rosicky er skadet. Heldigvis er det klart for Dudu. Ellers har vi både Hleb og Walcott tilgjengelig.

Tror det blir en jevn og tøff kamp. Viktig med innsats og muskler. Hadde vært greit med Gilberto. :rolleyes: Song sitter på benken. Der sitter han fint!

Tipper 2-1 til Arsenal

Edvardo skal spille istedenfor Rosicky :rolleyes: :P

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...,+Eduardo+boost

det står ingen steder der at Eduardo skal spille i stedet for Rosicky. det er antagelig en mulighet uti kampen en gang, men Wenger heller mot å la Dudu starte på benken.

forøvrig er dette en ildprøve om Wengers plan om at stallen er stor nok holder. jeg tror dessverre ikke det og er redd vi skal slite på venstrekanten i mårra. Blackburn er et vrient lag som har styrket stallen i det stille. Benni McCarty og Roque Santa Cruz er skumle karer.

PL er utrolig jevn i år og Blackburn er ikke det eneste hindret vi kommer til å møte fremover derfor ergrer det meg at ikke Wenger antagelig ikke kommer til å signe en fleksibel venstreving før vinduet lukkes. men mine dystre spådommer har blitt meg til skamme før ;)

etter det jeg tolker av Wenger på arsenal.com så tviler jeg sterkt at andre nyfriske karer som Denilson og Walcott starter. tror faktisk mer på at Wenger vil skyve Clichy opp på vingen, at det er den langsiktige backupplanen hans og at han i slike tilfeller vil sette f.eks. Hoyte inn på venstrebacken. tror vi starter i 4-5-1, så endres det kanskje etterhvert som Dudu (el. Bendtner) kommer innpå.

tvi tvi gooners!

etter det jeg tolker av Wenger på arsenal.com så tviler jeg sterkt at andre nyfriske karer som Denilson og Walcott starter. tror faktisk mer på at Wenger vil skyve Clichy opp på vingen, at det er den langsiktige backupplanen hans og at han i slike tilfeller vil sette f.eks. Hoyte inn på venstrebacken. tror vi starter i 4-5-1, så endres det kanskje etterhvert som Dudu (el. Bendtner) kommer innpå.

Hoyte er høyre back så det ville vel være å gamble vel mye. Du tenker kanskje på Traore, han er vel andrevalget som venstreback. Det er absolutt en løsning dette også. Hvis jeg ikke husker helt feil så testet Wenger dette i en av de tidlige kampene i pre-season... ?

Hoyte er høyre back så det ville vel være å gamble vel mye. Du tenker kanskje på Traore, han er vel andrevalget som venstreback. Det er absolutt en løsning dette også. Hvis jeg ikke husker helt feil så testet Wenger dette i en av de tidlige kampene i pre-season... ?

Nå kan Justin spille på venstre back også, han spiller back på begge sider, og jeg tror nok han foreløpig er 2. valget på den plassen, ihvertfall i en viktig PL kamp. Har lite tro på at Wenger setter innpå Armand Traoré mot et krigersk Blackburn, og jeg tror vel heller at han kjører med den samme back-4`ern og at vi får se en 4-5-1 formasjon med disse 5 på midten(fra høyre): Walcott-Fabregas-Hleb(offensiv)-Flamini-Denilson

Er ikke veldig opptimist foran denne kampen og er godt fornøyd om vi tar med 1 poeng hjem fra Ewood.

Spent på denne kampen. Men skjønner ikke hvordan noen kan være fornøyd med 1 poeng? Er stort sett aldri fornøyd med uavjort jeg.. noen kamper mot chelski eller manure kan jeg være det, men helst ikke..

Vi er jo et lag som skal være der oppe å kjempe om gull eller medalje, og da må slå lag som bare har uefa-cup plass som mål.. godt mulig det blir uavjort, men kan jo ikke være fornøyd med det..

jeg håper og tror at vi vinner 3-0 :rolleyes: mål av van persie,toure og eduardo..

Jeg blir svært overrasket om vi stiller i noe annet enn en slags 4-5-1 formasjon. Vi må vinne kampen på midtbanen og ha nok defensiv trygghet. Med noen friske legger får vi nok løp fremover til å skore et par mål. Jeg tipper følgende startoppstilling og ser frem til innhopp og debut av Eduardo i andre omgang:

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Flamini - Fabregas - Song - Hleb

Van Persie

Selvsagt er ikke Van Persie helt tilfreds med å spille target man, men slik er det nå en gang for øyeblikket.

Hadde Diaby vært tilgjengelig ville jeg flyttet Hleb opp foran Van Persie, da dette har vist seg å fungere.

Tror Wenger bygger videre på de to kampene forut for denne kampen. Forsvarsrekka er den samme, og de nye leggene er representert av en spillesugen Walcott og Song. Litt spent på om Hleb faller sammen i en midtbaneposisjon, og om Walcott evner! Har begynt å tvile litt i det siste... :rolleyes:

Men når dette er sagt, tror jeg faktisk vi stikker av og vinner igjen! 1-0 og mål av Flamini (hadde ikke det vært typisk av vår undervurderte spiller? :P )

Men når dette er sagt, tror jeg faktisk vi stikker av og vinner igjen! 1-0 og mål av Flamini (hadde ikke det vært typisk av vår undervurderte spiller? :) )

Hvorfor ikke Song? :)

Ikke så dumt det laget som du nevner der. Kan fort hende Wenger velger å kjøre med det. Skal bli spennende å se hvilket lag han velger. Kanskje han overrasker alle og setter inn Gibbs på venstre :D

Spent på denne kampen. Men skjønner ikke hvordan noen kan være fornøyd med 1 poeng? Er stort sett aldri fornøyd med uavjort jeg.. noen kamper mot chelski eller manure kan jeg være det, men helst ikke..

Vi er jo et lag som skal være der oppe å kjempe om gull eller medalje, og da må slå lag som bare har uefa-cup plass som mål.. godt mulig det blir uavjort, men kan jo ikke være fornøyd med det..

jeg håper og tror at vi vinner 3-0 :) mål av van persie,toure og eduardo..

Hiver meg på enusiasmen. Det blir reprise på forrige sesongs knuse seier 6-2 :)

Har en følelse av at Eduardo kan score 1-2 mål i dag. Han virker utrolig bra på headinger

Må si at det irriterer meg ganske kraftig at de har satt opp tre topp-interessante oppgjør så tett at vi Arsenal-fans ikke får sett avslutningen av Manc-Man U og 1omgang av Lpool-Chelsea :)

Er litt unødvendig synes jeg, men nå er ei heller FA kjempegode på dette. Hengekamper etter under en uke lukter ikke akkurat verdens beste liga. Synd at FAs inkometanse skal kaste skygge over masse fantastiske lag og kamper.

Veldig spent på hvilke 11 Wenger velger og hvordan vi stiller. Det viktigste for meg at at spissduoen med Hleb bak vanPersie beholdes. Forsvaret beholdes nok, det store spørsmålet hva Wenger gjør på midten. Mest sannsynlig trekker han nok ned Hleb på en av kantene. i så tilfellet vil jeg foretrekke Bendtner sammen med vanPersie på topp istedet for en femmer på midten. Bendtner kan brøyte fram plass til vanPersie og samtidig er han etter min mening en bedre spiller enn det den femte mannen på midtbanen er. Så hvis jeg fikk bestemme:

Lehmann

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Fab-Flamini-Diaby

Hleb

vanPersie

Defensivt må vi virkelig passe oss for at Gamst og Bentley får lagt inn, vi har hodestyrke i midten, men mot Benni og Santa Cruz vinner vi neppe alt. Gallas må stå frem som en klippe skal vi vinne. En glipp tidlig og vi er scrued, kontringstyrke har de i bøtter og spann så det må heller være vi som kontrer på de. Å holde nullen må være hovedoppgave, gjør vi det tror jeg vi vinner. Dette blir tøft men to ganger før har vi vunnet med det som utgangspunkt denne sesongen. Vi må nok heve oss fra begge de siste kampene skal vi vinne. Uavgjort er ok--, det monner ingenting en sesong under ett så seier er det som gjelder. Hvis det står uavgjort i sluttsekundene håper jeg Wenger satser alt fremover, hiver innpå 1-2 spisser og Hleb rett bak med Walcott som uromoment på høyre og kanskje Eduardo på venstre. Måtte Wenger vinkle til spillerne at dette er en kamp vi har alt å vinne, så kan vi senke skuldrene og virkelig blø for drakten. or skal vi vinne denne kampen må vi nok legge igjen pingle-faktene i garderoben og virkelig gjøre en skikkelig jobb i 90minutter. Vi skal være gale fra start, løpe det vi orker, spesielt spillerne som kommer inn på midten må bidra her. Flamini vet vi alltid gjør en skikkelig jobb.

Lykke til! Dette klarer laget!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...