Jump to content

2007.08.19 Blackburn B


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

93 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Husk vingplassen er nytt for Eboue, gi ham tid ;) Faktum at Hleb har spilt jævlig bra i siste er jo at han spilte hengespiss i siste, å sette ham tilbake til ving er dumt. Det er min mening

 

Støttes 100%

Å vingeklippe den ENE spilleren utpå der som virkelig får det til blir altfor dumt. Han er ikke noe høyrekant i det hele tatt. Forøvrig så synes jeg Bendtner skal være nr2 i spisskøen fordi han har prestert såpass bra. de som har vært skadet må prestere på treningsfeltet før de kan komme inn på noe lag.

Samme lag som de to forrige kampene, kontinuitet er viktig, la Liverpoll rullere vekk alt som er av flyt og konstellasjoner innad i laget. Måtte det føre til elendige resultater i alle turneringer! Når disse elve nå har jobbet seg gjennom to tøffe kamper skal de søren meg få prøve seg her og. Å sette innpå noen halvklare spisser som i tillegg ødelegger for vår til nå beste spiller ville være veldig lite gjennomtenkt. Eneste forandringen jeg kanskje hadde vært med på hadde vært vsa av Fabregas. Hvis Diaby er kjempeklar bør han kanskje få sjansen, det for Wenger avgjøre etter hva han ser på treningsfeltet.

Link to comment
Share on other sites

6-2 kampen.. Åh, 6-2 kampen! Må bare mimre litt!

Dette er nok den Arsenalkampen jeg har sett i sin helhet flest ganger. Jeg har nok sett hele rundt 5 ganger, og fikk opptak av den til jul, etter eget ønske (med en touch humor) fra min onkel, som også er Arsenalfan. Etter dette har jeg sett den mange ganger, og analysert mange av angrepene Arsenal hadde i den kampen, for det var nemlig mange! ..Og de fleste var lekre. Resultatet kan dere se i artikkelen jeg skrev i TGP for noen blader siden.

Denne kampen (6-2 i fjor), sammen med Arsenal 5-3 Middlesbrough for et par-tre sesonger siden, er de Arsenalkampene jeg husker best, og ser best for meg i mine Arsenalminner, og elsker å se høyrepunktene gang på gang, samtidig som jeg fremdeles kan ta frem opptaket og se hele kampen om igjen. Får rett og slett bare ikke nok.

 

Men over til kampen på lørdag. Jeg håper selvsagt på et lignende resultat denne gangen, bare til bortelaget.

Nøkkelen vil være å score et tidlig mål, og holde et visst press videre, uten å slippe inn mål. Blackburn har et meget godt lag, som også andre her i tråden presiserer, og vi bør ikke ta for lett på dette..

 

Jeg stemte som vanlig på U, men igjen er det bare for å ha stemt, og ikke ha stemmefeltene åpne, for det irriterer en del. Selvsagt håper og tror jeg på borteseier, men det er alt for usikkert, så jeg stemmer "blankt" (uavgjort).

 

Laget er veldig vanskelig å sette opp, i og med at vi har en del forvirrelser rundt skader om dagen. Er Adebayor klar? Er Dudu klar? Er 'Berto klar?

 

Men etter hva jeg har hørt, setter jeg opp dette laget:

[4-4-1-1]

 

Jens Lehmann

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: William Gallas :: Gaël Clichy

Theo Walcott :: Denilson Nèves :: Francesc Fabregas :: Tomas Rosický

Alexander Hleb

Robin van Persie

 

Backrekka og keeperplass er bankers. Uten skader, kommer nok dette helt klart til å være førstevalget bakover på banen.

Midtbanen er jeg mer usikker på. Men etter en litt slurvete start på sesongen, velger jeg å vrake Manu. Ja, jeg er forsåvidt enig i det noen andre sier her, at man skal gi ham litt tid osv, men la ham få tid på trening, og gi Theo en start. Det kan fort gi utslag. Mathieu og Cesc har åpnet sesongen godt sammen, så derfor vil de sannsynligvis være det faste parret frem til Gilberto er tilbake.

Alex som hengende spiss har vist seg å være en gènistrek av Professoren. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å ikke starte med dette igjen.

Om vi skal ha kun èn spiss, er selvsagt Robin helt sikker som førstevalg. Dog skulle jeg likt å se Dudu få sjansen i PL så fort han er tilbake fra skade, så jeg håper på et innhopp om han er skadefri.

Link to comment
Share on other sites

En tøff kamp dette. Blackburn har vi normalt slitt med.

Håper Wenger bruker 2 spisser nå. Hleb har gjort en god jobb men

Van Persie blir for ensom til tider på topp og det er ikke den rollen han er best i. Skal vi få VP til å glitre må han få en ren spissmakker.

Van Persie skal ligge litt bak og Eduardo el Ade på topp. Hleb kan få en fri rolle på høyresiden på midtbanen.

 

Så blir det spennende å se om Hleb fortsetter framgangen på høyresiden vårs.

 

Tipper dette laget:

 

Lehmann

 

Bak-her Toure Gallas Clichy

 

Hleb Fabregas Flamini Mozart

 

Van Persie Dudu

 

Og vi vinner hårfint 1-0..

Link to comment
Share on other sites

En tøff kamp dette. Blackburn har vi normalt slitt med.

Håper Wenger bruker 2 spisser nå. Hleb har gjort en god jobb men

Van Persie blir for ensom til tider på topp og det er ikke den rollen han er best i. Skal vi få VP til å glitre må han få en ren spissmakker.

Van Persie skal ligge litt bak og Eduardo el Ade på topp. Hleb kan få en fri rolle på høyresiden på midtbanen.

 

Så blir det spennende å se om Hleb fortsetter framgangen på høyresiden vårs.

 

Tipper dette laget:

 

Lehmann

 

Bak-her Toure Gallas Clichy

 

Hleb Fabregas Flamini Mozart

 

Van Persie Dudu

 

Og vi vinner hårfint 1-0..

 

Lagoppstillingen din virker ok, men jeg er usikker på om vi er sterke nok på midtbanen til en kamp som denne. Vi har faktisk vært svært heldige mot både Fulham og Sparta. Motstanderne har hatt stang ut mot oss, og en dag tar den flaksen (for vår del) slutt. Blackburn har svært gode angripere, og jeg gruer...

 

For å styrke midtbanen, lurer jeg på om vi burde la Hleb være 5-mann, og heller se om vi kan løfte laget med å sette Dudu innpå etterhvert.

 

En ting er ihvertfall sikkert. Walcott spiller ikke fra start!!!

Link to comment
Share on other sites

Joda Hleb har vært meget god i den hengende spissrollen. Alle har vel sett at vi får mere trøkk fremover på banen med 2 rene spisser. Hleb har en tendens til å trekke litt for langt tilbake hvlket gjør jobben til Van Persie for tung.

 

Wenger har vel også vært inne på dette i sine postmatch intervjuer at det blir mer trøkk med 2 rene spisser. bendtner er også ett alternativ i denne kampen føler jeg for å få inn litt luftstyrke.

Link to comment
Share on other sites

Arsène Wenger may hand fit-again striker Eduardo his Arsenal debut at Blackburn on Sunday.

 

The Croatian striker looked impressive in pre-season but picked up an ankle knock on the eve of the new campaign and has been forced to sit out the past two games. Denilson is also back after an ankle injury but Emmanuel Adebayor (groin), Abou Diaby (ankle) and Gilberto (fatigue) are still out. They may be joined on the sidelines by Emmanuel Eboue who picked up an ankle problem in the 2-0 win at Sparta Prague on Wednesday.

 

'Arsenal.com'

Link to comment
Share on other sites

Hleb har jo vært en av våre beste spillere til nå, så håper at han starter :)

 

Laget:

 

---------------------------------Lehmann-----------------------------

 

-----Sagnga---------Toure---------------Gallas-------Clichy-------

 

-----Walcott--------------------Cesc-----------------Rosicky-------

 

--------------------------------Hleb----------------------------------

 

-------------------Van Persie----------Eduardo------------------

 

er egentlig usikker på keeperplassen, men bikket over på Lehmann framfor Almunia

Link to comment
Share on other sites

Dette er en bortekamp, og jeg ønsker meg defensiv trygghet fremfor alt! Med eller uten Hleb i en offensiv midtbanerolle.

Hleb bør helt klart spille men da på sin vante midtbane plass. Å si at Arsenal har hatt defensiv trygghet så langt denne sesongen er vel en sterk overdrivelse. Det er tilløp til kaos der bak både på innlegg og dødballer.

 

Sånn jeg ser det er det viktig å kunne legge ett press på Blackburn og være offensive så man ikke gir de troen på at seier og selvtilitt. I PL synes jeg Arsenal skal spille 4-4-2, da spesielt mot lag som er middels gode.

Link to comment
Share on other sites

Dårlige nyheter på Arsenal.com.Både Rosicky og Eboue er ute og Dudu er tvilsom fra start. Kanskje Bendtner og Walcott får sjangsen. Skummelt i ein så vanskelig bortekamp med to ferskingar.

 

Jens

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Flamini - Denilson

Van Persie - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Flott! Nå begynner skadene og hope seg opp.. Mer og mer skader. Håper ikke det ødelegger, som sist sesong..

 

Håper Wenger tar ut dette laget:

 

Lehmann

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Flamini-Fabregas-Denilson

..................Hleb

............. RvP

 

Benk: Almunia, Senderos, Bendtner, Dudu og Hoyte

 

Keeper og forsvar er bankers. Midtbanen sliter vi litt med. Denilson og Flamini kan ta den defensive jobben på midtbanen mens Fabregas kan ta det offensive. Som mange diskuterer lurer jeg også på om Hleb skal fortsette og spille hengende spiss. Hleb er best hvis han spiller der, mens RvP er best med en spiss som sin sidemann.. Men jeg håper at Hleb er hengende spiss!

 

Resultat: 1-1 Scoringer: Bentley og RvP

Link to comment
Share on other sites

Flott! Nå begynner skadene og hope seg opp.. Mer og mer skader. Håper ikke det ødelegger, som sist sesong..

 

Håper Wenger tar ut dette laget:

 

Lehmann

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Denilson-Fabregas-Flamini

..................Hleb

............. RvP

 

Benk: Almunia, Senderos, Walcott, Dudu og Hoyte

 

Keeper og forsvar er bankers. Midtbanen sliter vi litt med. Denilson og Flamini kan ta den defensive jobben på midtbanen mens Fabregas kan ta det offensive. Som mange diskuterer lurer jeg også på om Hleb skal fortsette og spille hengende spiss. Hleb er best hvis han spiller der, mens RvP er best med en spiss som sin sidemann.. Men jeg håper at Hleb er hengende spiss!

 

Resultat: 1-1 Scoringer: Bentley og RvP

Frekt at du bare har 10 spillere i startellevern da ;)

Link to comment
Share on other sites

--------------Lehehemann--------------------

-----Sæggna - Tore - Bill - Clichy-----------

-Theo-o - Denilson-Fabolous - Goalmachine-

------------Dansken-----Robin-----------------

 

På benken sitter:

"Verdens beste keeper denna uka"

Senderos

Flamini

Ronaldinho (Song)

Dududududu

 

 

Håper på denne.

Men tror nok det blir Denilson på høyreflanken og Flamini sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Det som er helt sikkert er at skadene allerede nå begynner å vise hvor tynn troppen er, og vi stiller et lag som muligens er for svakt til å hamle opp med Blackburn.

 

Jeg regner med laget blir:

 

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Flamini - Hleb

Bendtner - Van Persie

 

Her har vi ihvertfall 3-4 mann som ikke er gode nok til å være med på et lag som skal vinne PL. Tidligere har Arsenal vunnet serien med Grimandi og diverse andre middelmådige spillere, men sjelden det vinnes kamper med 3-4 av dem på laget. Her må Arsenal være heldige!

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker absolutt ikke disse skadene, måtte vi gulle voldsomt her og ha alle klar neste helg(-Gilberto). Vi må gå ut litt forsiktig og iaf snøre igjen bak. Beckene må få klar beskjed om at hovedfokus er å holde nullen fra start. Så får vi heller håpe på at Fabregas, Hleb eller vanPersie viser hva de kan på sitt beste i et gyldent øyeblikk, det holder i lange baner for meg. Disse skadene tvinger Wenger til å gjøre endringer(Minst to) på et 2*winning team, jeg håper han velger disse 11:

 

Lehmann

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

?????-Fabregas-Flamini-?????

Hleb

vanPersie

 

Er ikke akkurat flust med fantastisk kantalternativer, iaf ikke hvis du vil ha skikkelige toveis-spillere. Veldig spennende å se hva Wenger vil dette ned på men jeg tipper han dytter Flamini ut til venstre, setter Denilson sentralt og Hleb på høyre, så gir han vanPersie støtte med Bendtner fremst. Jeg tror Ljungberg kunne vært en viktig mann i en kamp som denne, men nok om det. En venstrekant med venstrefot bak Rosicky burde absolutt være noe Wenger burde se etter. Jeg håper han lar Hleb være, så får vi heller bite i det litt sure eplet og ha Flamini på venstre, Denilson sentralt med Fab og Walcott på høyre. Uansett så må spillerne som går utpå Ewood Park virkelig trøkke til i duellene fra start, vi får finne krigen først, så kan vi spille dem i senk senere. Hovedfokus må være å ikke selge seg med å få en i hatten tidlig, da vil vi nok slite. Litt av problemet med at vanPersie har blitt for alene har vært at midtbanespillerne ikke har vært flinke nok til å komme på løp når vanPersie og til dels Hleb får ballen. Bevegelse rundt dem er helt avgjørende for at de kan skinne.

 

Lykke til alle gooners!

Link to comment
Share on other sites

Etter at skader og diverse drit har dukket opp setter jeg opp dette laget:

 

Jens Lehmann

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: William Gallas :: Gaël Clichy

Alexander Hleb :: Denilson Nèves :: Mathieu Flamini :: Francesc Fabregas :: Vassiriki Abou Diaby

Robin van Persie

 

Forresten.. Går ikke kampen i dag?!!

Jeg har vært helt stressa i dag og ringt rundt for å ordne sted å se kamp (har ikke parabol) osv.. så kommer jeg inn her, så ser jeg at kampen går i morra..? Er det riktig? :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, av en eller annen merkelig grunn går den 4 på søndag, og krasjer med Liverpool - Chelsea kl.5. Noe som betyr at jeg må se 2.omgang på PC'en. :)

 

Ellers er dette en veldig viktig kamp. I fjor var vi elendige borte, men vinner vi i morgen kan det se ut som vi klarer å snu det, og da kjemper vi i toppen.

 

Med dagens skadesituasjon vil laget kanskje se sånn ut, samtidig som Eduardo kanskje hopper inn, utover i kampen.

 

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Denilson - Fabregas - Flamini - Hleb

van Persie

 

Almunia

Senderos

Hoyte (Eduardo)

Song

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Siden både Denilson og Eduardo er tilbake etter skader, så rekner jeg ikke med at de starter og spiller en hel kamp, men får kanskje halve 2. omgang.

 

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Song - Flamini

Hleb

V.Persie

 

i 2. omgang erstatter Denilson Song, Eduardo kommer inn for Walcott og Hleb flyttes ut på venstre siden. Senere, 10min før slutt, erstatter Bendtner Hleb (sjansen for at hleb scorer enda en gang i sluttminuttene er lite sannsynlig), og vi presser på med 4-3-3, og vinner 2-1 i siste minutt! (målet mot oss har vi selvsagt sluppet inn via dødball (fra gamsten)).

Link to comment
Share on other sites

Ja, av en eller annen merkelig grunn går den 4 på søndag, og krasjer med Liverpool - Chelsea kl.5. Noe som betyr at jeg må se 2.omgang på PC'en. :)

 

Ellers er dette en veldig viktig kamp. I fjor var vi elendige borte, men vinner vi i morgen kan det se ut som vi klarer å snu det, og da kjemper vi i toppen.

 

Med dagens skadesituasjon vil laget kanskje se sånn ut, samtidig som Eduardo kanskje hopper inn, utover i kampen.

 

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Denilson - Fabregas - Flamini - Hleb

van Persie

 

Almunia

Senderos

Hoyte (Eduardo)

Song

Bendtner

 

Det er nok ikke så merkelig siden Blackburn spilte UEFA-cup på torsdag. Ofte de flytter kampene til kl. 16 på søndag da.

Men hele kampen vises på C+ Sport 2 for oss som har det.

 

 

Elllers er jeg også bekymret for skadene som hele tiden er et tilfelle.

Det er jo tydelig at vi har spillere som "tåler lite" for de må være ute en periode.

 

Vi får se da...utover sesongen om de holder seg skadefrie, men sikker jeg er ikke.

 

Det blir en vanskelig kamp mot Blackburn, med en del røft spill tipper jeg. De har målfarlige spisser, selv med McCarthy trolig ute og dette bør vi demme opp før. Spillemessig skal vi være bedre enn dem og derfor bør vi kunne vinne denne kampen. Blir spennende å se hvordan vi takler bortebane i PL i år.

Fikk med oss en 2-0 seier der i fjor med 10 mann etter Gilberto ble utvist med et spark mot en teatralsk Savage.

 

Det viktigste blir 3 poeng, men tror fort dette kan bli uavgjort også. Tror også Wenger gjør et par endringer i lagoppstillingen til denne kampen.

 

Tips: Knepent 2-1 til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...