Jump to content

2007.08.15 Sparta Praha


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Satt opp noen streams enda ?

Så ikke noe "videre link" på http://www.myp2p.eu/

Jo det er satt opp streams. Sjekk denne linken og bla litt ned på siden: http://www.myp2p.eu/Matches/Match2.htm

 

Noen som forresten vet om kampen begynner 7:45 CET eller GMT?

 

Men hva må eg gjøre for å kunne sjå kampen kampen der ???

Du må laste ned kanalen den går på først.

Sjekk stream tråden du! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Litt off topicmen jeg skyter det inn her: Jeg må si at det undrer meg ganske mye at vi allerede i andre serierunde vil ha noen lag som har hengekamper, dette skjedde vel i fjor og , da med de samme lagene som i år Lpool og oss. Det er av allmenn interesse at det er minst mulig hengekamper, så med god planlegging skal det være mulig å unngå dette eller iaf gjøre det til unntak. Datoene for UEFA-cup, og CL kvalik og sluttspil skal det være mulig å sette PL-rundene utenfor, disse datoene vil det med stor sannsynlighet alltid være engelske lag i aksjon. Også når det gjelder mellom de engelske turneringene synes jeg det er mye tull. Blant annet måtte vel noen seriekamper utsettes pga av FA-cup replays, hallo, sjansen for at det blir en eller flere kamper i f eks kvarten og åttendedels er ganske stor, hvorfor ikke legge dette på et annet tidspunkt enn PL-runde? Utrolig kjedelig med drøssevis av hengekamper hit og dit, mye bedre om de hadde klart å avvikle det på en sikkelig måte. I tillegg så kan dette i enkelte tilfeller gavne lag som har fått spilt sine kamper fordi mot slutten av sesongen blir løsningene litt panikk-preget og lag kan dermed få kamper tettere enn det de bør være.

Var vel derfor Wenger ville startet sesongen 1 uke tidligere og CL-kvalik. tidligere.

For å slippe en midtukerunde nå i PL slik at E-cup lagene som spiller kvalik. får hengekamp med en gang. De kunne jo ventet med med 2. runde i PL til helgen syns jeg.

 

 

Tror det blir en vanskelig kamp i Praha, men kommer unna med et greit resultat.

Viktig at vi scorer og ikke får noe 0-0 resultat. Har på feelingen at dette Sparta-laget scorer på Emirates (som mange andre) så jeg tror vi trenger et mål eller to å gå på.

 

Tips: 1-1 og mål av Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Så Fulhamkampen i reprise i går. Fremover på banen var vi veldig gode og jeg ser ingen grunn til å endre på noe der. Midtbanen fungerte ikke helt optimalt, Fabregas med mer slurv en tidligere. Han blir selvfølgelig ikke vraket, men må heve seg litt. Resten fungeret bra, med Flamini som den beste sammen med TR. Bakover imponerte Clichy og Sagna. Toure og Gallas var gode hver for seg, men ikke veldig samkjørte enda. Litt mye slurv i avleveringer og passninger på begge to.

 

Men, alt i alt er det ingen grunn til å endre på laget fra sist. Forsvaret trenger samkjøring og trening i gode klareringer. Litt for for mange ganger blir det puslete og vi får nye angrep mot oss veldig tidlig. Sparta vil nok kjøre på fra første stund. Som alle lag fra tidligere østeuropa er de skyteglade og har ofte spillere med gode langskudd. Kommunikasjon og gode avklaringer blir viktig. Samarbeidet mellom midtforsvar og de to sentrale midtbanespillerene må heves fra sist slik at det ikke blir for mye rom å bevege seg i der.

Det viktigste i denne kampen er å score mål selv, slik at vi unngår en ny fadese slik som mot PSV. Setter vi et eller to bortemål tror jeg dette er vunnet over to kamper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det blir en tung uke for gutta om vi skal stille med samme laget i kveld som mot fulham, i tillegg til at vi skal spille mot blackburn på søndag, som vi kan vel si er noe "sterkere" lag enn sparta?!?

 

jeg ville kjørt hleb ut på kanten og lagt v.persie og bendtner som spisser.. bendtner er utrolig (hode)sterk (white men can't jump, men han er unntak) og det må til for at vi skal kunne putte noen mål på dødballer (uten direkteskudd fra v.persie). Verken walcott eller eboue klarte noe serlig bra ute på kanten der mot fulham, og når hleb er i støtet for tiden, kanskje det ville styrket oss på siden også.

Link to comment
Share on other sites

Tror at i og med at Mathieu spilte mot Fulham, at Denilson vil spille mot Sparta.

I tillegg kan det jo hende at Dudu blir klar, og da vil nok eventuelt Hleb bli brukt på kanten, og en Eboue som skuffet stort mot Fulham vil nok bli vraket. Sagna bør være sikret på backen for en stund.

 

Laget jeg håper på:

Jens Lehmann

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: William Gallas :: Gaël Clichy

Alexander Hleb :: Denilson Nèves :: Francesc Fàbregas :: Tomas Rosicky

Robin van Persie :: Eduardo da Silva

 

Men ettersom jeg tviler på at Eduardo blir klar, tror jeg vil stiller med lik formasjon som sist, med Alex som hengende spiss, og Eboue (helst Walcott, spør du meg) på vingen. Hleb MÅ spille, det er ihvertfall sikkert. Slik han har imponert i det siste, vil han være en av våre viktigste inspirasjonskilder denne sesongen. Spesielt i CL-kampene, da jeg mener han passer enda bedre mot utenlandske lag enn engelske, av en eller annnen grunn.

Link to comment
Share on other sites

Då Arsenal møtte Sparta på Highbury i 2000/2001-sesongen, scora Rocky eit nydeleg mål.. Vi får håpe han gjentek bedrifta i kveld!! :D

 

...Akkurat slik han sa selv i intervjuet på ATVO! ;)

 

 

Hvorfor spilte Arsenal i gult på Highbury forøvrig?

Link to comment
Share on other sites

Då Arsenal møtte Sparta på Highbury i 2000/2001-sesongen, scora Rocky eit nydeleg mål.. Vi får håpe han gjentek bedrifta i kveld!! :D

 

...Akkurat slik han sa selv i intervjuet på ATVO! ;)

 

 

Hvorfor spilte Arsenal i gult på Highbury forøvrig?

Hvis ikke jeg husker helt feil, så mener jeg det var det at bortedraktene til Sparta var blitt borte på flyturen eller gjenglemt ellerno..MEn var det ikke den kampen vi startet kampen med blå drakter og byttet i pausen?

 

Til kampen: Satser på at gutta klarer å skaffe seg et godt utgangspunkt til returoppgjøret. Synes kampen mot FUlham var veldig positiv. Mangler fortsatt litt på avslutningsdelen,men det kommer.. Ut i fra skadelisten så satser jeg på denne 11'eren:

 

Lehmann

 

Sagna-Toure-Gallas-CLichy

 

Walcott-Cesc-Flamini-Rosicky

 

Hleb

 

v.Persie

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg har på følelsen av at dette ender uavgjort. 1-1. Vi tar dem vel på Emirates, tenker jeg. Tror iallfall ikke det blir total walkover, som det virker som en del tror.

 

Rosicky vil jeg gjerne se i bedre slag enn mot Fulham. Champions League-gruppespillet må vi bare nå!

Link to comment
Share on other sites

Tror at i og med at Mathieu spilte mot Fulham, at Denilson vil spille mot Sparta.

I tillegg kan det jo hende at Dudu blir klar, og da vil nok eventuelt Hleb bli brukt på kanten, og en Eboue som skuffet stort mot Fulham vil nok bli vraket. Sagna bør være sikret på backen for en stund.

 

Laget jeg håper på:

Jens Lehmann

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: William Gallas :: Gaël Clichy

Alexander Hleb :: Denilson Nèves :: Francesc Fàbregas :: Tomas Rosicky

Robin van Persie :: Eduardo da Silva

 

Men ettersom jeg tviler på at Eduardo blir klar, tror jeg vil stiller med lik formasjon som sist, med Alex som hengende spiss, og Eboue (helst Walcott, spør du meg) på vingen. Hleb MÅ spille, det er ihvertfall sikkert. Slik han har imponert i det siste, vil han være en av våre viktigste inspirasjonskilder denne sesongen. Spesielt i CL-kampene, da jeg mener han passer enda bedre mot utenlandske lag enn engelske, av en eller annnen grunn.

 

Er ganske sikker på at Denilson sliter med en ankel skade, skal vist ikke være alvorlig..

Link to comment
Share on other sites

Tror at i og med at Mathieu spilte mot Fulham, at Denilson vil spille mot Sparta.

 

Denilson er ikke med til Praha :D

 

Ellers blir nok laget det samme som mot Fulham i en kamp hvor det viktige er å ikke slippe inn noen mål, og kanskje putte en eller to. Tålmodighet er nøkkelen i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags kanalpakke er Setena Sport1 i ??

Forsøkt å ringe rundt til div puber, men ingen finner kanalen...

 

Du tenkter vel på Setanta Sport 1, som har deler av rettighetene på Premier League nå...sammen med Sky Sports i England.

Disse finnes ikke på noen norske kanalpakker, men skulle da tro at diverse puber har ordnet med Setanta?

 

Champions League er det vel Sky Sports og ITV som har rettigheter til i England.

Arsenal-kampen i kveld vises på ITV1.

 

Tror nok også Viasat hadde fått rettighetene til kampen hvis de hadde giddet å bry seg, men Arsenal er jo som vanlig ikke deres prioritet akkurat...

 

 

Selv om vi kanskje ikke liker det..hehe...så har liverpool.no en veldig bra og oppdatert oversikt over hvor og hvilke kamper med engelske lag og landskamper som går på TV.

 

http://www.liverpool.no/CDA/storypg.aspx?i...=5&parentzone=0

Link to comment
Share on other sites

Hva slags kanalpakke er Setena Sport1 i ??

Forsøkt å ringe rundt til div puber, men ingen finner kanalen...

 

Du tenkter vel på Setanta Sport 1, som har deler av rettighetene på Premier League nå...sammen med Sky Sports i England.

Disse finnes ikke på noen norske kanalpakker, men skulle da tro at diverse puber har ordnet med Setanta?

 

Champions League er det vel Sky Sports og ITV som har rettigheter til i England.

Arsenal-kampen i kveld vises på ITV1.

 

Tror nok også Viasat hadde fått rettighetene til kampen hvis de hadde giddet å bry seg, men Arsenal er jo som vanlig ikke deres prioritet akkurat...

 

 

Selv om vi kanskje ikke liker det..hehe...så har liverpool.no en veldig bra og oppdatert oversikt over hvor og hvilke kamper med engelske lag og landskamper som går på TV.

 

http://www.liverpool.no/CDA/storypg.aspx?i...=5&parentzone=0

 

Setanta skulle det sef være...

Sjekket ut tvguiden til ITV1. Står ingenting om Arsenalkampen der... Det som går der fra kl 20.30 er Coronation Street og The Bill... ( ut i fra hva jeg kan se )

Håpløst!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...