Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Arsenals Szczesny med ukens redning

 

Han har hvertfall reagert positivt etter å ha blitt vraket. Fortsatt tidvis litt feig/tilbakeholden i feltet, men har bidratt med noen matchvinner redninger etter å ha kommet inn for Fabianski.

 

Mener dog fortsatt at vi trenger en ny keeper. Szczesny er jo bare 23 år gammel. Som keeper har han jo knapt nok startet å tørke seg selv i rumpa. Er han god nok så vil han reagere på samme vis og forhåpentligvis jobbe knallhardt med å ta tilbake tronen.

Link to comment
Share on other sites

Så på Arsenal.com at han syntes ikke redningen var noe særlig. http://www.arsenal.com/news/news-archive/szczesny-we-re-defending-as-a-team-now Det var en løs ball, og man måtte ta slike. Holdningen på akuratt dette er det ikke noe å si på, så håper jeg han presterer like godt på banen fremover som i kjeften :) Tydeligvis syntes omverdnen at reddningen var god, uansett hva han selv måtte mene.

Link to comment
Share on other sites

Arsenals Szczesny med ukens redning

 

Han har hvertfall reagert positivt etter å ha blitt vraket. Fortsatt tidvis litt feig/tilbakeholden i feltet, men har bidratt med noen matchvinner redninger etter å ha kommet inn for Fabianski.

 

Mener dog fortsatt at vi trenger en ny keeper. Szczesny er jo bare 23 år gammel. Som keeper har han jo knapt nok startet å tørke seg selv i rumpa. Er han god nok så vil han reagere på samme vis og forhåpentligvis jobbe knallhardt med å ta tilbake tronen.

 

Apropos å tørke seg i ræva. Tipper han hadde problemer med det da han brakk begge armene som junior.

 

Redningen er god, uten tvil, og han har fremstått bedre de to siste kampene enn noensinne tidligere (synes jeg). Likevel foretrekker jeg Flappy før Sczc og håper de to er våre keepere neste sesong.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Apropos å tørke seg i ræva. Tipper han hadde problemer med det da han brakk begge armene som junior.

 

Redningen er god, uten tvil, og han har fremstått bedre de to siste kampene enn noensinne tidligere (synes jeg). Likevel foretrekker jeg Flappy før Sczc og håper de to er våre keepere neste sesong.

 

BE

 

Han måtte vel gå til anskaffelse av bidet i så fall. :P

 

Syntes han var på sitt beste vinteren/våren 2010 selv (hvis man tar vekk utsparkene), men er enig i at han er bedre enn på leeeeenge.

 

Når det gjelder Fabianski så ønsker jeg at vi erstatter han. Grunnen til det er fordi han er rimelig skadeplaget. Slitt med skulderen flere ganger pluss kneet et par ganger også i sin Arsenal karriere. Det bidrar vel neppe så mye til å holde Szczesny på tærne når den eneste keeperen vi har som kan danke han ut praktisk talt alltid er skadet.

 

Har personlig lite til overs for spillere som er skadet 2/3 deler av sesongen i snitt uansett hvor gode de er..

Link to comment
Share on other sites

Vel og bra det. Men var ikke lenge siden faren var ute å suttret i media ang situasjonen til sønnen når han ble nedgradert fra førstekeeper. Uansett så får vi håpe det var en vekker til dem begge :)

Link to comment
Share on other sites

- Herlig at han og faren diskuterer hver kamp og at han ser den igjen. Virker veldig seriøs mtp. fotballkarrieren hans, men det viser seg ikke desverre alltid på banen.

 

Vel til Szczesny sitt forsvar så har han forbedret seg litt fra i fjor. Han hadde vel en redningsprosent på 64% forrige sesong. Har økt med 12% denne sesongen til 76%. Tipper den kunne vært godt over 80% hvis han hadde lært seg å slå ballen vekk fra farlig sone og ut mot dødlinja fremfor å slå den ut i feltet (som han dessverre ofte gjør). Pluss at han forbedret seg på langskudd og feltarbeid.

 

Syntes dog han har vært langt skarpere og mer fokusert etter at han kom tilbake som førstekeeper. Er tydelig at Szczesny har godt av konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Syntes dog han har vært langt skarpere og mer fokusert etter at han kom tilbake som førstekeeper. Er tydelig at Szczesny har godt av konkurranse.

Det er jeg enig i. De aller fleste her, deg inkludert har jo snakket om å hente inn en rutinert konkurrent og jeg vil fremdeles at det skal skje såfremt Fabianski ikke mirakuløst nok blir skadefri over lengre perioder. Redningsprosenten synes jeg er et dårlig tall på hvordan en keeper gjør det, siden vi har ett mer etablert og bedre forsvar enn i fjor kommer det langt færre i en mot en posisjoner mot keeperene våre(som Wojciech er god i), en situasjon som gjør at man ikke kan redde alt.

 

Det som sjeldent kommer frem av statistikkene er posisjonering og feltarbeid og der synes jeg Wojciech har mye å lære.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

In a Premier League campaign where Arsenal conceded an astonishing 51 goals, Cech literally gifted 6 of them to their opponents. The former Chelsea goalkeeper made 6 errors, the most in the league, which lead to cheap goals. Such numbers can’t be ignored and Arsenal must take a hard critical look at their goalkeeper.

 

https://soccersouls.com/2018/06/05/enough-is-enough-emery-must-offload-this-100000-a-week-star-to-take-arsenal-to-next-level/

 

Jeg tror det blir vanskelig eller dyrt å få inn en keeper som er bedre enn Ospina.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja, det det blir jo Cech eller Ospina og Martinez eller Macy.

Personlig hadde jeg behold Cech ett år til, solgt Ospina, hatt Martinez som back-up og sendt Macy på lån mens Leno får prøve seg som førstevalg fra dag en.

Neste sesong får en så vurdere om førstevalget er godt nok, og om hvem en skal gå videre med av Martinez og Macy.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Sir John said:

Ja, det det blir jo Cech eller Ospina og Martinez eller Macy.

Personlig hadde jeg behold Cech ett år til, solgt Ospina, hatt Martinez som back-up og sendt Macy på lån mens Leno får prøve seg som førstevalg fra dag en.

Neste sesong får en så vurdere om førstevalget er godt nok, og om hvem en skal gå videre med av Martinez og Macy.

Gir mening - selv er jeg litt svak for Ospina og lei Cech. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Cech v Ospina, så mener jeg at det er nærmest likegyldig hvem som blir og hvem som drar. 

Jeg tar den lette utvei og sier at den som det er lettest å bli kvitt bør dra og den andre bør da bli!

Link to comment
Share on other sites

Ser på Cech som en bedre mentor og rollemodell for de yngre spillerne i klubben og en mann som Leno kan se opp til og lære mye av.

Ospina er middelmådig og er verken ung, eller gammel nok til å være verken et talent eller et "eldre erfarent hode" som det Cech er.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...