Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

For meg virker Fabianski som en altfor usikker og nervøs type til å bli vår faste nr 1. Etter alle vanskene på keeperplassen de siste årene skal du ha ganske sterk psyke og være ganske selvsikker for å takle den oppgaven. Og den usikkerheten er jeg usikker på om Fabianski blir kvitt så lenge han spiller i Arsenal.. Legger merke til at flere mener Fabianski er bedre i feltet enn Szcezny, men det inntrykket sitter ikke jeg med. Også her synes jeg han virker forferdelig usikker og blir ofte stengt inne og havner på halvdistanse.

 

Er enig i at Szcezny var noe passiv i feltet til tider, men det tror jeg blir bedre hvis han blir vår nr 1 istedenfor nr 3 som han var ifjor. Selv en selvsikker type som WS. Videre tror jeg refleksene til WS er på linje med Fabianski sine, se bare på redningens fra tiden i Brentford.

 

Jeg håper på WS i og med det etter all sannsynlighet ikke blir noe keeperkjøp, selv om det beste tror jeg ville vært å hentet en rutinert keeper med stor autoritet og stor rekkevidde, og lånt ut WS en til to sesonger.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Det var Szczesny som stod denne kampen..

 

Keeperdebatten er vel begravd fordi dei fleste trur at han skal vere nr. 1 neste sesong, men det er vel ingen som veit kva som foregår opp i hovudet til Wenger..

Ikke i kampen hvor Carroll slår Fabianski i en hodeduell obviously.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er fascinerende å se at folk mener vi er i en drømmesituasjon når det gjelder keepere.

 

Vi har en nervøs polakk som sannsynligvis er det beste valget. Han ble mye bedre i sesongen som gikk inntil skaden - så får vi se hvordan det påvirker han. Han er dog langt ifra en skikkelig topp-keeper. (Dog har han virkelig kommet seg etter at han fikk sjansen)

 

Vi har en cocky polakk som har blitt en kjæledeggen (som BE valgte å kalle han - noe jeg synes er meget passende) - han er ikke så god som Fabianski, han er dog langt bedre enn Almunia. Heller ikke han er en topp-keeper.

 

Vi har en italiener som egentlig ikke har bevist så mye. Han har gjort det OK på utlån, men har fått vist sin enorme rekkevidde. Han er litt mer "stille" i kulissene enn den yngste av polakkene.

 

Alt i alt har vi her 3 keepere som ingen vil gå inn som et naturlig førstevalg hos neste års top10 (kanskje tilogmed top15) i Premier League. Det er ikke godt nok i mine øyne!

Link to comment
Share on other sites

Wojciech Szczesny er ingen toppkeeper men har potensial til å bli en, og selv rangerer jeg han flere hakk over Fabianski. Fabianski har refleksredningene, han har igangsetningene, men han har etter min mening alt for lite dominerende og alt for nervøs. Fabianski kommer aldri til å bli en toppkeeper, han har mange gode egenskaper, mens han er passiv og nølende i feltet som desverre kombineres med hans manglende høyde. Wojciech Szczesny er ung og uerfaren, men han er en vinnerskalle, han har den råskapen som trengs og med noen år på baken kommer han til å være en av de dominerende keeperene i Premier League. Så vi trenger ikke en ny keeper, for gi Szczesny noen år så kommer han til å utvikle seg til den keeperen vi virkelig trenger.

 

Så alle dere som ønsker ny keeper, hvem skal vi kjøpe, en gammel keeper som knapt holder et år, nei takk, jeg har tiltro til Wojciech Szczesny.

Edited by Dagi
Link to comment
Share on other sites

Wojciech Szczesny er ingen toppkeeper men har potensial til å bli en, og selv rangerer jeg han flere hakk over Fabianski. Fabianski har refleksredningene, han har igangsetningene, men han har etter min mening alt for lite dominerende og alt for nervøs. Fabianski kommer aldri til å bli en toppkeeper, han har mange gode egenskaper, mens han er passiv og nølende i feltet som desverre kombineres med hans manglende høyde. Wojciech Szczesny er ung og uerfaren, men han er en vinnerskalle, han har den råskapen som trengs og med noen år på baken kommer han til å være en av de dominerende keeperene i Premier League. Så vi trenger ikke en ny keeper, for gi Szczesny noen år så kommer han til å utvikle seg til den keeperen vi virkelig trenger.

 

Så alle dere som ønsker ny keeper, hvem skal vi kjøpe, en gammel keeper som knapt holder et år, nei takk, jeg har tiltro til Wojciech Szczesny.

 

Med andre ord så skal man ha en fortsatt aksept for "dårlige" resultater fordi om noen år så vil spiller A og spiller B være så gode at vi kan vinne noe (sett ut ifra at alle de stote stjernene da blir og venter på dette...)

 

Hvis vi først gjørt dette på keeperplass, så gjør vi vel det på venstre backplass også? HVa med midstopperplassen? Skal vi ha tiltro til Jenkinson og Miquel?

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord så skal man ha en fortsatt aksept for "dårlige" resultater fordi om noen år så vil spiller A og spiller B være så gode at vi kan vinne noe (sett ut ifra at alle de stote stjernene da blir og venter på dette...)

 

Hvis vi først gjørt dette på keeperplass, så gjør vi vel det på venstre backplass også? HVa med midstopperplassen? Skal vi ha tiltro til Jenkinson og Miquel?

Her er det viktig etter min mening viktig å skille på talentene, jeg ønsker Wojciech Szczęsny i mål når vi starter opp Premier League for han har etter min mening bevist at han er voksen for oppgaven, han beviste forrige sesong at han er verdt å satse på, og han vil bare forsette å utvikle seg. Du drar opp venstreback plassen og her er jeg helt enig med deg, her trenger vi en ny ventreback, fordi vi har ingen som har bevist noe som fortjener en plass i Arsenal sin førstelagstropp, det samme gjelder midtstopperplass. Det som skiller Wojciech Szczęsny fra Jenkinson og Miquel er at har bevist sitt potensial og jeg tror ikke vi kommer til å angre ved å gi han tillit, men hva vet vel jeg;)

Edited by Dagi
Link to comment
Share on other sites

Her er det viktig etter min mening viktig å skille på talentene, jeg ønsker Wojciech Szczęsny i mål når vi starter opp Premier League for han har etter min mening bevist at han er voksen for oppgaven, han beviste forrige sesong at han er verdt å satse på, og han vil bare forsette å utvikle seg. Du drar opp venstreback plassen og her er jeg helt enig med deg, her trenger vi en ny ventreback, fordi vi har ingen som har bevist noe som fortjener en plass i Arsenal sin førstelagstropp, det samme gjelder midtstopperplass. Det som skiller Wojciech Szczęsny fra Jenkinson og Miquel er at har bevist sitt potensial og jeg tror ikke vi kommer til å angre ved å gi han tillit, men hva vet vel jeg;)

 

Jeg er for all del egentlig enig med deg Dagi - jeg tror jeg bare har kommet inn i en fase av pre-season hvor resultatene av forventningene som ble skapt av Wenger og co igjen synes å mangle.. Det er "Same old same old", men jeg opplever det hvert eneste år...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for all del egentlig enig med deg Dagi - jeg tror jeg bare har kommet inn i en fase av pre-season hvor resultatene av forventningene som ble skapt av Wenger og co igjen synes å mangle.. Det er "Same old same old", men jeg opplever det hvert eneste år...

Håp og lovnader om nye signeringer som renner ut i sanden har dessverre blitt en gjenganger, og jeg frykter at dette overgangsvinduet ikke blir noe unntak...

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord så skal man ha en fortsatt aksept for "dårlige" resultater fordi om noen år så vil spiller A og spiller B være så gode at vi kan vinne noe (sett ut ifra at alle de stote stjernene da blir og venter på dette...)

 

Hvis vi først gjørt dette på keeperplass, så gjør vi vel det på venstre backplass også? HVa med midstopperplassen? Skal vi ha tiltro til Jenkinson og Miquel?

 

Det er litt den følelsen jeg får når det gjelder Gibbs. At Wenger mener han nå fortjener å få prøve seg på backen fordi han har vært tålmodig i flere år. Akkurat som når Wenger var lite villig til å kjøpe midtbanespillere når vi mistet en hel skokk (Diarra, Flamini, Gilberto og Hleb) fordi dette ville "drept" Denilson, Diaby, etc.

 

Det hjelper ikke at de er unge, tålmodige og KAN bli gode, hvis man vil vinne noe trenge man kvalitet over HELE linja. Og det er vell nettopp derfor trofeene har uteblitt, fordi vi har for svake på enkelte plasser.

 

Du kan ikke utrette mirakler med ALLE Wenger ! Almunia hadde kun spilt B-fotball og vært på utallige låneopphold, men neida, han skulle bli vår nye nr 1... Og han skulle få lov til å forbli mellom stengene i nesten 3 år, tiltross for tabbe etter tabbe etter tabbe.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Synes det er fascinerende å se at folk mener vi er i en drømmesituasjon når det gjelder keepere.

 

Vi har en nervøs polakk som sannsynligvis er det beste valget. Han ble mye bedre i sesongen som gikk inntil skaden - så får vi se hvordan det påvirker han. Han er dog langt ifra en skikkelig topp-keeper. (Dog har han virkelig kommet seg etter at han fikk sjansen)

 

Vi har en cocky polakk som har blitt en kjæledeggen (som BE valgte å kalle han - noe jeg synes er meget passende) - han er ikke så god som Fabianski, han er dog langt bedre enn Almunia. Heller ikke han er en topp-keeper.

 

Vi har en italiener som egentlig ikke har bevist så mye. Han har gjort det OK på utlån, men har fått vist sin enorme rekkevidde. Han er litt mer "stille" i kulissene enn den yngste av polakkene.

 

Alt i alt har vi her 3 keepere som ingen vil gå inn som et naturlig førstevalg hos neste års top10 (kanskje tilogmed top15) i Premier League. Det er ikke godt nok i mine øyne!

 

 

Her er jeg uenig med deg.

Szczesny har ikke blitt noen kjæledegge, men har fått fortjent skryt fordi han har vist at han har kvalitetene som skal til for å bli en toppkeeper i PL og verden. Han er ekstremt atletisk (se videoen jeg postet i tråden hans), han har gode reflekser, en mot en er han enestående når han kommer ut i "stjernen" og han har rekkevidden inne, både på strek og i feltet. Du sier at han er "cocky", men i mine øyne er han akkurat som en keeper skal være; selvsikker, vokal og med en ekstrem vilje til å spille og vinne kamper. I motsetning til når Fabianski, Almunia eller Mannone står, slapper jeg faktisk av når Wojciech står i mål, og jeg går ut i fra at forsvaret føler den samme tryggheten.

Wojciech Szczesny er et utrolig stort keepertalent og jeg ser det som en selvfølge at det blir satset på ham i en årrekke fremover.

Edited by Theo Gibbs Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Både WS og Fab har vist gode egenskaper,men holder det for en toppklubb som skal

vinne noe denne (same story as last year...) sesongen er jeg usikker.

Begge er unge og uerfarne,og visst vi på toppen skal satse på Gibbs på venstrebacken tror

jeg det fort kan bli for urutinert.

 

WS syns jeg er den som har vist mest,men igjen så vi brøleren i CC finalen. Unge spillere er

variable i sine prestasjoner,men WS kan bli vår nr 1 på lang sikt. Han har kvalitetene

og selvsikkerheten som jeg liker.

 

Jeg liker derimot ikke kombinasjonen urutinert venstreback kombinert med en urutinert keeper.

Forsvaret bør være mye bedre rustet på blant annet frispark og cornere imot.

Ser ut som Wenger ser Vermaelan som kan løse dette. Jeg er usikker på om det blir nok.

Edited by mmaelan
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Undertegnede er atter en gang misfornøyd med Szczesnys innsats på baklengsmålet. Han skulle kommet lenger ut og gjort målet mindre og dessuten står han feilplassert igjen. Han står for nærme stolpen på sin høyre side, noe som medfører at McClean får et stort område han kan score på, noe han også dessverre gjør. Vinkelen McClean kommer inn fra er ikke veldig gunstig og hvis Szczesny hadde stått der han SKAL stå, så burde dette skuddet være meget enkelt å stoppe,

 

Jeg hadde veldig store forventninger til vår unge polakk, men han har ikke utviklet seg slik jeg håpet. For ordens skyld så nevner jeg at han fortsatt er mitt førstevalg av våre keepere, men jeg er direkte misfornøyd med det han har prestert i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den samme oppfatning som deg ang vår unge polakk. Det er svært synd han ikke har noen over 30 år som har rutine, som han kunne ta lærdom i fra, og en som pusher han på trening. Og nei, Almunia går ikke under dette. Fabianski er i følge Wenger verdens beste keeper på treningene, men det hjelper ikke når han får panikk i kamper. WS vil bli en god keeper. Han har alle forutsetningene til det, men dagens konkurranse på keeperplassen er ikke like god som Man Utd feks har i form av De Gea og Lindegaard. Slik som det er nå så tror jeg WS står uansett om han har en dårlig treningsuke og kanskje spiller et par dårlige kamper. For ja, jeg ville satt han ut av laget et par kamper OM vi hadde hatt en fullverdig erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den samme oppfatning som deg ang vår unge polakk. Det er svært synd han ikke har noen over 30 år som har rutine, som han kunne ta lærdom i fra, og en som pusher han på trening. Og nei, Almunia går ikke under dette. Fabianski er i følge Wenger verdens beste keeper på treningene, men det hjelper ikke når han får panikk i kamper. WS vil bli en god keeper. Han har alle forutsetningene til det, men dagens konkurranse på keeperplassen er ikke like god som Man Utd feks har i form av De Gea og Lindegaard. Slik som det er nå så tror jeg WS står uansett om han har en dårlig treningsuke og kanskje spiller et par dårlige kamper. For ja, jeg ville satt han ut av laget et par kamper OM vi hadde hatt en fullverdig erstatter.

 

Altså: Szczesny er bedre ved alle aspekter enn det de Gea er pdd. og ville trolig også vært førstevalg i Manchester United også da de Gea tilsynelatende gikk rett foran Lindegaard i køen som en bedre keeper.

 

At Szczesny ved målet på lørdag står litt merkelig plassert kan jeg si meg enig i. Han står først riktig plassert etter at Mertesacker faller, men når Koscielny kommer inn som dekning for Mertesacker så posisjonerer Szczesny seg dessverre litt rart. Skal sies at avslutningen var meget god, men hadde han stått hakket lengre ute som han gjorde tidligere så ville aldri det skuddet gått inn. Virket for meg som om han var veldig redd for å bli slått i keeperhjørnet.

 

Dog i løpet av kampen har han to meget meget gode redninger fra Gardner som skyter lavt og hardt i hvert hjørne og han sørger også for at ingen av ballen ender opp i retursonen. Syntes generelt sett at Szczesny har vært blant de beste keeperene i Premier League og ligger faktisk inne som den femte beste keeperen i Premier Leagues Player's Performer Index til tross for at Arsenals forsvar har vært helt vanvittig dårlig tidligere i sesongen.

 

Dessverre så skulle det nok egentlig blitt hentet inn en keeper sommeren 2010 som ville holdt et par tre sesonger til frem til Szczesny var klar (Friedel eller Schwarzer var mine ønsker), men dette skjedde da ikke. Syntes generelt sett at Szczesny holder nivået og er milevis over det Almunia presterte. Er rett og slett ikke hans sin feil at vi ligger der vi ligger og mtp. at han kun vil bli bedre og bedre så føler jeg at vi heller burde prøve å fokusere på andre svakheter i dette laget hvor vi ikke har fullt like god dekning eller kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok også at Szczesny ville vært førstevalg i ManU nå. Ferdighetsnivået hans står i stil til ferdighetsnivået til de øvrige førstelagsspillerne til Arsenal. Jeg synes det er mye å forvente at han skal ha hatt en enda større utvikling enn det han har hatt.

 

PS: Ikke tro at jeg er en blind Szczesny-fan fordi jeg har et bilde av ham som avatar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok også at Szczesny ville vært førstevalg i ManU nå. Ferdighetsnivået hans står i stil til ferdighetsnivået til de øvrige førstelagsspillerne til Arsenal. Jeg synes det er mye å forvente at han skal ha hatt en enda større utvikling enn det han har hatt.

 

PS: Ikke tro at jeg er en blind Szczesny-fan fordi jeg har et bilde av ham som avatar.

Tror han ville vært førstevalg i alle PL-klubber foruten Man City. Kanskje også Liverpool og Chelsea ville prioritert keeperen som står, men Reina og Chech ville ikke jeg valgt foran WS.

Link to comment
Share on other sites

Reina er for meg så absolutt den beste keeperen i Premier League foran Joe Hart. Strålende på alle mulige måter. Reina har vært litt ustø denne sesongen, men det forandrer ikke noe for meg. Jeg liker Szczezzer, men han er så absolutt et work in progress fremdeles og vil være det lenge. Ingen 20-åringer noensinne kommer til å spille som Oliver Kahn da han var på høyden. Han kan komme dit da, men det er nok enda noen år frem i tid. Akkurat nå holder han god PL-standard, men håper han kan bli utfordret mer internt etterhvert. Fabianki er lei av å sitte på benken, Mannone har funnet sitt nivå i the Championship og Almunia drar i sommer. Her må det gjøres noe i sommer.

 

Håper vi kan finne en gammel ringrev som kan være backup, utfordrer og mentor for Woj. Jeg vet Jaaskelainen står uten kontrakt i sommer, og han har sikkert noen år igjen han kan bidra. Har spilt over 500 kamper for Bolton og er fremdeles en god keeper. Noe sånt bør vi sikte etter. Han er ingen stjernekeeper, men har vært bunnsolid i mange år nå. I tillegg vil jeg ha en ung og litt up and coming keeper som Woj selv. Er Martinez og Shea gode nok til å utfordre enda?

 

Szczesny er soleklart førstevalg for meg, men han kommer til å stagnere dersom han aldri føler noe press. Selv Almunia var en ganske god keeper da Lehmann pustet han i nakken en hel sesong, vi trenger en sånn effekt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Reina er for meg så absolutt den beste keeperen i Premier League foran Joe Hart. Strålende på alle mulige måter. Reina har vært litt ustø denne sesongen, men det forandrer ikke noe for meg. Jeg liker Szczezzer, men han er så absolutt et work in progress fremdeles og vil være det lenge. Ingen 20-åringer noensinne kommer til å spille som Oliver Kahn da han var på høyden. Han kan komme dit da, men det er nok enda noen år frem i tid. Akkurat nå holder han god PL-standard, men håper han kan bli utfordret mer internt etterhvert. Fabianki er lei av å sitte på benken, Mannone har funnet sitt nivå i the Championship og Almunia drar i sommer. Her må det gjøres noe i sommer.

 

Håper vi kan finne en gammel ringrev som kan være backup, utfordrer og mentor for Woj. Jeg vet Jaaskelainen står uten kontrakt i sommer, og han har sikkert noen år igjen han kan bidra. Har spilt over 500 kamper for Bolton og er fremdeles en god keeper. Noe sånt bør vi sikte etter. Han er ingen stjernekeeper, men har vært bunnsolid i mange år nå. I tillegg vil jeg ha en ung og litt up and coming keeper som Woj selv. Er Martinez og Shea gode nok til å utfordre enda?

 

Szczesny er soleklart førstevalg for meg, men han kommer til å stagnere dersom han aldri føler noe press. Selv Almunia var en ganske god keeper da Lehmann pustet han i nakken en hel sesong, vi trenger en sånn effekt igjen.

 

Dagens vits. Almunia har aldri vært god og et av fotballens største mysterier er at han får betalt for å spille/se på fotball.

 

Ang. sczc så har jeg aldri vært superbegeistret for ham. Jeg synes han er svært passiv i feltet og elendig på igangsettinger. Han er middelmådig på skudd fra distanse og har problemer med å plassere seg riktig, men man kommer langt og blir fort en yndling på Emirates dersom man viser pondus og det gjør han til de grader.

Jeg mener fortsatt at Fabianski er en bedre keeper og hadde ikke fabianski blitt skadet forrige sesong tror jeg de færreste hadde snakket om Szcz i disse dager.

 

Sist jeg var over, sammen med Orakelet, kjøpte jeg Fabianski drakt, litt komisk og litt trist var det at han som trykket drakta måtte dobbeltsjekke hvilket nummer jeg skulle ha på drakta og hvordan fabianski staves.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tror han ville vært førstevalg i alle PL-klubber foruten Man City. Kanskje også Liverpool og Chelsea ville prioritert keeperen som står, men Reina og Chech ville ikke jeg valgt foran WS.

Han ville overhodet ikke vært noe førstevalg i hverken Man City, Chelsea, Liverpool, Tottenham, Fulham, Aston Villa, Wigan, Swansea eller Newcastle. Vil også si at de Gea blir en langt bedre målvakt når han får litt kjøtt på kroppen og lærer seg engelsk. Lindegaard er ca på samme nivå som polakken.

 

Szczesny ville nok også slitt med å danke ut Ben Foster i West Brom, og Jaaskelainen/Bogdan i Bolton.

 

Som jeg har sagt 5-6 ganger tidligere på dette forumet; Szczesnys sesong har vært middelmådig.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Han ville overhodet ikke vært noe førstevalg i hverken Man City, Chelsea, Liverpool, Tottenham, Fulham, Aston Villa, Wigan, Swansea eller Newcastle. Vil også si at de Gea blir en langt bedre målvakt når han får litt kjøtt på kroppen og lærer seg engelsk. Lindegaard er ca på samme nivå som polakken.

 

Szczesny ville nok også slitt med å danke ut Ben Foster i West Brom, og Jaaskelainen/Bogdan i Bolton.

 

Som jeg har sagt 5-6 ganger tidligere på dette forumet; Szczesnys sesong har vært middelmådig.

I likhet med resten av laget har han vært noe ujevn i prestasjonene, men han er absolutt en matchvinner samt en mann for framtiden. Hart er 3 år eldre og jeg er sikker på at WS vil være på et ekstremt høyt nivå når den tid kommer. Gutten har instillingen som skal til, fysikken og høyden samt selvtilliten som skal til for å tørre å gjøre feil. Det han mangler er litt erfaring og en stabil firer foran seg som han kjenner. Ville ikke byttet WS mot noen keeper i verden. Han kommer til å bli en klippe i mange, mange år

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...