Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Etter dagens utrolige prestasjon av Almunia så forventer jeg meg å se Jens fra start i neste kamp! Hvis ikke viser det dårlig dømmekraft fra Wenger..Her er det snakk om en som er andre/tredje-keeper for øyeblikket som driter seg loddrett ut og bidrar stort til att vi står igjen med kun et poeng i dag! Som tidligere keeper selv så skal jeg være såpass arrogant å forsikre dere om att jeg har sluppet inn max et mål i dagens kamp! Å se en slik keeper av Almunias kaliber gang på gang drite seg ut og spille dårlige kamper som han faktisk har gjort de siste sesongen skal være uhørt i en klubb som Arsenal. Og jeg fatter f.. ikke att Wenger ikke har klart å sett det de fleste som er tilhengere av Arsenal har gjort de siste årene! Er han døv,blind,eller har han kansje ikke internett hjemme? Har vi hentet en klassekeeper for 3 sesonger siden så har vi garantert stått med minst 2 titler til folkens!

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailystar.co.uk/football/view/1...gel-Winterburn/

 

Winterburn said: “Losing Szczesny when he was playing so well is a big blow but was it a big enough blow to get Jens Lehmann back?

‘‘I have to say I am stunned by that. I am completely shocked.

“He has obviously kept himself in good shape but can you really throw a man who hasn’t played for nearly a year into a title -deciding game?

 

Ganske enig med Nigel, om at det er ganske høy gambling på dette området. Nå veit jeg ikke, hvor mye Wenger har prøvd i andre retninger. Det burde være nok av keepere på 3.valg i forskjellige klubber, som man kanskje kunne ha prøvd seg på?

Spillere som er aktive, og som kanskje kunne vært en mer fornuftig løsning om det blir mye spilletid fremover i denne fasen.

Jeg er usikker på hvordan Jens er iform, og hvordan han vil takle nivået. Mannen er 41år, og har vært pensjonist en stund.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Wenger satset på at Almunia kom til å stå bra, unngår skader og at Jens kun blir en bra garderobemann med tanke på at han tør å si fra hvis han mener noe må gjøres. Og kanskje var det nettopp Lehmann som tok pep-talken i garderoben i går, samt overtalte Wenger til å bytte ut Denilson? Det fungerte iallefall, gutta hevet seg i andreomgangen, med unntak av ett hodeløst øyeblikk fra vår spanske venn...

Link to comment
Share on other sites

Basert på denne linken så er ikke Lehmann kampklar. Jeg tror faktisk vi ikke har noe annet valg enn at Almunia er vår førstekeeper fremover. Her kommer vel alt an på hvordan Lehmann viser seg frem på treningene.

 

http://www.tribalfootball.com/articles/ars...it-play-1519881

 

Jeg må si jeg gruer meg til Blackburn og Stoke, der det vil hagle med kast/innlegg inn i feltet og vi ikke har noen som kan rydde opp..

Link to comment
Share on other sites

http://www.7amkickoff.com/2011/the-szczesn...287amkickoff%29

 

Artig lesing om Szczesny. Dog kan man ikke helt basere seg på hvor god han er etter kun 8 kamper i ligaen. Forøvrig skal det også nevnes at av alle målene Szczesny har sluppet inn i Premier League så var målet til Saha offside og 2 straffer og et wonderstrike mot han i Newcastle kampen.

 

Jeg savner hvertfall vår beste keeper, men håper virkelig han blir klar til innspurten av sesongen.

 

Forøvrig skal det nevnes at Szczesny har fortsatt å trene selv etter han pådro seg skaden og forhåpentligvis har han blitt enda bedre med ballen i beina. Noe man allerede kan se på de få månedene han har vært førstevalget har forbedret seg kolossalt.

Link to comment
Share on other sites

Bob wilson røper at Arsenal var ute etter Pepe Reina i Januar:

 

"Arsene tried like mad to buy not only a goalkeeper, but what he considered to be the most consistent in the country - so he made a big bid for Pepe Reina"

 

Om det blir Reina eller Stekelenburg, er veldig likeyldig. EN MÅ I ALLE FALL INN!

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/8590...-wilson-reveals

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Szczesny er absolutt god nok til å stå i mål for oss og såfremt han er tilgjengelig har vi ikke et keeperproblem. Spørsmålet blir dermed for meg hvem som skal være backupen til Szczesny mtp. at Fabianski er en spiller som trenger mange kamper for å få skikkelig selvtillit og Almunia er nesten ikke god nok til å være tredjevalg engang.

 

Reina og Stekelenburg er absolutt gode keepere, men hvis en av disse to kom inn ville det mest sannsynlig ført til at Szczesny hadde forlatt klubben. Han har nå fått en del kamper for førstelaget og har vært meget imponerende og har potensiale til å bli en verdensklasse keeper. Mtp. de fysiske, tekniske og den mentale kvalitetene han innehar så er dette absolutt en spiller vi burde satse på.

 

Forøvrig ville vi måtte ut med rundt £20M for Reina hvorav vi heller kunne fått f.eks. Eden Hazard/Mamadou Sakho og jeg mener heller det er her disse pengene i så fall burde bli investert. I en svær jævel av en midtstopper og en rask teknisk ving med et skikkelig endeprodukt.

Link to comment
Share on other sites

Bob wilson røper at Arsenal var ute etter Pepe Reina i Januar:

 

"Arsene tried like mad to buy not only a goalkeeper, but what he considered to be the most consistent in the country - so he made a big bid for Pepe Reina"

 

Om det blir Reina eller Stekelenburg, er veldig likeyldig. EN MÅ I ALLE FALL INN!

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/8590...-wilson-reveals

"Last summer....." ikke i Januar

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser den problemstillinga der, Det blir nok et veldig vanskelig valg. Mulig at keeperproblemet er løst i og med at Vito kanskje kan være en god erstatter for Szczesny fra neste år.

 

"Last summer....." ikke i Januar

 

beklager, leste dette i en annen artikkel.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Fabianski og Almunia blir neste sesong. Szczesny er altså 1. keeperen vår nå og Fabianski kommer ikke til å godta å være benkesliter. Det samme gjelder Almunia tror jeg, han reiser til et spansk lag(like greit).

Mannone derimot tror jeg blir vår 2. keeper neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Spent på hvem som blir vår nr 1 neste sesong!

Mannone er en keeper jeg syns har et godt talent og har bidratt med matchreddende redninger før, er desverre uerfaren og svak i feltet

 

Wojciech er også litt uerfaren, men han er keeperen jeg føler meg tryggest bak der med. Han sliter med å ta ut de matchvinnene redningene rivalene hans har kapasitet til og sliter med utspark og kast.

 

Fabianski føler jeg meg mindre trygg bak der med enn Wojciech, men mer enn Mannone, han har også fantastiske utspark og kast, noe som fører til at vi kan dra i gang raske kontringer.

 

Pdd vil jeg si at jeg foretrekker Wojciech pga at hjertet er i halsen hver gang et skudd har kommet på mål mot oss de siste sesongene, inntil Wojciech kom inn. Men Fabianski er en sterk nummer 2 og Mannone igjen en sterk 3. Vi har gått fra å ha et mareritt til en drømmesituasjon, vil si alle disse kan bli og er gode keepere.

Link to comment
Share on other sites

Keeperdebatten er så godt som over - ikke ofte du hører noe om det lenger. Fortsatt er Szczesny en gambling, men en jeg er villig til å ta. Som i fjor på denne tid. Vet ikke hva BE synest om den saken, men for meg er Szczesny to-tre hakk foran Fabianski. Uansett er vel katastrofeprosjetet med Almunia nå begravet en gang for alle?

Link to comment
Share on other sites

Uansett er vel katastrofeprosjetet med Almunia nå begravet en gang for alle?

 

Vi får da inderlig håpe det. Så litt på season-review fra forrige sesong og jeg må si at tabben til Almunia borte mot WBA er noe av det værste jeg har sett en keeper foreta seg. Bjarte Flem? Pfff, snakkas!

 

Det er helt, helt vilt at denne klovnen står med 175 kamper for Arsenal FC. Eneste forklaring må være at Wenger kom i trassalderen for et par år sida...

 

Edit :

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Fabianski har helt klart talentet, men jeg er usikker på psyken hans. Han er tøff i feltet og vi trenger etter mitt syn en keeper som går etter mye i feltet da vi slipper inn alt for mange mål på defensiv dødball. Fabianski går til tider etter litt for mye også...

 

Szczesny har ingen nerveproblemer i alle fall. Det lyser selvsikkerhet av mannen (gutten?), men han er for passiv i feltet. Det er en stor svakhet, med tanke på hvor svake vi er på defensive dødballer.

 

Min stemme under tvil går til Szczesny.

Link to comment
Share on other sites

Der jeg mistet troen på Almunía... Men ser virkelig ikke at Sczcney er 2-3 klasser bedre enn Fabianski, hadde forsvaret fungert mot 'Castle så hadde Fabianski hatt en langt høyere stjerne her.

 

Var det ikke Szczesny som stod i mål i den famøse 4-4 kampen da? Husker jeg virkelig så dårlig?

Link to comment
Share on other sites

Keeperdebatten er så godt som over - ikke ofte du hører noe om det lenger. Fortsatt er Szczesny en gambling, men en jeg er villig til å ta. Som i fjor på denne tid. Vet ikke hva BE synest om den saken, men for meg er Szczesny to-tre hakk foran Fabianski. Uansett er vel katastrofeprosjetet med Almunia nå begravet en gang for alle?

Jeg mener at Fabianski er en bedre keeper enn Szczesny på flere punkter. Han er bedre i feltet og bedre på i gangsetting, i tillegg har han bedre reaksjonsevne. Fabianski hadde ett problem med psyken men den mener jeg han klarte å overvinne mesterlig i fjorårssesongen.

 

Jeg vil også legge til at jeg synes Szczesny får for mye skryt på dette forumet. Han har blitt en liten kjæledegge. Jeg står fortsatt på at det var hans feil at vi ble troféløse i år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også legge til at jeg synes Szczesny får for mye skryt på dette forumet. Han har blitt en liten kjæledegge. Jeg står fortsatt på at det var hans feil at vi ble troféløse i år.

 

BE

Enig i det første hvert fall. Og ikke bare på dette forumet, men av Arsenal-supportere generelt. Hva er det folk har sagt i alle årene? "Almunia holder grei PL-klasse, men er ikke en skikkelig toppkeeper", vel, Szczesny faller utvilsomt under den kategorien i min bok og det er ikke mange av topp 10-lagene i PL som Szczesny hadde gått rett inn på førstelagene til. Faktisk så er det ikke noen, uten at jeg har tenkt særlig lenge over dette.

 

Jeg liker han, og det er fordi at han er såpass ung, men hvis ikke Szczesny allerede neste sesong greier å ta store steg som målvakt, kommer vi neppe til å vinne noe. Denne sesongen var det hans skyld at vi tapte Ligacup-finalen, han som hadde skylda for to av baklengsmålene mot Tottenham, han som ga bort ballen mot Liverpool og han som var passiv på flere av dødballscoringene til Bolton, Stoke og Fulham.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Fabianski er en bedre keeper enn Szczesny på flere punkter. Han er bedre i feltet og bedre på i gangsetting, i tillegg har han bedre reaksjonsevne. Fabianski hadde ett problem med psyken men den mener jeg han klarte å overvinne mesterlig i fjorårssesongen.

 

Jeg vil også legge til at jeg synes Szczesny får for mye skryt på dette forumet. Han har blitt en liten kjæledegge. Jeg står fortsatt på at det var hans feil at vi ble troféløse i år.

 

BE

 

 

Enig med Ben Elfen i det meste her. Om jeg ikke drar den så langt som at det er Szczesny sin feil at vi er trofeløse så mener jeg per dags dato at Fabianski er en bedre keeper og bør være vår nummer 1 neste år. Spesielt igangsettinger og reaksjonsevner(Wolverhampton borte, anyone? ) mener jeg er flere hakk bedre hos Fabianski, og jeg mener Fabianski gjør rett i å prøve på en ball eller to for mye i feltet enn et par for lite.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Ben Elfen i det meste her. Om jeg ikke drar den så langt som at det er Szczesny sin feil at vi er trofeløse så mener jeg per dags dato at Fabianski er en bedre keeper og bør være vår nummer 1 neste år. Spesielt igangsettinger og reaksjonsevner(Wolverhampton borte, anyone? ) mener jeg er flere hakk bedre hos Fabianski, og jeg mener Fabianski gjør rett i å prøve på en ball eller to for mye i feltet enn et par for lite.

 

Ett veldig viktig poeng som jeg er helt enig i.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Der jeg mistet troen på Almunía... Men ser virkelig ikke at Sczcney er 2-3 klasser bedre enn Fabianski, hadde forsvaret fungert mot 'Castle så hadde Fabianski hatt en langt høyere stjerne her.

 

Det var Szczesny som stod denne kampen..

 

Keeperdebatten er vel begravd fordi dei fleste trur at han skal vere nr. 1 neste sesong, men det er vel ingen som veit kva som foregår opp i hovudet til Wenger..

Edited by Balsnes
Link to comment
Share on other sites

Det var Szczesny som stod denne kampen..

 

Keeperdebatten er vel begravd fordi dei fleste trur at han skal vere nr. 1 neste sesong, men det er vel ingen som veit kva som foregår opp i hovudet til Wenger..

 

Kan også hende han tenker på Newcastle hjemme hvor Fabianski tabbet seg ut når han var i duell mot Carroll.

 

Syntes generelt sett at Szczesny er langt tryggere enn Fabianski med en langt langt større rekkevidde og generelt er bedre til å posisjonere seg. Fabianski har gode reflekser, men ikke så vanvittig mye bedre enn Szczesny, men det er litt kjedelig når han ikke har særlig spenst og er forholdsvis lav (188 tatt i betraktning av Szczesny's 195).

 

Samtidig er han også utrolig mye skadet og trenger en lang periode på å prestere på høyt nivå. Szczesny presterer uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Fabianski er en bedre keeper enn Szczesny på flere punkter. Han er bedre i feltet og bedre på i gangsetting, i tillegg har han bedre reaksjonsevne. Fabianski hadde ett problem med psyken men den mener jeg han klarte å overvinne mesterlig i fjorårssesongen.

 

Jeg vil også legge til at jeg synes Szczesny får for mye skryt på dette forumet. Han har blitt en liten kjæledegge. Jeg står fortsatt på at det var hans feil at vi ble troféløse i år.

 

BE

Enig i at han hadde noe skyld i det.

Men han er en keepertype jeg likier. Breial og virker rolig. Han er vel så god på igangsettinger.

For meg er han et klart førstevalg og absolutt ingen liten kjæøedegge.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...