Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Legger plutselig merke til at Celtics støtige polakk Artur Boruc er blitt solgt til Fiorentina. Jeg regner med at Boruc er veldig lite interessert i å være 2.keeper i klubben, og dermed er vel Sebastien Frey på vei bort? Vi har vært linket til han flere ganger, kan det hende det er noe i spekulasjonene denne gangen? Jeg håper det, hent Frey nå som det er gode sjanser for det!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg anbefaler alle å lese den glitrende bloggeren The Swiss Ramble, han skriver langt og godt om fotballøkonomi. Jeg har nettopp lest hans glitrende analyse av vår finansielle situasjon og han avslutter med en liten vits som jeg syns var ganske så dekkende:

 

Swedish legends ABBA managed to capture the fans’ feelings quite well in one of their classic hits, “Money, money, money/Must be funny/In the rich man’s world”, Yes, indeed. Have you heard the one about the football club that made over £60 million profits, but couldn’t afford a decent goalkeeper?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Swedish legends ABBA managed to capture the fans’ feelings quite well in one of their classic hits, “Money, money, money/Must be funny/In the rich man’s world”, Yes, indeed. Have you heard the one about the football club that made over £60 million profits, but couldn’t afford a decent goalkeeper?

 

Hehe :(

 

Drømmer om Reina-signering i januar.. Men det er vell veldig lite sannsynlig

 

Ellers synd Wenger ikke fikk med seg denne Legia-keepertreneren.....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lehman eller Almunia?

 

 

I utgangspunktet ville jeg sagt Almunia siden Lehmann la opp for snart et år siden, men med tanke på midtstopperparet vi har der de nærmeste ukene sier jeg Lehmann. De to gutta i midten bak trenger en vinnerskalle som forteller dem hvor skapet skal stå når de driter seg ut....

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet ville jeg sagt Almunia siden Lehmann la opp for snart et år siden, men med tanke på midtstopperparet vi har der de nærmeste ukene sier jeg Lehmann. De to gutta i midten bak trenger en vinnerskalle som forteller dem hvor skapet skal stå når de driter seg ut....

 

Pluss at Lehmann alltid har vært meget god i feltet og med Squillaci - Koscielny og Almunia så føler jeg meg ikke akkurat trygg i luftrommet må jeg innrømme.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har stått mer enn godt nok denne sesongen, til at han skal fortsette som bakerste mann. Vi trenger ikke mer usikkerhet i laget, når vi allerede har mye skader. Vi trenger trygghet.

Jens har ikke vært i klubben siden 2008, og er en liten stund siden han var "aktiv". Det vil være et usikret kort å kaste han inn som bakerste mann, uansett hvor god han var i perioder for noen år siden.

 

Min stemme går til Almunia, så lenge han fortsetter å levere varene.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt må Almunia stå. Det vil være galematias å sette inn en keeper som er lagt opp i mål nå. Det er en grunn til at han la opp. At Jens kan fungere som en kriseløsning på reservebenken fordi det faktisk ikke er noen alternativer kan jeg akseptere, men at han skal gå direkte inn på laget er latterlig.

 

Almunia har stått greit denne sesongen (bortsett fra WBA hjemme). Han får nå sjangsen mot WBA borte til å vise at han duger. Det tror jeg går helt fint.

 

Eneste muligheten for at vi får se Jensmann i mål igjen er hvis Almunia får en skade eller han får totalt sammenbrudd. Jeg håper og tror at så ikke skjer.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt må Almunia stå. Det vil være galematias å sette inn en keeper som er lagt opp i mål nå. Det er en grunn til at han la opp. At Jens kan fungere som en kriseløsning på reservebenken fordi det faktisk ikke er noen alternativer kan jeg akseptere, men at han skal gå direkte inn på laget er latterlig.

 

Almunia har stått greit denne sesongen (bortsett fra WBA hjemme). Han får nå sjangsen mot WBA borte til å vise at han duger. Det tror jeg går helt fint.

 

Eneste muligheten for at vi får se Jensmann i mål igjen er hvis Almunia får en skade eller han får totalt sammenbrudd. Jeg håper og tror at så ikke skjer.

 

....eller at vi allerede har vunnet serien før siste hjemmekamp mot Villa slik at han kan få den hyllesten han fortjener fra hjemmefansen ;)

Link to comment
Share on other sites

....eller at vi allerede har vunnet serien før siste hjemmekamp mot Villa slik at han kan få den hyllesten han fortjener fra hjemmefansen ;)

 

DET håper jeg på også. Tenk om han får spille sin kamp nr 200 for klubben, samtidig som vi mottar trofèet - og avslutter sin karriere for godt med noe slikt. En stor spiller verdig.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt må Almunia stå. Det vil være galematias å sette inn en keeper som er lagt opp i mål nå. Det er en grunn til at han la opp. At Jens kan fungere som en kriseløsning på reservebenken fordi det faktisk ikke er noen alternativer kan jeg akseptere, men at han skal gå direkte inn på laget er latterlig.

 

Almunia har stått greit denne sesongen (bortsett fra WBA hjemme). Han får nå sjangsen mot WBA borte til å vise at han duger. Det tror jeg går helt fint.

 

Eneste muligheten for at vi får se Jensmann i mål igjen er hvis Almunia får en skade eller han får totalt sammenbrudd. Jeg håper og tror at så ikke skjer.

 

Mener selvsagt at det er galematias å la Almunia stå.

Link to comment
Share on other sites

Almunia har stått mer enn godt nok denne sesongen, til at han skal fortsette som bakerste mann. Vi trenger ikke mer usikkerhet i laget, når vi allerede har mye skader. Vi trenger trygghet.

Jens har ikke vært i klubben siden 2008, og er en liten stund siden han var "aktiv". Det vil være et usikret kort å kaste han inn som bakerste mann, uansett hvor god han var i perioder for noen år siden.

 

Min stemme går til Almunia, så lenge han fortsetter å levere varene.

 

Er du helt blåst? Hvordan kan du si noe sånt om Almunia? Han har hatt en bra omgang, mot Barcelona.

 

Han er ikke god nok, og vi trenger å bruke penger på en viktig plass som keeper plassen.

Link to comment
Share on other sites

Er du helt blåst? Hvordan kan du si noe sånt om Almunia? Han har hatt en bra omgang, mot Barcelona.

 

Han er ikke god nok, og vi trenger å bruke penger på en viktig plass som keeper plassen.

Å komme her å reagere på at han sier at Almunia var et sikrere valg og presterte mot Barcelona er tullete, han sa det i går og jeg tror at det nå er 50-50 mellom Lehamnn og Almunia, begge to kunne funnet på det Almunia gjorde idag.

Link to comment
Share on other sites

Å komme her å reagere på at han sier at Almunia var et sikrere valg og presterte mot Barcelona er tullete, han sa det i går og jeg tror at det nå er 50-50 mellom Lehamnn og Almunia, begge to kunne funnet på det Almunia gjorde idag.

 

Sikrere valg, det er mer usikkert å ha almunia bak der enn alle andre PL keepere.

Det lyser ikke trygget bak der akkurat og det må vi bare innse.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har sagt siden Almunia ble førstekeeper. Vi vinner ingen ting med han i mål.

Personlig er jeg ikke så opptatt av hvem som står så lenge det ikke er han. Selv om Lehmann har lagt opp er jeg helt sikker på at han vil gjøre oss bedre bakover på banen, så min stemme går til han.

Link to comment
Share on other sites

Er du helt blåst? Hvordan kan du si noe sånt om Almunia? Han har hatt en bra omgang, mot Barcelona.

 

Han er ikke god nok, og vi trenger å bruke penger på en viktig plass som keeper plassen.

 

Jeg er blåst, og er stolt av det :D

Blåser nok hos deg også, når du ikke virker å ha fått med deg kjernen i spørsmålet som det ble svart på. Man kan ikke bare gå å kjøpe seg en ny keeper, når vi er i mars måned. Om man burde ha gjort noe i en tidligere fase, er helt uvesentlig når man skulle gi et "svar" på sine meninger, som omhandlet nåtidens situasjon på keeperplassen.

 

Har Almunia stått dårlig som bakerste mann "denne" sesongen, eller er det populære omdømmet som fortsatt lever videre? (Alt er bedre enn Almunia.....)

Uansett, så er det skader som gjør at Almunia stepper inn som keeper for klubben i disse tider, ikke at han er et 1.valg.

 

Hvilke signaler hadde det gitt, om Lehmann hadde fått spille fra start?

For veit man egentlig hvordan formen til Jens er etter at han har lagt opp, og hvilket nivå han har etter å ha vært borte fra klubben et par års tid? Han har vel knapt vært i London noen timer, før denne kampen...... Tror du dette hadde øket tryggheten og kvaliteten, uten noe som helst annet?

 

Etter innhoppet til Almunia i det siste, så hadde det vært å dolke spilleren i ryggen, og vise null lojalitet og profesjonalitet. Dette hadde gitt signaler utad, og hadde ikke akkurat øket Wenger sine sjanser for å hente ettertraktete spillere i fremtiden. Ryktet er en faktor, når spillere har flere valgmuligheter.

 

Tror neppe det hadde blitt godtatt så bra i spillergruppen heller, for det hadde ikke vært noen god personalpolitikk.

 

Jeg mener Almunia var et opplagt valg som keeper idag, med tanke på alt dette.

Så kan man diskutere tabben på 2-0 målet, og om det var "fastiten" på om Arsenal hadde tatt 3poeng med Jens bak der. Jeg tror de 10 andre spillerene har like mye skyld, for at Utd rykket 2 nye poeng nærmere gullet idag.

 

Det er nå min forblåste mening.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...