Jump to content

De tar aldri rett, men vi leser det likevel.


Veginho

Hva håper du Ekspertene tipper om Arsenal?  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Edit: Så topicen ble feil, den tredje kategorien skal også inneholde 5plass.

 

Her kan vi diskutere alle de tabelltipsene avisene setter opp før seriestart. Personlig håper jeg alle dømmer Arsenal nord og ned, noe speaker.no her gjør: Speaker.no`s tabelltips Fant ikke noen flere akkurat nå men skal gjøre det senere , fint hvis noen andre også kan dele sine linker. Det mest interresange er jo helt klart hva aviser i England mener, mediene her hjemme har ikke kjennskap til så veldig mye annet enn oss ihuga supportere. Speaker tipper altså oss som nr.5, ikke langt ifra det de fleste uten spesiell kjenskap til Arsenal vil gjøre, Tottenham er absolutt sterke PÅ PAPIRET. Men tiden vil vise om de evner å få dette ut i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal vinner årets serie!!

 

Selv om det selvfølgelig ikke kan skje noe bedre enn det så har jeg slått meg til ro med at vi skal klare å holde cl-plassen med god margin og helst ta medalje, så får vi satse mer på at vi skal vinne en tittel i enten CL eller FA-cupen. For dette laet kan definitivt prestere veldig bra i enkeltkamper, men at vi skal være best i verdens beste liga på 38 kamper som går over 10 måneder deriblant Afrikamesterskap der vi er sterkt svekket med Eboue og TOURE ute, ett kjøp av Martins(Noe jeg egentlig er positivt) vil jo forsterke denne månedlige svekkelsen for laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

Etter alle disse pre-season-kampene med bra resultater mot topplag, skjønner jeg ikke hvorfor de tipper oss så lavt. Liverpool har jo ikke spilt noe bra i preseason med uavgjort mot feyenoord og tap mot Portsmouth. Men er enig at vi burde kjøpt noen flere spillere. Vi har jo mer penger en det vi hadde før silly season. Kanskje kan Martins rette på det...

Link to comment
Share on other sites

Edit: Så topicen ble feil, den tredje kategorien skal også inneholde 5plass.

 

Her kan vi diskutere alle de tabelltipsene avisene setter opp før seriestart. Personlig håper jeg alle dømmer Arsenal nord og ned, noe speaker.no her gjør: Speaker.no`s tabelltips Fant ikke noen flere akkurat nå men skal gjøre det senere , fint hvis noen andre også kan dele sine linker. Det mest interresange er jo helt klart hva aviser i England mener, mediene her hjemme har ikke kjennskap til så veldig mye annet enn oss ihuga supportere. Speaker tipper altså oss som nr.5, ikke langt ifra det de fleste uten spesiell kjenskap til Arsenal vil gjøre, Tottenham er absolutt sterke PÅ PAPIRET. Men tiden vil vise om de evner å få dette ut i praksis.

Her er Nettavisens tipping

Link to comment
Share on other sites

Håper ekspertene tipper oss på femte bak yidsa, eller lengre ned om man vil, for det gjør hvertfall de fleste liksom-supportere fra VG og Dagbladet osv. og trolig nok alle yidsene. I fjor var det noen "eksperter" som trodde vi kunne vinne og tok dessverre helt feil, i år tror de nok 4.-5. og tar også helt feil :huh: Jo lenger ned de tipper oss jo bedre vil det smake med ligagull og revansjen vil bli større. Så om Arsenal vinner serien slår jeg knockout på alle Unit€d- og Torres(!)fans som er sikker på ligagull, Chelskifans er det dog ikke så mange av her jeg bor.

Så om Arsenal hadde vunnet ligagull, blir jeg nesten den eneste som blir glad i fotballsamfunnet her, føler det er meg mot alle andre. Ja, det skal bli greit og være "underdogs". Så vi får håpe alle tipper laget med best papir blir tippet øverst ja, noen tipper nok vel at lag som Toon, City og Bo(ring)lton før oss også nå.

Godt du tok opp dette Veginho, for jeg blir gal av hver eneste spådom for tiden!! Den dagen Tottenham Hotspur Football Club kommer før AFC på tabellen, ja da :angry: ...

Link to comment
Share on other sites

Etter alle disse pre-season-kampene med bra resultater mot topplag, skjønner jeg ikke hvorfor de tipper oss så lavt. Liverpool har jo ikke spilt noe bra i preseason med uavgjort mot feyenoord og tap mot Portsmouth. Men er enig at vi burde kjøpt noen flere spillere. Vi har jo mer penger en det vi hadde før silly season. Kanskje kan Martins rette på det...

 

Trur ikke vi skal begynne og tippe utfallet fra pre-season. Dette er kamper som mange spillere får prøve seg, og nye formasjoner kan bli testet. Det er når poenga deles ut alle gir alt og ting begynner og teller.

Link to comment
Share on other sites

Aftenposten og Tjernås tippet oss på femte. Etter MU, Chelsea, Liverpool og Tottenham. Ikke så rart kanskje når men ser på salg og kjøp i forhold til fjorårets innsats. Sett med øyne som liksom skal være nøytyrale er et slikt tabelltips forventet. Vi derimot vet bedre. Vi kjenner potensialet og håper på at det skal få utløp. Vi har sett preseasonkampene og vet at vi er bedre enn det mange tenker at vi er. Blir det ikke noe sånt da. Vi får virkelig håpe at vi klarer å få frem det beste i gutta.

Link to comment
Share on other sites

Etter alle disse pre-season-kampene med bra resultater mot topplag, skjønner jeg ikke hvorfor de tipper oss så lavt. Liverpool har jo ikke spilt noe bra i preseason med uavgjort mot feyenoord og tap mot Portsmouth. Men er enig at vi burde kjøpt noen flere spillere. Vi har jo mer penger en det vi hadde før silly season. Kanskje kan Martins rette på det...

 

Trur ikke vi skal begynne og tippe utfallet fra pre-season. Dette er kamper som mange spillere får prøve seg, og nye formasjoner kan bli testet. Det er når poenga deles ut alle gir alt og ting begynner og teller.

Men du må være enig i at det ser lovende ut etterkampene i Emirates cup og Amsterdam cup?

Link to comment
Share on other sites

Aftenposten og Tjernås tippet oss på femte. Etter MU, Chelsea, Liverpool og Tottenham. Ikke så rart kanskje når men ser på salg og kjøp i forhold til fjorårets innsats. Sett med øyne som liksom skal være nøytyrale er et slikt tabelltips forventet. Vi derimot vet bedre. Vi kjenner potensialet og håper på at det skal få utløp. Vi har sett preseasonkampene og vet at vi er bedre enn det mange tenker at vi er. Blir det ikke noe sånt da. Vi får virkelig håpe at vi klarer å få frem det beste i gutta.

Jeg ble i alle fall litt provosert. Plassen bak Tottenham. Vi er da nøytralt sett mye bedre enn Tottenham! Gallas virker til å ha sluttet med tullet og konsentrerer seg om fotballen. Bra!

 

Forresten, småpinlig å lese "de viktigste overgangene"! Sagna var ikke nevnt, de tok med K-P Boateng til Tottenham, Aaron Hughes til Fulham.... Nei, Aftenposten mistet litt av min respekt i dag.

Link to comment
Share on other sites

Aftenposten og Tjernås tippet oss på femte. Etter MU, Chelsea, Liverpool og Tottenham. Ikke så rart kanskje når men ser på salg og kjøp i forhold til fjorårets innsats. Sett med øyne som liksom skal være nøytyrale er et slikt tabelltips forventet. Vi derimot vet bedre. Vi kjenner potensialet og håper på at det skal få utløp. Vi har sett preseasonkampene og vet at vi er bedre enn det mange tenker at vi er. Blir det ikke noe sånt da. Vi får virkelig håpe at vi klarer å få frem det beste i gutta.

Jeg ble i alle fall litt provosert. Plassen bak Tottenham. Vi er da nøytralt sett mye bedre enn Tottenham! Gallas virker til å ha sluttet med tullet og konsentrerer seg om fotballen. Bra!

 

Forresten, småpinlig å lese "de viktigste overgangene"! Sagna var ikke nevnt, de tok med K-P Boateng til Tottenham, Aaron Hughes til Fulham.... Nei, Aftenposten mistet litt av min respekt i dag.

 

Jeg er veldig enig. De flest avisene prioriterer ganske mye rart foran oss. Til tross for at vi er 5,500 medlemmer her i Norge. De fleste avisene har mistet min respekt. Dagbladet går jeg så langt som å boikotte.

 

Når det gjelder hva jeg håper ekspertene tipper oss på, så syns jeg det er litt gøy at de tipper oss lavt. Jeg er jo selv optimist foran den kommende sesongen, og med det ser jeg jo på dette som mulighet for en slags "revansje". Men allikevel.. Det er ganske irriterende å se denne "Arsenal kommer til å slite i år fordi de har mista Henry"-bølgen. For min del synes jeg vi viste denne sesongen at vi ikke er avhengige av Henry. Joda, jeg så hvor mange hundre sjangser som trillet utenfor mål, havnet langt over mål, og som smalt i stolpene, men det betyr jo at det er lite som mangler. Det er fremdeles mange lyspunkter fra forrige sesong. Eller er de glemt?

Link to comment
Share on other sites

F*** der var helvete løs, den harmonien det tydeligvis er i gruppen nå, måte deles med allmenheten. I stedet for å snakke mpå banen, å vinne fotballkamper, måtte altså Gallas nå kødde al underdog-stempel vekk med å si at vi kan vinne ligaen., Men FAEN, alle kan vinne ligaen, hvorfor si at du tror på det? Vet dette kommer til å vekke harme oss andre her inne, men jeg lurer på en ting; Har dere EN eneste positiv virkning med å gå ut på denne måten? Han kunne heller sagt det på et spillermøte, men helst skulle han holdt kjeft. Han er f*** ikke helt god han her, bør f*** begynne å snakke på banen i stedet for å gå alle andre steder når han ikke er fornøyd. Fakta er Gallas: Det elevtedelen av laget der du spilte i fjor var ikke godt nok til at vi kunne ligaen, og det fra en rutinert klassespiller som en virkelig bør kunne stole på skal sette eksempel for de små. Trekker tilbake alt jeg sa om denne mannen som kaptein, tenkte bare på at Gilberto kunne stå i fare for å ikke være god nok for elveren og Toure skal til Afrikamesterskapet, vi avhenger nok av han fra før.

Negative virkninger:

1. Alle ungguttene vil få et enda STØRRE press på seg hvis vi begynner å tape kamper.

2. Bunnlagenes motivasjon foran kampene mot oss stiger; La oss vise disse tullingene at de ikke kan vinne ligaen.

3. Om vi begynner bra nå, vil spillerne føle en helt annet begeistring osv rundt laget enn hvis vi kunne være en dark horse som ingen forventet skulle gjøre mer enn å kjempe om å beholde plassen i CL.

Link to comment
Share on other sites

F*** der var helvete løs, den harmonien det tydeligvis er i gruppen nå, måte deles med allmenheten. I stedet for å snakke mpå banen, å vinne fotballkamper, måtte altså Gallas nå kødde al underdog-stempel vekk med å si at vi kan vinne ligaen., Men FAEN, alle kan vinne ligaen, hvorfor si at du tror på det? Vet dette kommer til å vekke harme oss andre her inne, men jeg lurer på en ting; Har dere EN eneste positiv virkning med å gå ut på denne måten? Han kunne heller sagt det på et spillermøte, men helst skulle han holdt kjeft. Han er f*** ikke helt god han her, bør f*** begynne å snakke på banen i stedet for å gå alle andre steder når han ikke er fornøyd. Fakta er Gallas: Det elevtedelen av laget der du spilte i fjor var ikke godt nok til at vi kunne ligaen, og det fra en rutinert klassespiller som en virkelig bør kunne stole på skal sette eksempel for de små. Trekker tilbake alt jeg sa om denne mannen som kaptein, tenkte bare på at Gilberto kunne stå i fare for å ikke være god nok for elveren og Toure skal til Afrikamesterskapet, vi avhenger nok av han fra før.

Negative virkninger:

1. Alle ungguttene vil få et enda STØRRE press på seg hvis vi begynner å tape kamper.

2. Bunnlagenes motivasjon foran kampene mot oss stiger; La oss vise disse tullingene at de ikke kan vinne ligaen.

3. Om vi begynner bra nå, vil spillerne føle en helt annet begeistring osv rundt laget enn hvis vi kunne være en dark horse som ingen forventet skulle gjøre mer enn å kjempe om å beholde plassen i CL.

 

Jeg merker kanskje at du er en smule irritert på Gallas? ;)

Jeg synes også at det var litt dumt av han, hvis vi hadde hatt "underdog" stemplet, ville ikke det vært så mye press på ungdommen og i tillegg ville ikke de dårligere lagene få mye større motivasjon til å slå oss.

 

Men det er jo fakta det han sier, at de unge spillerne i stallen har vokst inn i oppgavene.

Og kanskje vil det få positive ringvirkninger. F. eks: at spillerne får enda større motivasjon til å slå alle lag, ikke slik som i fjor at motivasjonen var så mye større da vi spilte mot topp 5 lagene.

Link to comment
Share on other sites

Men det er jo fakta det han sier, at de unge spillerne i stallen har vokst inn i oppgavene.

Og kanskje vil det få positive ringvirkninger. F. eks: at spillerne får enda større motivasjon til å slå alle lag, ikke slik som i fjor at motivasjonen var så mye større da vi spilte mot topp 5 lagene.

 

Vi får vel strengt tatt vente med å si at talentene har vokst før de har tatt poeng. Gjennom mange år med lagidrett vet jeg at det som gir desidert mest energi er når en føler seg som en underdog, en situasjon man egentlig ikke har noen ting å tape i. Både mot dårøig og bedre motstand. Jeg tror det er litt av dette underdog-stempelet som hjalp oss mot de store i serien. Spillerne bestemte seg for å vise seg bedre en det de var regnet som og slapp seg virkelig løs.

Link to comment
Share on other sites

I og med at eksperter nesten alltid tar feil, så er det jo bare en fordel at de ikke har noen tro på Arsenal. Ja, kanskje dette er det sikreste "beviset" på at Arsenal går en stor sesong i møte? :)

 

For øvrig synes jeg slike forhåndsanalyser bærer preg av manglende kunnskap. Ja, i noen tilfeller ser det ut som de såkalte ekspertene har tippet mer med hjertet enn med hjernen, og som kjent er det jo ytterst få av dem som er goonere...! OK, vi kan godt være enige i at det er en del usikkerhet knyttet rundt Arsenal, og at det kan bikke begge veier. Sånn sett er det kanskje ikke så merkelig at de tipper oss på 4-5. plass. Men det kan da like gjerne bikke i vår favør som det motsatte, og i argumentasjonen nevnes det ingenting om at laget har et utrolig potensiale, at the young guns er blitt ett år eldre, at Arsenal spilte nesten hele fjoråret uten Henry, og at de har gjort en god figur i sesongoppkjøringen mot god motstand. Det nevnes heller ikke at laget spiller den fineste fotballen, og at det "bare" var effektiviteten som manglet på at laget var med å kjempe om ligagull i fjor. Men det fordrer jo at man evner å se bak resultatene også. Det ser heller ut som grunnlaget for forhåndstipsene kun er kjøp og salg. Og siden Arsenal har solgt Henry, og kjøpt spillere norske fotballjournalister knapt kjenner til, så er vel laget klart svekket, eller...? Jeg lar meg ihvertfall ikke psyke ut av den sterkt forenklede harelabblogikken til norske fotballjournalister.

 

Og at de tipper oss bak spurs viser jo at noen journalister her må ha vært bevisstløse i gjerningsøyeblikket! ;) :P

Link to comment
Share on other sites

Faktisk en fin artikkel om Arsenal i ekstrabilag i dagens dagbladet. Veldig fint det bildet der alle jubler rundt van Persie, får skikkelig gåsehud av det bildet :). I dagbladets sportssider de siste dagene har det blitt ramset opp de 10 beste forsvarsspillerne/keeperne o.s.v. Noen som har lest disse listene og kan si hvem som kom på de forskjellige plassene og begrunnelsen? Jeg har ikke fått muligheten til å se det.

Link to comment
Share on other sites

For øvrig synes jeg slike forhåndsanalyser bærer preg av manglende kunnskap. Ja, i noen tilfeller ser det ut som de såkalte ekspertene har tippet mer med hjertet enn med hjernen, og som kjent er det jo ytterst få av dem som er goonere...! OK, vi kan godt være enige i at det er en del usikkerhet knyttet rundt Arsenal, og at det kan bikke begge veier. Sånn sett er det kanskje ikke så merkelig at de tipper oss på 4-5. plass. Men det kan da like gjerne bikke i vår favør som det motsatte, og i argumentasjonen nevnes det ingenting om at laget har et utrolig potensiale, at the young guns er blitt ett år eldre, at Arsenal spilte nesten hele fjoråret uten Henry, og at de har gjort en god figur i sesongoppkjøringen mot god motstand. Det nevnes heller ikke at laget spiller den fineste fotballen, og at det "bare" var effektiviteten som manglet på at laget var med å kjempe om ligagull i fjor. Men det fordrer jo at man evner å se bak resultatene også. Det ser heller ut som grunnlaget for forhåndstipsene kun er kjøp og salg. Og siden Arsenal har solgt Henry, og kjøpt spillere norske fotballjournalister knapt kjenner til, så er vel laget klart svekket, eller...? Jeg lar meg ihvertfall ikke psyke ut av den sterkt forenklede harelabblogikken til norske fotballjournalister.

 

Og at de tipper oss bak spurs viser jo at noen journalister her må ha vært bevisstløse i gjerningsøyeblikket! ;) ;)

 

Mange gode synspunkter Piscator!

 

For det første velger jeg å ta slik tips med en klype salt. Synes de ofte bærer preg av noe som på en måte skal være mest mulig korrekt blant folk flest. Tror mange lar seg blende av alle de store navnene som er handlet inn. Faktum er at en rekke betingelser må oppfylles før alle disse slår til.

 

Du nevner Henry. Selvsagt skal alle mene noe om hans avgang. Det males store overskrifter om det tomrommet som kom etter hans avgang. Det som mange glemmer er hans "svake" innsats sist sesong.

 

Nei det skal bli spennende å se. Vår "glemte og ukjente" nye spiss vil kanskje klare å hamle opp med Torres og Bent, pluss alle de andre etablerte stjernene. Fabregas & co har dratt på seg nok et år med rutine, samtidig som spøkelset Henry er borte.

 

Mitt tips er at Arsenal kommer på topp tre!

 

Hva folk måtte mene om Martin Jol og Spudz, gir jeg faktisk blanke f i.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er irritert over, er at den eneste unnskyldingen for at man plasserer oss på femteplass er denne; "Arsenal har solgt Thierry Henry til Barcelona og Wenger har ikke handlet inn noen store navn".

 

Det er helt fakta det som står der, men tenker man litt og gjør litt research, ser litt kamper fra i fjor osv, osv, så burde man se at Arsenal kan greie seg uten Henry. Ja, faktisk. Tror nesten hele presseverden ventet på at Henry skulle forlate Arsenal, for da skulle jo hele skuta gå under? Nei faen, vanskelig å beskrive hvorfor, men blir bare irritert over at folk uten peiling skal tippe PL..

Link to comment
Share on other sites

Faktisk en fin artikkel om Arsenal i ekstrabilag i dagens dagbladet. Veldig fint det bildet der alle jubler rundt van Persie, får skikkelig gåsehud av det bildet ;). I dagbladets sportssider de siste dagene har det blitt ramset opp de 10 beste forsvarsspillerne/keeperne o.s.v. Noen som har lest disse listene og kan si hvem som kom på de forskjellige plassene og begrunnelsen? Jeg har ikke fått muligheten til å se det.

 

Fabregas og Toure kom med på hver sin kåring, begge to var nede på 6-7plass. Det var en for forsvar og keeper og en for midtbane og angrep. Cech og Ronaldo vant kåringene, begrunnelser: Toure, mangler bare et rutinert forsvar rundt seg for å bli en enda bedre spiller, Fabregas: Har spilt 100pl-kamper som 20-åring, veldig moden for alderen. Litt rart at de ikke finner plass til vanPersie og Clichy. Men da for det jo være opp til de og vise norske fotballeksperters inkompetanse! ;)

Link to comment
Share on other sites

Mye morsomt i den artikkelen. Newcastle og Spurs like bra forsvar som oss? Pompey, Blackburn, Fulham og Villa like bra angrep som oss? Det er så latterlig at jeg ikke engang har ord. Men det skal derfor bli ekstra morsomt når vi viser hvor gode laget egentlig er.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...