Jump to content

Årets "førsteelver"


Ravenghost

Recommended Posts

Jeg mener, basert på det jeg så i fjor og det som er vist i treningskampene at vi må ha følgende lag til 1.kamp mot Fulham: Et slags Brasil-system hadde vært artig...

 

...........................................Lehmann

................................Toure - Gallas - Djourou

.......Eboue.............................................................Clichy

.........................Diaby.........Gilberto......Fabregas

............................................Hleb

..........................................v.Persie

 

Reserver: Almunia, Traore, Walcott, Rosicky, Adabayor

 

Dette gjør at jeg må utelukke gode spillere som Eduardo, Sagna, Denilson i tillegg til bra spillere som Senderos, Bendtner, Flamini osv. Wenger har en sinnsyk tøff jobb med å ta ut laget.

 

Etter min mening er det bare 4 spillere som er selvskreven i en Arsenaloppstilling: Toure, Gilberto (beste DM), Fabregas og v.Persie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, basert på det jeg så i fjor og det som er vist i treningskampene at vi må ha følgende lag til 1.kamp mot Fulham: Et slags Brasil-system hadde vært artig...

 

...........................................Lehmann

................................Toure - Gallas - Djourou

.......Eboue.............................................................Clichy

.........................Diaby.........Gilberto......Fabregas

............................................Hleb

..........................................v.Persie

 

Reserver: Almunia, Traore, Walcott, Rosicky, Adabayor

 

Dette gjør at jeg må utelukke gode spillere som Eduardo, Sagna, Denilson i tillegg til bra spillere som Senderos, Bendtner, Flamini osv. Wenger har en sinnsyk tøff jobb med å ta ut laget.

 

Etter min mening er det bare 4 spillere som er selvskreven i en Arsenaloppstilling: Toure, Gilberto (beste DM), Fabregas og v.Persie.

 

Må si meg ganske uenig her.

 

Tror Wenger satser på en 4-4-2 mot Fulham noe slikt dette:

 

Lehmann

 

Sagna - Gallas - Toure - Clichy

 

Eboue\Hleb - Cesc - Gilberto - Rosicky

 

Dudu\Ade - RvP

 

Wenger har spilt i sin 4-4-2 formasjon mesteparten av tiden og det går ikke dårlig, så jeg tror han satser på det også i Fulham kampen. Mot Ajax får vi se tilnærmet toppet lag og det blir mest likt startelveren i PL

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener, basert på det jeg så i fjor og det som er vist i treningskampene at vi må ha følgende lag til 1.kamp mot Fulham: Et slags Brasil-system hadde vært artig...

 

...........................................Lehmann

................................Toure - Gallas - Djourou

.......Eboue.............................................................Clichy

.........................Diaby.........Gilberto......Fabregas

............................................Hleb

..........................................v.Persie

 

Reserver: Almunia, Traore, Walcott, Rosicky, Adabayor

 

Dette gjør at jeg må utelukke gode spillere som Eduardo, Sagna, Denilson i tillegg til bra spillere som Senderos, Bendtner, Flamini osv. Wenger har en sinnsyk tøff jobb med å ta ut laget.

 

Etter min mening er det bare 4 spillere som er selvskreven i en Arsenaloppstilling: Toure, Gilberto (beste DM), Fabregas og v.Persie.

 

Må si meg ganske uenig her.

 

Tror Wenger satser på en 4-4-2 mot Fulham noe slikt dette:

 

Lehmann

 

Sagna - Gallas - Toure - Clichy

 

Eboue\Hleb - Cesc - Gilberto - Rosicky

 

Dudu\Ade - RvP

 

Wenger har spilt i sin 4-4-2 formasjon mesteparten av tiden og det går ikke dårlig, så jeg tror han satser på det også i Fulham kampen. Mot Ajax får vi se tilnærmet toppet lag og det blir mest likt startelveren i PL

 

Ade er skadd, stiller ikke i de første kampene.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Wenger går vekk fra 4-4-2 igjen. 4-5-1 var jo ingen suksess ifjor akkurat, sjølv om det var det året før.

 

Litt uenig med deg, Ravenghost, om at kun 4 spelerar er bankers. Synes Clichy og Gallas ihverfall og kanskje Rosicky på venstre er bankers. Ser ikkje heilt føre meg at nokon tar plassen til Lehmann heller, men...

 

Lehmann

Sagna/Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb/Walcott - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Ade/Dudu - Fabregas

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Wenger går vekk fra 4-4-2 igjen. 4-5-1 var jo ingen suksess ifjor akkurat, sjølv om det var det året før.

 

Litt uenig med deg, Ravenghost, om at kun 4 spelerar er bankers. Synes Clichy og Gallas ihverfall og kanskje Rosicky på venstre er bankers. Ser ikkje heilt føre meg at nokon tar plassen til Lehmann heller, men...

 

Lehmann

Sagna/Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb/Walcott - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Ade/Dudu - Fabregas

 

Har vi fått en ny Fabregas??? :D

Link to comment
Share on other sites

dette laget håper jeg vi får se mot Fulham 11. August:

 

Lehmann

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Cesc-Gilberto-Rosicky

Dudu-RvP

 

Reserver:

Almunia, Eboue, Djourou, Diaby og Adebayor

 

#11RvP: Hadde vært greit med to Fabregaser på banen ja :D

Link to comment
Share on other sites

.....................................lehmann

 

sagna......................toure.........gallas..............................clichy

 

 

 

.........................fabregas ....diaby........rosicky..........................

 

 

 

 

hleb ..........................................................................................Persie

 

 

...........................................dudu..............................................

 

 

Håper på noe slik som det hær,men det er vel tvilsomt :shades:

Link to comment
Share on other sites

......................................Lehmann...................................

 

......................Gallas.........................Tourè......................

 

..Sagna................................................................Clichy..

 

............................Diaby............Fabregas.........................

 

.....Walcot.....................................................Rosicky........

 

.............................Da Silva........Van Persie......................

Link to comment
Share on other sites

?????

Sagna-Gallas-Toure-Clichy

 

Eboue-Fabregas-Gilberto-Rosicky

 

vanPersie-Adebayor

 

Keeperplassen er hipp som happ for meg egentlig, vi har tre jevngode keepere som alle kan gjøre en god jobb. Så Wenger må se hva de gjør på trening, uansett så er keeperplassen en posisjon med lite skader der Wenger må ta et klart valg nå i starten av sesongen. Jeg tipper han lander nedpå Lehmann, selv om jeg ikke føler meg sikker på han i det hele tatt. Det at han fikk 6-8 gule kort i fjor, nesten alle på grunn av munnbruk, viser at han ikke alltid er helt klar i toppen. I tillegg bokser han etter min mening altfor ofte når han kan holde ballen. I fjor ble det masse farlige situasjoner av disse til tider unødvendige utboksingene. Men ting å jobbe med har sikkert Almunia og Fabianski også.

Gallas-Toure synes for meg helt klart. På papiret kanskje PLs beste stopperpar.

Clichy hadde en fantastisk sesong i fjor og er selvskreven på venstrebacken. På Høyre har jeg valgt Sagna, det fordi jeg vil ha Eboue på kanten, jeg antar at Sagna er foran Hoyte i køen når han ble hentet for såpass mye.

Fabregas-Gilberto er en veldig bra blanding sentralt på midten. Gilberto er kanskje ikke så mye bedre enn Diaby/Denilson men iom at Wenger har valgt han som kaptein tviler jeg ikke på at disse to spiller sammen på midten så lenge de begg er friske. Jeg tror jeg heller mot Diaby vsa av Fabregas før Gilberto kommer tilbake, jeg håper virkelig Gilberto kommer så fort som mulig for hans rutine er virkelig god å ha. Rosicky er en god venstrekant men vi skulle gjerne hatt en som kunne presset han litt. Veldig god på sitt beste men gjør mye tull og gjør ting for vanskelig. Må utnytte den enorme ressursen Clichy offensivt. Eboue vil bli spennende å følge på vingen hvis han får tillit der. Har farten og innleggsfoten som kan gjøre han til en hit der ute. Hleb er rett og slett for ustabil og treig med ballen til å sende Eboue ned på benken.

vanPersie var ekstremt god for oss før han slet mye med skader i andre halvdel av sesongen. Selvskreven på laget. Om Adebayor eller Eduardo skal spille ved siden av han er vanskelig å si. Vi vet Adebayor er en veldig god spiller. Iom at Adebayor sliter med skade får Eduardo jo sjansen i starten av sesongen så er det opp til han å vise at han bør få beholde plassen. Jeg vil foretrekke Adebayor fordi han alltid jobber ekstremt godt og er ganske stor og kraftig. Jeg frykter det blir litt pinglete med Eduardo og vanPersie.

Link to comment
Share on other sites

.....................................lehmann

 

sagna......................toure.........gallas..............................clichy

 

 

 

.........................fabregas ....diaby........rosicky..........................

 

 

 

 

hleb ..........................................................................................Persie

 

 

...........................................dudu..............................................

 

 

Håper på noe slik som det hær,men det er vel tvilsomt :shades:

 

Dette hade jeg virkelig likt å sett. Men med Gilberto i midten. Tomas hadde virkelig kommet til sin rett der

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal ta tråden veldig bokstavlig, ja da tror jeg årets førsteelver vil se slik ut:

 

 

...................... Donau

 

Nilen.....Amazonas ......Rihnen ....... Seinen

 

Glomma ....... Volga ........ Po ......... Ganges

 

............... Driva ........ Tana

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal ta tråden veldig bokstavlig, ja da tror jeg årets førsteelver vil se slik ut:

 

 

...................... Donau

 

Nilen.....Amazonas ......Rihnen ....... Seinen

 

Glomma ....... Volga ........ Po ......... Ganges

 

............... Driva ........ Tana

Idiot. Alle vett jo at Rihnen trives best som spiss... :shades:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal ta tråden veldig bokstavlig, ja da tror jeg årets førsteelver vil se slik ut:

 

 

...................... Donau

 

Nilen.....Amazonas ......Rihnen ....... Seinen

 

Glomma ....... Volga ........ Po ......... Ganges

 

............... Driva ........ Tana

Idiot. Alle vett jo at Rihnen trives best som spiss... B)

:shades: :) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nå er det mange spørsmål rundt hvordan vi skal spille.. har ikke fått noe klart inntrykk etter preseason heller... Hleb spilte strålende i hengende-spiss rollen. Rosicky har vært mere anonym. Så vi har mange muligheter... Tror vi kommer til å se en variasjon gjennom sesongen avhengig av om det er hjemme eller bortekamp - og hvilke lag vi møter. Kanskje vi får en bestemt borte-taktikk og en hjemme? Known to happen det.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Wenger går vekk fra 4-4-2 igjen. 4-5-1 var jo ingen suksess ifjor akkurat, sjølv om det var det året før.

 

Litt uenig med deg, Ravenghost, om at kun 4 spelerar er bankers. Synes Clichy og Gallas ihverfall og kanskje Rosicky på venstre er bankers. Ser ikkje heilt føre meg at nokon tar plassen til Lehmann heller, men...

 

Lehmann

Sagna/Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb/Walcott - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Ade/Dudu - Fabregas

 

Må si meg uenig i Gallas, Clichy og Rosicky. Djourou eller Senderos kan fint erstatte Gallas slik han har prestert i Arsenaltrøya. Traore kan meget gjerne spille for Clichy, og personlig synes jeg samarbeidet mellom Traore og Clichy i kampen mot Lazio viser at Rosicky ikke er selvskreven på laget...

 

Hvis jeg skal ta tråden veldig bokstavlig, ja da tror jeg årets førsteelver vil se slik ut:

 

 

...................... Donau

 

Nilen.....Amazonas ......Rihnen ....... Seinen

 

Glomma ....... Volga ........ Po ......... Ganges

 

............... Driva ........ Tana

Du la tydeligvis ikke merke til at jeg skrev med "-tegn, som er en skriveform for slang-ord eller ord som ikke er ment å tas høtidelig eller at de må skrives pr.ordbokdefinisjon

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal ta tråden veldig bokstavlig, ja da tror jeg årets førsteelver vil se slik ut:

 

 

...................... Donau

 

Nilen.....Amazonas ......Rihnen ....... Seinen

 

Glomma ....... Volga ........ Po ......... Ganges

 

............... Driva ........ Tana

Idiot. Alle vett jo at Rihnen trives best som spiss... :lol:

 

Ja, alle må jo bare vite det :shades: :)

Link to comment
Share on other sites

Lehmann

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Gilberto-Fabragas-Rosicky

Eduardo/Ade-van Persie

 

Vet at Ade er skadet, men han er en god utfordrer til kapre den ene spiss plassen når han er klar.

Valgte dette laget enkelt og greit i et 4-4-2 system. Håper vi slipper så mange skader. Så blir nok det veldig bra! :shades:

Link to comment
Share on other sites

Enig i dette laget. Evt en Hleb bak Van Persie, men ville vell foretrukket en 442 formasjon jeg også. Vis Adebayor er i form er han et naturlig valg ved siden av Van Persie, og blir Ade en bedre avslutter er han "pure class". Så vil ha Ade på topp, intill jeg har sett mer av Dudu..

Link to comment
Share on other sites

Hmm har tenkt litt - og hva med muligheten å spille en 4-3-1-2?

 

Lehmann

 

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

 

Eboue - Fabregas - Rosicky

 

Hleb

 

RvP - Adebayor/Eduardo.

 

Klart Gilberto blir jo da borte... eller må erstatte noen i den bakre delen av midtbanen..

 

Men jeg likte veldig godt det jeg så av Hleb i rollen bak spissen(e) - åpna opp mye og var strålende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler virkelig at Gilberto må være med i første ellveren!

En av Arsenal's viktigste, den rutinen trenger vi. Dessuten hadde ikke Hleb vært så stor suksess der tror jeg.

Men et greit alternativ tross alt med et 4-3-1-2 system! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...